Отговори
# 600
  • София
  • Мнения: 18 194
Тинкърбел, всеки си е намерил на едно или друго място съответните позитиви. Просто за протокола  искам да кажа обаче , че точно това, което ти конкретно си изтъкнала като разлика с НЕГ, всъщност не е такава. И контакт с чужди преподавателИ има (не един за цвят като наетите през родителски асоциации учители във ФЕГ и ИЕГ)), и класовете се сменят. В 8  клас класът е един, после заради втория език се пренаместват децата в други паралелки за 9 и 10 клас и после още веднъж се въртят  за 11 и 12 клас заради избора на профили. Само лайстунг паралелките изкарват в един състав от девети до дванайсти клас.Това го написах, за да сме по-прецизни само. Слагането на 2 , 3, 5 или не знам колко ДУ под общ знаменател и с равняването им вцялост с  конкретно ЧУ не е много редно, понеже макар и държавни, те  действат малко или много на различен принцип.

Последна редакция: вт, 22 окт 2019, 13:01 от пенсионирана русалка

# 601
  • Мнения: 5 425
Скрит текст:
В начална и почти до седми клас един образован родител е напълно в състояние да провери и да помогне на детето най вече с българския - грамотност и начин на изразяване, също и по физика и математика, по биология, география и история. Да речем, че химията е по-особена, също и по езикознание с разните там подробности, с които се започва от пети клас и са излишно задълбаване. Няма нужда да му виси на главата, а да хвърля по едно око на тетрадките и тестовете. Много често изникват някакви неясноти от съвсем невинни въпроси, когато самият родител иска да разбере за какво става въпрос.

Да, спасявам се поединично, защото системата по дизайн съществува сама по себе си, независимо дали аз съществувам или не. Нещата ми се изясниха кристално още когато учих за организацията на производствените и административните системи и т.н. - хората са го описали в учебниците много добре от философска, организационна и практическа гледна точка (ето, от образованието има смисъл, както и от това човек да си чете учебниците в университета Wink). Дори да тръгнем от теорията на системите  като фундаментална идея - всеки човек, семейство и т.н. са системи сами по себе си и всяка система се стреми към намиране на своята равновесна точка. Както се казваше в една реклама, "моята не е като твоята". Виждаме как образователните системи навсякъде по света имат някакви свои виждания и цели, а ние се съобразяваме с тях в качеството си на граждани на съответната държава и защото сме длъжни да запишем децата си на училище и да осигурим присъствието им в училище. Партнирането е дотолкова, доколкото и двете страни желаят да партнират. Ние не сме партньори на системата, защото няма как да си партньор с административна система, която издава запъведи и те задължава и санкционира. Да, с някои неща се примирявам, както примерно с изпитите след седми клас, защото се видя какво стана с грешните въпроси на изпитите.  Не мога да контролирам системата, но мога да направя всичко по силите си децата ми да извлекат ползите от минаването през нея. Държавата нито е чужда, нито е вражеска - тя е такава, каквато е по дефиниция във фисолофски, правен и административен смисъл. Аз съм гражданин на държавата във философски, правен и административен смисъл. Няма какво да му се чудя.
Ето, в момента въвеждат двустепенното гимназиално образование. Аз тотално не съм съгласна с него и се радвам, че моите деца вече завършиха по старата система. Аз като родител какво бих могла по идеята за партньорството да направя като не съм съгласна детето ми да учи по този нов модел? Нищо. Едно голямо нищо.
Ето за това плащам на АК. За да научат децата ми, че не са безгласни роби на системата, а могат и трябва да я управляват. Което става най-лесно, като работят организирано заедно със съмишленици в името на общи цели и интереси.
Не знам как става така, че все съм съгласна с Ежко по принцип, но не и на практика Simple Smile Ами то и записването на детето в ЧУ само по себе си е спасяване по единично.
Не е. Ако се търси и намира ЧУ, в което учат децата на хора със сходни виждания. И се работи ЗАЕДНО с тях и училищното ръководство и учителите за постигане на най-доброто възможно образование. А не да се чака наготово.

# 602
  • София
  • Мнения: 62 595
Да не забравяме, че в АК учат по две системи и имат доста зор. Кои ще са гимназиите на първите три-четири места не е чак толкова важно, а че младежите се представят отлично.

Ежко, как точно децата ти управляват системата? Още на входа на училището ти връчват договор с ен страници задължения, които децата и ти като родител трябва да спазваш. Иначе санкции. В АК дори ми се струва доста по-робско състоянието, отколкото в държавните гимназии.  Кое точно управляват децата ти и ти в системата и конкретно в едно училище, което на всичко отгоре не е българско и е частно?
Поне в държавните мога да избягат от час срещу неизвинено отсъствие само, а не с една камара отчети пред килимчето!

# 603
  • София
  • Мнения: 18 194
Да не забравяме, че в АК учат по две системи и имат доста зор. Кои ще са гимназиите на първите три-четири места не е чак толкова важно, а че младежите се представят отлично.



Андариел, това не е довод, в НЕГ  доказано най-добре се справят на ДЗИ  като среден успех точно двете лайстунг паралелки, които също учат по две системи.

# 604
  • София
  • Мнения: 62 595
Искам да кажа, че няма нужда да се заяждаме на тема кой е на първо и кой на четвърто място при положение, че младежите и в четирите (и петте и т.н.) училища са все с качества и са се доказали. Не ми се играе на Левски-ЦСКА.

# 605
  • София
  • Мнения: 18 194
Искам да кажа, че няма нужда да се заяждаме на тема кой е на първо и кой на четвърто място при положение, че младежите и в четирите (и петте и т.н.) училища са все с качества и са се доказали. Не ми се играе на Левски-ЦСКА.

В този смисъл, да. Макар че, както Фран отбеляза, играта Левси-ЦСКА до преди няколко години беше запазена марка на привържениците на АК.

# 606
  • София
  • Мнения: 62 595
това е част от корпоративната им култура. Не толкова от емоционално-родителска. И аз понякога викам "Само НЕГ", но при сериозни разговори вече не съм фен и мога да оценя предимствата и качествата на други училища.

# 607
  • Мнения: 5 425
Ежко, как точно децата ти управляват системата? Още на входа на училището ти връчват договор с ен страници задължения, които децата и ти като родител трябва да спазваш.
Задълженията, за които говориш са разписани в правилника. Там също е добре обяснено, как тези задължения произтичат от твоите (и на другите като теб) ПРАВА (също разписани в правилника). Подписването или не на правилника е личен свободен избор. Част от правата указват и начините за участие в управлението на системата в името на общия интерес.
И за да ти стане съвсем ясно как всичко това работи имаш и уводна седмица и подготвителен клас...

Иначе санкции. В АК дори ми се струва доста по-робско състоянието, отколкото в държавните гимназии.  Кое точно управляват децата ти и ти в системата и конкретно в едно училище, което на всичко отгоре не е българско и е частно?
Поне в държавните мога да избягат от час срещу неизвинено отсъствие само, а не с една камара отчети пред килимчето!
Бягството не е метод за управление! Не става въпрос за камара отчети, а за координиране на съвместната работа така, че да не се засяга учебния процес на другите, като в същото време да се намалят и твоите собствени пропуски в резултат на отсъствието. Намирам го за допълнителна грижа за ученика, а не за ограничение.
Колкото до начините за участие на ученици и родители в управлението на частният колеж - трябва да се види, за да се разбере. Относно АК не е български...не е ли срамота, че едно чуждестранно училище дава по-добро обществено образование от родните такива? Да не говорим за преселението на студентите ни в чужбина...

# 608
  • София
  • Мнения: 62 595
Добре, де, кажи конкретно - какво управляват децата ти, а не са роби, в това училище? Какво управляваш ти като родител в това училище? Колкото и да го мисля, не виждам в кое точно ще управляват, освен може би в цвета на химикалките.

Извинявай, ама това за бягството като обяснение за координиране, намаляване на пропуските... Ти го намираш за грижа за ученика, а за мен е като да затегнеш вратовръзката около врата тип комсомолко порицание. Дори не могат да избягат качествено при час, ей така, както ние сме бягали от час навремето - бягаш и си получаваш неизвиненото отсъствие, а каквото си пропуснал - учиш си го самостоятелно вкъщи. Част от растежа е.

# 609
  • Мнения: 5 425
Добре, де, кажи конкретно - какво управляват децата ти, а не са роби, в това училище? Какво управляваш ти като родител в това училище? Колкото и да го мисля, не виждам в кое точно ще управляват, освен може би в цвета на химикалките.
Един от последните примери, за които се сещам е какви елективи да се предлагат тази година. Между тях - подготовка за АР изпит по конкретни предмети, фехтовка, въведение в правото.

Извинявай, ама това за бягството като обяснение за координиране, намаляване на пропуските... Ти го намираш за грижа за ученика, а за мен е като да затегнеш вратовръзката около врата тип комсомолко порицание. Дори не могат да избягат качествено при час, ей така, както ние сме бягали от час навремето - бягаш и си получаваш неизвиненото отсъствие, а каквото си пропуснал - учиш си го самостоятелно вкъщи. Част от растежа е.
Бягството е бягство. Начина за координиране е като се планира с всеки конкретен учител как ще се наваксат неизбежните при отсъствието пропуски. От какъв зор да бягат от час, ей така, качествено? Имат си конструктивни способи за изява и проветряване на хормоните. Ако нещо не им харесва, не се бунтуват като безправни роби, а изискват да им се спазват правата. И да, когато нарушават чуждите, си носят последствията. Част от растежа.

# 610
  • София
  • Мнения: 16 216
Ежко, не мога да повярвам, че се връзваш Simple Smile. Нали виждаш, че целта на т.нар. дискусия не е информация, а директно  низвергване.

Жал ми е за тези, които приемат въпросите буквално, защото който  пита, няма предвид буквалния смисъл на въпроса си, което си е  парадокс, защото цитатът за  "ангажираността с учебния процес" е изваден от контеста и представен буквално. 

# 611
  • Мнения: 5 425
Ежко, не мога да повярвам, че се връзваш Simple Smile. Нали виждаш, че целта на т.нар. дискусия не е информация, а директно  низвергване.
Шарки, има хора, които четат форума и имат нужда от отговорите на тези въпроси. Иначе въпросите стават отговори за тях.
А и независимо от мотивите на питащия, отговора по същество дава възможност за продължаване на дискусията в конструктивно русло. Ако питащият избере този вариант.

Последна редакция: вт, 22 окт 2019, 13:57 от Ezhko

# 612
  • В офиса
  • Мнения: 4 034
това мен ли имаш предвид с “Който пита”. Нещо не схващам, щото. И ква ми е целта? Мерси за анализа иначе. Но е напълно грешен. Което не ме учудва.

# 613
  • Мнения: X
това е част от корпоративната им култура. Не толкова от емоционално-родителска. И аз понякога викам "Само НЕГ", но при сериозни разговори вече не съм фен и мога да оценя предимствата и качествата на други училища.
Най-важното предимство на гимназията и най-вече на основното училище е средата. Децата прекарват повече време със съученици и приятели отколкото с родителите си. Като в повечето случаи част от съучениците са и приятели. Съответно добрата среда в хубавите училища помага да се предпази детето от тръгването по лош път. От там нататък независимо дали учиш в немската, СМГ, АК или в друго хубаво, което не е нужно дори да е в първата десетка училище можеш да се реализираш много добре в живота.

# 614
  • София
  • Мнения: 62 595
Шарки, въпросите са поставени буквално - управление. Е, човек управлява автомобил, управлява мисленето си и емоциите си, управлява фирма, управлява... Напълно сериозно питам какво точно управляват в училището учениците и техните родители, та не са роби (или поне се намеква в това с робите, че учениците в държавните са роби).

Ежко, излиза, че децата трябва да се бунтуват  без да пречат, някак незабележимо. А те с бягството дори не се бунтуват или да си проветряват хормоните - просто решават по някакви причини да избягат от час. Децата, които описваш са удобни - удобно да се бунтуват, конструктивно да се бунтуват... А ако се разбунтуват неудобно, значи се бунтуват като роби. А всъщност цялата тая работа с координирането и наваксването е още един начин за наказване.
 Ежко, ти бягал ли си някога от час? Не се бяга от час с цел на всички да им е удобно, а се бяга или емоционално (заради самата свобода от бягството), или по рационални причини (бягане от контролно, изпитване и т-н.). Когато един младеж бяга от час на него хич не му дреме за наваксване, а просто бяга. Ако аз бягам, не искам да ми наваксват, да ме карат да се проветрявам конструктивно.

Последна редакция: вт, 22 окт 2019, 14:17 от Andariel

Общи условия

Активация на акаунт