Частни училища - информативно-дискусионна тема 32

  • 25 056
  • 763
  •   1
Отговори
# 690
  • Мнения: 5 425
Шарки, не са ли децата от СМГ с едни гърди напред в привикването към темпото на Колежа? Според мен те са в пъти по-натоварени преди това и би трябвало да им е най-лесно.
Това, че СМГ-ейци по-лесно изкарват добри резултати на теста съвсем не означава, че по-лесно се адаптират към АК културата впоследствие. И не говорим за привикване към темпото (което далеч не е ужасно), а за привикване към подхода (който е много, ама много различен). Но затова си има и механизми за справяне (седмица за ориентация, препска година). И тъй като АК е нещо ново и различно за повечето, СМГ-ейци, както и всички останали се интегрират без особени драми.
Що се отнася за това, че са в пъти по-натоварени в СМГ - по-скоро им се налага да работят по-усърдно за да компенсират безредията и дупките в учебния процес. И после на някои им отнема известно време да свикнат да се трудят организирано, планирано и равномерно.

# 691
  • София
  • Мнения: 62 595
По-скоро разликите са в културния шок и различните ценности, които изповядват двете училища.  Горе-долу като нашите деца в чужбините - не срещат толкова трудности с академичните изисквания, колкото с различните културни ценности.

# 692
  • Мнения: 5 658
Е, чак пък различни културни ценности, а то училище като училище.

Аш, поздрави и стискам палци. Чувството да “те” приемат някъде, където много искаш и е трудно, сигурно е невероятно.

# 693
  • Мнения: 5 425
Е, чак пък различни културни ценности, а то училище като училище.

Имах предвид по-скоро културата на работа:
- вместо "бой последен е този" се търси "капка по капка вир"
- няма важни и второстепенни предмети
- да си предадеш работата навреме е също толкова важно, колкото да я изпипаш
- няма верни и неверни тези, има обосновани и необосновани такива
- целесъобразността не служи за извинение на безредието

Иначе при 90% български ученици и 66% български преподаватели, какъв културен шок?

По-скоро разликите са в културния шок и различните ценности, които изповядват двете училища.  Горе-долу като нашите деца в чужбините - не срещат толкова трудности с академичните изисквания, колкото с различните културни ценности.
O, Боже!
Какъв културен шок, какви културни разлики!?
От кога наличието на яснота, механизмите за помощ, уменията за общуване и развиването на качествена работа се считат за нещо шокиращо!

След 7 години в ДУ може и да се шокираш от "наличието на яснота, механизмите за помощ и т.н." Simple Smile
От която гледна точка адаптацията на учениците от ЧУ е една идея по-лесна. Simple Smile

Последна редакция: ср, 15 яну 2020, 19:40 от Ezhko

# 694
  • Мнения: 19 379
Попея, значи имаме различен опит относно китайците Grinning
За Германия говорех и аз.

# 695
  • София
  • Мнения: 62 595
Като при възрастните и фирмите е - от българска фирма да започнеш работа в американска или западноевропейска, или южноамериканска, дори да са организирани по едни и същи учебници, пак се изживява културен шок, нищо че човекът си знае работата. То е като да отидеш в чужда къща и да трябва да се адаптираш към нейните правила и не само да се адаптираш, но и да ги прегърнеш като свои.

# 696
  • София
  • Мнения: 16 219
...
Шарки, не са ли децата от СМГ с едни гърди напред в привикването към темпото на Колежа? Според мен те са в пъти по-натоварени преди това и би трябвало да им е най-лесно.
Дъждец, както уточних, това са не мои лични наблюдения, а на сина ми. Все пак не аз уча там, а детето ми. И на него са му направили впечатление СС-ейци, а не СМГ-дейци.

Не е различната култура Simple Smile,  а системното натоварване, на които останалите не са свикнали. Което пък е причината аз да искам децата ми да учат в АК. После в чужд университет не им идва нанагорно, а привично. Големите ми двама се научиха да учат  чак в АУБГ. Между другото, в Холандия на дъщеря ми (по време на магистратурата) не ѝ беше трудно, по-скоро  не харесваше какво учат, но това е друга тема, аз я бях предупредила, че няма да научи нещо, което вече да не знае от работата ѝ при мен през летата докато караше АУБГ, то така и стана.

# 697
  • София
  • Мнения: 5 078
За какъв културен шок става дума?
Всяко училище си има своите спесифики - в НЕГ пример за това е обучението на випуска в два вида паралелки, в СМГ - състезателният елемент, в АК - наличието на чужди учители.

# 698
  • Мнения: 19 379
Попеа, видях, че си се допълнила. Нямам предвид, че не им трябва език, а че дори да не го владеят толкова добре, математиката им е пфффф!
Може и на такива хора да съм попаднала,  а и много зависи за каква специалност става дума.

Но аз не мисля, че трудностите за децата идват само от академичното ниво.

# 699
  • Мнения: 3
Здравейте! Бихте ли споделили информация и отзиви за "Св.Наум" и "Образователни технологии".

# 700
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 325
 Свети Наум кое беше?

# 701
  • Мнения: 89
Тук ще защитя СС (ето, Фенси, обективна съм Wink и ще кажа, че стреса го правят родителите. Нищо страшно нямаше в СС, една учителка пита как се казва, хвана го за ръка (беше последното шесто дете), след което като се върна каза, че било много забавно и иска пак. Лесни задачи, плодове, филмче (още не знам защо пускат филмче? Не са ги питали нищо по него). Чак пък закрила на детето не разбирам?

Пускали са им "миньоните", когато някое от децата е ходило до тоалетна. Дъщеря ми също беше много доволна, забавлявала се е, не е било трудно, макар да не е разбрала какво се иска в една задача. Но тя изобщо не е от притеснителните, по-скоро е от много разсеяните. В тази връзка, както каза и summertime, не знам дали подобен тест е адекватно мерило за деца на тази възраст. Иначе, според мен, подбор при всички случаи трябва да има. И по-скоро събеседване. Или тест и събеседване, но не едно след друго, а едновременно. 
Някои от директорите връщат деца само при индикации за проблемно поведение.

# 702
  • Мнения: 194
Добре де, ако наистина във всички училища при тези такси има повече кандидати от местата, значи, този народ  е наистина много забогатял Simple Smile
Аш, поздравления,  каквато и да  е новината Simple Smile (не съм следила и не знам).

Ами може би не е точно така. Повечето ЧУ приемат доста малко като бройки нови деца. За това и ни се струва, че  има толкова много кандидати за някои училища. Това не са държавни у-ща които обявяват прием от 5 класа по 20 деца.
С изключение на СС не знам да има училище което да приема повече от два класа деца.
Питагор приемат 18 деца за ПУК които преминават в първи клас. Имат две паралелки в първи клас, едната е с децата им от ПУК, втората са приети директно за първи клас.
ТЕ имат по една паралелка, за първи клас си запълват бройките от градината и ако евентулано има едно-две свободни места приемат външни деца.В БШ и ПБ е същото.Та да приемем, че в клас има средно по 18 деца, лесно може да се сметне колко деца биват приети всяка година в частни училища.
А доста грубо, с някакъв процент отклонение може да направим и някакви 'хамалски' сметки колко общо са кандидатстващите.
Ако за СС и Питагор кандидатстват по 250-300 деца за ПУК, за БШ и ПБ ( понеже са с по-големи сгради) да кажем по 100. До тук са 700-800 деца.
И като прибавим по 30-40 за останалите няколко добри ЧУ, можем да закръглим около 2000(макар да ми се струва, че са по-малко) деца да кандидатстват, общо за всички училища.За цяла София не ми се струват много.
Та хората изобщо не са забогатяли. Все още таксите са поносими за повечето от тях. Повечето родители които аз познавам с деца в ЧУ са в IT бранша (под IT нямам предвид кол центрове, а различни софтуерни компании), архитекти или сторителни инженери на които доходите им позволяват да запишат детето си в ЧУ. А и повечето ЧУ дават възможност за разсрочено плащане. Което ги прави още по достъпни Simple Smile
Сега като се замисля сметките може изобщо да не са верни, аз знам всичко на всичко 7-8 ЧУ и взимам само тях.
Някой знае ли дали това училище Британика има нещо общо с езиковите школи 'Британика' ?

# 703
  • София
  • Мнения: 62 595
София е два милионе почти. Това Е друга България,  предвидимо е всички ресурси да са тук, включително да има достатъчно много хора с добри финансови възможности. Тази година колко нови училища се появиха само в София? Аз чух със сигурност за едно. Старите се пукат по шевовете.
Сметките са бакалски, а не хамалски. Simple Smile

# 704
  • София
  • Мнения: 396
Не е правилно да се сумират кандидатстващите. Много често едни и същи деца кандидатстват в няколко училища т.е. бройките се дублират.

Общи условия

Активация на акаунт