ботуши боклук

  • 2 585
  • 41
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • sofia
  • Мнения: 4 296
Момичета,купих си ботуши за 250лв на 3-то обуване се сцепи шева и ми ги оправиха,а днес за първи път стъпих в локва и познайте-намокрих се(локвата беше мъничка,просто малко вода),а да не говоря,че не топлят грам.
Въпросът ми е как да процедирам и имам ли някакви права в този случай.Да ходя ли да се разправям.И как бихте постъпили вие.

Не съм сигурна дали е за тук темата,ако прецените я преместете.

# 1
  • някъде там
  • Мнения: 1 467
на основание чл.113,114 и 115 ал.(1)от влезлия в сила  Закон за Защита на Потребителя
(Обн.,ДВ,бр.99 от 9.12.2005г.)от 10.06.2006г."Потребителя може да упражни правото си по
този раздел в срок до ДВЕ години,считано от доставянето на потребителската стока."
 

Погледни тук, може и да ти помогне, в което силно вярвам.Успехи кажи как са се развили нещата.

# 2
  • Мнения: 7 723
няма смисъл да се разправяш- едва ли ще ти върнат парите, заради това, че не топлят, или пропускат вода. Има ботуши, които не са за мокро време.
Ти не виждаш ли какво купуваш newsm78. Не винаги цената определя качеството.

# 3
  • sofia
  • Мнения: 4 296
няма смисъл да се разправяш- едва ли ще ти върнат парите, заради това, че не топлят, или пропускат вода. Има ботуши, които не са за мокро време.
Ти не виждаш ли какво купуваш newsm78. Не винаги цената определя качеството.
Купих си ботуши от естествена кожа ,а не от велур.Това не са декоративни ботуши,а и при покупката как да разбера,че ще пропускат вода?

# 4
  • София
  • Мнения: 4 578
И при моя позната беше така. 1-та седмица се разлепи подметката на единия, залепиха го. 2-та седмица се пукнаха по шева, ами отиде и им каза да й върнат парите. С касовата бележка естествено.
Не разбрах кога си ги купила. Мисля, че повечето имат 1 мес. гаранционен срок. Иди и се разправяй, ако искаш ги заплаши и с Комисията....

# 5
  • София
  • Мнения: 13 216
Е за тази цена нямаха ли поне месец гаранция? Български ли са?

# 6
  • София
  • Мнения: 1 951
Аз си купих ботуши,цената  беше 55 лева.ИМат гаранция два месеца.Доволна съм ,нося ги и са здрави,нямам оплаквания.ЗА тази цена,която си дала ,не може да няма гаранция!

# 7
  • sofia
  • Мнения: 4 296
Е за тази цена нямаха ли поне месец гаранция? Български ли са?
Да,имат месец гаранция,но пропускането дали се признават като такава.Не са български.

# 8
  • Sofia
  • Мнения: 7 012
Аз бих се разправяла! 250 лв. не са малко пари, че да ходиш с мокри крака!  Close

Днес в МЕтро ми замениха плик прясно мляко - спука се на лентата на касата.  Аз попитах като изобщо не очаквах за 1 лв. да ми обърнат внимание.

# 9
  • Мнения: 1 403
Аз бих отишла да се разправям  Naughty

# 10
  • Мнения: 595
Разбира се че имаш право...Ако магазина е реномиран не вярвам да си плюят на името...

# 11
  • Мнения: 6 461
3-то обуване се сцепи шева и ми ги оправиха,а днес за първи път стъпих в локва и познайте-намокрих се(

Ами... newsm78 то пропускането не ти е само проблема .Та той и шева се е сцепил преди това .
Мисля ,че трябва да се възползваш от гаранционния срок.
Да отидеш на място да се оправяш или с  Комисията за защита на потребителите.
Но на всяка цена си търси правата  Peace

# 12
  • София
  • Мнения: 797
 Аз веднага бих отишла в магазина! Не си дала малко пари, а си останала недоволна! Потърси си правата!

# 13
  • sofia
  • Мнения: 4 296
Много благодаря на Илонита за изчерпателния отговор,а също и на останалите момичета за подкрепата.Не се бях сблъсквала с подобен проблем,а много ме е яд,защото ботушите ми харесват много.Ще ходя утре до магазина и ще ви пиша за резултата. Hug

# 14
  • Мнения: 7 723
Успех newsm10 стискам ти палци

# 15
  • София
  • Мнения: 13 216
Е за тази цена нямаха ли поне месец гаранция? Български ли са?
Да,имат месец гаранция,но пропускането дали се признават като такава.Не са български.

Аз бих ги рекламирала
за да пропускат или са се разлепили или бог знае какво...

# 16
  • Мнения: 5 362
Български ли са?Ако да трябва да имат гаранция.
Не винаги скъпото е хубаво.

# 17
  • Мнения: 6 164
Да, за пореден път се убеждавам, че цената не определя качеството. Така ботушите за 200 на една приятелка така "разцъфнаха" от локва, за съжаление нищо не се направи - неправилна експлоатация й казали! Joy .......  Sad

# 18
  • sofia
  • Мнения: 4 296
Знаете ли,нещото,което не разбирам е това,че нямат гаранционна карта,а когато ги купувах ми казаха,че касовата бележка служи за гаранция

# 19
  • София
  • Мнения: 2 109
3-то обуване се сцепи шева и ми ги оправиха,а днес за първи път стъпих в локва и познайте-намокрих се(

Ами... newsm78 то пропускането не ти е само проблема .Та той и шева се е сцепил преди това .
Мисля ,че трябва да се възползваш от гаранционния срок.
Да отидеш на място да се оправяш или с  Комисията за защита на потребителите.
Но на всяка цена си търси правата  Peace


напълно подкрепям Peace

# 20
  • Мнения: 843
Направо ги накажи..И  изтрепи!!
    последните боти, които купих за Ная  са  за 10 лв., китайски.  Купих 2 чифта  За да и Са по размерри да ги хвърля... , когато умалеят или пропуснат.  А, то едно носене падаааа.....  до ден днешен. Още ставят и не са и пропуснали. На тази цена ще взема още 3 чифта, ако пропунат тези.
  О, нито марка знам... нито разбирам. Влезнах в магазинче..имаха само тези обувчици. Ная започна да им пее Песни  и ги премерихме. Само на година и половина е, но  избира:-))/ смея се/
Няма как да дам 45 лв за К и К. И то за няколко месеца-.

# 21
  • Мнения: 1 149
Аз бих отишла да се разправям  Naughty
Ами така де-не са малко парите.

# 22
  • Мнения: 253
Знаете ли,нещото,което не разбирам е това,че нямат гаранционна карта,а когато ги купувах ми казаха,че касовата бележка служи за гаранция

 Трябва задължително да се дава гаранционна карта  Thinking Не съм сигурна, че ще ти признаят рекламацията, но стискам палци  fingerscrossed

# 23
  • Мнения: 8 917
Пробвай - а ако стане - добре Peace

# 24
  • Мнения: 1 881
Аз веднага бих отишла в магазина! Не си дала малко пари, а си останала недоволна! Потърси си правата!

И аз така, длъжни са в едномесечния срок поне да поемат ремонтите, а ако са повече от един, май имаш право на смяна...Най - малко ходи да им спретнеш един скандал Crossing Arms

# 25
  • Мнения: 4 187
Най - малко ходи да им спретнеш един скандал Crossing Arms

И защо да спрята скандал ???  Това ще я удовлетвори ли, или ще изпита облекчение че за 250лв си е начесала езика ?
Предполагам, че ако отиде мирно и кротко и каже какъв е проблема , ще срещне разбиране от тяхна страна и ще съдействат за разрешаването му. Не знам за кой магазин става въпрос, но ако държат на името си ще заменят чифта, дори и да не са длъжни, и да не е упоменато в гаранционните условия.

# 26
  • София
  • Мнения: 3 421
Миналата година си купих ботуши от естествена кожа, не знам какви от вътре, хубава подметка. На второ обуване се разлепиха(без да е имало мокрене). Занесох ги - залепиха ми ги, за повече от две седмици(пък ти през това време си търси какво да носиш). Тъкмо им изтече гаранционният срок и започна дъжд, сняг - все бях с мокри крака. Оставих ги за сухо време. Обаче после взе, че им се разцепи подметката. За пръв път ми се случваше, аз много си пазя обувките. Като се оплаках в магазина(въпреки, че е минал гаранционният срок, просто отидох да им кажа, защото много ми ги хвалеха Close) - неправилна експлоатация . Да бе, всичките ми обувки и ботуши здрави, тях съм ги експлоатирала правилно, а тези не. Много се ядосах.

Едва ли ще има полза от разправията, но опитай ако не е изтекъл едномесечният срок. Ако е изтекъл само ще се ядосаш от традиционните отговори.

 Цената не определя качеството.

# 27
  • София
  • Мнения: 3 816
Задължително си търси правата!Щом имаш касова бележка,то тя по закон служи и за рекламация на стоката,Вече от магазина зависи дали ще ти заменят стоката или ще поемат разхода за ремонта,но са задължени да го направят.
Раздел III.

Рекламации

Чл. 122. Потребителят има право на рекламация за всяко несъответствие на стоката с договореното, включително за стоки втора употреба, когато след доставката, при първоначалния преглед или при съхранението, монтажа, изпитванията или експлоатацията са открити несъответствия с договора за продажба.

Чл. 123. (1) Потребителят има право да предяви рекламация на стоката или услугата, независимо от това дали производителят или търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката или услугата.

(2) Когато производителят или търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката и удовлетворяването на рекламацията се извършва чрез замяна на стоката с друга, съответстваща на договореното, търговецът е длъжен да запази на потребителя първоначалните гаранционни условия. Когато рекламацията се удовлетворява чрез ремонт на стоката, извършените ремонти се отразяват в гаранционната карта и срокът на ремонта се прибавя към гаранционния срок.

Чл. 124. (1) При предявяване на рекламацията на стока потребителят може да претендира за възстановяване на заплатената сума, за заменяне на стоката с друга, съответстваща на договореното, за отбив от цената или за безплатно извършване на ремонт при условията и по реда на чл. 113 и 114.

(2) При предявяване на рекламацията за услугата потребителят може да претендира за извършване на услугата в съответствие с договора, за отбив от цената или за възстановяване на заплатената сума.

Чл. 125. (1) Рекламацията се предявява пред търговеца или пред упълномощено от него лице.

(2) Рекламацията се подава устно или писмено.

(3) При предявяване на рекламация потребителят посочва предмета на рекламацията, предпочитания от него начин за удовлетворяване на рекламацията, съответно размера на претендираната сума, и адрес за контакт.

(4) При подаване на рекламация потребителят задължително прилага и документите, на които се основава претенцията:

1. касова бележка или фактура;

2. протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката или услугата с договореното;

3. други документи, установяващи претенцията по основание и размер.

Чл. 126. (1) Рекламацията на потребителска стока може да се предяви до две години от доставката на стоката, но не по-късно от два месеца от установяване на несъответствието с договореното. Рекламацията на услуги може да се предяви до 14 дни от откриване на несъответствието на услугата с договореното.

(2) Ако на потребителя е предоставена гаранция и срокът на гаранцията е по-дълъг от сроковете за предявяване на рекламацията по ал. 1, рекламацията може да се предяви до изтичането на срока на гаранцията.

Чл. 127. (1) Търговецът или упълномощено от него лице са длъжни да приемат рекламацията, ако тя е предявена своевременно.

(2) Лицата по ал. 1 са длъжни да поддържат регистър на предявените рекламации.

(3) При предявяване на рекламация лицата по ал. 1 задължително я описват в регистъра.

(4) Приемането на рекламации се извършва през цялото работно време в търговския обект, където е закупена стоката или е поръчана услугата, или на адреса на управление на търговеца, освен ако в договора или в документа за гаранция е определено друго.

Чл. 128. (1) Ако търговецът е приел, че рекламацията е основателна, е длъжен да я удовлетвори съгласно чл. 113 и 114.

(2) Когато търговецът удовлетвори рекламацията, той издава акт за това, който се съставя в два екземпляра, и предоставя задължително един екземпляр на потребителя.

Чл. 129. Предявяването на рекламация пред търговеца не е пречка за предявяване на иск.

Извадката е от тук http://www.ktzp.bg/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=240

Момичета,трябва да си знаем правата като потребители и да си ги търсим!  bouquet

# 28
  • Мнения: 1 269
Непременно трябва да си търсим правата! Аз в петък за малко да си купя ботуши, много ми е широк крака горе и трудно си намирам.  Тъкмо се зарадвах и продавачката вика, че били естествена кожа и...добре че се загледах. Изкуствена кожа си бяха, ама тази наглост на продавачката ме вбеси. Цената им беше доста висока за изкуственяк. Ако си беше замълчала, сигурно нямаше да забележа, аз така се зарадвах на модела. Аман от мошеници!

# 29
  • Мнения: 752
Ако от магазина ти откажат рекламацията, веднага отивай в Агенцията за защита на потребителя. След подаване на жалба при тях, не можеш да си представиш колко бързо ще  реагират от магазина. Миналата година, началото на декември се обърнахме към тях и точно преди Коледа, фирмата от която се жалехме "цъфна" вкъщи. От Агенцията дори ни предупредиха, че заради празниците да очакваме "включване" след ЧНГ. Просто трябва да си знаем правата и като някой не иска да ни ги спазва - защото ние освен задължения имаме и права -  трябва да си понася последствията. Сори за отклонението, но вече много се дразня. Ако някой има да ни взема данъци, пари и т.н. винаги ще успее, а ние въобще не си търсим нашите права.

# 30
  • София
  • Мнения: 13 216
Миналата година си купих ботуши от естествена кожа, не знам какви от вътре, хубава подметка. На второ обуване се разлепиха(без да е имало мокрене). Занесох ги - залепиха ми ги, за повече от две седмици(пък ти през това време си търси какво да носиш). Тъкмо им изтече гаранционният срок и започна дъжд, сняг - все бях с мокри крака. Оставих ги за сухо време. Обаче после взе, че им се разцепи подметката. За пръв път ми се случваше, аз много си пазя обувките. Като се оплаках в магазина(въпреки, че е минал гаранционният срок, просто отидох да им кажа, защото много ми ги хвалеха Close) - неправилна експлоатация . Да бе, всичките ми обувки и ботуши здрави, тях съм ги експлоатирала правилно, а тези не. Много се ядосах.

Едва ли ще има полза от разправията, но опитай ако не е изтекъл едномесечният срок. Ако е изтекъл само ще се ядосаш от традиционните отговори.

 Цената не определя качеството.


Лелеее, неправилна експлоатация.... Много интересно как се експлоатират обувки... да не би да са вълшебни... не стъпваш на земята с тях....  Mr. Green Mr. Green Mr. Green Че много странно как може да има обувки да се носят по няколко сезона и такива дето на второто обуване от неправилна експлоатация да се разлепят.... Аз имам едни боти дето ги побърках от носене и грам нищо им няма... Предстои ми да си търся ботуши и като гледам какво пишете се хващам за главата.... ooooh!

# 31
  • Мнения: 1 881
Най - малко ходи да им спретнеш един скандал Crossing Arms

И защо да спрята скандал ???  Това ще я удовлетвори ли, или ще изпита облекчение че за 250лв си е начесала езика ?
Предполагам, че ако отиде мирно и кротко и каже какъв е проблема , ще срещне разбиране от тяхна страна и ще съдействат за разрешаването му. Не знам за кой магазин става въпрос, но ако държат на името си ще заменят чифта, дори и да не са длъжни, и да не е упоменато в гаранционните условия.

Изразих се образно! Разбира се, че ще им обясни с добро, исках да кажа, че трябва да отиде и да изрази недоволството си, дори да не й върнат пари, което е почти сигурно.

# 32
  • Мнения: 4 202
Направи точно така, както са те посъветвали и другите момичета, първо отиди в магазина, ако там имаш някакви проблеми описваш всичко в жалба до Комисията за защита на потребителя. На мен са ми помагали няколко пъти  Peace

Сайта им е http://www.ktzp.bg/

А от тук можеш да си копираш формуляра за жалби, можеш да подадеш жалба и от самия сайт, но те лично са ми казвали, че е по-добре на място да се отиде, за да ти дадат входящ номер на момента. Аз съм действала и по 2та начина и в 2та случая се свързаха с мен.

Не оставяй нещата така, 250 лв. са много пари

Успех newsm10

# 33
  • Мнения: 583
то човек да не знае какво да си купи вече. миналата година си купих спортни обувки на ''прада'' от магазин ''trend box'' на витошка. бяха намалени от 500 на 250лв. Blush. викам си -това ще го скъсам от носене. е да скъсах го ама точно след един месец/познайте каква ''прада'' са/-и на мен касовата бележка ми беше гаранция, но те се скъсаха точно след като изтече месеца ooooh!. по същият начин- по шевовете. евтини или скъпи-вече само боклуци пробутват. поне при мен си е късмет да случа на свясна обувка последните години. лятото си купих 2 чифта български, които се обелиха и разкривиха. Naughty

# 34
  • София
  • Мнения: 3 271
Аз бих се разправяла! 250 лв. не са малко пари, че да ходиш с мокри крака!  Close


 newsm10 newsm10 newsm10 - разправяй се!!!!

# 35
  • Paris
  • Мнения: 1 727
Не оставяй нещата така, законът е с теб! Успех!

# 36
  • sofia
  • Мнения: 4 296
Не можете да си представите колко съм ви благодарна,не само за инфото,а и за подкрепата,не вярвах,че ще имам успех.
Аз естествено отидох подготвена,качих на лап топа Закона за защита на потребителя и важна ,важна влизам в магазина,а то се оказа,че момичетата бяха много любезни и веднага видяха какъв е проблема и ми дадоха нов чифт.Казаха,че ако имам проблем ще ми върнат парите,направо не повярвах.

# 37
  • Мнения: 4 202
Не можете да си представите колко съм ви благодарна,не само за инфото,а и за подкрепата,не вярвах,че ще имам успех.
Аз естествено отидох подготвена,качих на лап топа Закона за защита на потребителя и важна ,важна влизам в магазина,а то се оказа,че момичетата бяха много любезни и веднага видяха какъв е проблема и ми дадоха нов чифт.Казаха,че ако имам проблем ще ми върнат парите,направо не повярвах.

Супер, дано тези да са ти здрави!  newsm10

# 38
  • в ябълковата градина
  • Мнения: 1 706
Люба84, за кой магазин става дума?

# 39
  • Мнения: 4 187
Не можете да си представите колко съм ви благодарна,не само за инфото,а и за подкрепата,не вярвах,че ще имам успех.
Аз естествено отидох подготвена,качих на лап топа Закона за защита на потребителя и важна ,важна влизам в магазина,а то се оказа,че момичетата бяха много любезни и веднага видяха какъв е проблема и ми дадоха нов чифт.Казаха,че ако имам проблем ще ми върнат парите,направо не повярвах.

Чудесно. Това доказва само, че бях права.... Честито за новите ботуши , да си ги носиш със здраве   bouquet!

Най - малко ходи да им спретнеш един скандал Crossing Arms

И защо да спрята скандал ???  Това ще я удовлетвори ли, или ще изпита облекчение че за 250лв си е начесала езика ?
Предполагам, че ако отиде мирно и кротко и каже какъв е проблема , ще срещне разбиране от тяхна страна и ще съдействат за разрешаването му. Не знам за кой магазин става въпрос, но ако държат на името си ще заменят чифта, дори и да не са длъжни, и да не е упоменато в гаранционните условия.

# 40
  • Все на втория етаж
  • Мнения: 5 894
Аз веднага бих отишла в магазина! Не си дала малко пари, а си останала недоволна! Потърси си правата!
Не можете да си представите колко съм ви благодарна,не само за инфото,а и за подкрепата,не вярвах,че ще имам успех.
Аз естествено отидох подготвена,качих на лап топа Закона за защита на потребителя и важна ,важна влизам в магазина,а то се оказа,че момичетата бяха много любезни и веднага видяха какъв е проблема и ми дадоха нов чифт.Казаха,че ако имам проблем ще ми върнат парите,направо не повярвах.


Браво! Дано тези са по- здрави.
Тамън щях да напиша да си търсиш правата!

# 41
  • Някъде на път....
  • Мнения: 10 351
Не оставяй нещата така, законът е с теб! Успех!
Подкрепям!  Peace

Общи условия

Активация на акаунт