Отговори
# 435
  • Мнения: 6 929
Ама Тау е на дядо му Радиус, а не на Диаметър!
Моите почитания за такава отдаденост, но с уважение към родата все пак. Joy

# 436
  • у дома
  • Мнения: 8 025
Това е отдаденост, не като вас.
Уж запалени по математиката, пък никоя не си е кръстила децата подобаващо. Joy Joy
Аз съм си родила детето на деня на числото пи-достатъчно отдадена се  чувствам Blush

# 437
  • Мнения: 3 435
Ха, сега погледнах кой е този ден. Моята сестра е родена и тя на тази дата Simple Smile

# 438
  • Мнения: 35 927
Дайте едно рамо за следната задача: Ако цените са се повишили с 10%, а доходите на едно семейство не са
се променили, с колко процента по-малко стоки могат да се купят след
увеличението? (Извършете пресмятанията с точност до 1%.)
Знам, че е лесна, ама нещо се омотах. Какъв беше начинът за решаване?.... (отг.9%)

# 439
  • Мнения: 9 133
Преди са им трябвали 100лв. Сега им трябват 110лв. 100 делено на 110 е 0.909 или приблизително 91%.

# 440
  • Мнения: 63
Здравейте, помощ за първа задача

# 441
  • Мнения: 3 545
Лицето на фигурата е сбор от лицето на успоредника и правоъгълния триъгълник.
4. 1,7 + 3.4/2= 6,8 + 6 = 12,8 кв. см
За периметъра трябва с Питагорова теорема да си намерим хипотенузата на правоъгълния триъгълник. Тя е 5 см. Периметърът става 4+2+3+5+2=16 см.

П. П. Черна точка за помагалото. Трябва да е указано, че успоредникът е успоредник, а не на око да я преценяваме тази информация, което е обратно на това, което трябва знаят, че не може да приемеш нещо за такова, защото ти изглежда така на чертежа. Имаш дадено и с него трябва да докажеш останалото.

Последна редакция: ср, 13 сеп 2023, 14:59 от solnichka

# 442
  • Мнения: 6 850
Щом катетът на триъгълника е 4 см., то хипотенузата е 5 /Питагор/. Тогава периметърът е 16 см. Лицето е сбор от лицата на триъгълника и успоредника.

# 443
  • Мнения: 187
Ето една задача от Хитър Петър 5 клас, подходяща за празника утре Simple Smile
Отговорът е 42:

При започване на учебната година учениците от един клас се поздравили, като
всеки от тях се ръкувал с 6 момичета и 8 момчета. Ръкуванията между момче и момиче били с
6 по-малко от останалите. Колко са учениците в този клас?

# 444
  • Мнения: 3 545
Имаме х момичета, които са направили  6х здрависвания с момичета и 8х здрависвания с момчета.
Имаме у момчета, които имат 6у здрависвания с момичета и 8у здрависвания с момчета.
Здрависвания на момиче с момче и на момче с момиче са една и съща бройка. Оттук имаме 8х=6у, или 4х=3у
Другото условие:
Еднополовите здрависвания са (6х+8у)/2 (делим на две, защото Ана+Иво и Иво+Ана са си едно здрависване)
Здрависвания на момиче с момче са (8х+6у)/2.
Те+6 правят еднополовите здрависвания или:
3х+4у=4х+3у+6
6=у-х
24=4у-4х (използваме, че 4х=3у)
у=24
х=18, общо 42

# 445
  • Мнения: 187
Благодаря много! "Здрависвания на момиче с момче и на момче с момиче са една и съща бройка. Оттук имаме 8х=6у, или 4х=3у" - това не го съобразих и се чудих от къде да съставя второто уравнение Simple Smile

# 446
  • Мнения: 3 179


Благодаря на всички Вас, които помагате в трудни моменти!

# 447
  • Мнения: 57
Здравейте!
Моля за помощ за следната задача за 5 клас.

# 448
  • Мнения: 9 519
Ромба е с 4 равни страни, а периметъра е равен на сумата на страните. От периметъра намирата страната. След това височината... Лицето на ромба е равно на страната по височината...

Последна редакция: вт, 19 сеп 2023, 16:07 от peneva_a

# 449
  • Пловдив
  • Мнения: 1 672
Осмокласничката се готви за входно. Имаме задача, имаме и отговора, даже с насоки как да се разсъждава.
Но не може да се сети, защо (аджеба) предполагаме за параметрите "а" и "в", числа = или различни от 1/3 и 5.
Защо ги взимаме като числа за разписване на израза точно с тези параметри а и в.
Може да посочите и теория къде да прочете, че е забравила този раздел от 7 клас.....

Благодаря ви предварително.

Общи условия

Активация на акаунт