На море в Турция - тема 85

  • 68 810
  • 741
  •   1
Отговори
# 615
  • Мнения: 46
Аз също се интересувам за транспорт от хотел в района на Белек до Анталия или до Белек .В агенцията ,в която направих резервацията ми казаха,че пред хотелите минават и маршрутки ,които са много удобни. Някой може ли да каже цена?Моят хотел е “Titanic deluxe  golf Belek”Ако някой го е посещавал моля за инфо.И още един въпрос:има ли сити такса в  хотелите в Турция?
 Благодаря
Щастлива и успешна Нова година !

# 616
  • Мнения: 4 049
Вашият хотел е по-далеч от центъра на Белек. Вие сте на границата на Кюмкой и Кадрие /може да се води и в един от двата/. До центъра на Белек с кола е около 9 км. Маоже и да има долмуши, не знам. Ние, тази година, от хотел на 4,5 км. от Белек платихме 7 евро на посока с такси поръчано от хотела. При вас сигурно ще бъде по-скъпо заради по-голямото разстояние.

# 617
  • Пловдив
  • Мнения: 14 748
"Sensitive Premium Resort & Spa" е нашият, пише, че аквариумът е на 4.5 км, но днес като се разходихме наоколо имах чувството, че сме в някое село.

# 618
  • София
  • Мнения: 4 990
Lilac, има маршрутка (долмуш) от Титаник до Кадрие. Там има само магазинчета и като цяло нищо за разгшеждане. До центъра на Белек този долмуш не пътува. Вариантът е от спирката в Кадрие да се прикачите на автобусчето за Белек. И там не очаквайте нещо кой знае какво за разглеждане, но е малко по-добре.
Лятото маршрутката от хотела беше на около 30 минутки мисля, цената беше нещо от типа на 2-3 лв за възрастен. Ползвахме я веднъж, тръгва от секюрити гейта на комплекса, те ще ви упътят.
Може да помолите да ви повикат такси на рецепция- мисля че платихме 15 евро до Легендите, а на връщане на място всички шофьори искаха 20.

# 619
  • Мнения: 211
Не може така лесно да се откъснеш от комшиите, все вадят по някой бял заек от шапката.
Роже и ние сме на път да букнем Лусо, но освен телеграма не мога да намеря допълнителна информация за хотела. Случайно да си намерил нещо интересно или ще ходим на доверие Simple Smile
Все си мислех, че през новата 2025година ще се размина само с един хотел и 1 почивка / в Етно Белек- края на април/ в Турция, заради високите цени на хотелите..... нооо предновогодишно не изтраях на ниските цени на един от двата откриващи се хотела във високия премиум сегмент в Анталия през 2025 и... букнах 8 нощувки за края на юни / да мине Курбан байрама/ в  Lusso Sorgun.... Да се надяваме, че ще успеят ако не март, то поне април да го открият...

# 620
  • Мнения: 78
"Sensitive Premium Resort & Spa" е нашият, пише, че аквариумът е на 4.5 км, но днес като се разходихме наоколо имах чувството, че сме в някое село.
Здравейте, почивахме в този хотел преди няколко години. Не е в Белек, а в отделно малко градче/селце. Точно срещу хотела има спирка, минават долмуши до Белек. Питате наобратно къде да чакате, за да се върнете в хотела. От спирката в Белек пред Уайкики се хваща друг автобус за Кадрие - Легендите. На обратно пак прикачвате. Пешеходно може да се разходите в района на хотела. Преди правеха пазар, сега може и да няма.

# 621
  • София
  • Мнения: 2 065
Не може така лесно да се откъснеш от комшиите, все вадят по някой бял заек от шапката.
Роже и ние сме на път да букнем Лусо, но освен телеграма не мога да намеря допълнителна информация за хотела. Случайно да си намерил нещо интересно или ще ходим на доверие Simple Smile
Все си мислех, че през новата 2025година ще се размина само с един хотел и 1 почивка / в Етно Белек- края на април/ в Турция, заради високите цени на хотелите..... нооо предновогодишно не изтраях на ниските цени на един от двата откриващи се хотела във високия премиум сегмент в Анталия през 2025 и... букнах 8 нощувки за края на юни / да мине Курбан байрама/ в  Lusso Sorgun.... Да се надяваме, че ще успеят ако не март, то поне април да го открият...
Да, само в руската група в Телеграм има повече информация, включително и от хотела. Надявам се да не стане като с резервацията ми за Кулинан, когато отмених друг хотел заради него, а те не отвориха и трябваше в последния момент да резервирам нов хотел, а в Кулинан отидохме година по късно...

# 622
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 482
Не може така лесно да се откъснеш от комшиите, все вадят по някой бял заек от шапката.
Роже и ние сме на път да букнем Лусо, но освен телеграма не мога да намеря допълнителна информация за хотела. Случайно да си намерил нещо интересно или ще ходим на доверие Simple Smile
Все си мислех, че през новата 2025година ще се размина само с един хотел и 1 почивка / в Етно Белек- края на април/ в Турция, заради високите цени на хотелите..... нооо предновогодишно не изтраях на ниските цени на един от двата откриващи се хотела във високия премиум сегмент в Анталия през 2025 и... букнах 8 нощувки за края на юни / да мине Курбан байрама/ в  Lusso Sorgun.... Да се надяваме, че ще успеят ако не март, то поне април да го открият...
Мениджърът им беше в София преди 2 седмици. Хвалене, хвалене...ама то е ясно. Те тепърва строят.
Едно е сигурно - целят висок клас лукс хотели и стартовите цени ще са изгодни.
Рискът също е ясен.

Роже, при теб е абсолютно премерен и осъзнат риск.  Така че със сигурност няма да има драматични изненади.

# 623
  • Мнения: 1 300
Още един изяден от акула в Египет, край Хургада, втория спасил кожата с тежки травми Sad
2023 изядоха един руски младеж... 22-а пак имаше няколко...

По един на година, колкото да плашат туристите...
Аз в Турция си скачах от туристическите кораби в открити води в района на заливите и си беше яко, с тази мастилено синя бездна под теб, но ако знам, че в това море има такива зъби ох, не знам, то не, че в Егейско и Средиземно няма, но е нямало случки или не са ставали или поне не знаем за тях ...

# 624
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 482
Ами аз и в Египет си скачам...и нощно гмуркане правя...В тъмницата си е атракция като ти изскочи морената насреща...
То и в локва може да се удавиш по принцип...
И не че в Средиземно море няма опасни животинки.

Последна редакция: пн, 30 дек 2024, 23:16 от Galactic Voyager

# 625
  • Мнения: 685
Честита нова година на всички! Няма много активност наоколо, поне по спомен не беше толкова пусто последния път, преди около година и половина… По света форумите отдавна изчезнаха, за добро или лошо, надявам се и този да не е тръгнал в необратима посока…

Въпросът за „избирането на конкретен номер на стая в хотел“ е стар, колкото идеята за хотел въобще и ще бъде актуален докато не стигне до естественото си разрешение. Накратко ще ви разкажа какво се е случвало по този въпрос през последните 20 години, през които съм пътувал по света от времето, когато аз самият бях на толкова. Подобно на онези филми, които започват с края, само ще ви кажа, че към момента има хиляди хотели от всякакъв тип и по целия свят, в които директно можете да си избирате стаи с тенденция за по-масово навлизане особено в големите вериги, бутиковите хотели в градовете и предстоящи „революционни“ промени …  

За хората и стаите

Причината, че не можете да избирате стаи не се крие в това, че хотелите не искат да го правите, а в ужасно остарелите резервации системи, които дори като модел са мислени в други времена с други (лисващи) технологии и реално всичко се прави ръчно, като игра на тетрис, обикновено в деня преди/на настаняване. Големите вериги винаги изпълняват приоритетно заявките на членовете на лоялните им програми, следват другите резервирали директно без да са членове и накрая са резервиралите през посредниците, чиито пазарен дял се превърна в голям проблем за хотелите и като печалби и като идентичност на марката, но за това ще разберете повече накрая. При малките хотели обикновено няма такива проблеми естествено, защото непрекъснато имат пълен поглед върху това, с което разполагат.  

Радикалната промяна на цял един бранш с многогодишно установени практики обикновено е бавен и труден процес и често до нея се стига, когато обстоятелствата (икономическите) го налагат. Иначе през годините много хора са си задавали въпроса защо, ако може да разглеждате плановете на самолети и кораби и да си избирате стаи тях, да не може да правите същото и с хотелите?!

През 2011 г. (мета)търсачката за хотели Room77 (финансирана от Expedia и с участието на Google) решиха да добавят планове на сградите на хотелите и всякаква информация за стаите, както и да намират най-подходящата за всеки стая по зададени критерии, а накрая да ги препращат към хотелите, за да осигурят съвместно с тях да дадена стая. В началото дори разчитаха на хората да им снимат евакуационните планове на вратите (за създаване на модел на сградата) и гледките от стаите, постепенно натрупаха сериозна и детайлна база данни от много хотели в САЩ и Европа. Беше идея изпреварила времето си, прекалено сложна за реализация и падна в боя включително и с собствените услуги на Google, които накрая я купиха и лицензираха тяхната технология за търсене.

Скрит текст:

По същото време обаче една голяма риба в бранша вече беше тествала водите (близо 90% желаещи да си избират стаи) и предлагала подобна услуга в част от хотелите си. По случайност една от тези, в които ми се налага да отсядам по работа и накъде съм писал дълги ревюта, както за стандартизираните им предимства, така и за също толкова стандартизираните им недостатъци. Веригата е Hilton и в рамките на лоялната им програма през 2014 пуснаха и приложение, с което можете да си избирате стая (от модел на хотела, разработен с Google) в повече от 4,500 им хотела в целия свят. Постепенно добавиха и онлайн чекиране и напускане, както електронен ключ (отваряте вратата със смартфона), за да може въобще да прескочите рецепцията, както и други екстри включително ъпгрейд. Това ги направи предпочитани в сектора, а тук вече момента беше точния, клиентите - подходящата фокус група за тестване на иновации и нататък е „видяла жабата, че подковават коня и тя вдигнала крак…“

Скрит текст:

Не съм следил в детайли кой какво е правил (не сме стигнали до най-интересното още) след това, но са разработени множество платформи, които всеки хотел може лесно да интегрира към съществуващите си системи и вече не ме изненадва като видя реклама от типа на „правете същото като с местата в самолети “…  

От големите "европейски" вериги, NH предлагат подобни услуги (FASTPASS) поне от 5 години за цял свят под мотото „В NH Hotels знаем, че съвременния пътешественик е по-самостоятелен от всякога

От масовите хотели, които са популярни тук, TUI предлагат тази услуга още от 2018. Някога бях написал много дълъг отзив за техен спортен хотел и бях отделил доста време за многото неща, които могат да се правят през приложението. Стаи може да си изберете през сайта им, но те са го подкарали съвсем на нискотарифния принцип и си имат дневни такси за тази услуга и „по същия начин, по който клиентите могат да изберат предпочитаното от тях място в самолет или кабина на кораб.“

Обръщам внимание, че понеже немският им е майчин език и в условията си са написали, че за разлика от unverbindlichen Kundenwusc (Non-binding requests/Негарантирани заявки), тук изборът на стая е гарантиран. При редките изключения като ремонти, няма да ви взимат пари и ще ви намерят подобна стая, на други места като в Hilton обикновено ще получите и ъпгрейд.

Скрит текст:

What are the advantages when selecting your room of choice?
Selecting your room allows you to reserve your exact location and room number. You can filter the rooms by certain criteria to select the building, floor and popular features such as pool proximity, whether the room receives morning or evening sun and much more on the interactive map. Unlike other non-binding requests, selecting your room guarantees your room allocation. The club will notify you in writing of the successful allocation. In rare cases, the club resort may not be able to provide the selected room due to internal operating procedures, e.g. repairs. In this case, an equivalent replacement room will be allocated without charge. However, we cannot accept the realization of your favourite room as a prerequisite for a firm booking of your stay at the resort.
https://www.magiclife.com/en/en/select-your-room/

Iberostar също, но те са ми главен герой в сюжетната линия с познатия ни вече слоган: “Точно както можете да изберете мястото си, когато резервирате полет, сега можете да изберете конкретната хотелска стая, в която искате да отседнете, без допълнителни разходи”  

Общо взето в много от големите градове и известни курорти по света вече има такъв тип хотели, като отваря нови възможности и за малки и бутикови хотели, места с уникални „арт“ и други стаи, както и с гледки към забележителности например.

И така идваме до ключовия момент, заради които е целия съспенс до тук, а именно идеята на двама мениджъра от групата на Iberostar през 2019 да предложат решение за техния (и на хотелския бранш като цяло) проблем с ниския обем на директни резервации, оттам намаляващи печалба и обезличаване на марката поради не достигане на достатъчно информация до клиентите по време на резервация през многото сайтове за сравнение на цени. Решението е просто и очевидно, от много години насам, да обединят търговския и оперативния процес или с по-прости думи да превърнат резервирането в интерактивно преживяване. Резултатът от техния експеримент надминал очакванията с много голямо повишение на трафика и директните резервации, много по-дълъг престой на сайта и 92% одобрение на потребителите. След този успех самата идеята излиза на пазара като независим стартъп под името Hotelverse и в съучастие с други добре познати играчи като Hyatt, RIU, Radisson, Barcelo (за различни техни хотели сме си говорили в темите за Испания, Мексико, Доминиканската Република и България) и други като Hard Rock, Princess и Palladium започва приложението му в хотели по целия свят, които може да видите в този списък.

Самата платформа представлява 3D модел на хотела, на който може да бъде качена всякаква информация, конкретно за големи комплекси, като тези в Турция, целия fact sheet в интерактивен вид под формата на текст, линкове, снимки, видеа и 3D турове като Google Street. Така освен, че ще разгледате и ще си резервирате точно желаната от вас стая и ще се запознаете предварително с целия хотел, конкретно за всяка една услуга, съоръжение или активност. Въобще тези хотели, които го напълнят с адекватно съдържание, допълнително ще го превърнат в добра база данни, която ще замени често досадното ровенето в множество платформи за търсене на снимки и клипчета за отговор на един или друг въпрос, с което много хора така или иначе се затрудняват или не им се занимава и често се изненадва (предимно неприятно) на място.  



Hard Rock Hotel Los Cabos е примерният хотел, за който иска да разгледа платформата, само в най-скъпите стаи и някои атракции стаи може да се разхождате засега.

Тук вече идеята е „от хотелиери за хотелиери“, очевидно вече е „по неотложност“ и е революционна, само защото е в този бранш и сме приели, че нещо, за което често даваме много пари се определя на случаен принцип, което е и основна причина за най-често срещаните негативни отзиви впоследствие. Да се надяваме, че след като тази идея беше тествана по много различни начини и сред различен тип клиенти през годините, този точно може да се окаже успешен и да го видим за всякакви хотели в близко бъдеще.

# 626
  • София
  • Мнения: 1 561
Adventurer с нищо не се обогатих, сигурно алкохолните пари от Коледа и Нова година бутат тоя текст от главата ми навън.
Между другото нека тая година да е мирна, повече да се усмихваме, повече компромиси да има и доверие, а не само да мислиме в черно и как да преебем другарчето. И както винаги обичам да казвам нека да е здраве и късмет и най-вече късмет, че прасето за Коледа беше здраво, но нямаше късмет. Честита Нова година....новата година е като старата, само, че е нова. 

# 627
  • Пловдив
  • Мнения: 2 217
Напротив на мен това със стаите много ми хареса.Искам да си знам  стаята която съм запазила и платила.А не като някои тарикати да бутат пари в паспорти,да дават  рушвети  и да чакам и да съм зависима от настроението и претенциите на определен човек на рецепция.

Последна редакция: чт, 02 яну 2025, 11:03 от slavei4e

# 628
  • Мнения: 1 300
Това със стаите, както споменах и преди, за някои хора, особено за мен е много важно. Важно е и за компании, които държат да са на близко една до друга. Но извън това е важно да имат необходимият етаж, изложение, тишина или нещо друго.
В големите ол инклузив хотели това е почти невъзможно, защото имаме двойно прекъсване на комуникацията. Един път ти говориш с агенцията, която те уверява, че ще направят всичко възможно, а то реално е на късмет, и втори път, когато на местно ниво пристига бройка в даден момент, която трябва да бъде "запълнена" по реда на постъпване... едно закъснение от 2 часа спрямо друга група от друга държава може да те запрати от 5-я на 1-я етаж Simple Smile и всеки пъха по 10-20 евро в документите и на рецепция стават луди или пък им става хубаво, не знам...
При директна връзка с хотела вече имаш почти сигурен тип на стая, защото за такова си платил и при възможност в тяхната система за конкретна резервация на точен номер, защото все пак това е софтуерно решение и не зависи от човек, който след 6 месеца ще е друг или няма да си спомня, а и не е длъжен.
В моя случай, който все пак е извън ол инклузив системата, си харесвам хотел, като първо избирам района, после конкретния хотел, чета ревюта и мнения, разглеждам снимки от мястото и от посетители, избирам си етаж и тип апартамент, свързвам се официално с рецепция, имам документирана кореспонденция, правя резервация и получавам потвърждение за два съседни апартамента на конкретен етаж и вид изложение - например към града, Алания и крепостта, защото надвечер е безумно красиво, да стоиш на терасата и да си пиеш кафето на тази гледка. Това е почивка, не командировка по работа...
Така беше в бутиковия хотел в Шериндже, резервация на стая Хермес, така беше и в Олюдениз, две стаи една до друга без претенции за номер, защото всички гледат към градината, така беше и в Алания, 5-я етаж на ниво палми и изглед към крепостта, така беше и в Ескишехир в градския хотел...
С любезност и конкретика в дипломатическата кореспонденция всиччко се постига Simple Smile
А си спомням още първата ни почивка в Турция, преди 3 години, в Роял Гардън - Конакли, как едни сънародници се оплакваха, че тази година ги настанили в Side Building, а не в основната сграда, която е на по-хубаво място... разбира се, с чудесна гледка...
Тогава си казах - е какво толкова, нали сме тук, на морето, всичко е хубаво, има слънце, манджа, пиячка, компанията е шес, ама след 2-то и третото ходене взех да изпипвам всеки един нюанс от почивката и разбрах, че и дребните неща имат значение, особено когато се наптрупват... а етаж, изложение, тип стая... вече не ги възприемам като дреболия Simple Smile
Но аз се подготвям вече сериозно за всяка нова почивка... маршрут, часови зони за преход, за спане и за туристически посещения, защото времето за пътуване е много добре, ако се използва пълноценно. Освен ако не си със самальота и гледаш да наблегнеш основно на размазване с екстри в комплекса...
Проучвам си места за посещения, диви плажове, атракции, които да ползваме в определена част на деня, къде ще обядваме, къде ще вечеряме, къде ще ходим след това, караоке или диско, може би вечерно наргиле сред местните, че е доста колоритно...
Изобщо толкова добре съм подготвен, че като сме там няма и % чуденка какво ще правим, къде, как и защо Wink

# 629
  • Мнения: 124
Здравейте!
Резервирах в Луджо Бодрум за септември , директно през сайта на хотела. Получих потвърдителни имейл за резервацията, обаче не ми искаха никъде номер на кредитна карта нито в сайта, нито после  в имейла. Та ме притеснява дали няма да се изненадаме като идем септември и да няма къде да спим. Случвало ли ви си е подобно нещо? Не че настоявам да плащам, но вси пак как да си проверя или гарантирам резервацията

Общи условия

Активация на акаунт