Проблеми с ученето или какво знаем за дислексията! - 4 ДИСЛЕКСИЯ

  • 57 828
  • 752
  •   1
Отговори
# 615
  • Мнения: 28
Права си, Маргели,
Много родители четат форума, за да търсят техники и трикове. Аз самата го четох две години без да пиша в него. Търсех дали някой не е „открил топлата вода” по някой предмет. Ще опитам да върна темата в руслото.
Първо да се похваля, че моята петокласничка ми донесе две шестици – по история и по природа.
Имаха в училище ден на отворените врати и се възползвах да послушам уроците, да видя атмосферата в клас и как се преподава /бях единствената/. Говорих с всички учители да им обясня проблема. Срещнах разбиране, но ще видим. Някои дори обещаха да изготвят за нея отделни тестове с по-едри букви, без наклонен шрифт, с по- кратки въпроси и да не са от типа „Кой отговор не е грешен?”, а  „Кой е верният отговор?”. Доволна съм, защото тези дребнички на вид промени ще я облекчат много на тестовете и ще покаже колко в действителност знае.
По английски е най-трагична. Колкото и да е напреднала при частния учител, все още е много назад от съучениците си. Попълнила е някои неща от теста вярно. Радвам и се за това, защото за нея си е постижение. Но за учителката беше много, много лошо представяне. За тройка трябвало да попълни половината тест вярно, а ние сме доста далече от тая цел. Отчасти заради дребен размазан шрифт, но най-вече заради бавно или недобро прочитане на думите.
Книгата за метода на Рон Дейвис много ми помогна да разбирам проблема и. Препоръчвам ви да я започнете от втората и част, защото там е същественото. Прочетох я внимателно три пъти. /Прочетох и на дъщеря ми тази част с „музея на дислексията”. Тя беше много впечатлена! Само повтаряше: „Точно така е!” Никога досега не беше гледала на дислексията си като на предимство. Никога не беше чула проблемите си, облечени в думи, и то на толкова ясен и разбираем език. /
А аз най-после проумях защо не може да запомни какво е подлог и какво е сказуемо. Зад тези думи няма образ. Камо ли да запомни „съставно именно сказуемо”, че и какво значи. Седнах и направих образи. Запомни ги веднага. Като чудо е, хора!
 /За всички с петокласници - мога да снимам картончето с образите и да ви ги пратя. Отнасят се за подлог, просто сказуемо, съставно глаголно сказуемо и съставно именно сказуемо. Предстои ми да направя и за „еднородни части”/
По математика – направих образи за формулата за задачите с движение. Също се получи – запомни я веднага. За самите изчисления обаче се наложи друг номер. Моята все забравя как се дели десетична дроб. Измислих думички по любимата и песен от любимия и филм. Сега я наизустяваме. Рокендрол е, затова се изтананиква бързо. Ако проработи, ще измисля и за умножението.

Делиш ли,      дрън, дрън, дрън....   десетична дроб
делителят   трябва да е   цяло число!
Недей допускааа
да го пропускааш!

Назад първо двете запетайки мести,
после малък минус отстрани постави!
Недей допускаааа
да го пропускаааш!

Тук ти
да пресмяташ почни!
От първите цифри се почва, нали!

Мисли, мисли, колко пъти
съдържа се и в ума ти
горе-долу го сметни, горе го пиши,
 на реда, о-е!
Вземи го пак, пак,
с него умножи,
при минуса долу го напиши!

Ако обменим своите „кранчета за топлата вода” ще си помогнем много. Благодаря на всички пишещи тук!




# 616
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Пращай, няма лошо

# 617
  • sofia
  • Мнения: 8 958
Дара, дай да видим картончетата.
По БЕЛ малко съм изпуснала нишката, че учителката беше болна, но май сме по-назад. По математика са още на умножение на десетични дроби.
Другата седмица ще има родителска среща, та поне да ги видя тез учители, че само класната я визуализирам  Simple Smile

# 618
  • София
  • Мнения: 754
dara18-много ме впечатли с това да обърнеш в образи подлог и сказуемо. Направо не ми побира главата как си успяла. Това е начина и ти си го уцелила.

# 619
  • Мнения: 13
дара, моля те пусни ги тези карти - вече сме в 7 клас и от години се опитвам да обясня какво е подлог, сказуемо, определение, допълнение, но уви неуспешно
ако споделиш пък таблицата за умножение дали сте успели да научете и как ще бъде супер вече съм готова на всичко

# 620
  • Мнения: 28
Ина26,
Опитах да ги кача, но интелекта не ми достигна Crazy LaughingПомолих други майки за помощ, че и след инструкциите пак не вдянах. Ще ги качат по-късно, нямат време хората може би.
  Не е кой знае какво изобретение - изрезки от списание с примери под тях и самия термин над тях, изписан с ярък цвят. Всеки може да си изработи подобни за чедото. Проверявам ежедневно дали ги помни още, че знаете как е - днес го знаят -утре вече се е изпарило в космоса. Помни ги. Дори вдигала ръка по български и писала на дъската примери с глаголно сказуемо.

# 621
  • Мнения: 28
Таблицата за умножение - на 31-ва страница описах нашия начин, но има и много други - с карти, с електронни игри и т.н. От моя скромен опит установих, че ако не се докара до автоматизъм, не им върши работа после в изчисленията. Разсейва ги смятането с пръсти или номерата с изваждането и събирането. Успех!

# 622
  • Мнения: 122
Коментарите на този статус са повече от красноречиви, прочетете ги за вдъхновение :
https://www.facebook.com/humansofnewyork/photos/a.10210707319673 … ype=1&theater

# 623
  • София
  • Мнения: 754
Картите на dara18





# 624
  • sofia
  • Мнения: 8 958
Много благодаря!   bouquet

# 625
  • Мнения: 28
Благодаря, Margeli!

# 626
  • Мнения: 13
благодаря много

# 627
  • София
  • Мнения: 754
удоволствието е изцяло мое  Embarassed, а заслугата единствено на dara18   bouquet


Who you are as a child is not who you will be for life
Този който си като дете, не е този, който ще бъдеш в живота

Последна редакция: ср, 19 ное 2014, 21:10 от Margeli

# 628
  • Мнения: 24 467
Бих желала да попитам има ли хора тук, които са ползвали коригиращата програма Дейвис и ако има такива, то моля да споделят къде е станало това, какво е правено по нея и какви са резултатите. Може и на лични, в случай, че някой се чувства неудобно да сподели публично в темата.

# 629
  • Мнения: 28
Аз също се интересувам живо от програмата Дейвис. Обмисляме да я минем някоя ваканция -тази петдневната, с инструкции за родителите как да се работи след нея. Ако някой я е минал, молбата ми е същата, като на Judy. Интересува ме всичко - впечатления, резултати... Само за началните класове ли е? Само четене ли касае? Може ли да е от полза и за по-голямо дете? За преподавателите, за базата, за отношението....

Общи условия

Активация на акаунт