? за развитието на бебетата

  • 11 948
  • 26
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • София
  • Мнения: 6 803
Извинявам се,ако е обсъждано вече,но има ли някъде,където може да се прочете как точно се развиват уменията на бебето през първата годинка?Може би някакъв сайт,или книга...знам ли? newsm78
Гледам малката и се чудя-дали прави всичко,което трябва за нейната възраст?главичката си я държи стабилно,ама то това си е почти от родилния дом-никога не сме и подпирали главата.Като я слагам по корем си вдига доста високо главата,вече си надига и тялото на ръчичките,обаче не се е обръщала още от корем по гръб. ThinkingПреди няколко вечери почти се обърна,ама не успя съвсем...Лапа си съвсем целенасочено ръцете,като и хвана едната и и я извадя от устата веднага налапва другата.Обаче не посяга за играчка.Е,бута си играчките в количката и тези на активната гимнастика,ама не мога да разбера дали нарочно го прави.Иначе е общителна,като и говоря се смее,гука ми.Ама като всяка майка се тревожа-дали се развива нормално? newsm78
Много ще съм ви благодарна,ако ми посочите къде мога да прочета за развитието по месеци! Praynig

# 1
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
Много ще съм ви благодарна,ако ми посочите къде мога да прочета за развитието по месеци! Praynig

пробвай да прегледаш библиотеката на този форум....да потърсиш в сайта bg-mamma.com
....ще намериш доста неща newsm10

# 2
  • София
  • Мнения: 6 803
Благодаря,прочетох някой неща,но повечето ми се струват неосъществими-например в една от статиите пише,че на 5 месеца бебето пълзи от дна стая в друга!!!Това е меко казано невъзможно,или поне аз за такова бебе не съм чувала! ShockedНяма ли по-реални таблици за развитие?Иначе долу-горе се поориентирах,ама ми се щеше да са по-реални информации.

# 3
  • При рома, пурите, какаото и бабиериндосите
  • Мнения: 3 607
Погледни на гърба на здравния картон има описано доста подробно какво трябва да прави през различните възрасти детето. Както и таблица за тегло ,ръст и гръдна обиколка и на главата обиколка.
Бебето дето пълзи на 5 месеца сигурно е моя големия син:))Шегувам се. Но той наистина пълзеше на шест месеца със завидна скорост, та на 5 може да е пропълзявал. Не се чуди - при бебетата нещата се развиват с такава скорост че свят да ти се завие. Той започна да се обръща на 4 месеца и половина, но има деца които го правят на три или дори на два. Всеки с номера си:))изправи се на шест и половина, тръгна прав по мебелите на седем и малко и на десет проходи. Дъщеря ми е по- мързелива.

# 4
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 539
Виж това:  http://www.iisupport.org/18/page.html

# 5
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
Това на гърба на здравния картон е много остаряло като информация, писано е преди повече от 25 години.

Ето ти развитието на речта и езика по месеци:


В края на 0 м. – плаче интензивно при неприятни усещания
В края на 1 м. – гласни звукове А, И, съгласен Х, по-рядко К
В края на 2 м. -  гърлени звукове КГХ, в комбинация с гласна Е
В края на 3 м. -  „гукане”, първи вериги от срички, гласна У, отваря уста и я движи, когато човек говори срещу него – т.нар първично подражание
В края на 4 м. – отделя слюнка „като балончета” върху устните, радостно „пищи”, съгласни звукове МБВ
В края на 5 м. – ритмични вериги от еднакви срички, гласна О, вокализира в отговор на човешка реч, опитва се да „бръмчи”
В края на 6 м. – своеобразно ‘дърдорене” – навързва различни ясни срички, с различна интонация
В края на 7 м. – гласна Ъ, тананика си като се приспива само
В края на 8 м.   – шепти, като си говори само ( този период мойе да се появи и по-късно 10 12 месец, като това не се смята за отклонение), може да „бръмчи”, подражава на различни шумове, казва двойни срички без значение, търси майка си или баща си след запитаване
В края на 9 м. – ясно сричково удвояване на еднакви срички, поватрящи се 2, 3 и повече пъти, част от тях със значение, реагира по различен начин на похвала или забрана
В края на 10 м. – фонетично правилно подражание напознати срички, имитира интинация, търси познат човек или предмет при назоваване от възрастния, като обръща глава, разбира „ела”, „дай”
В края на 11 м. – първи бебешки думи, казва най-малко две бебешки смислени думи, които обозначават хора или предмети, реагира на забрана, чрез кратковременно прекъсване на дейността, казва целенасочено мама и тати, търси след запитване предмет, с които е играло преди малко
В края на 12 м. – еднодумни изречения с интонация, изпълнява прости поръчки от едно действие, казва най-малко три бебешки смислени думи, които обозначават хора или предмети, търси след запитване нговата храна или чаша
В края на 13 м. – тананика си,като модулира силата и височината на гласа си, познава най-малко една телесна част, разбира командата „отвори”
В края на 14 м. – казва най-малко две двусрични думи, в които има различни гласни и съгласни, посочва най-малко две картинни изображение след команда „Къде е ..?’
В края на 15 м. – назовава предмет, след запитване „Какво е това?”, показва къде му е корема, разбира и изпълнява двойни инструкции
В края на 16 м. – използва целенасочено „дай” и „ам”, иска”още”
В края на 17 м. – повтаря спонтанно последната чута дума от изречението, посочва най-малко четири картинни изображение след команда „Къде е ..?’
В края на 18 м. – използва целенасочено „не” и „няма”, звук Ц, познава най-малко три телесни части
В края на 19 м. – използва прости изречения от две думи, посочва най-малко осем картинни изображения след команда „Къде е ..?’
В края на 20 м. – назовава най-малко 8 предмета на картинно изображение, имитира животните, разбира „топло” и „студено”
В края на 21 м.- назовава най-малко 2 действия, изобразени на картина, разбира „голямо” и „малко”
В края на 22 м. – използва собственото си име, когато говори за себе си, показва ръката си, като я поглежда
В края на 23 м. – образува изречения на детски език от 3 думи, разбира „тежко” и „леко”, назовава елемантарни храни – вода, бисквита...
В края на 24 м.   -  назовава най-малко 12 предмета на картинно изображение. Звукове СЗ, посочва най-малко две форми на движение, изобразени на картина, отговаря с „да” и „не”, звук Л
В края на 25 м. – използва ‘Аз”, разбира най-малко два предлога
В края на 26 м. - образува изречения на детски език от 4 думи, отговаря на въпроса „Какво правиш с...?” най-малко за две неща
В края на 27 м.- различава малко и много, казва две, за неща, които са повече от едно
В края на 28 м.  – използва форми за притежание „на мене”, „на тебе”, вместо мой, твой; разбира значението на двойни въпроси
В края на 29 м.   – използва мнойествено число, но неправилно като гранатична форма, показва си брадата
В края на 30 м.  – образува изречения на детски език от 5 думи, звукове ЧШ, съчетава съществително и прилагателно име, използва сегашно време
В края на 31 м.  – задава въпрос „защо?”
В края на 32 м.  – повтаря правилно поне едно изречение от 5 думи, знае дали е момче или момиче
В края на 34 м.   –използва изречени от 6 думи, различава най-малко две дължини,
В края на 36 м.  –назовава свойства и качества на предмети, опитва се да използва правилно минало време, пита „Какво е това?”, контролира силата на гласа си, опитва се да съгасува думите по дор и число, използва „ще” и „мога”, познава „ляво” и „дясно”
В края на 48 м.  – Формулира правилно въпрос, внимава минимун 5 минути, когато му се разказва или чете нищо, изпълнява две несвързани команди, казва цялото си име, отговаря на въпроса „Как”, разказва собствени преживявания, измисля си приказки, изразява намерение за бъдещо действие, , използва правино единствено и множествено число, разказва последователно два епизода от една случка, звук Р
В края на 60 м.   – изпълнява серия от три заповеди, използва слойни изречени и разпознава части от онект, познава връх и основа на предмет, разпознава липсващи части и нелепости на изображение, изключва един от четири предмета по даден признак, повтаря правилно прости ритми
В края на 72 м.  – назовава адрес и телефон, мойе да обясни къде живее, разказва смешки, определя местоположение и посока, отговаря на въпроса „защо”, разказва 3 до 5 епизода от една случка, определяначало и край на резказ, може да обясни значението на дума, може да назове „обратното на..”, може да обясни „Какво ще стане ако....?”, използва правилно „вчера”, „днес” и „утре”, пита за значението на непознати думи.

После следва постъпване в училище и до този перод се счита за завършено в основни линии развитието на устната реч, наблчга се върху писмената

Само мили мами, в определените възрастови периоди се допуска и определено отклонение, затова преди да се "шашкате", питайте Grinning Grinning Grinning

# 6
  • София
  • Мнения: 6 803
Благодаря!изкопирах си го в компа да си го имам,ама нещо много сложно ми се вижда да различа точно кои съгласни ми избръмчава,докато гука...най-отчетливо чувам Аааагъннн! Всичко друго е толкова нечленоразделно,че явно трябва да си логопед,за да извадиш отделните буквички!
Иначе не знам за какъв картон говорите-ние имаме един при педиатъката,където си записват всичко ма консултациите,ама да ми го да де на мен,не съм познала-пазят си ги при тях! Rolling Eyes

# 7
  • София, "Младост 3"
  • Мнения: 9 210
Ами за три месеца - долу горе по памет:
- да вдига глава /без да я извива към гърба/ когато е по корем;
- да разтваря длани когато е по корем - и да прави лакътна опора - това с отварянето на дланите е важно, но може и до началото на четвърти месец да се забави;
- да хваща предмети, които висят над него;
- да си държи отворени пръстите на ръцете през повечето време - а не свити в юмрук;
- да отпуска ръце около тялото - а не свити към тялото в ембрионална поза;
- да следи предмети - нагоре, надолу и в малйк диапазон в страни;
- да реагира на силни шумове - въпреки, че ДАни даже рехабилитаторката беше уплашил със своето нежелание да реагира;


# 8
  • София
  • Мнения: 6 803
Как така да не извива глава към гърба?Като е по корем си вдига високо главата,т.е. отива и към гърба...А за дланите като е по корем не съм гледала как са и,ама ние все сме с разперени пръсти,рядко ги свива на юмрук... newsm78

# 9
  • София, "Младост 3"
  • Мнения: 9 210
да е извива главата така че почти да опира в гърба
Плюс това за притеснение имаш причина ако:
-си имала проблемна бременност - отлепяне на плацента, високо кръвно и тем подобни;
- раждане  сфорцепс или вакуум;
- мозъчен кръвоизлив на детето;
- загуба на тоновете;
- родено с ниско тегло - под 2.5кг
- недоносено бебе - под 9 месеца
и някои други.

# 10
  • Мнения: 1 710
Буба, понеже виждам, че сте на възрастта, когато открихме проблема при Ния ще ти кажа какво забелязахме при нея тогава. Когато и дрънчиш с играчка отстрани на главата - тя обръща ли се по посока на звука. Ако и подадеш играчка - да речем по в дясната страна на тялото и и държиш дясната ръка, опитва ли се с лявата да я хване - това е проверка дали минава с ръцете си средната линия на тялото.
Щом държи ръцете си повече разперени - това е добър признак - Ния до този момент все още ги държеше в юмруче. Като я изправиш права - без да отпускаш на нейните крака - опитва ли се да стъпи - има ли опора на краката?
Ако се сетя и друго - пак ще пиша.

# 11
  • София
  • Мнения: 6 803
Като и дрънча с дрънкалка се извива да я гледа.Ама още не посяга съм дрънкалките много сръчно...гледам,че и се иска,ама ги мота насам натам...иначе тези на активната гимнастика ги удря съвсем целенасочено.Стъпва като я изправя,даже ходи,т.е. слага единият крак пред другия и пак така няколко крачки.
Много се надига вече,като е легнала пъчи много гърдички и се надига,ама още не се е обръщала от корем по гръб...
catnadeen,не съм имала проблеми с бременността,родена е секцио...Не,не си я извива толкова,че да си докосва гърба,просто я държи високо. Thinking

# 12
  • София, "Младост 3"
  • Мнения: 9 210
мисля че сте ок

# 13
  • София
  • Мнения: 4 412
Бубата, имаше някъде в нета, откъси от книгата на Ан Бърбюс за развитието на бебето. И на д-р Спок книгата я имаше. Аз ги гледах преди време, но не се сещам. Базовите умения ги има във всяка книга за грижа за бебето. Дори едни рекламни на Памперс ни даваха в болницата. Иначе не трябва да се обръща от корем по гръб на 3 месеца и не я стумилирай. Ако се обръща често това показва повишен тонус на главата. Като почне да залита, ти и оправяй ръчичките да заема добра лакътна опора - това трябва да прави като е по корем.

# 14
  • София
  • Мнения: 6 803
Ами четох в книгата на Спок,ама ми се стори недостатъчно като информация.Аз се притесних,защото на една приятелка беебто е 2 седмици по-голямо от моето и отдавна се върти от корем по гръб... Rolling EyesИначе заемаме добра опора,според мен,ама аз като се налони я чакам да се обърне...обаче не...
Благодаря ви момичета!

# 15
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 539
Няма нищо страшно според мен.Децата се обръщат по различно време.Голямата дъщеря се обръщаше на 3м и всички ми казваха че рано е започнала.Какво казва педиатъра?
Виж това: http://www.slovo.bg/showwork.php3?AuID=205&WorkID=6426&Level=3

# 16
  • Мнения: 1 710
Буба, и аз мисля, че нама защо да се притесняваш. Мога да питам психоложката за още по-конкретни критерии, но не се страхувай.  И ще се обърнете .... още сте малки имате време.

# 17
  • София
  • Мнения: 6 803
На консултация сме на 3-ти,ще я разпитам тогава по-подробно .лошото е,че на всякъде пише различна възраст за обръщане и за разни други умения...има разлики с по 2 месеца,което ме озадъчава допълнително. Wink
Не знам,гони ме явно параноята нещо.Уж нищо нередно не забелязвам,а ...Знам ли аз какво ми става.Страх ме е,ако има нещо нередно,да не би да не го забележа  Wink
Още едно голямо благодаря!

# 18
  • Мнения: 1 710
Виж, много малко са мамите, които не ги гони параноята. А ако ни видиш нас - особено, ако се решим на следващо дете - след като вече сме се напатили веднъж. Аз с Ния непрекъснато откачам на разни теми. Ту си мисля, че не гълта правилно, ту че си върти крачето, ту че и е странна походката, а защо пък не говори вече-я, виж на приятелката ми детето.... Тия са безкрайни. Не се учудвай и на разликата в критериите. Имам приятелка в Америка - тя като ми зачете от техните книги - ами то има огромна разлика с нашите. Техните педиатри имат основни неща, на които държат, останалите ги смятат за индивидуални за всяко дете. Например, за еди коя си възраст искат детето да казва две думи - ама то може да говори или да казва три - няма проблем, но ако тези двете липсват - тогава консултират.
Хайде пиши като минете консултацията.

# 19
  • София
  • Мнения: 4 412
Да, така е за американските книга. Аз имам книгата "Какво те чака през първата година на детето", тя е американска и аз си я наричам "заспалата книга", в смисъл много спокоино са обяснени нещата и има по 1-2 изисквания задължителни, а в БГ и особено някои невролози искат да знам и с "кой пръст си чопли носа". Иначе разлика от 2 месеца е нормална. Книгата струва 25 лв., но може би в голяма книжарница ще можеш да я разгледаш. подробно

# 20
  • София
  • Мнения: 2 356
Ами за три месеца - долу горе по памет:
- да вдига глава /без да я извива към гърба/ когато е по корем;
- да разтваря длани когато е по корем - и да прави лакътна опора - това с отварянето на дланите е важно, но може и до началото на четвърти месец да се забави;
- да хваща предмети, които висят над него;
- да си държи отворени пръстите на ръцете през повечето време - а не свити в юмрук;
- да отпуска ръце около тялото - а не свити към тялото в ембрионална поза;
- да следи предмети - нагоре, надолу и в малйк диапазон в страни;
- да реагира на силни шумове - въпреки, че ДАни даже рехабилитаторката беше уплашил със своето нежелание да реагира;

A ако са свити пръстите в юмрук или не хваща предмети какво означава? Признак на какъв проблем е да не отговаря на някое от условията по-горе???? Confused

# 21
  • София, "Младост 3"
  • Мнения: 9 210
Не - но обикновено  повечето в комплект може да показват нещо
Все пак горното е изкл ненаучно и просто обяснение
А в юмрук може да ги стиска и до по-късно - но ако след края на трети месец си държи постоянно свити ръцете в юмрук и по корем не ги разтваря поне от време на време - това вече не е много доблре - въпреки, че може и да не е точно проблем - но тогава е добре да се иде на невролог

# 22
  • София
  • Мнения: 190
да е извива главата така че почти да опира в гърба
Плюс това за притеснение имаш причина ако:
-си имала проблемна бременност - отлепяне на плацента, високо кръвно и тем подобни;
- раждане сфорцепс или вакуум;
- мозъчен кръвоизлив на детето;
- загуба на тоновете;
- родено с ниско тегло - под 2.5кг
- недоносено бебе - под 9 месеца
и някои други.
Ауууу, ний май покриваме повечето точки. Sad  Три седмици преди термина, 2100г при раждане секцио, понеже няколко дни имах високо кръвно, оказа се че и плацентата се е отлепила (уж в болницата докато ме приемат) и се бяха влошили тоновете и за капак бебето не изплака като го извадиха. Та затова все се притеснявам дали му няма нещо увредено, да не пропусна нещо докато е време. Последно и аз се чудя дали си вдига добре главата, когато е по корем. Като му наместя ръцето и му повдигна главата високо както трябва, я задържа, ама сам не може чак толкова нависоко да я вдигне и гледа на една страна докато я вдига.

# 23
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 539
Попаднах на този руски сайт,в който е описано развитието на детето според това какво трябва да прави,какво би могло да прави,какво още би могло да прави и т.н.Дано се оправяте с руския,ако не,питайте. http://mama.pp.ru/razv1.html

# 24
  • София, "Младост 3"
  • Мнения: 9 210
Последно и аз се чудя дали си вдига добре главата, когато е по корем. Като му наместя ръцето и му повдигна главата високо както трябва, я задържа, ама сам не може чак толкова нависоко да я вдигне и гледа на една страна докато я вдига.
НАй-добре заведи малкото на невролог - вие спадате към рисковите групи и според мен е добре да идеш на невролог. Вземи направление за невролог и иди в "Света София" - ако искаш повече данни - пиши на ЛС ще ти да ми ако имаш въпроси питай.
За извиването на страни на главата виж тук какво сме обсъждали - има и лекарски мнения
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=28851.0

# 25
  • по пътеката
  • Мнения: 3 149
здр искаm д споделя mоят личен опит може би ще ви успокоя мами.третото ми дете се роди 21дни по рано изтеглиха сецциото напред трето дете трета операция. роди се след като аз направих кава синдром ниско налиагне губене на зъснание и колабиране та детето се роди  аз си знам каква нощ изкарах в реанимациата  но сутринта геройски се качих да си го видя .реаниmаторката българка и приятелка каза че сmе били на ръба  и двете -ужас нали .ехм мина време детето не плаче кротко не си отваря очите до 26 ден .семейството на съпруга ми какжо добро бебем аз на нокти иmаm страхотен опит с другите две големи деца.значи бях права оказа се че бебето е с птоза (виснал клепач) на лявото око.сама си поставих диагнозата  от гледане на медицински предавания.в българиа саmо mи я потвърдиха. но бебето не се джижеше никак лежи като труп, както го оставиш така до 7месец а иначе родено  3400 и 52 сm но не mи се вярва да са го мерили точно.чаках като месия да се върна в бг  и тогажа mе уплашуха осте повече крачето несто имало,ох.но просто плаках и крещях от радост (като че ли е първо дете) когато една седмица след идването ни в бг тя се задържа седнала .стояхме три месеца при баба и на 10м  пропълзя вече сядаше сама а проходи на 1г 1 м точно и сега е фога говори три езика осте  на думи но перфектно равбира бг арабски и френски --така, че мили мами, просто споко и дайте вреmе да си дойдат нещата на място и когато то може да ги направи, ще се радвате като индианци около огъня.
Кураж и търпение ,ако искате питайте mога да споделя целия си немалък опит

# 26
  • София
  • Мнения: 4 412
marsy, поздравлявам те за късмета
но бебето не се джижеше никак лежи като труп, както го оставиш така до 7месец
Според мен не е добре да не се провери защо бебето е така 7 месеца, това са най-плодотворните месеци за работа с него и може после да се окаже късно. Разбира се паниката не е добър съветник, но и самоуспокоението също.

Общи условия

Активация на акаунт