"Не съм очаквала, че ще имам такова дете в моя клас"

  • 34 715
  • 471
  •   1
Отговори
# 435
  • София
  • Мнения: 62 595
Така работи системата - слага ти етикет и те разпределя по коловозите. Отделно, такива оценки винаги влияят върху отношението на всички - на самото дете към себе си, на родителите към детето, на учителите и пр. Това не подлежи на съмнение - измерено е неведнъж експериментално. Веднъж лепнат ли му етикет, който не е особено благоприятен - край! Така ще си го влачи до дипломирането. Една недобра оценка може завинаги да ти подреже мечтата, защото всички ще започнат да ти показват, че не ставаш, защото ето, тестовете са показали , че не ставаш - кой си ти, че да ги оспорваш.
Извинявай, но бъди по-критична към нещата, които ти поднасят. Има много голяма вероятност детето ти да се озове от неблагоприятната част на скалата, да се падне кофти експериментатор или просто учител, който не го харесва. Стратегията в живота не я оставяй на някакви трети лица с някакви тестове, защото на тях не им дреме - твоето дете е едно от стотиците в това училище. Та, моята стратегия е да им кажа да си гледат работата - щом аз като родител нося отговорност, то поне аз да решавам, особено докато детето е малко.

# 436
  • Мнения: 1 136
Andariel, аз съм съгласна с теб за лепенето на етикети на децата и не го приемам като унификация и подбор при процеса на обучение , но тестването на знанията е ориентировачен критерий къде децата имат проблем и в коя сфера да насочим усилията си , за да помогнем на детето и все пак тези тестове не се правят от "филанкишията ", а от професионалисти които са лицензирани и се следи работата им от професионалните органи. В този смисъл не мога да оплювам всичко и всички около мен и да ги обявявам за некомпетентни , но ако е за форумен фитнес да се заяждаме , успех !

# 437
  • София
  • Мнения: 62 595
За тестването на знанията си има текущи контролни, класни и годишни изпити или както там се води по всяка образователна система. Тестването на знания е съвсем различно от тестването на потенциал, умствена възраст, учебна възраст (?). Мисля, че това не е ясно на много хора. Направи справка, щом смяташ, че си правя форумен фитнес! И за да бъдем достатъчно конкретни, можеш ли да напишеш, какво точно пише във въпросната справка - какво точно е наименованието на всеки раздел? Съвсем сериозно питам, за да разберем поне какво мерят. Трябва да пише и с какъв тест се мери.

# 438
  • Мнения: 24 649
Д рапорта му сочи че при биологична възраст 7г.4м. Учебната му възраст по предмите , които изучава е 9г.8м.

 какво значи това?

# 439
  • София
  • Мнения: 3 824
Така работи системата - слага ти етикет и те разпределя по коловозите. Отделно, такива оценки винаги влияят върху отношението на всички - на самото дете към себе си, на родителите към детето, на учителите и пр. Това не подлежи на съмнение - измерено е неведнъж експериментално. Веднъж лепнат ли му етикет, който не е особено благоприятен - край! Така ще си го влачи до дипломирането. Една недобра оценка може завинаги да ти подреже мечтата, защото всички ще започнат да ти показват, че не ставаш, защото ето, тестовете са показали , че не ставаш - кой си ти, че да ги оспорваш.
Извинявай, но бъди по-критична към нещата, които ти поднасят. Има много голяма вероятност детето ти да се озове от неблагоприятната част на скалата, да се падне кофти експериментатор или просто учител, който не го харесва. Стратегията в живота не я оставяй на някакви трети лица с някакви тестове, защото на тях не им дреме - твоето дете е едно от стотиците в това училище. Та, моята стратегия е да им кажа да си гледат работата - щом аз като родител нося отговорност, то поне аз да решавам, особено докато детето е малко.
Как така решаваш ти? Решава детето и неговите учители, които измерват успеваемостта му в училище. Дори и тук, в България, е така. А етикет има всеки ученик Simple Smile Нима вярваш, че това какъв потенциал има и доколко може да е успешен в училище остава скрито за съучениците му и учителите?

# 440
  • Мнения: 818
Повечето знаят и спазват неписаното правило  за тоалетната по време на час. Хайде, да не се заблуждаваме! Един учител моног бързо научава кога и кои деца злоупотребяват. Повечето деца в клаас си участват, вършат си задачите, и изобщо не се сещат за тоалетна. Вярно, някои шмекеруват, но и тях много бързо можеш да ги хванеш. Остава едно количество от едно-две деца, които не лъжат и наистина им се ходи по никое време
Е, то такива ги пускаме, в крайна сметка ако до междучасието остават 20 минути, не мисля, че някой би рискувал дете да се напикае в клас. Но се набляга, че това трябва да се свърши в междучасието. Тези, които само искат да се разхождат, са ясни.

Детето ми е достатъчно добре възпитано и е едно от децата с най -висок резултат за годината , която учи : рапорта му сочи че при биологична възраст 7г.4м. Учебната му възраст по предмите , които изучава е 9г.8м.
Ако отидете в САЩ, на рапорта му ще пише, че е на 14 години. Нали знаеш, че много зависи на какво ниво учат децата в дадената държава? В САЩ квадратното уравнение от нашия 7-ми клас се изучава в 12-ти. Ако дойде в България обаче, ще има реална оценка на интелекта и зрелостта.

# 441
  • София
  • Мнения: 62 595
Учителите оценяват детето ми за това какви знания показва на изпитвания, контролни, класни, домашни задания към момента. Те нямат право да тестват нито умствена, нито учебна, нито каквато ще да е възраст. За влизане в гимназия си има приемни изпити, на които всяко дете може да се яви, като се изключат определени заболявания по определен списък. А и днес постиженията в училище са едни, а утре, поради някакви външни или вътрешни промени, могат да се обърната. Достатъчно е да се разпадне семейството, да се роди ново бебе, да се смени училището, по-тежък пубертет, някаква травма.... всичко каквото се сетиш. И тогава какво правим?

 На потенциала това му е хубавото, че може да се прояви във всяка възраст и при подходящо обучение, дори когато не е много благоприятно зададен генетично и биологично. Ще дам малко краен пример, но добре илюстрира какво имам предвид -  дълго време се е смятало, че и сега се смята, че децата с лека умствена изостаналост, включително деца със синдром на Даун, няма смисъл да бъдат ограмотявани, обучавани, защото те нямали потенциал, или пък показаният потенциал е твърде неблагонадежден, за да се хабят ресурси. Затова и такива деца са неглижирани, учтелят в градината или в училище изобщо не си прави труда да им обръща внимание, да не говорим да ги включва в общия учебен процес. Е, да, ама не! Та, доколко може да е успешено в училище едно дете зависи от няколко фактора - от неизменната генетика и биология, от отношението на учителите, от отношението на родителите,  от отношението на връстниците, от отношението на самото дете към себе си, като последното се формира най вече от средата (родители, учители, връстници), и също от късмета да му се паднах благоразположени хора от обкръжението, и от изискванията на учебната програма.

# 442
  • София
  • Мнения: 3 824
E ти да не мислиш, че една оценка е окончателна - съсипва ти бъдещето и шансовете и край? В Холандия, например, не е така - напротив - до края на обучението може да минаваш от едно ниво в друго и да променяш перспективите си. Честно казано там не е срамно да повтаряш годината - около 25% от учениците повтарят. И какво - те да не би да са по-неграмотни от нас дето куцо и сакато учи висше в някой безбройните ни вузове едната диплома?
Докато тук целта е дипломата, независимо има ли покритие или не, там целта е тези деца да бъдат максимално добре подготвени за живота си на възрастни.

# 443
  • София
  • Мнения: 62 595
Оценката си е оценка - човек може да има и двойка, и шестица. Но тези, психологическите изследвания, са ти като досие - вървят с теб навсякъде. Ти колко деца знаеш да са минали от ниско на по-високо ниво, а до края на образователния курс да са излезли като за университет? Няма как да стане, или става много рядко. Ако си в клас със слабаци - оставаш си със слабаците, защото и на учителя толкова му сезанимава да вдига нивото. То те закотвя и в един момент не виждаш смисъл да драпаш нагоре.

Само това оставаше, да се сравнявам с това, че четвърт от холандските ученици повтаряли класа! Теб дали би те устроило твоето дете да е като холандците? Кой грамотен, кой неграмотен не знам 0 аз отговарям за моите деца. Това с максималната подготовка за живота като възрастни е поредният алабализъм, който пробутват. Дреме му на някого за твоето дете! То е просто едно айди. Това, което говориш, ни го говореха по времето на соца - държавата, Партията - те знаят по-добре от теб какво бъдеще да ти дадат. Добре, че много родители не се хващаха на въдицата, а си действаше приказката "всяка коза за свой крак виси", и всеки гледаше да я нареди някак.

# 444
  • Мнения: 2 963
Чисто теоретично. Ако две от тези десет се напикаят в час в името на реда и дисциплината, това ще те удовлетвори ли професионално?
Не те питам дали се е случвало. Питам те как би се почувствала и какво би направила, ако се случи.
А ако тя позволи на детето да пие вода в часа и то се задави и умре?? Ще бъде ли удовлетворена от избора си? А ако го пусне през часа да отиде до тоалетна и по пътя то се спъне по стълбите и си счупи главата?

Значи, като почнете да ги наизмисляте... щяло да се напикае на 7 години. Като ще се напикава, да мисли предварително и да си ползва междучасието по предназначение.
Забраната за пиене на вода и тоалетна за мене си остава вид мъчение - поне в българските училища, където капацитетът на тоалетните е недостатъчен за масово ползване. Особено за децата сменящи кабинетите всеки час.
Бившето училище на детето (в периода 5-7 клас) - 125-то в София, като мярка за оправяне на дисциплината въведоха тази забрана. На етаж са по 10 стаи, т.е 250-300 деца и има по 2-3 работещи кабинки за всеки пол - това са не повече от 10 секунди на дете (ако преобладава единият пол - времето намалява). Забраната не помогна за подобряване на дисциплината.

Един единствен учител беше против забраната. При него по принцип проблем с дисциплината нямаше - и според децата и родителите беше най-добрият учител. За да не пречат на останалите въведе правила - без да питат никого излизат и се връщат тихо.

Чудни държави - на кравите и свинете им се гарантират повече права, отколкото на децата в училище.
Цитата от Справочник за хуманно отношение към селскостопанскитеживотни на БАБХ "Научно подкрепени и доказани в са “принципите на петте свободи”: 1. свобода от глад и жажда е постоянният достъп до вода и осигуряване на диета, която поддържа животното в добро здраве." За правата на животните - има научни изследвания, директиви, закони, наредби... А децата са оствени на произвола на учителите, които не са специалисти по детско здраве.

# 445
  • Мнения: 818
Забраната за пиене на вода и тоалетна за мене си остава вид мъчение - поне в българските училища, където капацитетът на тоалетните е недостатъчен за масово ползване. Особено за децата сменящи кабинетите всеки час.
Бившето училище на детето (в периода 5-7 клас) - 125-то в София, като мярка за оправяне на дисциплината въведоха тази забрана. На етаж са по 10 стаи, т.е 250-300 деца и има по 2-3 работещи кабинки за всеки пол - това са не повече от 10 секунди на дете (ако преобладава единият пол - времето намалява). Забраната не помогна за подобряване на дисциплината.

Един единствен учител беше против забраната. При него по принцип проблем с дисциплината нямаше - и според децата и родителите беше най-добрият учител. За да не пречат на останалите въведе правила - без да питат никого излизат и се връщат тихо.

Чудни държави - на кравите и свинете им се гарантират повече права, отколкото на децата в училище.
Цитата от Справочник за хуманно отношение към селскостопанскитеживотни на БАБХ "Научно подкрепени и доказани в са “принципите на петте свободи”: 1. свобода от глад и жажда е постоянният достъп до вода и осигуряване на диета, която поддържа животното в добро здраве." За правата на животните - има научни изследвания, директиви, закони, наредби... А децата са оствени на произвола на учителите, които не са специалисти по детско здраве.
Какви гръмки думи... достъпът до вода... не знам си какво...
Аз нарушавам и правата им за сън. Нали всеки човек има право да спи? Еми аз нарушавам това им право като не позволявам да се спи в часовете. Не че на някого би му хрумнало, но ако стане - забранявам. Също не позволявам да се яде в часа ми. Достъпът до храна е спрян! О, ужас!  ooooh! Също не позволявам да се говори в часа ми без позволение. Свободата на словото!! Как мога?! #2gunfire И, ако някой не си е написал домашното, го пише в междучасието. Свободата на свободното време!! Как така?! Безобразие...

# 446
  • София
  • Мнения: 3 824
Ех, Андариел, къде отиде във фантазиите си... Нямам време да jr разяснявам, но ако ти е интересно как работят разни чужди образователни системи, предлагам ти да се запознаеш със Холандската и скандинавските. Работят доста добре, със сигурност по-добре от нашата. Това го казвам от личен опит,  сравнявайки общата култура на холандски тийнове без особени амбиции с нашенските бъдещи магистрати Wink
Предлагам ти също и да хванеш някой тийн от улицата и да го препиташ върху енциклопедичните знания, които са заложени за него в безумните учебници. И 5 години да повтаря, пак няма да знае всичко написано специално за него в същите учебници Wink

# 447
  • Мнения: 2 963
Jesus,

не знам кое те провокира да загубиш добрия тон и вместо да спориш с аргументи, да използваш нападки. Виж, не съм ученик на 7 години и като ми размахаш пръст да се свия в ъгъла и да спра да
да ти противореча с аргументи. Ще ти го обясня кратко - само за водата трябва да има постоянен достъп, за храна, сън и т.н. правилата са други.

Проблемът е, че се създават правила само за удобство на учителите и дисциплината, без да се мисли за това как влияят на децата във всички аспекти. Не желаете да чуете друго мнение, защото считате, че сте най-компетентни по всичко. Имам новина - това не е вярно, научете го.

(ПП1 - коментирам само 2 от изброените правила, които смятам за вредни за децата. Върни се назад и ще видиш, че подкрепих останалите ти правила като разумни.
ПП2 - не само ти си учител и преподавател)

# 448
  • София
  • Мнения: 62 595
Ех, Андариел, къде отиде във фантазиите си... Нямам време да jr разяснявам, но ако ти е интересно как работят разни чужди образователни системи, предлагам ти да се запознаеш със Холандската и скандинавските. Работят доста добре, със сигурност по-добре от нашата. Това го казвам от личен опит,  сравнявайки общата култура на холандски тийнове без особени амбиции с нашенските бъдещи магистрати Wink
Предлагам ти също и да хванеш някой тийн от улицата и да го препиташ върху енциклопедичните знания, които са заложени за него в безумните учебници. И 5 години да повтаря, пак няма да знае всичко написано специално за него в същите учебници Wink

Няма какво да хващам тийнове от улицата, също както няма и никакво значение какви са холандските тийнове. Аз гледам моите си деца. Ти ми кажи, твоето дете в училищната система ли е? Тестват ли го по подобен начин, както го описа другата потребителка? Прави ми впечатление, че не говориш от първо лице, т.е. не говориш за своето дете. Не ми се рови из хисторито.
От соца научих един много ценен урок - колкото и да ти приказват, че всичко е за доброто на детето, винаги става въпрос за пари и на никого не му пука за детето. Колкото и социална да се води една система. А ако си емигрант пък, съвсем не им пука.

# 449
  • Мнения: 24 467
рапорта му сочи че при биологична възраст 7г.4м. Учебната му възраст по предмите , които изучава е 9г.8м.

Извинявам се, но питам от чисто любопитство- какви са тези тестове точно? Как се оценява учебна възраст по предмети?
Аз не съм срещала тук такова нещо и не мога да си го представя изобщо. При нас щом си в първи клас през първата седмица на октомври трябва да владееш а и б, в края на първи клас- с и д и т.н.

Общи условия

Активация на акаунт