Дванадесети клас - първите профилирани

  • 49 276
  • 756
  •   1
Отговори
# 630
  • Русе
  • Мнения: 12 205
Освен това има преподаватели (по математически дисциплини), които са решили, че трябва да преподават и изпитват все едно обучават чисти математици, а не програмисти и това отблъсква доста кандидат студенти. Ситуацията не е еднозначна. Нужна е промяна, но малко хора разбират това, а и те нямат властта да я осъществят.
  Така е открай време. Ненужно, особено за бакалавърска степен.  Тези дни близък, от нашето уни ми сподели, че имало насоки, не знам откъде, да намалят степента на математиката в тези специалности. За незапознатите, които могат да скочат,колко е важна ще кажа само, че освен няколкото изпита по висша математика за инженерна специалност, всяка дисциплина се учеше с много тежък математически апарат,за сметка на умения по специалността , които после всеки сам придобиваше на работното си място, ако имаше среда и хъс. В резултат - една трета от колегите ми завършиха втора магистърска програма, въпреки отличните си дипломи и се реализираха - като юристи, икономисти, лингвисти. И не практикуват нито грам от тежкото обучение, които сме минали.

# 631
  • Мнения: 789
Различни гледни точки. Случва се работата на програмиста да опре именно до математиката, зависи от предметната област, в която е нает. Тогава ако си учил, добре, възстановяваш бързо и продължаваш, ако не си учил... Ами не знам. Да не говорим, че който е минал през математиките, през всичко може да мине.

# 632
  • Русе
  • Мнения: 12 205
Различни гледни точки. Случва се работата на програмиста да опре именно до математиката, зависи от предметната област, в която е нает. Тогава ако си учил, добре, възстановяваш бързо и продължаваш, ако не си учил... Ами не знам. Да не говорим, че който е минал през математиките, през всичко може да мине.
  Определено не знаете. За различни нива на предмета говорим.Много ми е ангажирана гледната точка.Работата ми е непрекъснато свързана с математика.От хората съм ,които използват системи и тригонометрия в ежедневната си работа. Но не ми се налага да използвам интегралното смятане за да изчисля електрическото поле в точка отдалечета на разстояние от източника.

# 633
  • София
  • Мнения: 6 245
Надявам се да не бъда погрешно разбрана. Аз не съм против сериозното изучаване на математика от бъдещите програмисти. Напротив, смятам, че е много необходимо. Въпросът е какво, колко и как, така че университетът да "произвежда" кадри с максимални знания и умения за бъдещата работа. Но е факт, че никой не прави такъв анализ, а се изучават всички налични математически дисциплини подред.
Освен това има и нови направления в ИТ, както и в математическите приложни науки, които могат да бъдат въведени за обучение, които са много интересни и търсени от работодателите, но няма разбиране за това или пък има, но нещата стават бавно. С една дума няма визия за развитието на факултета. Доста са закостеняли нещата там.
И все пак си остават с най-високо ниво в България. Работодателите предпочитат завършилите в СУ. Всяка година има джоб феъри и не е проблем още във втори курс студент да си намери работа, ако желае. Постоянно ги ухажват с някакви събития.

# 634
  • Русе
  • Мнения: 12 205
За отлива от тези специалности навярно има значение и наличието на други варианти. Тези, които искат да се занимават и имат потенциала, започват рано, още в училище. Курсове, самостоятелно обучение,Софтуни Все повече се смъква възрастта за начало и реализация в тези науки. Платформите и парадигмите се изменят динамично , а младите хора искат реализация веднага. Не само те, но и светът е много динамичен. Науката се случва вече не само в университетите , а те са инертни, за училището да не говорим.
   Близко дете тази година има двойка - на матура ли ,на приемен изпит ли за СУ, не разбрах точно. Много умно дете, учещо, отличник,ходило на частни уроци цяла година, с изключителна обща култура и интереси . Записа НБУ.Ами не знам точно къде е станало разминаването, но определено има нещо сбъркано. Знам го от доста време, но инерцията и клишетата надделяват.

# 635
  • София
  • Мнения: 6 245
Имам приятелка, на която детето й учи ИТ  (не знам точно каква е конкретната специалност) в Германия. Същото зверско учене на математика е както в СУ. Мисля, че една от причините да я насочат към чужбина е, че мислеха, че няма да се учи толкова много математика както тук, но се оказа точно обратното. Голям зор беше да ги вземе тия изпити, но успя. Разликата е, че тука може да се явяваш безброй пъти на поправителен, а в Германия има ограничен брой явявания и отпадаш.

# 636
  • Мнения: 789
Различни гледни точки. Случва се работата на програмиста да опре именно до математиката, зависи от предметната област, в която е нает. Тогава ако си учил, добре, възстановяваш бързо и продължаваш, ако не си учил... Ами не знам. Да не говорим, че който е минал през математиките, през всичко може да мине.
  Определено не знаете. За различни нива на предмета говорим.Много ми е ангажирана гледната точка.Работата ми е непрекъснато свързана с математика.От хората съм ,които използват системи и тригонометрия в ежедневната си работа. Но не ми се налага да използвам интегралното смятане за да изчисля електрическото поле в точка отдалечета на разстояние от източника.
Завършила съм математика, мъжът ми - информатика във ФМИ. И двамата работим като програмисти сега. Сигурно не знам, така е.
Няма как да се предвиди кой програмист в бъдещата си работа до какво ще опре. Математиките са мъчни и във ФМИ, поне преди години, не обясняваха точно за какво биха ни служили, факт. Но от малко повече знания никой не е умрял. На програмиста постоянно му се налага да трупа нови и нови, така че дори само този навик не е от излишните.

# 637
  • Русе
  • Мнения: 12 205
На програмиста постоянно му се налага да трупа нови и нови, така че дори само този навик не е от излишните.
    Не говорим за навици, а за придобиване на важни умения, за определена професия, за сметка на теории, които често са неактуални. Няма лошо, че учих няколко семестъра Теория на полето,
Скрит текст:
аз имах петици, ММ тройки и четворки, когато вече създаваше автоматизирани системи за управление, а аз освен да си включа уреда в контакта, друго не мога
.но после доучвах по специалността от няколко самоуки момчета, единият ученик, който се явавяше на олимпиада с език и техника, които преподавателите ми университета не познаваха толкова добре. От двайсет години работи в щатите по специалността, не че го смятам за най-доброто,което можеше да направи а другият изгради цяла система в голямо предприятие в Германия.

# 638
  • Мнения: 789
Хубавото е, че следването във ФМИ не е задължително. Който иска отива там и яде математиките наред с всичко останало. Който не - свят широк, има достатъчно учебни заведения по света и у нас, които отговарят на всякакви вкусове и обучават във всякакви формати.

# 639
  • Русе
  • Мнения: 12 205
Няма нужда от назидателен тон. Започнахте  - с абсолютно необходимо за тази професия, продължихте - " Но от малко повече знания никой не е умрял. " , а става въпрос не за малко знания , а за много сериозни знания. Мярата е важна във всичко. Фактът е, че в един много сериозен факултет има незаети  места, което не смятам че е добре, и  "ще ядете, каквото ви се даде"  навярно не е най-добрата формула.

    Иначе да не ме разбирате погрешно,както някои математици, ще кажа какво повтарям на моя син всеки ден.
"за там за където твърдиш че си се запътил,трябва здраво да залегнеш на математиката СЕГА. Колкото и да четеш и да учиш разни инструменти,операционни системи и команди, ще достигнеш едно невисоко ниво и там ще си останеш. Компютърът е една машина, която освен цифри и математически операнди - друг език на практика не разбира. Всеки проблем или задача трябва да му се представи като математически описан модел, превърнат и преведен в цифри"

Последна редакция: пн, 27 сеп 2021, 14:53 от A m b e r

# 640
  • Мнения: X
Не знам какво да кажа!!! 🤐🤐🤐 В нашето училище на родителската среща в началото на годината ни казаха, че скалата по която ще се превръщат точките в оценки от ДЗИ за нашите набори, можело да я видим на сайта на МОН. Тя била до 50 точки но принципа 30% успеваемост, т.е 15 точки и/или за нас 30 точки е един и същ. Въпросът е че, днес научих от класния ръководител на дъщеря ми, че по време на семинар миналия петък им каза ли, че се обмисля оценките да са по формула подобна на тази от времето, когато НВО в VII клас се провеждане по старите програми (2016 г.)! Но аз лично мисля, че 85 - 90 точки са много висока летва за отлична оценка!!! 🤔🤔🤔

# 641
  • Русе
  • Мнения: 12 205
Не знам какво да кажа!!! 🤐🤐🤐 В нашето училище на родителската среща в началото на годината ни казаха, че скалата по която ще се превръщат точките в оценки от ДЗИ за нашите набори, можело да я видим на сайта на МОН.
Съмнявам се.

# 642
  • столицата
  • Мнения: 4 458
Не знам къде е истината, но на нашия набор пак всичко ще му се случи/ ще научи в последния момент. ПиснА ми!

# 643
  • Русе
  • Мнения: 12 205
Нашият и предходният са малки набори. Избор в страната ще има. За чуждите университети проблемите ще са предимно от друг характер - пътуване, квартири, стажове и работа. Има теми във форума, които са по страни ,точно за студенти. Не ги следя и не знам реално тенденциите, разсъждавам на основа геополитическата обстановка . Лично мнение , че не винаги чужд университет означава реализация. Има смисъл ако се цели оставане в съответната страна, което си има плюсовете и минусите.Или в случаите, когато интересите са по-задълбочени , знае се какво се иска и се търси конкретна възможност в съответен конкретен университет.

# 644
  • България, София
  • Мнения: 1 882
Привет момичета!
Отчитам се с входно ниво по единия профилиращ предмет - химия. Девойката е с най - висок резултат от целия профил. Има 6, като уж даже не се била готвила за входното.
От миналата седмица започна с уроците по биология.

Като гледам бала за фармация в СУ, по - висок от медицината. Ужас!!!
Тя се цели в МУ. СУ ще бъде резервен вариант, уж. Да не се окаже недостижим вариант.

За ученето на математика в специалност информатика не мога да взема никакво отношение. Толкова съм далече и от двете специалности, че повече не може да бъда.
Сестра ми завърши информатика в Заарбрюкен. Голям зор видя с математиките по време на следването. Но се пребори, де. А сега е записала социални дейности. 7 семестъра. Не й се занимава по нейната специалност.

Ваче, Мирта, стискам палци на наборчетата. Щом го искат, нека се борят.
Малката ми заяви, че като завърши гимназия, иска да учи в НАТФИЗ. Още не знае какво точно,  но там иска Grinning
Да видим колко време ще я държи този мерак. Тъкмо започна 8 клас.

Общи условия

Активация на акаунт