Обучение по схема "Предприемчивите българи" за София

  • 49 406
  • 887
  •   1
Отговори
# 870
  • Мнения: 109
Защо 22 дни? На 10-ти октомври не стават ли вече 3 месеца и да трябва да дават вече отговор от 1-вата сесия?
Ами защото аз броих 3 месеца от датата, в която най-късно трябва да се сформира комисията, а тя за I-ва сесия е 24юли 2012 г. + 3 месеца...прави 24 октомври

И аз така ги сметнах нещата......само да не се окаже,че комисията е била в годишен отпуск август месец. А аз съм от подалите на втората дата. Там комисията ще излезе в Коледна ваканция преди да публикува списък:))) Още няма и списък за отхвърлените за административно несъответствие за първите подадени проекти.....

# 871
  • Мнения: 0
_666_ може да броим и от 10 юли Simple Smile

hirondelle може да няма отхвърлени кандидати Grinning

# 872
  • Мнения: 22 482

hirondelle може да няма отхвърлени кандидати Grinning

Няма как да се случи това просто. )

# 873
  • Мнения: 0
До кога наистина се очаква да има някакви отговори? До 10-ти или до 24?

# 874
  • Мнения: 22 482
До кога наистина се очаква да има някакви отговори? До 10-ти или до 24?

Сроковете са препоръчителни. ) Така че, може и преди това да има, може и много след това да са.

# 875
  • Мнения: 217
До кога наистина се очаква да има някакви отговори? До 10-ти или до 24?
".... I-ва сесия на Оценителната комисия, сформирана със заповед на изпълнителния директор на Агенция по заетоста (Ръководителя на Договарящия орган), издадена не по-късно от 24 юли 2012 г."

"Оценка на проектните предложения се извършва в срок до 3 месеца от издаването на акта за определяне състава на оценителната комисия..."

Тоест акта за определяне на оценителната комисия трябва да е издаден между 10-ти и 24-ти юли, като не е ясна точната дата, това ще рече, че най-късно до 24-ти октомври трябва да излезе оценката, а точно коя ще е датата дали 11, дали 23 никой не знае със сигурност. Колкото по-рано, толкова по-добре  Simple Smile

# 876
  • Мнения: 192
Мирама, не искам да те обидя, но това ще е поредната смешка от страна на агенцията.
От една старана: "... комисия, сформирана със заповед на изпълнителния директор ..."
А от друга страна: "Сроковете са препоръчителни".
Но предвид подигравките досега, тази ще е поредната и едва ли ще учуди някой.

# 877
  • Мнения: 22 482
Мирама, не искам да те обидя, но това ще е поредната смешка от страна на агенцията.
От една старана: "... комисия, сформирана със заповед на изпълнителния директор ..."
А от друга страна: "Сроковете са препоръчителни".
Но предвид подигравките досега, тази ще е поредната и едва ли ще учуди някой.

От опит мога да кажа, че никога до сега не са спазвали сроковете. )
За това не мислете, че в деня, в който изтекат 3те месеца, ще изкарат резултати.
Може и да се случи, но може да стане и след още 1месец.

# 878
  • Мнения: 0
До кога наистина се очаква да има някакви отговори? До 10-ти или до 24?

Сроковете са препоръчителни. ) Така че, може и преди това да има, може и много след това да са.


Сроковете за оценителната комисия са задължителни, не са препоръчителни. Както каза 666, на 24.10.2012 със сигурност ще знаем дали подалите на първа сесия са одобрени или не.

Другото, което ми направи впечатление е спорът за плащания. Първо, авансовото плащане подлежи на връщане само и единствено ако договорът бъде прекратен поради неспазване на условията по него. Т.е. няма да ви накарат да връщате парите, ако не нарушите условията по договорът.

Второ, относно междинните плащания. Независимо дали сте получили аванс и независимо какви и колко разходи сте направили, вие можете да подавате искане за междинно плащане по всяко време. Когато подадете искане за междинно плащане (придружено от всички необходими документи) в рамките на 40 дни (календарни) от дата на искането, АЗ са длъжни да одобрят (или да отхвърлят) искането и да изплатят сумите. В тези 40 дни се включват контролните проверки, проверки на документите от АЗ, включително и 5 дни, в които трябва да подадете допълнителни документи, ако АЗ изиска такива от вас. Тези срокове също са задължителни.

Пример: подписваме договора на 01.11.2012 и правим искане за авансово плащане за 4000 лв. Същия ден 01.11.2012 изхарчваме 16 000 лв. според плана, вземаме фактурите и подаваме искане за междинно плащане. Най-късно до 11.11.2012 ни превеждат 4000 лв. аванс. А най-късно до 11.12.2012 трябва да преведат 12 000 лв. по искането за междинно плащане (от 16 000 вадим 4000 лв. аванс). Останалите 4000 лв. ще получим на финалното плащане, след като е приключил проекта.

На въпроса на Iva2012, да, трябва да имаме собствени средства в размер на минимум 4000 лв. (20% от 20 000 лв.), които да използваме за извършване на разходите по проекта, които ще бъдат възстановени от безвъзмездното финансиране след приключването на проекта при окончателното плащане. Как, откъде и кога ще си осигурим тези пари от АЗ въобще не ги интересува.

# 879
  • Мнения: 22 482
optimus_prime, това като служител на АЗ ли го твърдиш, или като чел наредбите и останалата документация по програмата?
Като човек, който работи по проекти и участва в такива от 7г., мога да кажа, че само определени срокове се спазват. За останалите е точно "препоръчително", макар да имат задължителен характер.
И, да, искане за контрол може да се направи и след 5дни, но пак ако проекта е по-дълъг от 3месеца, ще има такова и на тримесечието. Той не е само за да се види дали са похарчени Х-суми, а и да се види как се развива проекта и дали заложените в него индикатори се изпълняват.

# 880
  • Мнения: 217
Забавяне след 24 октомври е възможно само ако...



На първа сесия бяха подадени в цялата страна около 260 проектни предложения. Законово така стоят нещата, друг въпрос е вече че сме в БГ и всичко може да стане.

Като човек, който работи по проекти и участва в такива от 7г.
Въпреки това не съм съгласен с вас. Бих взел за чиста монета отговор от човек, който е направил проект по тази програма и е бил одобрен, знаем че такъв няма. Ние като пряко засегнати гледаме да говорим по-оптимистично в наша полза и всеки с повече дипломи не участвайки в този проект гледа черногледо, от което на нас не ни става по-добре.

# 881
  • Мнения: 0
optimus_prime, това като служител на АЗ ли го твърдиш, или като чел наредбите и останалата документация по програмата?


Ха, ами не съм служител на АЗ (и слава Богу). Твърдя го като човек чел наредбите, а там пише "...най-късно до 3 месеца след назначаване на оценителната комисия..." Не пише "препоръчително е комисията да излезе с резултатите до 3 месеца" или нещо подобно. В крайна сметка, мога да ги съдя ако не си спазват сроковете, защото това означава, че ще губя пари, време и нерви.

А за контрола, съм съгласен, че има задължителни проверки, но си мисля, че бяха на 6 месеца и на 1 година, не на 3 месеца. Поне така пишеше в Ръководството за бенефициента.

# 882
  • Мнения: 22 482
_666_, и, смяташ че щом нещо е написано в държавен вестник то изрично се спазва. )
Не искам да ви разочаровам, но гледайте малко по-реално на нещата.
Да, не съм човек кандидатствал по програмата и няма и да бъда. Но програмата няма значение коя е, за служителите в АЗ. Те работят по един и същи начин от години. Не очаквате изведнъж за вас да се променят нещата.
Все пак, не пречи да се надявате, че всички срокове ще бъдат спазени. Може и да се случи. )

optimus_prime, и ти гледам си настроен за "бойни действия". ) За съжаление, по тези програми така не става.

Виждам, че се справяте отлично с четенето на закони, наредби и ръководства. Опитах се да помогна на тези, които имаха нужда и които разбраха помощта. Вече можете и сами да отговаряте на въпросите си.
На всички пожелавам успех!

# 883
  • Мнения: 1 071
Мислех да се отказвам от тази програма, но ми се обадиха за консултация другата седмица.
Та се чудех нещо - информацията за договор за наем, информация за лицата, които ще се назначат и т.н. трябва ли да се подава при първоначалното подаване на документите или в началото се описват само като разход? Мисълта ми е трябва ли да имам помещение, т.е., договор за него при подаване на документите или мога да го наема едва когато/ако одобрят проекта?

Мирама, благодаря за информацията и търпението ти!

# 884
  • Мнения: 192
Мислех да се отказвам от тази програма, но ми се обадиха за консултация другата седмица.
Та се чудех нещо - информацията за договор за наем, информация за лицата, които ще се назначат и т.н. трябва ли да се подава при първоначалното подаване на документите или в началото се описват само като разход? Мисълта ми е трябва ли да имам помещение, т.е., договор за него при подаване на документите или мога да го наема едва когато/ако одобрят проекта?

Мирама, благодаря за информацията и търпението ти!

Информация за лицата, които ще наемеш, подаваш само като брой, заплати и т.н, не е необходимо да им даваш имената отсега. За помещението под наем също- само като разход, без да казваш на коя улица е или нещо такова. Договорът за помещението под наем ще ти трябва, когато вече те одобрят и подпишеш договор с Агенцията.

Общи условия

Активация на акаунт