Енгин Акюрек. Нови и стари проекти – Тема 431

  • 37 991
  • 740
  •   1
Отговори
# 525
  • Мнения: 2 428
Благодаря за превода на трейлъра Марианка Flowers Hibiscus!
Чиче убит,кой ли ще набедят!
Дали не е Бехнам,убиеца на чичо си!
В предната серия доста го засегна ,и той да е решил да го премахне и да е начело на фамилията!

# 526
  • Пловдив
  • Мнения: 35 767


Не мога да повярвам, че Мехмет е оглупял толкова.
Ще се досети той, че и на него му прави капан Бехнам.
Може и да не се досети, а да го подсетят.
Вероятно Фара ще е.



https://twitter.com/engingreekfc/status/1724773401682751986

Линк от сета. Тахир се ръкува с Бехнам в присъствието на Акбар и чичо Махмуд.
Махмуд на инвалидна количка ли е - да не е оцелял.

Последна редакция: ср, 15 ное 2023, 15:30 от mariana51

# 527
  • Мнения: 2 293
Здравейте момичета.
Хубав и усмихнат остатък от деня.



Много ме кефят( е най - точната дума)и много им се радвам на Енгин и Демет заедно. Май искам да ги гледам заедно в още някой проект.
Благодаря Марианка, Барисеа за превода на серията. Ще изгледам серията довечера.
Благодаря и за новия трейлър и превода. Вероятно за убийството на чиче ще набедят Фара, но аз залагам, че убиеца е Бехнам.
Пак ще гризем нокти.
И този Мехмет - толкова ли е глупав, да се доверява на думите на Бехнам. Време е Фара да изплюе камъчето и да им разкаже каквото знае.
Но ще изчакаме до събота, за да разберем.

# 528
  • Мнения: 21
Значи така се закани Рахшан на Фара - да я унищожи, като я обяви за убийца на амджата.
Така и тя самата ще се освободи от страха и клипа. Бехнам едва ли ще я застраши.
Ама амджата оживява.

# 529
  • Мнения: 2 428

Енгин отново на стори в Ии!

# 530
  • Мнения: 24 626


Втори трейлър - благодарности за него!
Много емоционален и пълен с обрати.
Кой всъщност е наръгал чичото?
Фара не е - ако искаше да го убие, тя знае къде и как да го прободе.
Бехнам също не е - първо няма да тръгне открито да го убива и второ, ако тръгне ще го убие, няма само да го рани.
Акбар е страхлив и нерешителен.  Влезе в "бизнеса" по принуда, ако чичото е премахнат - остава Бехнам. От трън, та на глог - все тая.
Остават Рахшан и Мерджан - тук съм 50:50. Едната имаше идея да скрои номер на Фара - това първо и второ - да попречи Акбар да влезе в мръсния бизнес,  другата също има реален мотив - да я омъжат насила.Може да е "дялнала" чичото, преди да разбере кой всъщност ще е избрания жених. Но мотивите на Рахшан са много по-силни и леко клоня към нея. С един удар ще премахне "два заека".

Инцидентът става същия ден, след като Фара се връща от срещата си с Тахир и на база новината която научи, че майка ѝ е жива и точно тя е спасила Керимшах,  вече е неконтролируема.

Но пък преди това е сцената в която чичото оповестява, че  отиват в Иран. Дали пък там не е въпросния жених за Мерджан.

Два трейлъра и ми омотаха представите за време и действия. Ясно ми е едно, че нищо не ми е ясно.


# 531
  • София
  • Мнения: 746
Не разбирам защо Мехмед търси брат си.Трябва някой да му каже ,че това е Бехнам.Мехмед вече е безкр
уполен колкото Бехнам,забрави ,че иска да е полицай,гони собствените си интереси,независимо  от цената.А бяха противници с Тахир ,но се уважаваха и вярваха,
   Мисля, че всички знаят ,докато я има Фара,Тахир няма да стане зет на семейство Азади.Възможно е това да е причината Махмут да иска връщане в Иран и както каза веднага щом пресекат границата ще нареди да я убият ,така както и майка и.Възможно ли е да не знае ,че майка и е жива и е заложник на Бехнам.
   А когато предложат на Тахир брак,ще се усети ли ,че с развода отвори пътя и към Фара и към себе си. Още малко ,и ще научим отговора поне на някоя загадка.

Последна редакция: ср, 15 ное 2023, 20:06 от Leddel

# 532
  • Пловдив
  • Мнения: 35 767




https://www.instagram.com/p/CzrKMM3ovTC/?img_index=1

От дистрибуторската компания в инстаграма им преди малко:
Ако присъствате на #mipcancun, отбийте се на маса 15, разгледайте нашия невероятен каталог и си направете снимка с нашите красиви плакати!




Миналата седмица Енгин сподели музикален морски пейзаж с "Хелиос" (на латински означава слънце) - слънцето, залязващо в морето през крилете на чайка
Този път отново е гледка, но слънцето залязва зад бялото куче, което излъчва атмосфера на кучето Хачико, а музикалният избор отново е страхотен.

В нета има много видеа с музиката пусната от Енгин в сторито днес.
Избрах тово видео: https://www.youtube.com/watch?v=GVy7sX4-E1U




ДОПЪЛВАМ СЕ:
Leddel, вероятно не си изгледала преведен 20 епизод. В края на епизода Тахир казва на Фара, че майка й е жива. Така че - тя вече знае.

Последна редакция: ср, 15 ное 2023, 20:25 от mariana51

# 533
  • Мнения: 10 389
Привет!

Много тъжен тоя филм Хачико,а музиката е страхотна. Много тънък и деликатен вкус има Енгин за музика.

# 534
  • София
  • Мнения: 746
Не ,аз имам предвид дали Махмуд знае ,че майката на Фара е жива и е заложник на Бехнам.Той всеки път говори за майка и  като за мъртва.Преди бях казала,че няма само бял или само черен герой.Но те толкова често се менят,Нима някой е мислел ,че на праволинейния Мехмет би му минало да убие когото и да е ,но да получи своето.Затова и филма ни държи в напрежение.и всеки път съм изненадана от развитието.

# 535
  • Варна
  • Мнения: 1 534
Привет, момичета !

Благодаря за всичко, което сте донесли Yellow Heart

Мерси Барисеа и Мариянка за трейлъра и превода му Flowers Hibiscus

Доста драматичен, Мехмет вече полудя, надявам се на развръзка вече там !

Чиче няма да е умрял явно Smile  сигурно още гадости ще върши Scream

Хубави снимки пуща Енгин с действащо лице  Nature Sunny и хубава музика Notes



тази е много яка

# 536
  • Пловдив
  • Мнения: 35 767






Хайде, имаме нови снимки.

# 537
  • Мнения: 4 214
Фрагментите будят доста въпроси. Мисля,че някой ще се възползва от ситуацията, ще наръга чичото и ще набеди Фара.  Ако е оцелял, след като е в инвалидна количка, със сигурност знае кой го е извършил. Намушкан е отпред.

Чудя се защо  Фара все още мълчи за видяното и чутото? Дано вече разкаже на Тахир какво знае. Мехмет не ме очудва, даже и емоционалността на Фара.  Човек е способен на всичко за близките си. Мехмет няма какво и кого да губи.  Дано някой ликвидира Вера:imp:

Много хубави снимки имаме. Heart Eyes

# 538
  • Пловдив
  • Мнения: 35 767


https://www.facebook.com/groups/3660115584110366/posts/6457734617681768

Четиво за сутрешното кафе или чай.
С благодарност на Навид Шахзад за нейния анализ на епизод 20 на „Казвам се Фара"! Блестящи наблюдения и интерпретации, както винаги!

Докато зрителят се опитва да бъде в крак със серпентинообразния обрат на събитията във всеки епизод на „Казвам се Фара” сезон 2, подземните послания, които са се прокрадвали в епизодичния разказ на една история, започнала с чистачка, свидетел на убийство, започват да се разплитат. Затова ще оставим настрана честите обрати, разделите и изнудването, предателствата и отмъщението, на които сме били свидетели между Тахир и Мехмет или Фара, практикуваща хитростите си върху Бехнам, уловката на Вера и Перихан, Акбар и неговия застаряващ любовен интерес, докато разглеждаме няколко нови допирателни в цялостната арка на историята.

Първият от тях и може би най-забележителният е начинът, по който геополитиката е умело вплетена във всеки епизод. Това, че турците са най-яростно видимите националисти, може да бъде ясно засвидетелствано във всичките им сериали, тъй като основният кадър на червеното знаме с полумесец и звезда стои високо в небето или се вижда покрит с гордост и радост от балкона и балюстрадата, както в началото на сериала „Дъщерята на посланика”, когато Санджар стои с ръка на сърцето, докато навежда глава пред знамето, майката и страната, подготвяйки се за брак без любов.

Последният епизод на „Казвам се Фара”, който започва със сурова проповед за раболепието на жените спрямо мъжете, изказана от регресивния, деспотичен Махмут Азаади, представлява твърдо мислене, често свързвано с исляма, което всъщност е напълно в противоречие с истинската религия, разкрита на пророк Мохамед (с.а.с.) от Аллах. Мизантропията се появява заедно с острата антипатия на Махмут Азаади към жените, която е пряк резултат от традиционното и регресивно вярване, че жените са източникът на всяко зло. Този аргумент е стар колкото самото човечество, тъй като се казва, че Ева е създадена от извитото ребро на Адам, което представлява „кривостта“ и „хитростта“ на всички жени като присъщи черти на характера. Добавете към това митологията за сътворението, която свързва Ева с ролята на изкусителка, а жените са „нещастниците“, въпреки че лесно може да се твърди, че дори Ева да го е съблазнила, Адам е можел да отхвърли предложението! Във всеки случай опитите на стареца да внуши подозрение, недоверие и отвращение у жените са ясно изобразени в напътствията му към бедния Керимшах. Съкрушено от новината, че греховете на майка му са причината за болестта му, малкото момче плака от страх, докато не беше утешено от майка си с лъвско сърце. Тази сцена е ясен пример за това как жестокото и нелогично индоктриниране отравя младите умове, за да създаде чудовища сред хората, които могат да бъдат унищожени само чрез силата на разбирането и любовта.

С наближаването на 100-годишнината от Турската република, сценаристите на „Казвам се Фара” избраха да включат малко съвременна политика, тъй като Тахир упрекна суровия автократ Махмут Азаади, че възразява срещу това как турските жени се обличат или участват в това, което той смята за „мъжки бизнес“. Подчертавайки разликата между Турция и Иран, Тахир описва свободата, на която жените се радват в неговата страна, където те са свободни да се обличат както пожелаят, да избират да покриват или не главите си, да преследват кариера по свой избор и да живеят живота си като равни граждани на република, създадена от изключителен човек с визия - Кемал Ататюрк! Интересният аспект на писането е, че Ататюрк никога не е назоваван и въпреки това писателите отбелязват историческите събития, довели до еманципацията на жените в страната от Ататюрк, като умело оставят наследството му да продължи да живее във фиктивни герои! В същия дух Тахир връща думите на похитителя си към него с предизвикателно: „Навсякъде е Турция за мен“, което служи като мярка за това как страната живее в сърцето на всеки турчин. Увереността, с която Тахир седи, докато е вързан в частния затвор на Бехнам някъде на границата между страните, особено в лицето на планираните изтезания, готвени за него, представя Акюрек като мъж, турчин и герой с безстрашен интензитет.

Наблюдението няма за цел да твърди, че Турция не е наясно със спорната полярност между своите светски и традиционалистични граждани. Напротив, въвеждането на променлива нишка на националистическа гордост като тази в произведение на художествената литература означава да се признае трудно спечелената битка, водена от Ататюрк, тъй като той по собствените му думи „щеше да завлече страната“ в модерната епоха. Без да търсим решения на запад, възможно е някой ден историята на турската република с нейните три вълни на феминизъм да послужи като идеален модел за други мюсюлмански патриархални страни.

Говорейки за това, докато патриархатът остава обезпокоителна и често повтаряща се тема в сериалите; никой не го представя по-добре от старшия Азаади с неговата склонност да уволнява жените като обикновени кукли на конци и да налага собствените си права върху членовете на семейството си, включително пламенния Бехнам, който непрекъснато е заглушаван от патриарха. Въпреки това, неговият по-малък брат Акбар, който все още не е оформен правилно, остава аномалия. Макар и чист и честен, Акбар е представен като достатъчно смел да напусне Иран и да се установи в Истанбул, след като любимият на дъщеря му е убит от семейството. Привидно подкрепящ единственото си дете, фактът, че той изпитва чувства към майката на Бехнам (заснет от пъргавия Тахир, докато се опитва да избяга от имението Азаади след тайна среща с Фара) обърква зрителя как трябва да бъде гледан героят – но както се казва на урду: „ще трябва да изчакаме и да видим как седи камилата“, за да съставим окончателна преценка за него. Можем да видим, че той е обезпокоен от „по-тъмните“ бизнес тайни на семейството си, но е доволен (за момента) да стои на оградата, що се отнася до незаконната дейност.

В същото време зрителят е приятно изненадан от трансформацията на Бекир от самонадеяния, мърляв Акънджъ към грижовния, по-мек характер, който виждаме да се появява, когато той признава чувствата си в открадната целувка, докато си сътрудничи с мъжа, на когото е завиждал цял живот. Човек би искал да отдаде промяната на близостта на нежното момиче с ябълка карамел и тъжните й очи, които предизвикват непознати досега чувства на нежност у мъж, който самият не е познавал такива. След като Каан е избавен от удобен задочен развод, Гьонюл може би ще намери мир с Бекир, който изглежда я е обичал през целия си живот.

Въпреки това, героинята, която наистина се променя от чувствителна и любяща жена до себеобслужващ опортюнист, е Вера Акънджъ, тъй като я виждаме да поема рискове, за да търси егоистично храна за себе си, дори ако това означава да застраши живота на мъжа, когото е осиновила. Между нея и Иляс се разкрива тайната на живота на Тахир, както и че животът му е застрашен от разкриването на местонахождението му на два пъти. Съпругата на Орхан, Перихан, пък се представя прекрасно като жена, която трябва да дели мъжа си с друга въпреки дългогодишния брак. Нервният й срив със сигурност и печели съчувствие, но не достатъчно, за да оправдае продължаването на заговора с укриващия се бивш шеф на полицията, отговорен за хаоса в който се намират Тахир и Мехмет. Докато Баде помага на Мехмет да преживее отново кошмарите си и да си възвърне спомените, Адил и Хайдар облекчават напрежението с техните изпълнения на кльощав – дебел тип, базирани на Лоурел и Харди или Бъд Абът и Лу Костело, почти по избор на публиката; но щастливата част е да видиш как Фара набира сила, докато измисля план да осуети опитите на Махмут да я ожени за очевидно възхитения Бехнам. Умната Фара използва религията като оръжие срещу хора, които сами определят какво означава ислямът. Ислямският шериат (закон) забранява брака на вдовица, докато не изтече определен период, известен като „иддат“. С цел да защити репутацията на жената и родителите на детето в случай на бременност, задължителната изолация от три месеца от всички мъже, различни от брат или баща, е стриктно спазвано правило, което никой старши Азаади не може да наруши, което позволява на Фара да получи облекчение от насилствен брак. Човек не може да не се усмихне леко на малкото и лукаво намигване на Фара, докато минава покрай майката на Бехнам, след като сватбата й беше отложена!

Както виждаме, Фара става по-силна от ден на ден след критичната й среща с Тахир, където тя разкри истината за смъртта на Али Галип; истинските чувства на двойката един към друг са това, което печели деня. От необходимостта да се бие сама, лъвският дух на Фара се връща, когато Тахир й дава безусловна подкрепа, без която тя сега смята, че е невъзможно да живее. Тясно обвързани от любов един към друг и Керимшах, Тахир се оказва съсипан от реакцията на момчето, когато то е обявено за враг от Бехнам по време на дръзкия му план за бягство. Именно вроденото разбиране на Фара за чувствата на Тахир предизвика телефонен разговор, който донесе голямо облекчение на плачещия и самотен Тахир. Инциденти като този продължават да подчертават факта, че Фара и Тахир са непълни един без друг и трябва да работят заедно, за да постигнат свободата, за която Фара копнее.

Мехмет обаче е съвсем друга история. След разтърсващото разкритие, че Тахир е използвал контактите си в полицията, за да получи досието на Халук, разгневеният Мехмет, верен на природата си, отвръща на удара на Тахир по единствения начин, който знае: полъх на упойка, белезници, заключени неудобно под коленете на Тахир и принудително телефонно обаждане до Иляс, за да изчисти името си. Няма абсолютно никакво съмнение, че Тахир е измамил полицая, но това е тактика, усъвършенствана и често използвана от самия Мехмет. Това, което обаче не може да прости, е фактът, че репутацията му на „чисто“ ченге е опетнена и той е принуден да върне както значката, така и пистолета. За човек, за когото и двете са означавали повече от самия живот, Мехмет се заема да изчисти името си, но по невнимание причинява повече вреда, отколкото полза, тъй като застрашава внимателните планове на Тахир да дешифрира паролата на сейфа на Бехнам и впоследствие собствения си живот.

Добавена е важна допълнителна съвременна тема чрез внимателното детайлизиране на бягството на Тахир от граничния затвор на Бехнам. След като умело надхитри своя бъдещ мъчител, Тахир открива оковано дете и доказателство за някой, който не би могъл да бъде нищо друго освен майката на Фара, което отрича ролята на Бехнам като спасител на детето му. Това е съществен фактор, ако зрителят приеме, че Бехнам ще си получава заслуженото, когато Тахир приключи с него! Трансграничната контрабанда през силно минирани терени беше великолепно подчертана от покойната Мерал Окай в нейния брилянтен сериал Bir Bulut Olsum/Ако бях облак (2009 - 2010), който отбеляза несравнимия блясък на Енгин Акюрек като актьор, дори когато играеше антигерой. Докато границата на Турция със Сирия подчерта трагедията на създадените от човека граници в предишния сериал, в този случай именно границата на Турция с Иран се използва, за да илюстрира колко брутален може да бъде човекът към себеподобните си. Същата тема е преразгледана в изпепеляващата драма „Kaçış“/”Бягство”, написана от самия Акюрек, която стана първият местно продуциран сериал на Disney+ в Турция. Практиката да се използват деца или млади мъже, сякаш са неизбежна плява, за да „тестват“ земята за мини, се основава на убеждението, че по-малкото тегло на детето позволява по-голяма точност при откриването на чувствителни противопехотни мини. Малкият „аслан“, който Тахир освобождава от плен, носи прякора „13“ заради броя пъти, в които е избягал от смъртта, когато е превозвал контрабандни стоки през експлозивен терен. В западния „цивилизован“ свят числото 13 се свързва с такъв лош късмет, че някои хотели отказват да номерират своя 13-ти етаж. В настоящия случай преброяването на Тахир от стъпките, предприети към свободата, наброяващи 14, е обвинение в суеверие, доколкото създава голяма драма в самия епизод.

Искрената любов на Акюрек към децата вече се превърна в легенда, както той доказа във всеки запомнящ се сериал, който създаде. Лекотата в работата с малкия актьор и очевидната радост, която изпитва, когато дава топли прегръдки и странната целувка, докато очите му се сбръчкват от наслада, придружени от неговата 1000-ватова усмивка, са част от очарователния чар на актьора. В ролята на изключително интелигентния и далновиден Тахир, актьорът стои високо в ролята си на спасител на малко момче и майка му, докато използва далечните контакти на Али Галип, за да скрепи сделка, която се оказва неочаквана печалба за него след завръщането му в Истанбул. Гледката на Тахир, който качи дългия си крак върху масата в заседателната зала и изважда слитъка, които е донесъл със себе си като доказателство, е достатъчна, за да накара Махмутт Азаади да изпадне в апоплектичен пристъп, както и да накара зрителя да избухне в смях.

Има много какво да се каже за новия писателски екип, тъй като някои от неясните детайли са изяснени чрез умен преразказ на събитията. Почерпката, която предлагат в този епизод, е най-добре илюстрирана от две сцени – първата, между Фара и Тахир, докато той я среща в дамската тоалетна в холдинга. Заключвайки вратата след себе си, целият в прах Тахир тихо вика жената, която е неговият рай на земята. Нейният бърз, облекчен отговор става още по-правдоподобен, когато тя отпуска глава на рамото му, изразявайки страховете си. Изведнъж има надежда там, където не е имало такава, има светлина там, където е имало само тъмнина, тъй като завръщането на Тахир означава свобода! С медицинската история на Бехнам, разкрита по невнимание от Мерджан и потвърдена от свидетелството на Тахир, че майка й е жива, и двамата намират голямо облекчение в доказателството, че не Бехнам е донорът на Керимшах, а неговата баба по майчина линия.

Съпротивлението обаче е сцената между Тахир и Мехмет на гроба на „брата“ на последния. В цялата поредица изключителният талант на Акюрек е съпоставим само със също толкова удивителното представяне на Фърат Танъш. Тъй като Мехмет, ниският, посивял и прошарен, мърляв актьор е пълната антитеза на високата елегантна фигура на Тахир, облечен в безупречни двуредни костюми, но химията между двамата е искряща, докато те си проправят път през разказа йо-йо между другарство, отвращение, гняв и необяснима нарастваща привързаност. Чувство за вина, поразено от акта му на „използване“ на Мехмет за осъществяване на плана му, гневът на Тахир към себе си и осъждането на Баде влошава чувството му на самоосъждане, докато търсенето на пияния Мехмет на мъжа, когото ненавижда, лети в лицето на връзката, която бавно, но със сигурност изграждане между двамата мъже.

Воден от чувството си за справедливост и в опит да се поправи с отчуждения полицай, Тахир помага на Мехмет да издири брат си с помощта на двама негови поддръжници, които крадат документи, свързани с бебето. Явно шокиран от разкритието, че детето може да е мъртво, търсенето води до старо, занемарено гробище, където Мехмет размишлява върху това, което смята за останките на единствения му жив роднина. В една наистина възхитителна сцена, в която Акюрек и Танъш ни изумяват с времето, изражението на лицата и отношенията си един с друг; тези двама актьори са толкова интересни за гледане, че човек не знае да се смее или да плаче! Това е една от онези редки сцени, които копаят достатъчно дълбоко, за да оставят впечатление, което се превръща в постоянен спомен. И накрая, очевидният срам на Тахир от сълзите на Мехмет на гроба на брат му го накара да разкопае гроба, което беше предшествано от обичайния му гняв към Мехмет за грубите му действия, тъй като Тахир отказа първоначално. Иронията на двамата братя, които се прегръщат, когато се разкрива, че гробът е празен, не се губи от зрителите, въпреки че героите очевидно все още не знаят самоличността си, но можем да видим, че мистерията бавно започва да се разкрива.

Междувременно Вера е в най-лошото си състояние, подавайки информация на отчаяния, ревнив Бехнам, който въпреки изричните инструкции на чичо си да остави Тахир на мира, тъй като той държи златото, което Aзаади контрабандират, започва да планира да се отърве от Тахир завинаги. Бедната Мерджан е изненадана (както и ние!), тъй като Махмут обявява нейния годеж за мъж по негов избор – познахте ли кой е това? Нека да изчакаме и да видим!

# 539
  • Варна
  • Мнения: 1 534
Добро утро и хубав да е денят ви !

Чудесно четиво, мерси Мариянка !

Общи условия

Активация на акаунт