Седмокласна изпитна 30.06-6.07 Нека резултатите да са на късмет и всеки първо желание да е приет!

  • 72 714
  • 1 464
  •   1
Отговори
# 615
  • София
  • Мнения: 19 925
Пенева, според мен  някои хора се издразниха по-скоро на  съвета за понапъване.. И аз да бях,  и аз щях да се. Едно дете може и да се е напънало предостатъчно, да има бал  и за СМГ с немски даже, ама да не иска там заради многото мат  от 8 клас още. По същата причина може и НПМГ да не иска.  Може и в НЕГ да не иска, въпреки че му стига балът и вторият език е английски, понеже примерно не му е удобно местоположението или заради нещо друго. Харесала му  е дадена паралелка  другаде  (в случая в 73  СУ) и майката просто сподели, че това, което не му се нрави на детето, е руският като втори език. И кротко обясни,  че по тази причина ще я пишат по-назад..Което предполага варианта други паралелки на училището да са   напред предвид поставянето на акцента от страната на  дете/родител  най-вече върху езика. Не е изразила майката никакви претенции към това, че във въпросната паралелка  се предлага руски като втори език. Просто  е неуместна подканата за положени повече усилия и напъни, когато му е било времето..Всеки си има някакви нагласи.

Последна редакция: чт, 03 юли 2025, 15:00 от Просто русалка

# 616
  • Мнения: 8 478
Аз съм от тези, дето едно време 5 години страдаха от болните амбиции на родител ( майка ми ). Тогава беше модно да се учи в ЕГ, аз учих от 5 клас в МГ-то във Варна и бях супер щастлива, всичко което исках е да си остана там след 7 клас. Но....майка ми реши друго, било пропилян потенциал и ме набута в Първа езикова гимназия с английски. Аз дето мразя да уча езици, а обожавам математиката. 5 години мъка, зор и натякване на родителското тяло, че е виновно за всичко. Това няма да го причиня нито на дъщеря ми, нито на себе си. Тъпо ми е, че има супер бал за СМГ ( 497.5т ) и не иска да ходи там, а в Испанската, но поне знам, че сама си го е избрала.
Аз пък... страдах от "собствен" избор.
От дете си знаех, че ще уча в МГ ( цялото ми семейство е ), но хванах експеримент,  с който влизах и в Първа и в МГ, САМО с изпит по математика... И настана едно чудене...
Честно казано малко ми се губи момента, в който АЗ взех решение за езиковата, но така или иначе си беше мъка. То като не ти вървят езиците не ти вървят.
И сега срам не срам, най-ниската ми оценка в дипломата е по английски.
После пак си кандидатствах с математика.

Вече от дистанцията на времето не съжалявам. Реализирах в сектор, в който английският е абсолютно задължителен. А по "наше" време така се учеше език.


Между другото това за икономическите профили е много вярно. В университета на колегите ми от икономическите техникуми, както се наричаха още, им беше много скучно.

# 617
  • ту тук, ту там
  • Мнения: 8 144
Просто русалка, благодаря! 🤗

Аз май да си взема малко почивка от темата, нещо ми идват в повече страстите и вълненията (моите лични, не тези в темата).

# 618
  • Мнения: 49
Здравейте, според вас има ли някакъв шанс дете с бал около 350 да бъде прието в училище с минимален бал от миналата година около 380? На мен не ми се струва невъзможно, поне на първите две класирания. А да се чака трето е доста рисковано и не знам дали си заслужава целия стрес…

# 619
  • Мнения: 2 087
Не знам дали знаете, но ако дете иска да учи математика и физика, има само 4 паралелки в София, които го предлагат - и четирите са в топ гимназиите с гигантски бал Simple Smile Това до известна степен е нормално, това е един от по-трудните профили и се очаква наистина ученици с изявени способности да го учат. За останалите вариант е да търсят училище, в което ще им предложат възможност да изберат математика и физика като трети и четвърти профил - такива също не са кой знае колко много, а извън по-елитните училища по-скоро липсват. Това е реалността. Така че дребен компромис като втория език за мен лично си струва. За други не си струва, така че има мир Simple Smile)))

# 620
  • София
  • Мнения: 3 911
Здравейте, според вас има ли някакъв шанс дете с бал около 350 да бъде прието в училище с минимален бал от миналата година около 380? На мен не ми се струва невъзможно, поне на първите две класирания. А да се чака трето е доста рисковано и не знам дали си заслужава целия стрес…

Разбира се, че имате шанс.
Статистиката показва какво са искали децата миналата година. Тази може по-малко деца да искат същото като вас. Не е проблем, че ще приемат детето на 43то желание, защото сте писали и трудно достижими паралелки.
Просто си изредете желанията и осигурете място, където да се класира в най-лошия случай.

# 621
  • Мнения: 744
Напълно разбираемо е, че се опитваме да надникнем в бъдещето и да предвидим какво би било най-добро за децата ни. Обаче невинаги тези сметки излизат верни и много често съвсем друго се получава. Мой познат на години вече ми е разправял, че навремето кандидатствал и бил приет и в АЕГ, и във ФЕГ в София и той без колебание избрал ФЕГ, защото бил учил преди това малко френски и щяло да му бъде по-лесно. Освен това тогава френският все още бил на мода, макар човекът хич да не го обичал. Но пък в подготвителен клас им се паднала една млада и хубава учителка по френски от първия випуск на гимназията и взели, че заобичали френския покрай нея. И никой не съжалявал за избора си на език, вкл. моят познат. Учел и английски като втори, но по задължение, защото хич не го харесвал. Обаче после, като завършил университет, където пак бил с френски, се оказало, че за работата му трябва английски и с него започнал да си вади хляба.  Въпреки това любовта към френския си останала.  Та понякога съдбата обича да ни поднася изненади, за да ни покаже, че тя разполага, а ние само предполагаме.

# 622
  • Мнения: 205
Аз съм от тези, дето едно време 5 години страдаха от болните амбиции на родител ( майка ми ). Тогава беше модно да се учи в ЕГ, аз учих от 5 клас в МГ-то във Варна и бях супер щастлива, всичко което исках е да си остана там след 7 клас. Но....майка ми реши друго, било пропилян потенциал и ме набута в Първа езикова гимназия с английски. Аз дето мразя да уча езици, а обожавам математиката. 5 години мъка, зор и натякване на родителското тяло, че е виновно за всичко. Това няма да го причиня нито на дъщеря ми, нито на себе си. Тъпо ми е, че има супер бал за СМГ ( 497.5т ) и не иска да ходи там, а в Испанската, но поне знам, че сама си го е избрала.
Аз пък... страдах от "собствен" избор.
От дете си знаех, че ще уча в МГ ( цялото ми семейство е ), но хванах експеримент,  с който влизах и в Първа и в МГ, САМО с изпит по математика... И настана едно чудене...
Честно казано малко ми се губи момента, в който АЗ взех решение за езиковата, но така или иначе си беше мъка. То като не ти вървят езиците не ти вървят.
И сега срам не срам, най-ниската ми оценка в дипломата е по английски.
После пак си кандидатствах с математика.

Вече от дистанцията на времето не съжалявам. Реализирах в сектор, в който английският е абсолютно задължителен. А по "наше" време така се учеше език.


Между другото това за икономическите профили е много вярно. В университета на колегите ми от икономическите техникуми, както се наричаха още, им беше много скучно.

Съгласна съм, и аз гледайки назад във времето не съжалявам за нищо, даже си имам една теория, че единствения начин да научиш нещо, което не ти се отдава, е да си заставен да го учиш много, а това, което ти се отдава навсякъде ще го научиш ( и аз си кандидатствах с математика и ме приеха във ФМИ информатика без проблем). Английският е супер важен, аз съм IT и работя за американска компания, без него съм загубена, а знанията ми са само и единствено от гимназията.
И все пак, не мога да забравя как ми натресоха нещо, което не исках, не ми се отдаваше, изкарвах ниски оценки и се чувствах с години като аутсайдер в класа.

# 623
  • София
  • Мнения: 19 925
Не че нещо, Милна, ама   в кой момент в годините е можело да си приет хем в  АЕГ, хем във ФЕГ в София? Нито някога по мое време (разбирайте преди повече от 30 години), когато човек кандидатстваше за определена езикова и с резултата си  за нея НЕ можеше да влезе в друга ЕГ (само в паралелки с разширено изучаване на език в училища, нямащи иначе статут на ЕГ), нито през последните  примерно 20 години, когато класирането е предимно централно и  си приет само на едно място.  Можеше някога в  една ЕГ  плюс отделен прием в СМГ след техен си изпит, а днес може само прием в  училище към МОН + отделен такъв в училища по изкуствата или в частни . Но наистина не съм чувала   в който и да е момент да са  приемали някого паралелно в две ЕГ и той да е можел да избира.

Последна редакция: чт, 03 юли 2025, 15:20 от Просто русалка

# 624
  • Мнения: 2 450
Русалке, може да не са в София.

# 625
  • Мнения: 8 478
Аз съм била кандидат-гимназист преди 25г., тогава можеше да си приет на повече от 1 място. Всичко беше на едни огромни табла, никакъв GDPR, никаква анонимност.
Бях слънчасала да гледам баловете на други деца.

# 626
  • София
  • Мнения: 123
Ако може и аз с един въпрос за баловете. Гледам, че има училища, в които на трето или четвърто класиране е вписано 0 - как да разбера дали това означава, че никой не е кандидатствал за там, или че просто не е имало места?

# 627
  • София
  • Мнения: 19 925
Русалке, може да не са в София.
В поста пише за София , затова попитах в кой момент е ставало това.  Simple Smile

# 628
  • Мнения: 201

TheFuture, беше питала в края на миналата тема дали могат да се видят работите от проверка на способностите по ИИ. Да, обикновено в училището, където се е явило детето. Обадете се да питате за дни и часове. Нямат навика май да ги обявяват на сайтовете си. А са на разположение в първите дни след излизане на резултатите. После ги архивират някъде и е трудно/невъзможно.
Още веднъж благодаря за съвета. Вчера се чух с директора и работите от този изпит наистина се съхраняват в конкретното училище. Аз мислех, че се събират, както останалите изпитни работи.
Тази сутрин ходихме в училището и видяхме работата на принцеска.
Много съм доволна, защото само знаех коя тема е избрала и ми беше описала какво е нарисувала, но много ми се искаше да го видя с очите си. Евалата на детето!
Това с напъването не е за всеки. Моето и да се напъва, като го влече рисуването няма как да се набута да учи математика, физика, химия, биология. Направо се изприщва като я питам.
Така че за всеки влак си има пътници и светът се нуждае и от творчески натури, не може само математици да има Kissing Smiling Eyes

# 629
  • Мнения: 403
В духа на коментарите за избор и насоки за гимназия, моят съпруг пък сам е пожелал да учи строителство и архитектура, в гимназиален етап. В 9 клас обаче почва да разбира, че това не е неговото и завършва с нежелание.

Понякога, родителите могат да насочат много по-далновидно едно дете, дори и към онзи момент на детето да му се е струвало несправедливо!

Така че благодарете се, че към онзи момент сте имали амбициозни родители. Аз пък съм страдала от това, че при мен такива липсват. Много по-лесно е да имаш подкрепящо родителско тяло.

Общи условия

Активация на акаунт