На море в Турция - тема 83

  • 62 099
  • 737
  •   1
Отговори
# 315
  • София
  • Мнения: 5 002
На мен ми се наложи да сменя дата миналата година с тез тур. Помня че ми оставаха около 45 дни и се наложи поради медицински проблем. Нямахме застраховка отмяна на пътуване, предложих да изпратя мед. документи от болница.
Обсъдиха го с шефа си и казаха, че може да сменим датата, но с доплащане по актуалните цени на хотела и такса 50€ за смяна на резервацията. Беше пак по-изгодно, отколкото да изгубим всичко платено. Не ми поискаха документите.

# 316
  • Варна
  • Мнения: 5 274
При вас е имало 45 дни и е различно. При нас са 13 (на 16.06 трябваше да летим).
По договор губим 100% при анулиране сега и благодарение на застраховката се очаква да ни възстановят парите, защото отдавна е и платена на 100%, а програмата потвърдена.
С тез тур само, ако е в момента анулираме,  губим 100% и ако искаме си правим нова резервация по актуалните цени.

# 317
  • Мнения: 1 214
Ели, с кой застраховател ви е застраховката отмяна на пътуване?

Също, коментирания на 30 май случай на самолет с технически проблем - знаете ли каква е машината?

# 318
  • Варна
  • Мнения: 5 274
Евроинс.
Честно казано никой не ме пита с кого искам, а и аз не попитах имам ли избор.
Направих резервацията и поисках сключване на възможните застраховки.
Съдействие иначе от агенцията за нещо, не.
"Оправяте се вие със застрахователя."

Ето от 30.05:
Скрит текст:

# 319
  • София
  • Мнения: 5 002
Да, при нас оставаше повече време, но пак нямаше вариант да си получим сумата обратно.
Дано застраховката да си свърши работата, стискам ви палци. Моите впечатления от евроинс не са добри, не се отказвайте лесно, аз с тях съм имала доста подвеждащи ситуации.

# 320
  • Варна
  • Мнения: 5 274
Скрит текст:
О, не съм си и помисляла за връщане от страна на агенцията. По-скоро очаквах опции. Бях готова да доплатим и по актуалните цени. Като цяло се свързах с тях, обясних ситуацията и очаквах поне някаква реакция, а вече дали ще се съгласим е друго. Казах им това е положението, не ви търся с конкретно искане, дайте ми вие опции.
Ядоса ме най-много, че се опитаха да ме завъртят, че едва ли не турските хотели пари не връщали и щом стаята е платена за този период нямало какво да направят. Това няма как да го повярвам. Можеха поне да направят някакъв опит дори и от чисто човешка гледна точка, но това е моето виждане.
През годините сме виждали всякакви човешки реакции от страна на агенциите, за това явно се и надявах на някаква опция.

Относно застраховката... да, очаквам и там опити за "излизане от ситуация".
Като започнем, че 1 е пострадал, а не 3мата и т.н.
Този месец ще видим до какви разправии ще стигнем там. Имат 15 работни дни, а аз съм си спазила 24 часовия срок за уведомление и дори представяне на документацията.

# 321
  • София
  • Мнения: 5 002
Дали са отнесли агентите питането ви към мениджмънта? Аз имах скоро едно недоразумение с Тез тур, служителката може би беше нова, защото името ѝ не ми беше познато и после се намесиха други агенти и всичко се разреши. Преди това винаги съм била доволна от комуникацията с тях. Идеята ми е, ако сте говорили просто с някой и по телефона ви е казал просто да се оправяте, да пишете на имейла и да получите официално отговор дали няма варианти.

# 322
  • Мнения: 7 015
Някой ходил ли е на почивка с Вая турс? Някакви отзиви за ASRIN BEACH HOTEL **** в Алания?

# 323
  • Мнения: 2 098
Не ми е позната нито агенцията,нито хотела.

# 324
  • Мнения: 912
Ели,  не сте ли мислили за вариант да продадете почивката на малко по-ниска цена и да се сменят само имената, доколкото разбирам има още 2 седмици?

# 325
  • София
  • Мнения: 182
Здравейте,

Един бърз въпрос: от хотел Вон Резорт кой долмуш трябва да вземем към посока хотел Камелия? Знам, че разстоянието не е много, но на децата не им се ходи около 3км. Какво трябва да пише? Опитах се да намеря информация, но такава няма

# 326
  • Варна
  • Мнения: 5 274
Ели,  не сте ли мислили за вариант да продадете почивката на малко по-ниска цена и да се сменят само имената, доколкото разбирам има още 2 седмици?

Това е страхотна идея, защото е резервирана на повече от добра цена, но нямах някой готов, а заради застраховката нямах време за реакция. Не съм и питала за условия за промяна на имена и възможно ли е предвид краткото време..... иначе резервацията и към момента е активна в агенцията.

Едит: сега четох пак договора и до 7 дни преди датата на тръгване е възможно да се променят данните, но не пише каква би била таксата и цената ще се запази ли.
Написано, но не съвсем.

Скрит текст:

Последна редакция: вт, 04 юни 2024, 19:57 от eli70o0

# 327
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 547
Резервацията е търговка сделка. Има си договор. Правилата за анулация са указани. Това е.
Направили сте застраховка, ако причината за анулация е покрита, ще си получите парите. Моят опит пък точно с Евроинс е положителен.
По закон в договора следва да е посочено дали смяна на имена е възможна. Тя е. И така е посочено.
Друг е въпросът, че за определени дестинации смяната на име означава и смяна на цената до актуалната към момента. За Турция обикновенно е така, защото има големи отстъпки за ранно записване.
Идеята на ранното записване е, че се пази място за точно конкретно лице. Смяна на име технически означава анулация и правене на нова резервация.
Причината за тези условия е, че иначе всеки може да направи хиляди резервации с фиктивни имена и после да сменя и спекулира на пазара.

За съжаление много, много клиенти спекулират с причините за анулация. За това и все повече фирми няма "да влизат в положение".


Имайте предвид, че застрахователите ще питат туроператорът дали резервацията е анулирана.

# 328
  • София
  • Мнения: 2 086
Резервацията е търговка сделка. Има си договор. Правилата за анулация са указани. Това е.
Друг е въпросът, че за определени дестинации смяната на име означава и смяна на цената до актуалната към момента. За Турция обикновенно е така, защото има големи отстъпки за ранно записване.
Идеята на ранното записване е, че се пази място за точно конкретно лице.
Ето това е голямото предимство на самостоятелното резервиране, почти без значение дали от различните онлайн платформи за резервации или директно през хотела, а не през българските туроператори / Галактик, извинявай/. Лично аз предпочитам последните години да резервирам директно през хотелите, защото имам пълният избор на видове стаи, докато в платформите понякога се предлагат определени видове стаи, и защото хотелите, които ме интересуват сайтовете им дават най-добрите цени.
Плащам цената на ранни резервации, обикновено с отстъпка от по 30% и имам право да анулирам безплатно до седмица преди настаняването. Никой не е гарантиран, че нещо непредвидено няма да се случи.
Мога да направя десет резервации и накрая да си избера една или две или никоя и никой не ми казва- не може.
Включително и ако случайно цената стане по-ниска, да анулирам първата и да направя нова на по-ниска цена.

# 329
  • София
  • Мнения: 1 570
Здравейте,

Един бърз въпрос: от хотел Вон Резорт кой долмуш трябва да вземем към посока хотел Камелия? Знам, че разстоянието не е много, но на децата не им се ходи около 3км. Какво трябва да пише? Опитах се да намеря информация, но такава няма

Не помня имаха ли номера, предполагам Кюмкьой, Манавгат, антично Сиде, тия търси, питаш долмушаджията. Джакаранда Камелия ни взеха в едната посока 50 лири в другата 40. Искаше по 3 евро на човек.

Грешка, редактирам се, 3 евро искаше за двама

Последна редакция: ср, 05 юни 2024, 10:22 от valerko

Общи условия

Активация на акаунт