Избор на училище след 4-ти клас в Пловдив - 2

  • 47 320
  • 750
  •   1
Отговори
# 600
  • Мнения: 12 914
Родители, които имат наблюдения между МГ и евентуално другите профилирани паралелки след 5-ти клас, можете ли да споделите колко повече е засиленото изучаване на математика в сравнение примерно с математическа паралелка в Княз Александър?
Не е в часовете разликата, а в цялостното преподаване и изискване.
Прецени си по детето. Зависи каква ви е целта и възможностите...

# 601
  • Пловдив
  • Мнения: 27 350
Родители, които имат наблюдения между МГ и евентуално другите профилирани паралелки след 5-ти клас, можете ли да споделите колко повече е засиленото изучаване на математика в сравнение примерно с математическа паралелка в Княз Александър?
Не е в часовете разликата, а в цялостното преподаване и изискване.
Прецени си по детето. Зависи каква ви е целта и възможностите...
Хайде, хайде. В МГ като и навсякъде - има кадърни учители с изисквания, има и ... да се чудиш как са ги наели.

# 602
  • Мнения: 1 016
За МГ-то бях чувала, от няколко места, че специално за прогимназиалния етап гледат да подбират възможно най-добрите учители.
За нашия випуск не мога да се оплача от нито един учител - всички са на ниво. Особено учителките им по БЕЛ и математика са страхотни преподаватели.

# 603
  • Мнения: 1 295
Родители, които имат наблюдения между МГ и евентуално другите профилирани паралелки след 5-ти клас, можете ли да споделите колко повече е засиленото изучаване на математика в сравнение примерно с математическа паралелка в Княз Александър?
Не е в часовете разликата, а в цялостното преподаване и изискване.
Прецени си по детето. Зависи каква ви е целта и възможностите...
Хайде, хайде. В МГ като и навсякъде - има кадърни учители с изисквания, има и ... да се чудиш как са ги наели.
За прогимназиалния етап на МГ подбират най-добрите преподаватели по БЕЛ и математика. Мога да го кажа от първа ръка. Нагоре в гимназията вече има много къси клечки, които обаче се случва да заместват и в 5-7. клас и разликата се вижда.
Изискванията обаче и на родителите, и на учителите са високи, затова и резултатите са високи. Но основно това е по БЕЛ и математика. По останалите предмети учителите са толерантни и изпитванията са съобразени дори с НВО в 7. клас.  При НВО  в средата на юни, изпитвания и контролни приключиха за останалите предмети още в началото на май месец и след НВОто се доизпитваха тези, които имаха нещо да дооправят. Месец и половина подготовка само за НВО. Факт е обаче, че и много деца от МГ ходят на уроци/школи, въпреки че са в МГ. По математика около 50-60%, по БЕЛ около 80%, а може и нагоре, което е глупаво и няма нужда. Също доказано от личен опит.
Часовете в МГ  и  в Лиляната са подобни (9 часа срещу 8,5 часа седмично), за Княза не съм засичала, т.к. не ни е било в полезрението, но в МГ решават предимно задачи от сборници и то от Б група и състезателни задачи. В Княза от преки наблюдения върху познати деца, на които помагам от математическата паралелка и сега са в 7. клас - в 5. учителката постоянно отсъстваше и доста неща са останали недоизчистени като равнолицевост, процент, задачи за моделиране, които в МГ се учеха в 5. клас. Задачи от сборника на Коала  прес се дават за домашна по желание от А група за часа по ИУЧ веднъж седмично и НЕ се проверяват. Дали пък някой ги пише? За Лиляната също от приятелски деца в математическата паралелка - всяка седмица имат 5-минутки, 10-минутки и пр. минутки, което в МГ го няма (има си контролни на раздела и вече, ако прекалят с дисциплината правят наказателни контролни, че да не се повтаря повече), докато в Лиляната на няколко петминутки се пише една оценка, отделно са контролни за цял час. Важи и за БЕЛ и за всички останали предмети в Лиляната+устни изпитвания да разказват уроците, не само да отговарят на въпроси, както е в МГ и тестове от по 30+ въпроса по разказвателните с подробности, за които аз като родител на дете в МГ не бях и чула. За мен да разказват е много положително, развива уменията и да правят писмени преразкази, но е и много стресиращо. Оценки за активно участие почти няма. В клас се решават задачи от учебника (в МГ не го правеха), за домашна учебна тетрадка (в МГ нямаха такава, но знам, че сегашните 7. имат учебната тетрадка и в МГ, на САНПРО) + от задачи от сборника на Коала прес и  от време на време от някакви други сборници.
Нивото на математическите паралелки в Княза и Лиляната е по-ниско от това на МГ. В Лиляната от 5. клас чувам за приятелски деца, които ходят на уроци по математика, обяснение защо нямам.

# 604
  • Мнения: 12 914
5-7 клас МГ нямат сравнение с другите гимназии. Обаче нагоре нещата рязко се размиват .. и язък им за напъна и на деца, и на учители...
Ама пак казвам - много зависи от самото дете.
И в Княза имат постоянно препитвания и изпитвания (5-10 минутки почти всеки час), значи от сборници и домашни ..  и в Лиляната, даже там попрекаляват с домашните .

# 605
  • Пловдив
  • Мнения: 77
Родители, които имат наблюдения между МГ и евентуално другите профилирани паралелки след 5-ти клас, можете ли да споделите колко повече е засиленото изучаване на математика в сравнение примерно с математическа паралелка в Княз Александър?
Ще Ви разкажа какво се случи тази година с кандидатстването в математическа паралелка Кназ Александър I. На първо класиране приети 29 деца със завидни резултати от състезанието. (Максимален брой точки 100). На второ класиране 18 деца от приетите не са се записали 🤔, бройките се попълват от следващите в списъка. Трето класиране попълване още незаписани бройки. На финален списък има дете изкарало 11 точки на състезанието.....

Питането е, защо тези които не успяха в борбата в МГ, избраха Патриарх Евтимий.....

# 606
  • Пловдив
  • Мнения: 1 768
Дъщеря ми след 4 клас имаше достатъчно точки и за МГ, и за Патриарха /от различните състезания/. В крайна сметка, избрахме Патриарха, вкл. съобразявайки нейното мнение и факта, че е на 10-тина минути пеша от вкъщи. Смачкаха ги от домашни, наистина. Но резултатите на НВО бяха налице - от целия клас само 3 деца не влязоха по първо желание. След 7 клас, тя отиде в МГ и така  - вече трета година. За мен е...лежерно в гимназиалния етап, но...каквото-такова 🙂

# 607
  • Мнения: 658
Ще споделя, понеже едното ми дете е математическа паралелка в Лиляната. За мен най-показателни са резултатите от математическите състезания през годината /и не само математическите/ - вижте ги и преценете - обикновено ученици от двете училища имат най-много точки.

# 608
  • Пловдив
  • Мнения: 3 957
Предполагам заради отзивите за учителите.

Моето дете не кандидатства в МГ, а само и единствено в Лиляната, споделяла съм вече. Даже и в училището, в което беше и има вътрешно класиране избра само една единствена паралелка, чисто проформа, без да ни вълнува, че може да не го приемат в нея, тъй като вече имаше резултати от ПМС и схемата беше ясна. Големият ми син завърши МГ и както се казва “с МГ- то в сърцето” или добро или нищо, но децата са различни и не всяко ляга и става със задачите. Има и други поприща за завладяване и ми се искаше по- широкоспектърно обогатяване, неканализирано само МАТ и БЕЛ. Вярвам в точния си избор.
Смачкват ги от домашни, но така трябва, взискателен родител съм.
Онзи ден случайно ми попадна тест по география - изпаднах в ужас с колко въпроса трябва да се справят за един учебен час, като тестови бяха само 3-4 въпроса. Край с лежерния живот.

# 609
  • Мнения: 1 727
А за паралелките с български какви са ви наблюденията в профилираните? Детето ми не иска да чуе за МГ, защото математиката не й е мерак, а се справя доста добре, но натискът е повече наш за там. Явно в МГ се набляга основно на математиката, както ви разбирам, за сметка на останалите предмети, което няма да е нейното на сила. 

# 610
  • Мнения: 1 016
На наши приятели детето е в паралелка с БЕЛ в Патриарха. За първата година 3 деца се отписаха, защото не издържаха на натиска. Нашите приятели колкото пъти ги видим все се оплакват колко много домашни имат и как детето е перманентно преуморено.

# 611
  • Пловдив
  • Мнения: 77
А за паралелките с български какви са ви наблюденията в профилираните? Детето ми не иска да чуе за МГ, защото математиката не й е мерак, а се справя доста добре, но натискът е повече наш за там. Явно в МГ се набляга основно на математиката, както ви разбирам, за сметка на останалите предмети, което няма да е нейното на сила.  
Конкуренцията е голяма, повече фенове на БЕЛ от МАТ Simple Smile  Основно се записват още на първо класиране. Почти няма размествания. На второ вече се знаят класовете, не се стига до трето класиране. В Патриарха са 2 паралелки и шансовете са по големи.

Моето е мързеливо ама мнооого.
Имах същите опасения с чути мнения за "товарене с домашни". Засега не е измрънкала. Приема си стоически задълженията. Оставила съм я да си се оправя сама с нейните си задачи. Не сме цветя и рози, но смятам добре се справя.

Последна редакция: пн, 09 дек 2024, 22:26 от DianaR

# 612
  • Мнения: 4 522
Детето ми беше 5-7 клас в МГ( и още е, но това е друга тема). Никога не са им давали задачи за лятна, зимна и каква да е ваканция( не 1000 като в Патриарха, а никаква). Въпреки това децата от МГ винаги са били на челните места по състезания, като цяло се представят много по-добре . Та  огромните домашни, натиск, стрес  не знам дали са много ОК. Аз лично не бих го причинила на детето си.

# 613
  • Пловдив
  • Мнения: 3 957
Няма стрес. Всичко е преекспонирано от родителите. Ние преиграваме понякога повече от самите деца. Е, още не сме минали етапа на 1000 задачи, та ми е рано да се изказвам явно.

# 614
  • Мнения: 12 204
Кръщелницата ми, както и още редица други близки деца, учат в "Патриарха". "Стрес" е най-меката дума, с която описват как се чувстват. При това са момичета - прилежни, ученолюбиви, умни деца.

Общи условия

Активация на акаунт