Седмокласна изпитна 30.06-6.07 Нека резултатите да са на късмет и всеки първо желание да е приет!

  • 72 920
  • 1 464
  •   1
Отговори
# 345
  • Мнения: 9 488
Скрит текст:
Моля за потвърждение - при първите две класирания нямаме опция за пренареждане на желанията, нали така?

А след второто и след третото ?

И също така ако на първо или на второ класиране детето е прието в едно училище, но иска още едно класиране, възможно ли е някак да си "запази" мястото във вече класираното?
Това място, което се освобождава след записване на второ класиране и изтегляне (след като сте видели свободните места), се появява "свободно" за 4то класиране. Може да подадете пак за него, но не се знае кой с какъв бал също ще го поиска...

Ето това с местата от 2-ро за 4-то класиране не го разбирам. Кои места изобщо участват тогава в 3-то класиране след като на 2-ро всички са заети? Аз мислех, че идеята да не се пазят местата след 2-ро е точно, за да участват в 3-то.
Не са заети. На тях има класирани деца, но те може да не са доволни и да не са се записали. Т.е. това са местата, които остават свободни след записването след второ класиране.
Не са толкова малко, колкото си мислите, но чето не са тези, на които се надявате.

# 346
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 056
Във Вазова тази година отварят нова паралелка Компютърна анимация, така че ще има повече места за желаещите там.
Вчера моето ми заяви - все тая къде ще уча, всички училища са еднакви. После каза, че остава с желанието си. Дано да му хареса, че специалността е доста творческа, той си има талантя, но до сега нямаше къде да го изяви.

# 347
  • гр. София
  • Мнения: 137
Във Вазова тази година отварят нова паралелка Компютърна анимация, така че ще има повече места за желаещите там.
Вчера моето ми заяви - все тая къде ще уча, всички училища са еднакви. После каза, че остава с желанието си. Дано да му хареса, че специалността е доста творческа, той си има талантя, но до сега нямаше къде да го изяви.
Здравейте, местата не са повече, просто сменят паралелки. Местата като бройка са си същите като миналата година според файла.

# 348
  • Мнения: 7 681
Правилно ли разбрах, че ако дете след второто класиране не се запише, то мястото му се появява на трето, а ако се е записало, но се отпише, за да участва на трето, тогава мястото му се появява чак на четвърто. То си е и логично де.

Между другото, понеже обсъждате графичен дизайн във Вазова или другаде, четох, че още в момента масово графичните дизайнери се изместват от ИИ и че съвсем скоро ИИ изцяло ще върши тази работа.

# 349
  • София
  • Мнения: 824
А ако на второ класиране не е класирано по-напред, си остава на мястото от първо, нали?
Т.е. само в този случай се "пази"място?

# 350
  • Мнения: 745
Докато смятаме колко са пред нас и какви съответно са ни шансовете за дадено училище или паралелка, се запитах как се процедира, ако има двама или повече души с абсолютно еднакъв бал, кандидатстващи по първо желание за място, което се оказва последно за конкретна паралелка. Кой от тях ще се класира и кой ще отпадне и на база на какъв допълнителен критерий, ако въобще има такъв?

# 351
  • Мнения: 2 458
По принцип всички професии, свързани с рисуване могат да те оставят беден и гладен, без значение ИИ или не. И това е важало за цялата човешка история. Още в пещерите тези, които са рисували, са били слабаците, които не са можели да ловуват и са украсявали стените за малко парченце от плячката- шегувам се, да не се обиди някой
Е, има и издигнати, като Пикасо например, но те са изключения.
Баща ми едно време така ми забрани да кандидатствам в художествено училище, но аз не бих го причинила на децата си, да им забранявам. Ако моята наистина искаше, не бих я спряла. Тя рисува много добре, за кеф, но не до там, че да почне професионално, което си е яко кОпане

Децата трябва да са щастливи на тази възраст, а не да мислят с какво точно ще си вадят хляба. Даже си мисля, че за творчески натури сега при ИИ има повече поле за действие от преди.Хората ще се уморят от екраните и ще искат изкуство, правено на ръка, така си мисля

Последна редакция: ср, 02 юли 2025, 13:17 от Априлски душ

# 352
  • София
  • Мнения: 2 460
Ех, Мецане....кой пък си мисли, че детето му ще работи като графичен дизайнер. Всички тук търсим добро училище и добра среда тогава, когато балът не стига за Немската и Испанската.
А за ИИ...чете ли, че някой си спечелил дело срещу НОИ с помощта на ИИ? И какво, това да не би да спре някой да кандидатства Право?

# 353
  • Мнения: 7 681
А ако на второ класиране не е класирано по-напред, си остава на мястото от първо, нали?
Т.е. само в този случай се "пази"място?
Да. Просто се прекласира на същото място. Няма как някой с по-нисък бал да го измести, а тези с по-висок са писали вече други желания преди вашето, щом на първо са били по-напред, и няма как да паднат на вашето желание и да ви изместят. Всеки може да се придвижи само нагоре на второ класиране. Затова и не е точно да се каже, че се пази мястото от първо, а че е сигурно прекласирането поне на същото място. То не се пази, защото ако се качите нагоре, не можете да се върнете назад - оставате си на по-горното желание.

Ариана, това е много интересно, не съм го чел. Може ли линк,?

# 354
  • София
  • Мнения: 518
Докато смятаме колко са пред нас и какви съответно са ни шансовете за дадено училище или паралелка, се запитах как се процедира, ако има двама или повече души с абсолютно еднакъв бал, кандидатстващи по първо желание за място, което се оказва последно за конкретна паралелка. Кой от тях ще се класира и кой ще отпадне и на база на какъв допълнителен критерий, ако въобще има такъв?

В наредбата ясно е описано, има я в справочника, има я и някъде назад в темата. Гледа се сбора от двете НВОта, после се гледат оценки от свидетелство, накрая, ако всичко е еднакво, се приемат надпланово.

# 355
  • В реалността
  • Мнения: 240
Ние още чакаме нашето РУО да пусне Статистиката /ако изобщо го направи/. Показател за това, че сме в дъното на резултатите във всички класации от ДЗИ и НВО.
Олеееее кое е това РУО?
Дори "бързаците" РУО Стара Загора пуснаха в понеделник вечерта.
Подредихме желанията, взех медицинско от личната и отиваме на морска почивка другата седмица. От там ще подаваме желанията

Шумен

Докато смятаме колко са пред нас и какви съответно са ни шансовете за дадено училище или паралелка, се запитах как се процедира, ако има двама или повече души с абсолютно еднакъв бал, кандидатстващи по първо желание за място, което се оказва последно за конкретна паралелка. Кой от тях ще се класира и кой ще отпадне и на база на какъв допълнителен критерий, ако въобще има такъв?

Когато в класирането има ученици с равен бал и с броя им се надхвърля броят на местата, те се
подреждат в низходящ ред по:
• сбора от резултатите от НВО;
• сбора от оценките на балообразуващите учебни предмети, превърнати по скалата в точки;
• средноаритметичната оценка от оценките по учебните предмети, изучавани в VII клас в раздел А на учебния план от свидетелството за завършено основно образование, превърнати по скалата в точки.
Ученици с еднакви показатели и след подреждането по описания начин се приемат над утвърдения държавен план-прием и над нормативно установения максимален брой ученици в паралелка.

# 356
  • София
  • Мнения: 2 460
Мецане, ето:https://dariknews.bg/novini/bylgariia/it-specialist-specheli-del … -intelekt-2423459
Потърси го в Linkedin, там имаше пост от първо лице 😉

# 357
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 056
Моето не се е насочило към графипен дизайн.
ИИ ще измести доста професии, но все още не може да измести това, което може да сътвори и роди човешкия мозък. И за моята професия така се твърди, но от 1 месец се разправям с ИИ за едни планове и пак не може да ги сътвори как си трябва. Само рамката ми спестява като мислене.
За фотографията пак твърдят, че ИИ ще я измести, та чакам ИИ да ходи да снима на сватби и кръщенета.

# 358
  • Мнения: 7
Някой има ли представа какво се изучава в тези паралелки с профил "Предприемачество" и "Икономическо развитие"? Нямам предвид кои са предметите, а самият учебен материал. Ако тук никой нищо не знае, се сещам единствено да търся в самите учебници, които и да са те.

# 359
  • Мнения: 9 488
В наредбата за профилираната подготовка вижте - Наредба 11

Общи условия

Активация на акаунт