Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 12 213

"Дразнещи пешеходци"
http://vbox7.com/play:efe58f5e03



Не съм съгласна с този линк и веднага ще се аргоментирам.Зимата в колата ми е топло, лятото ми е студено, не ходя и пеша, за къде чак пък толкова бързам, и да не мога да изчакам пешеходците, та нали и аз понякога съм пешеходец. При всички случаи трябва да сме компромисни.Лично мнение.

# 46
  • Мнения: 36
Аз съм ЗА надлезите и подлезите и против легналите полицаии.

 Урааа... Подлези и надлези на всяка улица!!! Всеки блок с надлез, всеки магазин с подлез!!! Всяка спирка с пасарелка!!! Дали да не направим направо мостове между блоковете за да се предвижват безопасно пешеходците?

# 47
  • Мнения: 116
Има закони,но според мен няма работещ начин да се задължи някой да ги спазва.И да се приложат големи глоби,ще е "всяко чудо за три дни".

Последна редакция: пн, 25 юни 2012, 22:05 от Мидичка

# 48
  • Мнения: 37
При настоящото ниво на гражданска култура и занижено ниво на контрол за мен това е един от малкото начини, които способстват да се понамали скоростта из населените места.
Та допадат ми тези полицаи. Освен това са възможно най- безпристрастните полицаи у нас.
Какви ще са точно- това е въпрос на решение и изпълнение. Върху него следва да се поработи.
Peace нямам какво да добавя

# 49
  • Мнения: X
Аз съм ЗА надлезите и подлезите и против легналите полицаии.

 Урааа... Подлези и надлези на всяка улица!!! Всеки блок с надлез, всеки магазин с подлез!!! Всяка спирка с пасарелка!!! Дали да не направим направо мостове между блоковете за да се предвижват безопасно пешеходците?


Мисля, че ме разбраха какво искам да кажа. С трици маймуни не може да се ловят. На високо скоростен път цоп бабуна. Аз съм и шофьор и пешеходец и не се чуствам сигурна с това българско изобретение. Друг е въпросът, че над 50% от пешеходните пътеки са сложени на абсолютно нелогични и неправилни места. В нито един европейски град няма легнали полицаи. Да или надлез/подлез или полицаите да спрат да вземат подкупи и да си вършат работата както трябва. Щото не е луд, тоз който яде баницата, а който му я дава.  А, и в крайна сметка държавата да инвестира в камери. Достатъчно пари дърпат от Европа за инфраструктура.

# 50
  • Мнения: 36
Аз съм ЗА надлезите и подлезите и против легналите полицаии.

 Урааа... Подлези и надлези на всяка улица!!! Всеки блок с надлез, всеки магазин с подлез!!! Всяка спирка с пасарелка!!! Дали да не направим направо мостове между блоковете за да се предвижват безопасно пешеходците?


Мисля, че ме разбраха какво искам да кажа. С трици маймуни не може да се ловят. На високо скоростен път цоп бабуна. Аз съм и шофьор и пешеходец и не се чуствам сигурна с това българско изобретение. Друг е въпросът, че над 50% от пешеходните пътеки са сложени на абсолютно нелогични и неправилни места. В нито един европейски град няма легнали полицаи. Да или надлез/подлез или полицаите да спрат да вземат подкупи и да си вършат работата както трябва. Щото не е луд, тоз който яде баницата, а който му я дава.  А, и в крайна сметка държавата да инвестира в камери. Достатъчно пари дърпат от Европа за инфраструктура.

Въпроса е за населените места. За пръв път чувам за високоскоростен път в населено място... Когато ми кажат , че нямало легнали полицаи из Европа винаги давам пример с Лондон, където има над 30 000 легнали полицаи. На много места по света дори започнаха да ги пртемахват, защото шофьорите им вече са се дисциплинирали и не изпитват нужда от тях вече, за разлика от нас...

# 51
  • Мнения: 662
EliMery, на този етап, всичките опции, които си изредила, са неосъществими у нас.Или поне не в близко бъдеще.Причините ги знаем всички.
Въпросът е, сега, ще направим ли по-вероятните и възможни неща /а и по-евтини, за да няма и оправдания, че липсват средства/ или ще си говорим колко е неудобно за шофьорите да има изкуствени неравности по пътя?

# 52
  • Мнения: X
На мен като шофьор не са ми проблем бабуните, защото и с тях и без тях винаги давам предимство на пешеходците. Но като пешеходец не се чуствам сигурна с тях, защото не знам дали шофьора няма да реши да я заобиколи или да профучи през нея.

Понякога имам чуството, че някой пешеходни пътеки съвсем тенденциозно са сложени на неподходящи за пресичане места.

Но тук искам да спомена и за ниската култура на някой пешеходци и то най-вече по-възрастните. Прескачат мантинели, пресичат с гръб на движението, обаче ще минат, там където не трябва, включително и на червен светофар!

# 53
  • Мнения: 36
Дали да не пусна един такъв въпрос... Една такава анкета...

Ако детето Ви всеки ден преминава през една и съща пешеходна пътека за да отиде до училище и знете, че от там поне по един път през деня преминава някой с висока скорост, но от там минавате и Вие всеки ден с автомобила си, ще искате ли да има легнали полицаи за да пазят детето Ви или няма да искате, за да опазите колата си?

На мен като шофьор не са ми проблем бабуните, защото и с тях и без тях винаги давам предимство на пешеходците. Но като пешеходец не се чуствам сигурна с тях, защото не знам дали шофьора няма да реши да я заобиколи или да профучи през нея.

Понякога имам чуството, че някой пешеходни пътеки съвсем тенденциозно са сложени на неподходящи за пресичане места.

Но тук искам да спомена и за ниската култура на някой пешеходци и то най-вече по-възрастните. Прескачат мантинели, пресичат с гръб на движението, обаче ще минат, там където не трябва, включително и на червен светофар!
Сигурно защото пешеходците не карат курсове за пешеходци, не ходят на мед. преглед за пешеходци и не получават книжка за пешеходец...  Wink

# 54
  • Мнения: 50 601

Хайде да престанем с егоистичното мислене и да помислим първо за живота на СОБСТВЕНИТЕ СИ ДЕЦА! А когато шофьорите спрат да убиват пешеходци, тогава и да намалим ограниченията за тях!

Да Ви пусна този клип и тук... Надявам се да го изгледате без да прескачате!
http://www.youtube.com/watch?v=NKPLjSJqY7k&feature=player_embedded

Изгледах клипа, но не схванах коя е панацеята за безопасни улици. Ограничението на скоростта до 30 км/ч може би? А защо не се казва, че за да се движат с тази скорост колите трябва да карат на втора, да отделят пъти повече газове и да се задържат пъти по-дълго на платното? Да не говорим за блокирането на трафика.

Нека погледнем рационално. Трафикът не може да се спре и улиците  са опасни. Този факт трябва да се приеме така, както сме приели, че и токът е опасен, но се съобразяваме с тази опасност и се пазим. По същия начин слабата страна (пешеходците) също трябва да се пазят точно така, както хората се пазят от електричеството. Но знаете ли защо толкова малко хора умират от електричество? Защото за разлика от шофьорите токът не прощава и наказва всяка непредпазливост. Докато на улицата един пешеходец може да нарушава правилата всеки ден и все да му се разминава, защото го пазят. Което води само до все по-голямо нехайство и наглост. Докато накрая все някого "го огрее". Почти няма произшествия с пешеходци, в които и пешеходците да не са допринесли с нещо за катастрофата. Произшествията се случват когато и водачът, и пешеходецът ме се съобразят с условията. Чия е по-голямата вина е подробност.

Много вредно според мен е да се внушава на пешеходците, че понеже имало пешеходна пътека те имат право да скачат на улицата както им хрумне. Да де, ама законите на физиката и физиологичните особености на хората поставят ограничения под формата на спирачен път и време на реакция.
Да, пешеходецът има предимство на "зебрата", но това не значи, че трябва да скача на платното без да гледа. Дори и на "зебра" пешеходецът първо трябва да се увери, че са го видели и да демонстрира желанието си да пресече. И да не пресича, ако наближаващият автомобил е критично близо, а да изчака. МАКАР ЧЕ Е С ПРЕДИМСТВО.

Е, винаги ще има тъпи селяндури, дето карат като на рали и тъпи селяндури, дето пресичат, все едно са на село, но това си е до човешпка природа. За да намалеят тези трябва възпитание.

# 55
  • Мнения: X
Вчера ми идеше един да го набия. Вървя си аз като пешеходец, минава кола, и един льольо си бута колелото със скоростта на костенурка и пресича. Обаче то неграмотното си е неграмотно. Пресича не не на пешеходна пътека тип "Зебра", където пешеходеца е с предимство, а на място за пресичане, където е без предимство. И шофьора го изчаква въпреки това, обаче оня се носи като народна песен и на всичко отгоре се развика на шофьора, че бил на пешеходна пътека. Егати и невежеството!!!

# 56
  • Мнения: 50 601
Друг е въпросът, че над 50% от пешеходните пътеки са сложени на абсолютно нелогични и неправилни места.

Ей това е много важен факт, който компрометира идеята за пешеходна пътека. Давам за пример "Евлоги Георгиев" - по него има няколко "зебри", на които хората изскачат направо от храстите, а една от зебрите е направо след завоя. Ако не познаваш маршрута и ако пешеходците не проявят разум да се огледат няма начин шофьорите да реагират.

# 57
  • Мнения: 416
Аз съм "за", но някои са толкова високи, че ако на човек автомобилът е с по-ниско окачване, е направо невъзможно да се мине без поражение за автомобила, дори и на минимална скорост да се взима препятствието и по диагонал.

# 58
  • Мнения: X

Родители, изискайте да бъдат оградени и със статут детска площадка! Да затворим децата както животните в зоологическата градина!

Хайде да престанем с егоистичното мислене и да помислим първо за живота на СОБСТВЕНИТЕ СИ ДЕЦА!


mipopov
,
За площадките не съм го измислила аз, а  Английската организация RoSPA (The Royal Society for the Prevention of Accidents – Кралско Дружество за Предотвратяване на Злополуки), основана през 1916 г., с цел да помага на органите и структурите на държавно и местно ниво за повишаване безопасността на обществените места.
"Врати и порти – достъп до площадките за игра и местата за скейт спортове"
http://rospa-bulgaria.org/index.php?option=com_content&view= … =10&Itemid=42

"Огради на площадките за игра"
http://rospa-bulgaria.org/index.php?option=com_content&view= … =28&Itemid=18

Хубаво е човек да се информира, преди да сравнява децата с животни в зоологическа градина!
"През месец март 2008 година РоСПА – България бе акредитирана от Комисията за акредитация и упълномощаване към Български съвет за доброволна акредитация и упълномощаване като “Орган за контрол от вид А на съоръжения и елементи на площадки за игра” и отговаря на стандарта БДС EN ISO/IEC 17020:2005 – “Общи критерии за дейността на различните видове органи за контрол”.
http://rospa-bulgaria.org/index.php

Последна редакция: пн, 25 юни 2012, 22:46 от Анонимен

# 59
  • Мнения: X
Няма какво да се караме За или Против. Просто инфраструктурата ни е шибана. Държавата отново ни поставя в патова ситуация. Ако ония горе крадяха по-малко щеше всичко да си има. Европа дава достатъчно пари  Peace

Общи условия

Активация на акаунт