Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 14

  • 94 334
  • 744
  •   1
Отговори
# 540
  • Мнения: 53
Здравейте!

Първо искам да кажа, че съм много щастлива, че се запознах с някои от вас! Скоро трябва пак да се срещнем.  Simple Smile Тук забелязах , че никой не е отговорил на mynichka а може би сте и писали на лични?

# 541
  • Пловдив
  • Мнения: 1 404
Здравейте, днес нашата госпожа много приятна ме изненада.Чакаше ме пред училище и ми показа статията от каталога на Рефан за националната кампания за аутизма. Тя винаги е показвала заинтересуваност  и изключително добро отношение към детето ми, но днес беше много впечатлена и сподели , че ще разпространи статията из цялото училище.
Искам да благодаря на всички, които по някакъв начин са участвали в кампанията.Всеки ден дори само по един човек да се опита да разбере децата ни , животът им, а и нашият ще става по-добър.

# 542
  • София
  • Мнения: 4 412
Да ви питам, сетих се, че преди години много ми повлия книгата на Ловаас. Обаче от линка на първа страница не работи и никъде не я откривам в нета. Аз я имам свалена, но да не би да не се разпространява заради авторски права. Иска ми се да намерим линк към книгата или пак да я качим, ако е позволено.


# 543
  • Мнения: 7 433
  Момичета,страшно много информация ми давате.
  Съжалявам,че не отговарям веднага.Трябва ми време да я осмисля.

   Благодаря!   bouquet

  TanyaMG,знаеш ли ,кой е авторът на статията(за игрите) ,линк към която даде преди няколко страници?(Ще го потърся,ако не се сетиш)
  Много е съдържателна и й личи,че е превод от руски.....

# 544
  • София
  • Мнения: 4 412
Селма, прегледах си старите постове, може би имаш предвид този линк

Ето на тази страница най-долу има книга за родителя на дете с аутизъм, преведена на български език за изтегляне Peace
http://www.e-psychoeducation.eu/publications.php

Да, аз всъщност съм пуснала направо линк към игрите - http://www.e-psychoeducation.eu/publications/books/Autism_Games.pdf.

Последна редакция: ср, 10 ное 2010, 10:10 от TanyaMG

# 545
  • Мнения: 7 433
  Да,Таня.Очевидно е точно това.  Peace
  Стивън Оливър,значи......  Thinking
  А превода..... newsm78 както и да е..... Laughing

  Пак да кажа.Има много ценни неща в този линк.   bouquet

# 546
  • София
  • Мнения: 2 352
Таня, за тази ли книга питаш.По име я търси - Поведенчески стратегии за справяне и програма за интензивно поведенческо лечение на аутизма.

# 547
  • София
  • Мнения: 4 412
Катина, и аз се заблудих, че е тази книга. Не е, това е някакъв реферат или не знам какво.

Оригиналната книга е 276 стр., на първа страница пише
---------------
РАБОТА С ДЕЦА С АУТИЗЪМ
О. И. Ловаас
(Teaching Developmentally Dissabled Children: The Me Book., Ivar Lovaas)
Фондация Покров Богородичен благодари на фондация Аутизъм за предоставяне на превода на книгата.
Специални благодарности и на М. Велкова, председател на фондация Аутизъм.
-----------------------

А за Ловаас се подсетих от този линк, пуснат в фейс от майките - http://www.autismawareness.com.au/behavioural-interventions . Вижте по средата има за Lovaas и много интерсни заключения от експериментите с двете групи деца.
По времето, когато дъщеря ми беше на 2-3 год. съм убедена, че с нея се работеше по подобен начин. И тази книга ме подтикна да се съобразявам и да изисквам от нея. Определено книгата учи да сме доста строги, но сигурно си заслужава, след като в изследването пише, че половината деца след 2-3 години работа са завършили нормално първи клас и са имали нормален IQ. Другият извод, който си направих е, че 40 часа работа на седмица няма къде да се получат и трябва родителят да бъде много активен в терапията, а не само да гледа детето.

Ако не се появи причина, защо я няма в нета, мога да я кача за няколко дни, за да си я дръпне, който желае.

# 548
  • Мнения: leet
The Game,

Адски ме зарадва поста ти!
Супер щастлива съм, че вече има ефект Кампанията.
А в личен план, има ефект и върху отношението към моето дете в училище. Както учителката и управаъа на училището забелязваха само най- лошото и всеки ден ме посрещаха "Ами, той много тича в междучасията. Пее в час и пречи..", така нещата започват да се променят и да се представя детео в добра светлина пред децата, представяйки силните му страни.
И той самият започва да се старае повече, получавайки мотивация от по- доброто оношение към себе си. Днес на самостоятелна работа по български език- със задания от по средно 2 изречения, той има 4- ка! Отговарял е само на първото изречение на всяко задание...типично за спектъра...не се е сетил, че заданието продължава и трябва да дочете нататък.

В резултат на Кампанията, днес получих обаждане от Директорката на Държавния логопедичен център, вследствие на описанието в информационните брошури, че няма логопеди и психолози в училищата, които да работят с нашите деца. Тъй като логопедите от Държавния Логопедичен център работят само с децата в норма- според тях- децата в норма са на ресурсно подпомагане и трябва да получават терапия от специалистите към Ресурсния Център. От Ресурсния Център обаче не терапевтират децата ни, защото тяхната работа е само да диагностицират...и на практика, единствения начин нашите деца да получават логопедична помощ, са частните посещения при логопед....
Директорката предложи да се срещнем и обсъдим ситуацията, за да намерим изход взаимно как да стане така, че възможно повече деца от спектъра да получават държавна логопедична помощ.

# 549
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
Kezaja много радващо, че кампанията вече дава своите"плодове" . Дай боже, тези наистина невидими деца да излязат пред обществото, колкото и клиширано да звучи. Казвам го и го мисля, че един ден няма да ми се налага да обяснявам, че той е добро дете, само дето е малко импулсивен...... но ето че пореден ден учителката му ми обяснява, как Ванко я удрял, а аз и казвам: не грешите, той по този начин ви се радва - не може да си канализира емоциите просто....но тя подължава да не разбира това, което и казвам...

# 550
  • Мнения: 7 433
но ето че пореден ден учителката му ми обяснява, как Ванко я удрял, а аз и казвам: не грешите, той по този начин ви се радва - не може да си канализира емоциите просто....но тя подължава да не разбира това, което и казвам...
  Този въпрос ми е много болен и спорен.....
  От една страна,разбирам мотивите на Ванко(както и на моето дете,защото той прави същото),но от друга страна.....
  Никой човек не иска да бъде удрян или нараняван по някакъв начин.Каквото обяснение и да се дава на действията на нараняващия...
  Нали ме разбираш?  Hug

  Ето даже и аз,майка на дете с аутистично разстройство,знаеща за какво става въпрос.....
  Аз днес му се ядосах,защото ме буташе с краката в гърба,а после няколкократно ме ухапа,докато кърмех сестричката му!Търпях,търпях....и най-сетне поредното ухапване,въпреки моите молби да спре,ме изкара извън нерви!
  Е!Жива съм!Заболя ме!

  А как търпят подобни неща незаинтересованите хора направо не ми се мисли....  Tired
 

# 551
  • Мнения: leet
mama mariana,

Ами трудно е на учителите да разберат аутистичния мозък..
Миналогодишната учителка ми каза, че детето ми е агресивно, защото я бил хващал за лицето....а той просто така търси внимание, когато иска някой да го чуе- хващаше го за лицето и му говори...

И често трябва да им обясняваме на учителите- че емоциите- и положители, и отрицателни, ги карат да реагурат по един и същи начин.
А по- миналогодишната му класна ми казваше "Той не иска да работи и ми се подиграва..и ми се смее.."..а безпричинния смях за тях не означва , че с еподигравта на някого, а че са напрегнати от нещо..
И най- важното- непрекъснато трябва да обясняваме на учителите да подхождат позитивно към децата ни и да ги стимулират..и да ги представят пред останалите деца в добрата им светлина...
Не ни е лесно май Simple Smile

# 552
  • Мнения: 4 019
Нека СВ. МИНА да закриля децата и да бъде винаги с тях.  Praynig  Hug

# 553
  • Мнения: 7 433
   Преди малко в друга тема прочетох този въпрос,който много ме разчувства:

Цитат
Всъщност аз ще се радвам да споделиш как точно трябва да се държим с дете от аутистичния спектър? Аз споделих, че като бяхме на работа с глина и имаше едно такова дете там. Но аз не знам дали мога да се обърна към него, дали да насърча моите деца да общуват с него или това само ще го изнерви? Т.е. има ли нещо, което трябва да спазваме като норма? Приемат ли външни лица или са им напрягащи?

   Какво бихте отговорили вие на тази мила майка?  Simple Smile

# 554
  • Мнения: 4 019
Жалко, съвременна жена, а какви закостенели мисли.  Ето, така бих отговорила на тази майка. Защо, какви са нейните деца и какво е детето с аутизъм.  ooooh! Ха, дали да насърчавала, неин си проблем, ако иска нека ги пази от водата, ако иска. Безумие, да пита по форумите, как да общува с едно дете.

Общи условия

Активация на акаунт