18 СОУ в София с японски, китайски, арабски и фарси.

  • 159 118
  • 903
  •   1
Отговори
# 645
  • Мнения: 1 776
Интересува ме душевното равновесие на детето ми, само спокойното и уверено дете се развива правилно и бързо. А това в 1кл става 99% от класния р-л и само 1% от родителя.

Хм... надявам се да си объркала процентите. Ако наистина си искала да напишеш това, освен да ти съжаля детето... друго не знам какво да направя. Ти... наистина осмисляш ли какво си написала???


Общо взето не ми пука от статистики, в Бг ми  е ясно как се скалъпват.

Определено личи, че не ти пука. То за да ти пука... трябва да имаш нещо между раменете. Все пак, може да ме осветлиш как се скалъпват статистиките в Бг. Без да влизаме в офтопик - ограничи се в обяснението как се скалъпват статистиките от математически състезания, провеждани през годината.

Много ми е интересно при кандидастването ви за детска градина на каква статистика разчитахте? Може би в кое ОДЗ най- бързо ги приучват на гърне или да се хранят самостоятелно, в кое има най- голям брой деца на снобари или лентата му след ремонта е рязана от ББ?

Седефке... детската градина не е за да ти учи детето да ползва гърне или да се храни само. Това е твое задължение, на което трябва да си го научила преди да го пратиш в детска градина. Между впрочем, виждам и че в първи клас разчиташ на 99% учителят да възпита и научи детето ти, а твоят принос да се събере в 1%, така че може би наистина ползването на гърне е една реална цел в разбиранията ти.
Статистика и мнения за градини дал господ, който има желание... чете, който няма или не може кара на самотек.

Желая успех на детето ти, със собствените му знания Peace

Благодаря, но пак ме хвърляш в размисъл. С чии други ако не със своите знания смяташ, че може да постигне успех?


ПС - Не схващам разразилата се полемика. Подкрепих мнение, че 30-то у-ще не дава добро образование, като се базирах на резултати на децата от математически състезания през годината. Дали аргументът е достатъчно издържан или не... въпрос на гледна точка., Със сигурност е по-стойностен от единични мнения, касаещи битовите условия в дадено училище. Или мнение, заключващо се в - Да, добро е. Не, не е добро.
Явно е, че много няма да го счетат за уместен. Ясно е, че други ще го вземат под внимание.
Със сигурност обаче, не е излишен критерий и на който не му допада може просто да не му обръща внимание вместо да бръщолеви небивалици.

# 646
  • Мнения: 1 384
Относно бройките в паралелките в 30то са по- малко, защото толкова са желаещите. Няма върнати кандидати от там Laughing

# 647
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Вече свършва времето на много желаните и супер училища и статистиката на успеваемостта. След като едно училище си избира учениците, ама няма начин да не е супер успеваемостта.

За 18-то при наличие на свободни места, лично бях свидетел, как не приеха дете което е със СОП. Е така статистиката ще стане супер. При това детето живееше точно срещу училището, а че има навсякъде добри учители има, а че има и ужасни ученици както навсякъде има. Моето дете е ходело много по състезания, в същото време деца които не бяха по-зле от моето, не ходеха по такива участия, ходеха с родителите си на екскурзии, моето искаше да ходи и ходеше, сега не иска не ходи.

Ама много сте ми интересни родителите с тези статистики, само се мъчите нещо да изкарате, останалите деца нещо по зле.

 

# 648
  • Мнения: 834
Хеее, Сладур! С твоите камъни по твоята глава :

А това с уважаването на твоето мнение какво означава - че като е твое трябва да се приеме за правдоподобно ли?
Защото... как да го уважавам след като не съм съгласен с него???


Доста от тук списващите познават и мен и децата ми, няма смисъл да се напъваш и да ми правиш психопрофил. И между раменете, и върху тях- всичко си имам и то в повече, отколкото можеш да си представиш, с това няма как да ме обидиш. Нужно е човек да има елементарно възпитание и да уважава и чуждите мнения, иначе наистина изглежда като кон с капаци или като комплексар.

# 649
  • Мнения: 1 776
Хеее, Сладур! С твоите камъни по твоята глава :

А това с уважаването на твоето мнение какво означава - че като е твое трябва да се приеме за правдоподобно ли?
Защото... как да го уважавам след като не съм съгласен с него???


Пиле, моето мнение е - състезанията дават реална преценка на получаваната подготовка и качеството на дадено училище.
Твоето мнение е - ти си кон с капаци Simple Smile
Да те обиждам... за какво. Това, което съм написал не е за теб, не попада в ресора ти. То е за родители, които предпочитат училището да дава прилична подготовка и среда на децата им, а за душевния мир наблягат на собствените си сили.

За 18-то при наличие на свободни места, лично бях свидетел, как не приеха дете което е със СОП.

Ама много сте ми интересни родителите с тези статистики, само се мъчите нещо да изкарате, останалите деца нещо по зле.  

Dorothy, и преди съм попадал на мнението ти, че 30-то приема с удоволствие деца със СОП, а в 18-то ги избягват. За теб това е недостатък, за мен - предимство... Хора разни, предпочитания всякакви.
И... напълно безинтересни са ми родители, които приемат, че децата са на едно ниво в общия кюп. Нали си чувала - всяка жаба да си знае гьола.

Вече свършва времето на много желаните и супер училища и статистиката на успеваемостта.

Напротив, тепърва започва. Не се подлъгвай по желанието на МОН за уеднаквяване. Това просто е опит за юзда на сегрегацията, която е напълно естествено да добие все по-ясни параметри.

Последна редакция: сб, 23 юни 2012, 07:36 от kodbg

# 650
  • Мнения: 1 384
СедеФка, струва ми се, че малко избиваш комплекси. По- назад съм срещала коментарите ти и в други теми, още от преди години, как си пробвала многократно детето си, както в 18то, така и в 134то и колко трудно сте понесли това, че не е приета. Това ме кара да си мисля, а и предполагам не само мен, че това са били предпочитани от теб училища. Кой заблуждаваш сега - нас или себе си с коментарите относно резервното 30то?

# 651
  • София
  • Мнения: 62 595
Кодбг, грях ти на душата, да знаеш! Едно училище си личи колко е напредничаво и по това дали и колко деца със СОП приема. В класовете на моите деца винаги е имало поне по едно дете със СОП, и това не е създавало сериозни проблеми, нито е отнемало от скъпоценното внимание на учителя към моите деца. Децата със СОП си имат ресурсни учители, които дори са влизали в някои от часовете и са били от помощ и на другите деца. То е до човещина. Заблуждаваш се като си мислиш, че всяка жаба трябва да си знае гьола и че едно дете със СОП ще пречи на твоето да се развива. По-скоро се молИ да не се окажеш в ситуацията на родител с дете със СОП, че тогава друга песен ще запееш!

От познати, чии то деца са в 18-то и в 32-ро зная, че са доволни дотолкова, доколкото и във всяко друго училище, както и че разлика между двете училища не откриват. Това са просто едни обикновени, сносни училища и толкова! Повечето училища в центъра са от този калибър.

# 652
  • вече в прегръдките на любимия, и само там
  • Мнения: 978
моето мнение не е точно такова, дъщеря ми е в 18-то, имам преки наблюдения върху дечица на приятели в 41-во, 48-мо, 133-то и още няколко все от центъра; определено съм доволна, че детето ми е в 18-то, да, на ниво е с 32-ро, по това което знам как мина първи клас на дечицата и в 32-ро, но с другите училища не може да се прави сравнение; за мен изборът на училище е комплекс от фактори с еднакво голямо значение, а не само, че учителят е най-важния, освен добър учител, за мен от значение е средата в класа, какви са съучениците, какви са родителите им; утвърдените добри училища са имено тези, в които тези фактори са събрани на куп; а какво означава какви са съучениците и родителите им? - за да не помислите, че говоря за професии и материално състояние, от голямо значение е да са отговорни родители, които искат децата им да се учат, а децата да са ученолюбиви и да се стремят към все по-високи успехи в училище, защото ще стимулира и моето дете да се старае и да не се отказва, както и да не го хваща мързел в ученето; убедих се, че това е важен критерий, след като ни мина първи клас и тъй като попаднахме точно в такъв клас, детето ми не спираше да се стреми да учи повече. Успехите от олимпиади и външни оценявания също са от голямо значение, още повече от олимпиади. Аз лично не разбирам защо така подминавате успехите от олимпиади, но и няма нужда да се обяснява повече, за мен това не е малък критерий. Да насърчаваш детето си да се явява на олимпиади е позитивно за мен, и от голямо значение, а не излишно стресиращо, напротив така стресът след това при сериозните изпити вече няма да го има.

# 653
  • София
  • Мнения: 62 595
олимпиадите са що-годе добър показател за това кои училища постоянно участват в тях. така като гледам, въртят се все едни и същи десетина училища в София - СМГ, 18, 32, 41, 105, 31 (еврейското), 20, 22 и вече нататък не ги помня. Говоря за олимпиадите до седми клас, защото някои от училищата са основни, а други са СОУ и нататък няма как да се обобщи.

# 654
  • вече в прегръдките на любимия, и само там
  • Мнения: 978
това, че някои училища не пращат учениците си на олимпиади за мен е отрицателен показател
а иначе съм съгласна - резултатите от олимпиади след 7. клас вече са различно нещо

# 655
  • София
  • Мнения: 62 595
и за мен е отрицателен показател, защото това означава, че или нивото е много ниско, или учителите ги мързи, или директора го мързи, и гледа просто да си изкара заплатата. В други теми е ставало въпрос за това, че в някои училища децата и родителите натискат и вдигат скандали и изнудват ръководството да казва или да организира явяване на поне няколко деца на олимпиадите, а трети родители разбират оттук или от други хора, че изобщо е имало олимпиада по някакъв предмет.

# 656
  • Мнения: 1 776
Хм, отплеснахте се: )
Никой, най-малкото аз не е твърдял, че 18-то е нещо осо ено като училище. Просто... без спор е по-добро от 30-то... Толкова.
Реално, положението в него е трагично. Ние случихме на класна, обичаща професията си и стараеща се да стимулира учениците си. В резултат, повече от 70% от набора, показващ знанията си в допълнителни състезания беше от нейния клас. Адмирации за което.
Но самото училище, абсолютно безхаберие на по-високо управленско ниво. Тук даже не става въпрос за желание и съдействие, а за пълната липса на уважение към успехи на ученици.
Например - ПМС - добро състезание от национално значение. Прави ли си труда някой от едно от най-големите училища в Бг да информира децата за него, да организира вътрешен конкурс за отбор, който да донесе успехи на училището??? Естествено, че не... за това пари не дават, от какъв зор да се занимават. А който е пробвал знае как на подобни състезания се явяваш като самостоятелен участник - трудно... защото училището не си е свършило работата. В нашия случай, получихме подкрепа пак от класната, а не от училището.
Така че, нека не изкривяваме нещата... 18-то не е нищо особено, просто е по-добро от 30-то.

# 657
  • Мнения: 14
Мн мило че споделихте мненията си..но все още дилемата остава ако не ни приемат в 18-то или 32-ро какво да правим newsm78 ,така или иначе започвам да се отказвам от 30-то ,най-малкото заради разградения двор и тва че Мола е залепен до него и сигурно по тцяла зима ще сам там #Cussing out
Има ли все пак някой с наблѝдения от 43-т0,то е ОУ но са малки паралелки,заградено е ,добре ремонтирано,пък и няма гимназисти дето да им вкарват мишки в главата на по-малките и да ги блъскат по коридорите.Директорът беше мн обстоятелствен и мил когато говорехме..само дето не знам самото учене на какво ниво е  newsm78

# 658
  • София
  • Мнения: 62 595
46-то е там наблизо също, също и 30-то е сравнително близо. Има и едно 76-то, но за него почти нищо не зная.

# 659
  • София-България, Израел - където си поискам
  • Мнения: 2 856
46-то не го препоръчвам  Naughty не съм чула нищо добро за него Confused

Общи условия

Активация на акаунт