Тема № 24 - "Обучение в пандемия - дистанционно и присъствено" - Януари 2022

  • 55 998
  • 1 342
  •   1
Отговори
# 495
  • Мнения: 387
Кати, не е никак по темата, но си права. Моята майка е диспанцерна, няма избор да не ходи я за протоколи, я за рецепти, иначе и тя трябва да избира да умре от ковид или от колапс. В същите тези лечебни заведения, на една опашка с чакащите премалели ковидни за снимка на бял дроб.
Затова отменят плановите при всеки пик на грип преди пандемията. Винаги е било така. За капак, детето ми също е с диагноза и диспансерно и точно сега в пика са необходими куп изследвания, които касаят живота и занапред. Ще се мъкнем всички- и аз и там за да и съдействам, иначе ще се отвиси по опашките като я видят почти дете, само. Двоен риск за скромното ни тричленно семейство. На фона на драмите, че вечно отсъстващата учителка не си е направила броя оценки за цял срок,  избирам да и нафраска служебни двойки, ако толкова държи на присъствеи изпитвания в последните три дни от срока, но да успеем с изследванията и да осъмнем здрави, сред ковидните по коридорите.

Някои са карантинирани заради децата им, например, в училищна възраст и болни. Ами за съжаление, докато се изредим всички и цялата ни рода, така ще сме.

Именно това е проблемът. Докато всички се изредят болни и в карантина и годината ще свърши. Противник съм на ДО, но когато в държавата няма други мерки, то няма и много други опции, поне в моменти като сегашния и поне в София.

Именно, да. Но всеки мой опит да кажа това бе възприеман като радетел на ДО на всяка цена. Беше ясно още декември на къде вървим и на инат отказаха куп контролни. Наказателно. Сега, вместо да остане всеки у дома с макар и леки симптоми, дори да не се тества, но да има свободата да е у дома, да не щъка по коридорите, поне учители можеше да има, да преподават, па макар и онлайн на половината. Защото сега и за толкова няма.
Гъвкавост, приспособимост, трябва да се възползваме от някакви възможности, вместо да правим всичко на инат, наказателно и показно.

# 496
  • Мнения: 29 540
При нас 14 учители за в карантина. Искам яснота от Правителството или от РЗИ какво следва!
Всеки ден е все по- зле положението и все повече класове излизат в карантина

# 497
  • Мнения: 4 589


Що се отнася до това, какво трябва да бъде направено. Според мен ако ще се предприема нещо  трябва да има баланс и приоритет да са единствено  здравните аргументи. В противен случай няма да има разбиране и ще избухне недоволство. Всички сме ужасно изнервени, търпението ни е изчерпано  и не можем да преглътнем повече несправедливости.
 Разбирам прекрасно другите групи, но нека и те разберат , че здравето и образованието на децата ни също е приоритет. Паралелното обучение  е много  скъпо. Прегледа при лекар и лечението на проблемите генерирани от толкова дългото ДО също са огромен разход.  Не е седмица не са две , а  вече трета година. Всички сме важни.


Няма как само здравните аргументи да бъдат гледани. Преди всичко в такава ситуация ПО би било отложено до след 5-10 години сигурно. Но не е само това. Рискът от заразяване и смърт отстъпва пред гладът винаги. Доказала го е историята. Страхът от болест не прави революции, не сваля правителства. Страхът от Гладът и Студът правят и са правили и двете.

Моята теза НЕ е да се откажем непременно от идеята за ПО. А като искаме да внимаваме какво и кога искаме.

Сервитьорката   може за няколко месеца да стане домашна помощница, може да стане санитарка, може  много неща . Стига да иска  няма да умре от глад.
    Когато бях ученичка  в часовете ни  по български език   ни казваха да си извадим учебника, да си прочетем новия урок и да си напишем план. Най-хубавите планове получаваха отличен. По литература ни даваха тема съчинение по картина или нещо по избор. Оценяването бе по същия начин. Това продължи през всичките години.
Учителката ни бе назначена по партийна линия разбирай несменяема , а по онова време на уроци уроци ходеха  само застрашените от повтаряне. Едва в гимназията разбрахме какво ни е причинила.
  За това не мога да се съглася с Вас, че глада е по-важен от  знанията.
  За  това  не мога да се съглася с Вас , че това може да продължава с години.
   За това твърдя, че междувременно  паралелно образование е необходимо. 
Защото аз знам какво не умея и не се срамувам нито да го призная , нито да потърся помощ , но съм абсолютно  сигурна, че ако практиката на затваряне на училищата продължи , ще  сме ограбили бъдещето на цяло едно поколение.
 Всички са важни, а децата най -много.

# 498
  • Мнения: 2 320
При нас 14 учители за в карантина. Искам яснота от Правителството или от РЗИ какво следва!
Всеки ден е все по- зле положението и все повече класове излизат в карантина
За съжаление яснота засега няма, тази вечер в 18 ч. получихме съобщение, че от утре децата ни са на ротация, първата седмица ни се пада ОРЕС. Директорката е подала молба към МОН, одобрена е, причината - висока заболеваемост на ученици и учители. Докога - не се казва в съобщението. В класа на сина ми има 3 отсъстващи (спред него с варицела), заместник имат само по ФВС.

# 499
  • София
  • Мнения: 17 663


Що се отнася до това, какво трябва да бъде направено. Според мен ако ще се предприема нещо  трябва да има баланс и приоритет да са единствено  здравните аргументи. В противен случай няма да има разбиране и ще избухне недоволство. Всички сме ужасно изнервени, търпението ни е изчерпано  и не можем да преглътнем повече несправедливости.
 Разбирам прекрасно другите групи, но нека и те разберат , че здравето и образованието на децата ни също е приоритет. Паралелното обучение  е много  скъпо. Прегледа при лекар и лечението на проблемите генерирани от толкова дългото ДО също са огромен разход.  Не е седмица не са две , а  вече трета година. Всички сме важни.


Няма как само здравните аргументи да бъдат гледани. Преди всичко в такава ситуация ПО би било отложено до след 5-10 години сигурно. Но не е само това. Рискът от заразяване и смърт отстъпва пред гладът винаги. Доказала го е историята. Страхът от болест не прави революции, не сваля правителства. Страхът от Гладът и Студът правят и са правили и двете.

Моята теза НЕ е да се откажем непременно от идеята за ПО. А като искаме да внимаваме какво и кога искаме.

Сервитьорката   може за няколко месеца да стане домашна помощница, може да стане санитарка, може  много неща . Стига да иска  няма да умре от глад.
    Когато бях ученичка  в часовете ни  по български език   ни казваха да си извадим учебника, да си прочетем новия урок и да си напишем план. Най-хубавите планове получаваха отличен. По литература ни даваха тема съчинение по картина или нещо по избор. Оценяването бе по същия начин. Това продължи през всичките години.
Учителката ни бе назначена по партийна линия разбирай несменяема , а по онова време на уроци уроци ходеха  само застрашените от повтаряне. Едва в гимназията разбрахме какво ни е причинила.
  За това не мога да се съглася с Вас, че глада е по-важен от  знанията.
  За  това  не мога да се съглася с Вас , че това може да продължава с години.
   За това твърдя, че междувременно  паралелно образование е необходимо. 
Защото аз знам какво не умея и не се срамувам нито да го призная , нито да потърся помощ , но съм абсолютно  сигурна, че ако практиката на затваряне на училищата продължи , ще  сме ограбили бъдещето на цяло едно поколение.
 Всички са важни, а децата най -много.


Да, нали? Слугите да се оправят както могат, ако могат, важното е твоето спокойствие да не се нарушава.

Съчиненията по картини всъщност са сред най-забавните и полезни упражнения по литература, впрочем.

# 500
  • Мнения: 29 540
Копирам от Дневник

Кунчев обяви, че по новия план, подготвян от властта, за който премиерът Кирил Петков по-късно каза, че ще бъде оповестен утре, са определени 4 етапа, като няма да се гледа само заболеваемостта, а също и тежестта - какъв е процентът на заетите легла и то най-вече в интензивните сектори. "Стигнем ли 80% заетост на интензивните легла, но не тези, които съществуват в момента, а тези, които можем да разкрием, тъй като бройката е доста по-голяма, минаваме в четвърта фаза и там всички минават на онлайн обучение", посочи Кунчев.

Утре ще има яснота. Надявам се

# 501
  • Мнения: 387
Това с леглата е като Расте, но не старее нашата София. Ще разкриваме и разкриваме. Легла хубаво, дано останат здрави учители и деца, да не стане докато разкриват нови легла, да се опразват все повече класни стаи. Ще отмине пика в един момент, но няма да е януари.

# 502
  • София
  • Мнения: 15 277
Това с леглата е като Расте, но не старее нашата София. Ще разкриваме и разкриваме. Легла хубаво, дано останат здрави учители и деца, да не стане докато разкриват нови легла, да се опразват все повече класни стаи. Ще отмине пика в един момент, но няма да е януари.
Към лятото някъде, като гледам в другите страни какво е...

# 503
  • Мнения: 387
Знам, че са ми еретични писанията в тази тема, но

на такъв етап, в такава ситуация там, където има опции за адекватно онлайн обучение е редно да не се отказва, а да се прави всичко възможно да върви. Така ще има някакъв шанс тези, които си учат и искат да учат да имат достъп и възможност. Мързелите се възполват всякак и по всяко време, така че тях спирам да ги мисля търкат ли дивани или не, цъкат ли си на телефоните в час или в леглото вкъщи. То не е за всеки, не е и нормално всеки да е висшист и директор. Че сега са малко обърнати нещата, обикновено на финала директорстват миналите метър тук и там.
Скрит текст:
Дъщеря ми е профил химия/биология, ходи на уроци по химия доста време само и единствено онлайн, така започна, така ще приключи. Апропо, към тези уроци настоя да пристъпят всички, и да не разчитат на профила, самият преподавател в училище още в 11 клас. Цял 11 клас мина в истерия, че закъснява с уроците и никъде няма да я вземат. По това време вече всичко си беше минало онлайн, присъствени уроци ако някой някъде дава, то е изключение сериозно. По същото това време, в пандемия, с онлайн обучение се подготви и се сертифицира по език, като на косъм буквално и минаха две планови операции, защото веднага след тях затвориха пак болниците, добре, че настоях и платих за което...защото към днешна дата щеше да е ослепяла.
При преминаване на пика и при овладяване на заразите всеки бърза да е присъствено, но когато имаме толкова сериозен пик, на места, където се вижда и с просто око, че капят като круши масово, не бива онлайн обучението да е такава еретична мисъл. Хората взимат сериозни сертификати онлайн.....

# 504
  • Мнения: 2 109
Сега пак гледате от вашата камбанария. Онлайн 11,12 клас е едно,  5,6,7,8 клас -съвсем друго.Мен ако питат 12 клас въобще не трябва да има, ама май никой не го интересува моето мнение.

# 505
  • София
  • Мнения: 17 663

К'ви легла, бе Кирчо, т'ва да не ти е хотел!
Персонал от уволнените сервитьорки, секретарки, ски-учители и Пешо-дето-къса билетчетата ли ще набира? То нали щото дали реаниматор, дали рецепционистка - все тая, все с "р" почват, пък и той толкова си знае българския...
От 4 бр. лично на мен познати анестезиолози, завършили ВО, специализация и доктоантура у нас, 0 на бр. работят в България.

ПП
Имам странното чувство, че необходимостта от иначе напълно излишния 12-и клас е наложена от налагането на недомаслената степен "бакалавър". Така част от материала, включван преди във степента "ВО" - части от висшата математика, примерно - сега са свалени в средния курс. На практика се учи същия брой години (ефективно) до получаване на заветното висше, само дето след това има една допълнителна година с по-висока цена и по-малък брой студенти. Има някаква заплетена икономическа логика (не непременно добра или непременно лоша, трудно ми е да преценя) в тази врътка, но на мен лично не ми е напълно ясна.

Последна редакция: ср, 12 яну 2022, 20:42 от katiABV

# 506
  • София
  • Мнения: 7 682
За извънкласните занимания съм абсолютно съгласна, че добре се провеждат и приемат онлайн, но с малка забележка. Частните уроци са индивидуални, което поставя онлайн обучението в съвсем друга светлина. Езиковите курсове пък са с доста по-малки групи, което също променя доста преподаването и възможността да се обхванат всички "присъстващи" с контрол и обратна връзка.

# 507
  • Мнения: 387
Когато имаме извънредна ситуация, каквато се наблюдава в пандемия, малко трябва да снижим критериите, където е необходимо. Конкретно за частните уроци, т.нар паралелно образование, дойде им дюшеш пандемията, защото от индивидуални, минаха на групови, с една онлайн сесия обхващат пет до десет ученика.
Когато от един клас 40 % са "окапали", и половината учители ги няма, опцията онлайн ми се вижда повече от нищото, което остава за малцината останали присъствено. Гъвкавост. Така се получава, че ресурс има, но не се употребява, оставя се да изтече в канала.

Сега пак гледате от вашата камбанария. Онлайн 11,12 клас е едно,  5,6,7,8 клас -съвсем друго.Мен ако питат 12 клас въобще не трябва да има, ама май никой не го интересува моето мнение.

Явно не сте чели внимателно. Имам и дете, което е 8 клас. Категорично мястото му е присъствено, не е като сестра си. Прекарва 6, 7 и 8 клас онлайн ( в момента е присъствено). Не съм доволна от този факт и не съм радетел на ДО на всяка цена.
Много отдавна съм писала, че е добре да сме гъвкави и приспособими.
Да, категорично съм против съществуването на 11 и 12 клас в тази им форма, дъщеря ми ще приключи на 19 години училище, работи, учи. Това бях писала и в началото още - да редуцират присъствието на 11 и 12 клас, така и така повечето им уроци протичат като типична лекция в университет - изчита им се-подготвяйте се. Да освободят кабинети и пространтво за редуване на прогимназия, за да не остават те дълго онлайн, защото те все още градят навици вече по-осъзнато след начален етап. Но и това бе еретична мисъл тогава.

Последна редакция: ср, 12 яну 2022, 20:50 от 705966

# 508
  • София
  • Мнения: 17 663

Хич не съм съгласна, че точно извънкласните занимания трябва да преминат онлайн непременно. По-скоро обратното, според мен те последни трябва да преминат в дистанционна форма. Те по принцип се провеждат в много по-малки групи, т.е. и дистанцията, и контрола са завишени. И е по-малко вероятно да се посещават от курсисти, отишли за да се разходят и да се позабавляват с приятели. И, съответно, несъобразяващи се с каквито и да било мерки и теглилки... щото все пак се плащат (обикновено). А не си представям как точно се подготвят хора за експерименталните части на олимпиадите, примерно, дистанционно.

# 509
  • Мнения: 387
Ама не всичко сме в състояние да обхванем онлайн. Практики, упражнения, които изискват да си присъствено няма как. Но чисто лекционните форми са абсолютно адекватни.
В момента аз самата минавам едни курсове онлайн, онлайн ще са ми и изпитите за сертификат. Там, където е възможно е редно да дадем глътка въздух, дистанция и възможност, за да има шанс за присъствено за упражнения.

ПП. Кати, относно 12 клас. Ужасно безумен, сега се опитаха да вкарат 11 и 12 клас с профили-нашите са първи в това. Материалът, поне в профила на моето дете, е излишен. Не подготвя за изпитите например, налагат се уроци, но пък са смъкнати неща от първа година студентстване. Ако те приемат, вече си учил част от нещата, а ако не те приемат, излишно си учил едни неща, те не са за ширпотреба и обща култура. Ама за да те приемат пък, ходиш на уроци, защото изпитният материал и формат е леко встрани.

Общи условия

Активация на акаунт