Отговори
# 105
  • Мнения: 3 008
Рос, същото е като с другите гимназии - много деца влизат в немските, не само в София, защото имат планове за чужбина с този език. Преди доста години фаворит беше Испанската заради привлекателността на Испания и Португалия за учене и работа. Всеки си има някаква стратегия и се ориентира според нея. Това, че много от АК отиват по САЩ не го прави по-добро или по-важно в сравнение с тези, които отиват в испаноговорящи или френско и т.н-

Андариел,

Трето пояснение ти правя. Толкова ли неразбираемо обяснявам.
Когато кандидатстваш за европейски университет, какъвто е случая на повечето деца от споменатите от теб гимназии, от основно значение е българската ти диплома, в частност матурите.
В АК има един процент деца (около 10%), които още преди март са получили безусловен прием, за който вече няма значение колко ще имат на въпросните матури или колко ще им е дипломата като цяло.
Те дори не представят българската си диплома на тези университети.

Обикновено между 10 май и датата на матурите децата преговарят и правят пробни матури.
Тези деца не го правят, защото и без това са минали преди това други сложни изпити, влагали са усилия за други неща и щом вече нещо не им трябва, се отдават на заслужена почивка.
По ясно ли е?

# 106
  • Мнения: X
Шарки, само ти, Ежко и рос твърдите, че колежа е подложен на "разпни го". Аз ти казвам, че вашето "осанна" е единственото, което дразни. Особено в контекста на нападките на Ежко към абсолютно топ държавни училища.
Ако се върнеш, ще видиш, че съм първата, която реагира на поста на Призма. Но е важно и да схванеш посланието на думите ми.

Фенси,
Така ли?
Нима твърдение, че бг матура с няколко стотни разлика прави АК посредствено , не е разпни го?
Защо не се коментират резултатите на някое друго училище?
Защо все АК?
Никой не пожела да се опита да анализира, че това е училището, от което най-много ученици отиват да учат в държава, за която нашите матури нямат значение и са получили безусловен прием (необвързан с нащите матури) през март. Кво им пука на тези деца колко ще изкарат на матурата по БЕЛ и все пак училището, въпреки тези деца, които явно не са си дали зор,  е на няколко стотни разлика. Никой не посмя дори да напише, че 7-8 години АК беше все първи на матурите. Ми то няма как да си вечно първи.
Не, че някога са имали значение за мен тези матури. Помня мнението на дъщеря ми, че ако тези матури й трябваха, щеше да ходи на математика, а не на английски. Точно заради щуравата ни система. Помня и как ми обясняваше за есето, че е имала прекрасни нетрадиционни идеи, но е решила да пише , за това което е убедена, че ще пишат всички , за да е сейф. Ако не пишеше за матура, щеше да пише на съвсем различна тема. Научили сме ги и да са психолози, за кого/ какво, че после на техен гръб остава.
От нея знам, че като чуеха в България, че е от АК и всички настръхваха. Не беше сигурна дали съвсем преднамерено само на тяхната стая ( с децата от АК) не бяха дали грешни задачи- за олимпиадата, която писах по-горе.
Я кажи кой е нарекъл АК посредствено училище. Но с цитат моля. Защото ако визираш мен значи си лъжкиня. Сред моите постове можеш да намериш това изказване: От там нататък независимо дали учиш в немската, СМГ, АК или в друго хубаво, което не е нужно дори да е в първата десетка училище можеш да се реализираш много добре в живота.. Основно заради Ежко, но не само показах, че не трябва да се абсолютаризира едно частно училище за сметка на държавните, защото точно три държавни училища са с по-добри резултати от него, а това нямаше да се случи, ако АК беше сам на върха. Пренебрежителното отношение на дъщерите на нотарис към децата учещи в държавни училища е още по-грозно. Негова е грешката, че не ги е възпитал.
П.П. Ето едно много точно според мен мнение:
Скрит текст:

Последна редакция: чт, 24 окт 2019, 12:52 от Анонимен

# 107
  • Мнения: 3 008
Нико,
точно пък заради теб нямам намерение да се ровя какво си казал или не и ми дреме как ме наричаш.
Последно желание ми е да ти чета постовете или пък да се образовам кой къде пишкал в 20то или 22ро

# 108
  • София
  • Мнения: 62 595
Рос, много добре разбрах какво си написала - не им е важно, защото са имали трудни изпити за влизане и вече влезли в чужбина съвсем не им дреме за българските матури.

Ежко, не говориш за обучение само, говориш за децата. Не, не ме карай да цитирам, защото трябва да задръстя три страници с твои цитати!

# 109
  • Мнения: 5 425
Рос, много добре разбрах какво си написала - не им е важно, защото са имали трудни изпити за влизане и вече влезли в чужбина съвсем не им дреме за българските матури.

Ежко, не говориш за обучение само, говориш за децата. Не, не ме карай да цитирам, защото трябва да задръстя три страници с твои цитати!
Даже след вадене от контекст ще ти е трудно.

# 110
  • Мнения: 6 382
Да припомня как децата от СМГ не били способни един мейл да напишат. Това ми е култово.

# 111
  • Мнения: X
Нико,
точно пък заради теб нямам намерение да се ровя какво си казал или не и ми дреме как ме наричаш.
Последно желание ми е да ти чета постовете или пък да се образовам кой къде пишкал в 20то или 22ро
Естествено, че ще се опиташ да се измъкнеш, но това не променя факта, че лъжеш. Ако влезеш в профила ми точно за 2 минути ще прочетеш последните ми постове. Те всички са по тази тема. Направи го моля те и после е нормално да се извиниш. Защото или четеш с неразбиране или лъжеш.

Последна редакция: чт, 24 окт 2019, 13:13 от Анонимен

# 112
  • София
  • Мнения: 62 595
и в държавните не можели да... какво беше, а, да, да вземат решения! Култово!

# 113
  • Мнения: 5 425
и в държавните не можели да... какво беше, а, да, да вземат решения! Култово!
Да припомня как децата от СМГ не били способни един мейл да напишат. Това ми е култово.
Отново същата замяна на "обучение" с "личностни качества". И в двата случая - "държавното училище не ги учи на..."

# 114
  • София
  • Мнения: 62 595
ти си познаваш по-добре постовете - цитирай сам това за решенията, май беше от предишната тема, дори спорихме с теб по въпроса.

# 115
  • Мнения: 6 382
и в държавните не можели да... какво беше, а, да, да вземат решения! Култово!
Да припомня как децата от СМГ не били способни един мейл да напишат. Това ми е култово.
Отново същата замяна на "обучение" с "личностни качества". И в двата случая - "държавното училище не ги учи на..."

Виж, твоят син може и да не е научен. Което не е равносилно на всички не са научени. И прекрасно помня спорът за тоя мейл. Позицията ти много близо обикаляше около личностни качества. Щото коментарите ти бяха и за самоинициативност и т.н.

# 116
  • София
  • Мнения: 16 315
Първо, искам категорично да се разгранича от безумния спор за стотните разлики в резултатите от ДЗИ. При отлично общо представяне, кой е на 1, 2 ... 5 място няма абсолютно никакво значение и не може да послужи за никакъв смислен извод.
Но с цел прецизност, Рос, както в АК има едно 10%, за които ДЗИ няма никакво значение, защото заминават за САЩ, така и в държавните гимназии доста деца, повече от 10%, остават да следват в България. И за тях матурата, както и успехът от дипломата, нямат абсолютно никакво значение /изключая много малко университетски специалности/, защото не са им балообразуващи. Голяма част от тях също са се готвили дълго за доста тежки изпити /по химия, биология, математика.../ и са изкарали високи оценки още на предварителните изпити през март-април и училище, диплома, ДЗИ по БЕЛ са им в10-та глуха като интерес. Така че тези 10% в АК или 30% /примерно/ в ДГ, не са обяснение за нищо. Не че, пак повтарям, 10,20,30 стотни резултат на ДЗИ имат каквото и да е значение.

Да припомня как децата от СМГ не били способни един мейл да напишат. Това ми е култово.
Ох, това го бях забравила! Joy

# 117
  • София
  • Мнения: 20 049
Хахаха, не ставайте за смях, бре, хора. Не бил казал Ежко това за литературния вкус.  Не ми се рови, но даже в някоя от римите си (не ги пазя, остават написани директно само на страниците на форума, та не ми се търси) го бях възпяла за  точно този му бисер.

Росс, редно е да четеш внимателно преди да обвиняваш.Не един път през последните дни се спомена, че АК години наред  беше на 1 място на ДЗИ. Първо Фран го каза, после го казах и аз. И да, стотните нямат значение определнео, но този факт не пречеше  преди време на един екзалтиран ПламенХК и на агитката му, заменен сега от Ежко, да начукват канчетата на останалите гимназии, които не са на най-горното стъпало. Макар тогава НЕГ да отстъпваше с 1 -2 стотни. Но тогава не се усещахте колко несъдържателни са такива хвалби, а сега при леко обърната палачинка се дразните. За това става дума, а не че някой има преднина. Тя и в двата случая винаги е била несъществена и непоказателна. Да не говорим, че не е  прецизно и изказването ти, че щом децата от другите гимназии отиват предимно в Европа, то им трябват матурите и заради това наблягат на подготовката за тях. Нито в Холандия е важна дипломата, нито в  Германия за болшинството специалности, изключения правят специалности като медицина, стоматология и фармация. За България да не говорим. Множество деца от АК, от НЕГ, от СМГ отиват баш в Холандия и на Острова, което предполага, че са поставени пред равни условия с  голяма тежест или съответно с  никаква на дипломата, оттам и на матурите. Но ти избра удобно да арзглеждаш  сравнително малката извадка от випуска за САЩ, която заради учене за други изпити не обръщала внимание на матурите. И преди написах, децата от лайстунг в НЕГ успоредно с нашите матури държат и няколко изключително тежки немски писмени и устни матури, но това не им пречи на база регулярната подготовка в годините да се справят на макс по БЕЛ на ДЗИ. Подозирам даже, че ако някой някога направи от МОН индивидуална справка за спрявянето на ДЗИ по БЕЛ, първите позициии с пълните шестици или оценките съвсем малко под тях преобладаващо ще са на деца от лайстунг, на  които в 12 клас  на главата им е струпано наистина много.. Нека гледаме обективно на нещата и  да не изкарваме, че на голямо натоварване са подложени само колежаните, отправили се към САЩ, та затова неглижират ДЗИ..

ПП И как само лошо се казва за АК? Или така ви се иска на двама-трима от вас, че верно да се изкарате жертви?  В края на предходната тема Антеа написа много хубав пост, но в бързане да  опонирате за това или онова, го пропуснахте. Каза, че има наблюдения над приятели на сина си, учили в АК - били умни, много  приятни  деца, с подобни интереси на тези на сина й, с аналогични мераци в даден момент от нещо да се скатаят,  със същото желание да се забавляват, на моменти дори  да кривнат от правилата - с две думи най-нормални, щастливи и същевременно добре образовани деца, каквито всеки иска да има. И завърши поста си тя с нещо, което за мен е бекрайно вярно. Тези същите деца никога не биха описали училището си (макар да го харесват несъмнено) по начина, по който тук някои родители го представят. Тоест проблемът не е в училището, а в начина на рекламирането му от НЯКОИ форумни участници, слава богу  съвсем не всички - рекламиране, което по-скоро му вреди...

Последна редакция: чт, 24 окт 2019, 13:38 от пенсионирана русалка

# 118
  • Мнения: 5 425
Добивам впечатлението, че 99% от аудиторията се вълнува единствено от това да докаже, че техните отрочета са по-по-най или поне равни на другите. Оттам и неспособността да разберат постове засягащи предлаганото образование и какво може да се подобри в него.

Както някой беше писал за такива родители - "Напълно си заслужавате Игрите на глада".

Ако не страдаха децата щях да съм 110% съгласен.

# 119
  • София
  • Мнения: 62 595
Кои са тези "други" ("... и други", както казва герой от един български филм)? Поне да знаем с кои "Други" ги сравняваме. Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт