Дистанционно обучение за учениците- Тема №2

  • 33 667
  • 793
  •   1
Отговори
# 570
  • София
  • Мнения: 5 610
В нашето училище официален канал за комуникация стана Школо. В началото беше който както реши и успее да се организира, но в един момент се приключи с това. Как да върви самото обучение обаче е оставено на учителите.

# 571
  • Мнения: 15 741
Защо й се връзвахте? Аз съм ги дресирала, че ако желаят някаква домашна от нас, да го публикуват в тиймс. Личният ми фейс профил не е на тяхно разположение. Научих ги, с 2 коментара до директорката, и внезапно започнаха да се съобразяват с молбата ми. Преди това беше ужас за мен. Буквално, тормоз.
 
Това първо беше преди шест години, тиимс школо нямаше. Второ децата на такива като теб, които решиха да както се изразяваш "  научат" учителката  внезапно се оказаха деца преместени на последни редове, такива , на които не се обръща внимние и които някак се оказаха деца, които не успяват да се справят с материала. Родителите на едно дете,  които като теб  се обърнаха към директора, не постигнаха нищо и изместиха детето си в друг клас. Искам да кажа че контрата винаги е в учителя ( особено ако е умен и знае как да изграе играта )и конфликтите винаги ги обира детето.

# 572
  • Майничка
  • Мнения: 13 772
Не мога да разбера как днес учители ще пращат за утре домашно за утре като днес е официален празник.Ако се ходеше на училище така ли щяха да пращат домашно?
А какъв е срокът на домашната работа? Ако не е утре, т.е., днес сутринта, а в края на деня, не виждам драма. Може би е добре да уточните за кой клас става въпрос?
Аз също напусках вчера задания с краен срок утре, съвсем умишлено - като гледам часовете на работа и предаване на заданията, голяма част от децата са активни основно вечер, т.е., ако пусна заданието днес сутринта, 50+ % от класа ще му обърне внимание и ще влезе за сефте да го погледне след 16ч. днес, а имат и други две задания по предмети с краен срок утре или довечера. Сутринта проверих, 18 души са влезли снощи и са погледнали файла (само четирима са работили по него), в ранни зори още петима са надникнали, така че, надявам се, са си направили сметката кое кога да работят.
 Говоря за гимназиален курс.
Разбира се, оптимално би било да го пусна още от вторник, но понякога просто физически не ми е възможно да го изработя и да го огледам както трябва.

Разбира се, ако става въпрос за задача, пусната от вчера за днес сутринта, особено в начален курс, примерът ми не е уместен.

# 573
  • Бургас
  • Мнения: 8 498
А какво пречи да се изработи график кога се пускат заданията (в кои часове) и за какъв срок са.
Аз карам курсове в момента онлайн и там си има график. Има си дни и часове, в които се качват материалите - видео, задачи и т.н. И така си знаеш кога какво се пуска и не се налата да чакаш и да се чудиш.
Ако например децата знаят, че задания се качват между 13-14ч, всички ще влязат по това време.

# 574
  • София
  • Мнения: 62 595
Пречи това, което пречи на едно 90 процента от хората в работна обстановка - организацията. Обаче някой трябва да седне и да помисли, малко акъл да вкара и да го измисли.
И някой като каже "ха, какво толкова учат в тази специалност "бизнесадминистрация", това всички го знаят, нищо не учат" - те това учат, как се организират нещата, то не идва спуснато от Господ! То не може на принципа идими-дойдими и всеки да си пуска когато си иска и каквото си иска.

# 575
  • Мнения: 50 636
Има директори, да организират

# 576
  • Мнения: 8 892
Има директори, да организират

Точно!
При нас всичко е организирано по възможно най-добрия начин, но в училището си е така по принцип. Като си има ръководство на място, което да си следи и изисква от подчинените, работата си върви.
Добрата техническа обезпеченост и качеството на интернет връзката обаче си остава проблем. Днес петокласникът прави класно по БЕЛ. Той нямаше проблеми с онлайн теста, но чета в Школо, че доста деца са имали технически проблеми, най-вече заради скоростта на връзката предполагам.

# 577
  • Майничка
  • Мнения: 13 772
Ако заданията са от типа "Отворете учебника и решете задача Х" или "Потърсете информация за ...", тогава можеш да фиксираш час. Но ако след занимание или предходно задание видиш, че има нещо неясно в граматиката за цял клас или за част от него, тогава е логично да дадеш консултация и да изработиш ново задание, съобразено конкретно с казуса, не да мяташ всичко с копи-пейст, на балистичен принцип. Това пак иска време. Естествено, срокът на новото задание, особено ако е за част от децата, също трябва да се съобрази с другите от календара на класа, с времето за проверка, с предварителния план за работа по темата.

# 578
  • Мнения: 10 589
Може ли някой да ми обясни какъв е смисълът от точките, които се дават на домашно 10/10 или 100/100? Дъщеря ми /5 клас/ пише домашни има датени точки, а оценки липсват по някои предмети.
Ще се вземат ли впредвид тези точки при формиране на оценката?

# 579
  • Майничка
  • Мнения: 13 772
Зависи от решението на учителя и от вида на домашната. Точките са реално обратна връзка как се е справило детето.

# 580
  • Мнения: 9 043
При нас от години изражението на знанията става в проценти което е доста добро измерение. Защото 100 е шестица но и 85 пак е. Ни знаеш че има някакви пропуски.
Обикновенно оценката се смята по следната формула : (постигнат резултата: максимален резултат)x4+2; При постигнат резултата 8 от 10 оценката лесно се смята (8:10)х4+2 = 5,20
Малко е в полза на ученика Simple Smile
Така точките се прехвърлят в оценки.
За мен е нормално всяка една да се взема предвид. А дали определен учител ще го направи е май само негов избор.

# 581
  • Мнения: 19 993
А на 5.80 не знаеш ли, че имаш пропуски?
Вита, може би е направено в точки, за да не се стресират, а дали ще се вземат оценките, трябва да питаш учителката.

# 582
  • Майничка
  • Мнения: 13 772
Vita, за класрум ли питаш? Заданието е с точки, за да обслужва повече системи за оценяване на работата и прогреса.
Може да се промени и на "без оценка", но ако е с точки, учителят може да види в табличен вид и в проценти развитието във времето на ученика (може и само за определен вид задания).
Може точките да се зададат на 6, разбира се, тогава директно ще съответства на българската оценъчна скала. Може да се зададат и точките, които тази задача, текст или упражниние носят на реален изпит, примерно НВО или ДЗИ.

# 583
  • Мнения: 12 907
Ще бъдат ли неучебни дните за ДЗИ и НВО (1,3,15,17 юни - нали така са новите, ако не се бъркам)?
 
На сайта на МОН си стоят още старите дати...
Неучебни дни:
20.05.2020 г. – Държавен зрелостен изпит (ДЗИ) по български език и литература
22.05.2020 г. – втори ДЗИ
09.06.2020 г. – НВО по БЕЛ в края на VII и на Х клас
11.06.2020 г. – НВО по математика в края на VII и на Х клас

# 584
  • Мнения: 15 741
Ще бъдат ли неучебни дните за ДЗИ и НВО (1,3,15,17 юни - нали така са новите, ако не се бъркам)?
 
При дистанционно обучение защо да са неучебни. Винаги уроците могат да се зададат предварително. Както писах преди, за учителите делник празник все тая. Материалът трябва да се вземе.

Общи условия

Активация на акаунт