Дистанционно обучение за учениците- Тема №2

  • 33 609
  • 793
  •   1
Отговори
# 690
  • Бургас
  • Мнения: 8 498
Казусът по-скоро беше, как, когато наистина си болен, с 39 градуса температура, или повръщаш, ще си в състояние да учиш дистанционно макар. Ако болните са достатъчно, за определяне на грипна ваканция, това означава половината класове да са зле, но иначе ще се води преподаден материалът и отчетена дейността, преизпълнена петилетката.

Дистанционното обучение ще е само за здравите естествено. Болните ще си боледуват и като имат бележка няма да влизат. Относно това, че болните ще изтърват материал, предполагам че няма да се вземат нови неща, а ще се наблегне повече на преговарянето и за да ги държат ангажирани с нещо.

# 691
  • Мнения: 13 177
Предполагам, че ако са повечето болни или дори да не са повечето,а голяма част от класа-ДО може да се включи с преговор и допълнителни упражнения.И без това,като цяло имам чувството,че откакто детето ми е тръгнало на училище / сега- 8 клас/ една година и един предмет не е имало,при които материалът да е разположен така, че времето да стигне.И това е преценка на учители, изразени на родителски срещи-,писала съм и друг път"Материалът е за 5 часа, ние имаме 4, материалът е за 3 часа, ние имаме два" или към учениците- "Хайде,по-бързо,че сме назад с материала" или"Този урок ще си го прочетете и научите за домашно". Ето, такива ситуации би могло да компенсира ДО.
А иначе,не е редно болни деца да стоят дори пред компютъра у дома си, естествено,че като са болни няма"да влизат" в час.Обаче,много дефицити могат да се преодолеят с ДО.
Може,например,в региони, в които има силни снеговалежи да има определени дни за ДО или пък повредило се парното-хайде,включва се ДО.

В нашето училище не е много стоенето пред екраните,защото всъшност, децата по-скоро слушат и си правят упражнения от учебници и тетрадки.Понякога дори нищо не правят като писане, адискутират новия или стария урок, изказват се,вземат участие,поправя ги учителката.И са по-освободени, отколкото да говорят пред вперени очи в клас.

# 692
  • Мнения: 667
Обаче,много дефицити могат да се преодолеят с ДО.

Ако родителят ги преподаде. ДО е същото като реалното обучение-->има много, ужасно много дефицити, които родителите попълват или с лично преподаване, или с уроци и школи. Не си заравяйте главите толкова дълбоко в пясъка.

# 693
  • Мнения: 2 182
Зависи колко ти е голямо и самостоятелно детето и колко ти е качествено ДО-то.

# 694
  • Велико Търново
  • Мнения: 284
ДО ще бъде полезно по време на грипни ваканции, ако не се изчаква 30% заболели, а се въведе още при първите случаи на грип, така учениците избягват контактите, не се заразяват, но и не изпускат материал, за две-три седмици грипната вълна ще минава безпроблемно.

# 695
  • Мнения: 2 182
Точно. Не грипни ваканции, а навреме обявена извънредна санитарна или каквато е там ситуация, при която децата ще минават на ДО.

# 696
  • София
  • Мнения: 62 595
Това би бил доста добър вариант. Няма нужда децата и учителите да се натръшкат болни, за да се обяви грипна ваканция. Заекът почти минал баира, те ми обявяват ваканция! Всяка година поне седмица преди грипната ваканция учители, родители и деца искат вече обявяване, а факторите се кумят.

# 697
  • Мнения: 12 899
Това би бил доста добър вариант. Няма нужда децата и учителите да се натръшкат болни, за да се обяви грипна ваканция. Заекът почти минал баира, те ми обявяват ваканция! Всяка година поне седмица преди грипната ваканция учители, родители и деца искат вече обявяване, а факторите се кумят.
Ами кумят се - нали имат все пак и болниците бюджет да изпълняват. Ако не вкарат маса народ зимата в болница, кога ще е ? Пътеки, финансиране..

# 698
  • Майничка
  • Мнения: 13 759
https://www.youtube.com/watch?v=RTJYOU5Dqso интресно по темата за футуристите в Русия и дистанционното обарзование не знам дали важи за цял свят

Причиних си го снощи (даже и записки си водих).
Скрит текст:
Не училището й е дерт на дамата, световната конспирация е, въпреки че се опитва да яхне вълната на проблемите с ДО в началното и средното образование, които са същите като тук. На няколко пъти водещият се опитва да я върне в това русло, тя уж подема и пак забива в посока националната идентичност в образованието.
Слоганът й е "да върнем и узаконим юридически "нормалното", класическо образование, в най-добрите дореволюционни и съветски традиции и да прекратим западната инвазия, целяща чрез възпитанието и образованието да завладее сфери, ключови за националната икономика и безопасност".

Постановките й са няколко:
1. Чрез нормативните промени са подменени изконно руските нравствени (в т.ч. религиозни) и образователни норми. Разбирай, преди всички са имали равен достъп до качествено образование, сега - само богатите, които си пращат децата в частни училища, при останалите знанията са подменени с компетентности (т.е., способност да натискат копчета). [Връщането на статуквото вероятно включва и връщане на прословутата "руска" матура - писмени ( а някога и устни) изпити за всички, по всеки предмет, в края на всеки клас, ако не минеш - повтаряш.
От учителска гледна точка звучи готино, от родителска - не толкова (именно тази система ражда практиката за училищна подготовка с "репетитори", т.е., платени частни учители още в царска Русия), от ученическа - можем да си представим.
]

2. Нормативните промени ограничават автономията в националното образование, доколкото въведените единни стандарти и критерии за образование са привнесени от Запада и подготвят, де факто, работници за същия този Запад. А тъй като ползваните платформи и продукти са западни, реално му се предоставя контрол върху потенциално значими за националната икономика и сигурност кадри и системи.

3. Чрез електронното обучение педагогическите кадри, поставени в слугинска позиция, сами копаят гроба си [особено ме трогна съчетанието "бедните учители", повторено няколко пъти, без да се конкретизира дали използването му е емоционална, материална или морална характеристика], разчиствайки пътя на образователен изкуствен интелект, който в близко бъдеще ще духне под опашките на доказани специалисти със собствени преподавателски програми. Който остане ще е просто в ролята на тютор.
 
4. Дигиталното обучение по същество е примитивизация, опростенчество на знанието, процесът на преподаване е заменен с игра, а традиционните изпити - с тестове с единен критерий (вж. т.2), които ще станат част от цифровия профил на бъдещия гражданин. То е прелюдия към последващата киборгизация на същия този гражданин, с помощта на нанотехнологиите.

Признавам си, този ферман го надрасках в ранни зори, но не стигнах до публикация, че се наложи да хващам мишката и да размитам на изкуствения интелект. Като видях колко сте писали след това, се зачудих да го пускам ли, ама хайде, зян да не става...

# 699
  • Мнения: 2 094
Казусът по-скоро беше, как, когато наистина си болен, с 39 градуса температура, или повръщаш, ще си в състояние да учиш дистанционно макар. Ако болните са достатъчно, за определяне на грипна ваканция, това означава половината класове да са зле, но иначе ще се води преподаден материалът и отчетена дейността, преизпълнена петилетката.
Относно това, че болните ще изтърват материал, предполагам че няма да се вземат нови неща, а ще се наблегне повече на преговарянето и за да ги държат ангажирани с нещо.
А защо трябва да ги държат ангажирани с нещо?

# 700
  • Мнения: 12 899
Да не киснат по молове и на игри само, примерно Simple Smile дай им шляй...
За ваканции, вкл. грипни, така или иначе дават домашни, проекти и кво ли не. Сега ще е по-учебно.
За което съм за.

# 701
  • Мнения: 2 094
https://www.youtube.com/watch?v=RTJYOU5Dqso интресно по темата за футуристите в Русия и дистанционното обарзование не знам дали важи за цял свят

Причиних си го снощи (даже и записки си водих).
Скрит текст:
Не училището й е дерт на дамата, световната конспирация е, въпреки че се опитва да яхне вълната на проблемите с ДО в началното и средното образование, които са същите като тук. На няколко пъти водещият се опитва да я върне в това русло, тя уж подема и пак забива в посока националната идентичност в образованието.
Слоганът й е "да върнем и узаконим юридически "нормалното", класическо образование, в най-добрите дореволюционни и съветски традиции и да прекратим западната инвазия, целяща чрез възпитанието и образованието да завладее сфери, ключови за националната икономика и безопасност".

Постановките й са няколко:
1. Чрез нормативните промени са подменени изконно руските нравствени (в т.ч. религиозни) и образователни норми. Разбирай, преди всички са имали равен достъп до качествено образование, сега - само богатите, които си пращат децата в частни училища, при останалите знанията са подменени с компетентности (т.е., способност да натискат копчета). [Връщането на статуквото вероятно включва и връщане на прословутата "руска" матура - писмени ( а някога и устни) изпити за всички, по всеки предмет, в края на всеки клас, ако не минеш - повтаряш.
От учителска гледна точка звучи готино, от родителска - не толкова (именно тази система ражда практиката за училищна подготовка с "репетитори", т.е., платени частни учители още в царска Русия), от ученическа - можем да си представим.
]

2. Нормативните промени ограничават автономията в националното образование, доколкото въведените единни стандарти и критерии за образование са привнесени от Запада и подготвят, де факто, работници за същия този Запад. А тъй като ползваните платформи и продукти са западни, реално му се предоставя контрол върху потенциално значими за националната икономика и сигурност кадри и системи.

3. Чрез електронното обучение педагогическите кадри, поставени в слугинска позиция, сами копаят гроба си [особено ме трогна съчетанието "бедните учители", повторено няколко пъти, без да се конкретизира дали използването му е емоционална, материална или морална характеристика], разчиствайки пътя на образователен изкуствен интелект, който в близко бъдеще ще духне под опашките на доказани специалисти със собствени преподавателски програми. Който остане ще е просто в ролята на тютор.
 
4. Дигиталното обучение по същество е примитивизация, опростенчество на знанието, процесът на преподаване е заменен с игра, а традиционните изпити - с тестове с единен критерий (вж. т.2), които ще станат част от цифровия профил на бъдещия гражданин. То е прелюдия към последващата киборгизация на същия този гражданин, с помощта на нанотехнологиите.

Признавам си, този ферман го надрасках в ранни зори, но не стигнах до публикация, че се наложи да хващам мишката и да размитам на изкуствения интелект. Като видях колко сте писали след това, се зачудих да го пускам ли, ама хайде, зян да не става...
Това горе го изтрих без никой да ме беше цитирал, реших че е малко прекалено, но ми се видя интересно. Странно ми е как Гаргамела успя да  го извади от архива. Това което аз разбрах без да го изгледам цялото и може би даже не съм го разбрала както трябва е че чрез дистанционното обучение децата ще бъде преценявани в самото начало и канализирани да учат според  тази външна преценка за техните възможности, така може би някои ще бъдат обречени да останат посредствени и да не развият своя потенциал. Това ще е масовото образование, за богоизбраните ще има по-качествено образование, не разбрах дали ще е дистанционно. Учителите ще отпаднат по някое време или поне педгозите. Накрая ще се стигне и до сливане с изкуствения интелект. Жената критикува този проект, който е за Русия и е прогноза за това как може да се развие бъдещето от няколко експерта.

Последна редакция: чт, 21 май 2020, 17:16 от Sparkles

# 702
  • Бургас
  • Мнения: 8 498
Според мен никога в образователната система не е имало равнопоставеност. По време на соц-а, когато уж всички бяха равни пак имаше по-равни. От една страна децата на по-заможните си ходеха на уроци, от друга - учителите не си даваха много зор да обръщат по-голямо внимание на по-трудно справящите се деца. Пееха си там уроците и който не се справя да повтаря.
У нас всеки се спасява поединично. Ако родителите наблягат на образованието търсят някакви начини. Ако не - се разчита на съвестта на детето.
Според мен родителите не трябва да разчитат изцяло на училището за придобиването на знания у детето. Говоря за знания относно живота, а не знания за изкарване на тестовете.

А защо трябва да ги държат ангажирани с нещо?

Ами например могат да използват това време за някакви креативни задачи извън програмата, а не да решават дадачи и тестове. Задачи, в които децата да вложат някаква мисъл извън рамката. Ето например по време на ДО нашият клас си правиха някаква книжка по зададена тема. Нямаше правилно и грешно. Всеки си имаше задача, търсеше в интернет информация, рисуваше, пишеше.

Последна редакция: чт, 21 май 2020, 17:51 от Irene Adler

# 703
  • Мнения: 4 876
Аз писах, че в класа на детето имаше сериозно болни деца. И ако проблем на МОН са грипните ваканции и изпускане на материал, какъв е проблема, вместо ДО в грипна вълна, да променят срока на учебната година? Ще започват по- рано, ще свършват по-късно. Пък зимата повече ваканции. Както е в други държави. И много по- евтино ще излезе да се купят климатици, вместо да се плаща парно.
Вълчев вече и план е направил. Чета го из нета. А не се интересува от мобилните ресурси в дадено населено място, в даден апартамент, качеството им, кой ще плаща интернета. И още много други.

# 704
  • София
  • Мнения: 62 595
Понеже вече ми стана навик да гледам руските новини, точно сега си говорят за тяхното дистанционно обучение и го слушам Путин - ще увеличават заплати на учителите, ще свързват училищата с високоскоростен интернет и изобщо не смятат да се отказват от предимствата на ДО. Сега за реално присъствие ще направят изключение само за техните матури, които са приемен изпит и за университетите и е много важно какви оценки ще изкарат учениците, това им решава бъдещето.

Общи условия

Активация на акаунт