Частни училища-информативно-дискусионна тема 46

  • 67 763
  • 956
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 5 425
Абсолютно, Бърди!

# 151
  • София
  • Мнения: 762
Бърди, чудесно обобщено! Винаги има гръмогласни родители и тяхното мнение рядко отразява преобладаващата нагласа, а дори и да е така - това не я превръща автоматично в правилна. Предпочитам да избера училище, което е доказало модела си, създало си е традиции, които ми допадат - и да запиша детето си с надеждата, че за 8 години няма да си променят коренно убежденията. А "родителски колектив с ясни цели, който да комуникира и настоява за определени промени пред ръководството" може вместо да се занимава с ръководството, да си направи родителски кооператив.

# 152
  • Мнения: 60
Има разлика дали говорим за обща организация или за обучение. Едно е да не сме доволни от храната, допълнителните дейности, транспорт и т.н. и съвсем различно е, когато има забележки от нивото, качеството на обучение, което всъщност си мисля, че е основната задача на училището. За едното съм съгласна да си отстояват позицията, за другото не съм съвсем съгласна. Ясно е, че не всички училища могат да са първи в класация. Винаги ще има първи и втори, но някак бие на очи драстичната разлика между резултатите.

# 153
  • Мнения: 6 384
А според мен най-важното е когато те зарибяват да са максимално честни. За да си знаеш какво да очакваш. Ако преди години в ПБ ми бяха казали, че не залагат на топ качество на обучение и знания, а на лежерност, покриване на МОН материал на средно ниво, език на същото ниво, фън и допълнителни забавления/занимания...нямаше да им се разсърдя и щях да знам, че няма да ни се срещнат интересите. Толкова е просто за да са доволни клиентите и да не се разочароват с непокрити очаквания и обещания.
Иначе вероятно и аз тогава съм влизала в графата "активни" майки, изискващи от училището промяна. Е, бързо се опомних и разбрах, че си говоря с радиото, излъчващо реклами за прах за пране.

# 154
  • Мнения: 1 831
За училищата и аз не виждам как може да има намаление на таксите заради онлайн обучението. Заплатите на учителите са си същите, наемите, почти всичко съществено. Единствено от отопление и поддръжка може да се спести и то, ако всички деца са у дома, а не на ротация. А дали има някакви увеличени разходи, дори не мога да си представя. Може би за по-добър интернет в стаите. Дописвам - тук не включвам храна и транспорт. Те са ясни.

Другото очакване, че срещу увеличението на годишните такси, ще има съществена промяна в средствата и начините за обучение е доста неоснователна. Такова нещо може да се очаква при драстични увеличения с хиляди и при очаквана промяна в модела на училището. Както стана с Дрита и Британика. Иначе малките увеличения са за компенсация на инфлацията.

Последна редакция: чт, 01 апр 2021, 13:30 от Jillian

# 155
  • Мнения: 13 004
Ами, да. Само като гледаш как спираме пред училищата, е ясно, че е по-добре да не ни слушат.
ЧХ беше онлайн тази година, моите деца по тази причина го пропуснаха, иначе се явяват редовно.
ЕК - изобщо не се заблуждавайте. Много деца, които се справят добре по принцип, точно на това състезание се дънят, освен, ако не са решавали много години назад задачите. Първенците  не са се подготвяли в училище, бъдете сигурни в това. Това е страшно много труд, положен самостоятелно/с родител/учител. Разбира се, добра основа от училище много помага на детето да надгради.
Отделно се подсказва, но квесторите до 60 т. могат да докарат, освен, ако не са математици Simple Smile

# 156
  • София
  • Мнения: 7 378
Никой не твърди, че 100 т. на ЕК се изкарват само с училищна подготовка. Но среден резултат от 65-70 т. в даден випуск говори за добра училищна подготовка - поне в нашето училище не се сещам за повече от 3 деца на випуск, които да получават специализирана извънкласна подготовка (хайде да са 5-10-15 заедно с тези, които ходят на курсове). А явилите се са средно по 50-70 деца от випуск.

# 157
  • София
  • Мнения: 5 426
Ако класната на детето ми не може да изкара над 60 точки на задачи за 1-4ти клас, мисля че сериозно ще се замисля Grinning

За намесата на родители- ама наистина, ако храната не е ОК примерно, а ръководството си мисли, че родителите са доволни, то няма да смени готвачът/доставчика и т.н. Същото е и с качеството на образованието, ако не вижда, че пада, то е хубаво да му се отворят очите. Разбира се как ще се справи си е изцяло тяхна работа.
Колкото до таксите- аз се сещам, че от храната се пести,  ток, вода също са по-малко разходи, но и аз не знам дали няма някакви странични други.

# 158
  • Мнения: 7 683
Що се вързвате на Дорчето? Всичко, което е писала, е шит, от първата до последната буква... Толкова е несериозно, че изобщо не си струва никакъв коментар. Все едно е писано от бот, за да провокира рязко увеличение на отговорите в темата...а може и наистина така да е.
Пазете си нервите и си избирайте битките. Да се коментират такива постове е чисто разхищение на време и усилия.

# 159
  • Мнения: 180
Никой не твърди, че 100 т. на ЕК се изкарват само с училищна подготовка. Но среден резултат от 65-70 т. в даден випуск говори за добра училищна подготовка - поне в нашето училище не се сещам за повече от 3 деца на випуск, които да получават специализирана извънкласна подготовка (хайде да са 5-10-15 заедно с тези, които ходят на курсове). А явилите се са средно по 50-70 деца от випуск.

 А максимален резултат 65-70 точки и среден 40 точки какво ли говори за училището Thinking

# 160
  • Мнения: 7 683
Средният резултат абсолютно нищо не говори. Средната заплата от 1000 лв. сигурно е страхотен показател за топ-специалиста Иван с 10К доход и за бай Пешо с основното образование с доход от 300лв.
В едно и също училище, в което само едно дете има близък до 100 точки резултат, а следващото е около 60 точки, средният резултат е по-висок от училище, в което масово децата имат над 70 точки, но са се явили две-три слаби деца, никога преди това не участвали в състезания, едното от които има 15 точки, а другите две-три - в диапазона двайсе-трийсе. Значи ли това, че първото училище е по-добро от второто? Риторичен въпрос.

# 161
  • Мнения: 6 384
Значение има къде се концентрира средния резултат. Обичайно в такива случаи се елиминират екстремумите. Wink

# 162
  • София
  • Мнения: 5 426
Като погледнах, то 90% от ЧУ в София отговарят на максимум 65-70 и среда 40.

# 163
  • Мнения: 7 683
Значение има къде се концентрира средния резултат. Обичайно в такива случаи се елиминират екстремумите. Wink

Никой не оспорва, че резултатът на СС е топ. И нямам никакво съмнение, че е реален. Имам обаче съмнения колко е реален резултат от близо 100 точки на деца на собствениците на друго училище, от което следващите резултати са около 60... За СС и Питагор никой според мен не се съмнява и в средния резултат, че е обективен, и пак нищо не говори, защото и от СС има деца със слаби резултати, макар и единични случаи, но ги има. Нима по тях може да се съди за нивото на училището?

# 164
  • Мнения: 6 384
Аз не коментирам нищо в конкретика. Дори не съм отваряла тези резултати. Само коментирам какво се прави в статистиката.

Кой е собственика? Воеви?

Общи условия

Активация на акаунт