България- страна на полиглоти?

  • 19 328
  • 432
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 17 220
Интересно какво се разбира под добро ниво на език, като повечето преподаватели по език в езиковите школи нямат ни филологическо, ни педагогическо образование. А дори и по училищата положението е същото. Какво ще научи детето Ви? Грешки, които после е трудно да се оправят?

# 136
  • Costa Rica
  • Мнения: 551
Интересно какво се разбира под добро ниво на език, като повечето преподаватели по език в езиковите школи нямат ни филологическо, ни педагогическо образование. А дори и по училищата положението е същото. Какво ще научи детето Ви? Грешки, които после е трудно да се оправят?


В езиковите школи няма начин да се намърда човек без филология Naughty Ако някой е некадърен, пазарната икономика бързичко го изхвърля.
В училищата е различно - там се броят за късметлии, ако прилъжат някоя студентка да им работи за 400лв.
Това обаче не означава, че трябва да чакаме до 7-8-19 години, за да започнем да учим чужд език. Колкото по-рано, толкова по-добре.

# 137
  • Мнения: 17 220
Делфина фон Ю. за да го напиша , значи съм го проверила. Езикова школа може да отвори всеки. Понякога учители са им предивни техни ученици - пословична практика беше преди няма 5 години това в училища "Европа"
Студентите не ги вземат за учители в училищата - има си изисквания за учител по език, но вземат преквалифицирани учители.

# 138
  • В заешката дупка
  • Мнения: 5 493
Моите деца са двуезични. Няма начин просто. И много  се радвам, че не учат допълнителен език от първи клас. Достатъчно проблеми си има големия ми син с местния и ходи на допълнителни занимания, та още един език да му е на главата. А че знае разни думи на английски, дочути оттук - оттам, знае. Чужд език в училище тук се е изучава от 4 клас. И като гледам резултатите - масово всички говорят сносен английски, а ако учат датски - и датски  - ми се струва идеално. Не държа да говорят без акцент.

# 139
  • Мнения: 294
Извън темата.. Аз изпаднах в див шок, когато разбрах, че Hugh Laurie ( др Хаус)  е англичанин  Shocked. И много друго примери има, но темата е друга.  Blush
 
На изток, където също има тотална истерия по английския, единствено в училищата и университетите изискват дипломи. Всеки native speaker може да си намери добре платена работа без никакви усилия.

# 140
  • Costa Rica
  • Мнения: 551
Студентите не ги вземат за учители в училищата - има си изисквания за учител по език, но вземат преквалифицирани учители.
Има си изискване... бла-бла. Хайде не ги разправяй точно на мен, а? За езикова гимназия говорим при това.

# 141
  • Мнения: 17 220
Ето изискванията на Министерство на образожанието:

Да притежават диплома за завършено висше образование на образователно-квалификационна степен “магистър” или “бакалавър” по специалност от професионално направление съгласно Класификатора на областите на висшето образование и професионалните направления, приет с ПМС № 125 от 2002 г. (ДВ, бр. 64 от 2002 г.), и професионална квалификация “учител” или “педагог” съгласно приложението към Инструкция № 2 от 29.07.1994 г. за изискванията за заемане на длъжността “учител” или “възпитател” съобразно придобитото образование, професионална квалификация и правоспособност.

Нека боравим с документи, а не с информация от комшийката


# 142
  • Мнения: 4 399
Може и да бъркам, но на мен ми се струва Че темата е принципно срещу ранното езиково обуЧение. Това на коя школа какви и били преподавателите и тоЧно как се извършвало езиковото обуЧение в уЧилище са подробности, които не могат да се абсолютизират. Със сигурност има и добри и лоши школи, както и добри и лоши уЧилища. Пък и ако искате да коментирате методите в уЧилища, темата би трябвало да е формулирана по друг наЧин и да обхваща и други предмети. Все пак не се възмущавате Че децата ви уЧат математика, независимо колко са добри уЧителите им, нали? Всеки е отговорен за това какви методи да намери и да предложи на детето си, но принципно въпросът е за какво им е на децата да уЧат Чужди езици на ранна възраст. Или поне така разбрах авторката. И като изклюЧим конкретните методи, от всиЧко което съм проЧела и видяла, не виждам някакви смислени аргументи срещу ранното езиково обуЧение. В общи линии повеЧето автори смятаха Че голяма Част от децата на около 4 години са достигнали ниво на майЧиния език, което им позволява да запоЧнат да уЧат следващ език.

# 143
  • Мнения: 2 885
Извън темата.. Аз изпаднах в див шок, когато разбрах, че Hugh Laurie ( др Хаус)  е англичанин  Shocked. И много друго примери има, но темата е друга.  Blush

Туй пък що? Умее си човека да си преправя акцента, пари му носи все пак.

Аз зор видях първите месеци с местния английски, но мина време и свикнах.

Колкото по-рано се учи чужд език, толкова по-добре. Аз дойдох със знанията си от училище, в работата си не ми се е налагало да го ползвам /ровенето в Гугъл не го смятам  Wink/. Не съм ходила на курсове. Уча в движение и от филми.

Децата не се объркват чак толкова, ако учат по 2 езика едновременно /че и трети/. Имах ги тези притеснения миналата година, вече ми минаха. Хем няма 1 клас синчето. Нека учат! А, и гледането/слушането на ТВ много помага.

Бояна, ако от сега са те налегнали притеснения и не ти харесва системата на образование, незнам след 2-3 г какви ще ги пишеш тук, направо не ми се мисли....Не е само да се измъкваш с тази тема за чуждите езици..... Mr. Green

# 144
  • Мнения: 17 220
Vjara, от къде мислиш са преподавателите по английски език например в детската градина или курсовете за бебето по английски?
Не че има лошо да се учи чужд език, но нали не смятаме, че преподавател без добро владеене на езика би положил добри основи за изучаването му. Нали не смятаме, че ако дете на 3 години брой на английски до 10 то вече владее езика ( примери из темите бол). Да не казвам, че броенето е научено или от филм или от някой от родителите, който нито си има понятие от езика, а произношението му е на светлинни години от правилното такова.

# 145
  • Мнения: 329
Първо, шанса в детска градина или начално училище да се научи чужд език е нулев, освен ако въпросното заведение не е чуждестранно. Такива има само няколко. Останалите бълват часове по чужд език на деца, които все още не владеят родния си и около мен вече имам доста примери на деца в 6- 7 и тн клас, които не умеят да четат и пишат правилно на български, но вече от 7 и повече години учат поне два чужди езика. Тях също не владеят дори на елементарно ниво.

Абсолютно съгласен! Точно това се получава на практика. Когато постъпих в училище, една колежка по английски ме попита: "Ти пазиш ли им класните? Караш ли ги да ти ги върнат след като си им ги върнал проверени"? Аз отговорих: Не. Защо? Аз да не съм картотека? А тя ми каза: "Ами защото сега в края на срока ще имаш среща поне с няколко майки-орлици, които ще ти кажат "Ама как така моето генийче има 3 или 4, та той учи английски от първи клас!" Ами може и от миналия живот да го учи, същественото е не откога, а какво! Аз лично не преподавам по английски, а по друг западен език, но така или иначе нещата са идентични.

Участвате ли в тази истерия и защо?

Не участвам в тази истерия и няма как да я подкрепям. Според мен всичко това, освен нещата, които вече сте изброили, се дължи и на някаква мода - всичко живо се втурва през глава да учи чужд език , защото сега така се прави и този език, забележете, в 99,1% е английски. Нещо като църковните бракове - модно е и повечето, без мисъл, сключват такъв, когато се женят, независимо дали имат или не такава потребност. Ок, ясно е, че е световен език и е от голяма необходимост навсякъде, но вече се наводни от кадри, излиза, че горе-долу вече всяко второ врабче на клона знае английски, а на практика колко го знае, това е отделен въпрос. Защо не се вкара малко мисъл и родителите не запишат децата си на руски например? Определено ще има глад за такива кадри и то много скоро. Колкото до възрастта - според мен оптималната такава за започване изучаването на чужд език е 4-5 клас. Не по-рано. Допреди това децата още български не са усвоили както трябва. Преди години е нямало такова напъване за изучаване на чужд език от 4-5 годишни. Хората са започвали заниманията си от по-късна възраст, но в крайна сметка са овладявали езика достатъчно добре. Говоря принципно. Сега започват едва ли не от яслите, а в крайна сметка излизат все по-незнаещи. Това е моето мнение.


Последна редакция: чт, 29 мар 2012, 01:04 от Argent

# 146
  • Мнения: 294
Извън темата.. Аз изпаднах в див шок, когато разбрах, че Hugh Laurie ( др Хаус)  е англичанин  Shocked. И много друго примери има, но темата е друга.  Blush

Туй пък що? Умее си човека да си преправя акцента, пари му носи все пак.





'Щото никой не подозираше, че не е американец.  Laughing Пък ако не беше англоезичен, колкото и да си го преправяше, нямаше да се получат нещата.  Wink
Започнах да уча корейски на 19 години. Учих, учих. И корейски преподаватели имахме. И какво се случи с мен, когато кацнах в Сеул? Втрещение и потрес. Много приятели започнаха да учат езика там и само след няколко месеца, единственото ми преимущество от ученето преди това, беше познанието ми на синокорейска йероглифика и някоя и друга дума в повече. И на 4 да бях почнала да уча, пак би ме очаквала същата участ.

# 147
  • София
  • Мнения: 5 921
Titina е права. Преквалифицират учители, за да могат да преподавт английски в началните класове.
Карат курс до средно ниво, колкото да могат да пеят abc и там за cat и dog.
Ама все пак това са си проблеми изобщо на образователната система. Като цяло си пада нивото на учителите без значение по кои предмети.

И пак, какво да ги коментираме изобщо тия школи...къде ти ще те научат британика или европа да говориш с по 100 часа на ниво, все тая гимназист ли е, нейтив ли е спикъра (няма да го членувам Laughing), не е ли.

Но да не забравяме, че не всеки може да си прати детето до Лондон, все някъде трябва да се учи.
А в гимназиален курс да се изучат качествено 2 езика ми се струва нереалистично. Ако детето го тресне по-сериозен пубертет, може и ни един да не научи.
А до подгответо в езиковите, където ще се стопяват разликите за един срок, ще се доберат доста ограничен брой, както и до Лондон. Ясно е, че всички натам се целят, ала реалностите са други.

# 148
  • Мнения: 2 032
Argent, ако случайно ти остане време за това, понеже вече ошашави някои от на с разкритието, че баш ти си учител, кажи все пак, на какво базираш тези твърдения. Избери си от:

- по добре да се изучава руски вместо английски;
- 4-5 клас е най-добрата възраст за език;
- преди години е нямало усилено учене на езици, но "хората" (разбирай поколението на нашите родители, нали?) говорят добре чужди езици.

Въобще, как проучихте и предценихте, че родителите (другите де, никога ние) хем нехаят за развитието и образованието на децата си, но хем им пука дали децата ще са изложени от рано на идеята за други езици?

Ами то много неща може да се свържат в изречението "в детската градина шансът да се научи един-какво си е нулев", ама какво, на нищо да не се полагат основите ли?

Аз лично за децата (на приятели и познати в Бг), които съм видяла да ходят на градина със засилено изучаване на друг език, мога да кажа, че съм наблюдавала много добро развитие. Най-пресният пример са 3-те деца на сестра ми - може да не са статически значими като бройка, но не съм голословна като твърдя, че тези деца, освен немски, попиват невероятно много неща от съвсем малки, и нито им пречи на българския (четат и пишат отлично за възрастта си), нито им намалява ентусизма и за други езици (като например английски). И не, никой не го чака на по 5 години да заговорят немски като дърти пергиши, но тези деца учат и се развиват И на другия език, и това е само в тяхна полза.

# 149
  • Мнения: 653
Делфина фон Ю. за да го напиша , значи съм го проверила. Езикова школа може да отвори всеки. Понякога учители са им предивни техни ученици - пословична практика беше преди няма 5 години това в училища "Европа"
Студентите не ги вземат за учители в училищата - има си изисквания за учител по език, но вземат преквалифицирани учители.

Първото е вярно до няма накъде.
Имам приятелка, която е работила като преподавател преди да завърши в езикова школа.
Имам и приятелка, която работеше в детско заведение/градина, без изобщо да е записвала филология. Има една чудесна подготовка от езикова гимназия.

Студенти в училища, обаче, взимат. И още как!
Наш съученик се върна в училище две години след завършването ни. Колко смешно и абсурдно ми е било това! Случвало се е на купон да се засекат учител (наше момче) и ученичка (половинка на друго наше момче). Винаги ми е било любопитно кой се усеща по-неловко.


Общи условия

Активация на акаунт