В очакване на СЕДМИ клас!

  • 46 412
  • 801
  •   1
Отговори
# 195
  • Варна
  • Мнения: 4 295
kalona, най-добре е 6 ците да са от дипломата ,там ще му е по-лесно да ги изкара , отколкото на матура!  Wink Имам познато дете ,което е сглупило да пише ДЗИ Биология и е изкарало 4.75 ,а искаше милата да кандидатства за помощник-фармацевт .Няма да и се получи ,дори и за платено!  Wink
Ама верно раничко се интересуваш!  Hug

Последна редакция: чт, 16 юли 2015, 16:06 от Деска

# 196
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Качен е вече сортираният файл: http://www.danybon.com/obrazovanie/rezultati-ot-nvo-7-class-2015/
Оцветяването е много полезно. Така от птичи поглед ти се изяснява картинката на образованието в България.
Ясно се вижда, че не само не се приближаваме към финландската обр. система, а напротив.
Също лъсва колко погрешна е концепцията на НВО. Има клъстер от училища (частни и МГ в по-голямата си част), за които НВО изобщо не е предизвикателство, напротив, за тях НВО е лесно. Същото важи и за децата, готвещи се за елитни гимназии с частни уроци и школи. В резултат не може да се направи добро отсяване на най-добрите, защото нивото е такова, че има много "най-добри". На другия полюс са (най-вероятно малцинствени) училища, за които НВО е изключително трудно. Има разлики от над 6 пъти между резултатите по математика и БЕЛ между първенците и тези в дъното. Така пък изобщо не може да се направят изводи какво им е трудното на децата в слабите у-ща, защото изглежда, че всичко им е ужасно трудно. Така не могат да се вземат и адекватни мерки за промяна (кой ли пък ще има желание да взема тези мерки, но да предположим на теория, че в МОН имат тази добра воля)
Също тази класация развенчава мита за частните школи и уроци. Децата от училищата в челото не ходят на частни уроци ( от МГ-тата ходят на уроци по български, но то е по-скоро за презастраховане, защото децата от там се целят в елитните държавни гимназии с голямата конкуренция, докато децата от ЧУ масово кандидатстват в АК и на тях НВО не им е важно ) Въпросът е защо в тези училища има учители, които могат да подготвят добре децата, а в другите няма. И какво трябва да се направи, за да има такива учители навсякъде.

# 197
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 959
Тинки, хубав анализ.

Въпросът е защо в тези училища има учители, които могат да подготвят добре децата, а в другите няма. И какво трябва да се направи, за да има такива учители навсякъде.

Въпросът не е само до учители, но и до деца. Дори и някой учител да иска много да даде, трябва детето отсреща да иска и да може да вземе. За частните уроци - в СМГ и Св. София, така или иначе децата влизат с изпит и са подбрани. За другите ЧУ - не знам каква цялостната картинка,  познавам деца от ЧУ, които си ходят на допълнителни уроци.

# 198
  • София
  • Мнения: 3 824
Училищата в челото не са ли училища, в които се влиза след изпит и конкуренцията за там е доста по-жестока от седмокласните матури? Ако това е така, значи заслугата за по-добрата подготовка е на  средата, а не на учителите.

# 199
  • Мнения: 15 206
Според мен по-добрите резултати са от съвместната работа между децата и преподавателите-колкото е по-голям класът, толкова е по-осезаем делът на учениците,просто по-осъзнати и организирати да.
И да все трябва да има у-ща с различна успеваемост Hug

# 200
  • Мнения: 636
kalona, къде отиде вече.  Joy

В Медицинския университет в Пловдив /май и в другите го има/ дават възможност на тези, които са с 2.00 на изпитите, да се явят на "поправителен", за да си запълнят местата платено обучение.
Heart Eyes
Има ли платено обучение медицина за българи, в някой от университетите? Аз не видях .....
Гледам в Мед. Стара Загора мин. бал за момчета медицина 27 -това прави примерно около 3.80 по биология и химия и 6-ци от дипломата.По наше време това беше немислимо newsm78.

Леле висшето образование е страшно девалвирало Rolling Eyes

# 201
  • Мнения: 6 031
Училищата в челото не са ли училища, в които се влиза след изпит и конкуренцията за там е доста по-жестока от седмокласните матури? Ако това е така, значи заслугата за по-добрата подготовка е на  средата, а не на учителите.
Според мен и средата е важна, но и учителите!

# 202
  • София
  • Мнения: 5 551
Училищата в челото не са ли училища, в които се влиза след изпит и конкуренцията за там е доста по-жестока от седмокласните матури? Ако това е така, значи заслугата за по-добрата подготовка е на  средата, а не на учителите.
Елл, извини ме, но за мен този пост е обиден. Винаги съм твърдяла, че успехите идват, когато децата и учителите са тандем и работят заедно и качествено. Да кажеш, че заслугата е само на средата, но не и на учителите е нелепо.

# 203
  • у дома
  • Мнения: 7 962
Децата от училищата в челото не ходят на частни уроци ( от МГ-тата ходят на уроци по български, но то е по-скоро за презастраховане, защото децата от там се целят в елитните държавни гимназии с голямата конкуренция, докато децата от ЧУ масово кандидатстват в АК и на тях НВО не им е важно ) Въпросът е защо в тези училища има учители, които могат да подготвят добре децата, а в другите няма. И какво трябва да се направи, за да има такива учители навсякъде.

Според мен истината е най-вече в двойно повечето часове математика ,както в частните училища,така и в МГ  Peace

# 204
  • София
  • Мнения: 5 782
На учителите несъмнено им е по-лесно и приятно да работят с мотивирани и схватливи деца, без това да омаломажава техните заслуги, разбира се.  Wink Но и според мен, ако трябва да се сложат някакви относителни тегла на важността на отделните фактори, за мен с по-голяма тежест са качествата на самите деца.

# 205
  • София
  • Мнения: 1 233
......
Според мен истината е най-вече в двойно повечето часове математика ,както в частните училища,така и в МГ  Peace

Абсолютно съм съгласна!

# 206
  • Пловдив
  • Мнения: 10 457
kalona, в МУ Пловдив има платено обучение. И затова правят "поправката".

Училищата в челото не са ли училища, в които се влиза след изпит и конкуренцията за там е доста по-жестока от седмокласните матури? Ако това е така, значи заслугата за по-добрата подготовка е на  средата, а не на учителите.
Елл, извини ме, но за мен този пост е обиден. Винаги съм твърдяла, че успехите идват, когато децата и учителите са тандем и работят заедно и качествено. Да кажеш, че заслугата е само на средата, но не и на учителите е нелепо.

 newsm10

Нашето училище се нарежда на второ място в Пловдив - област със 194 седмокласници, след децата на ОМГ /29 ученици/. Не видях друго училище в страната с толкова много деца. Успеваемост по мои изчисления - 78%. Деца, разпределени в 4 специализирани паралелки, в които се влиза с изпит, 4 обикновени паралелки. Този резултат с толкова много деца не се постига без много работа от страна на учителите. И то не само на някои от тях, това е работа на един цял екип.  Peace

# 207
  • София
  • Мнения: 3 824
Училищата в челото не са ли училища, в които се влиза след изпит и конкуренцията за там е доста по-жестока от седмокласните матури? Ако това е така, значи заслугата за по-добрата подготовка е на  средата, а не на учителите.
Елл, извини ме, но за мен този пост е обиден. Винаги съм твърдяла, че успехите идват, когато децата и учителите са тандем и работят заедно и качествено. Да кажеш, че заслугата е само на средата, но не и на учителите е нелепо.

Не съм искала да обидя никой. Всъщност исках да реабилитирам учителите от останалите училища, които бяха изкритикувани в предния пост. Не е честно да се сравняват резултатите на учител работещ с клас състоящ се от 100% мотивирани деца и друг, в чийто клас работят 2-3 души.

Да не говорим, че подготовката за матурите по БЕЛ и математика е специфична и няма как да се постигнат отлични резултати с училищния материал.

Последна редакция: чт, 16 юли 2015, 18:02 от Елл

# 208
  • София
  • Мнения: 19 932
Нещата са комплексни. И все пак на първо място и аз бих сложила децата и родителите зад тях, сформираното у дома отношение към училището и учебния процес в него. Когато едно дете е мотивирано, когато родителите му се интересуват от образованието му, то в комбинация с доброто преподаване  от страна на качествени учители нещата се получават.

За мен по-нелепо беше изказването, че в училищата в челото има такива учители, а в другите, видите ли, няма. Напротив има и още как. Но когато класът е голям и  разнороден и  в него има деца, на които въобще не им пука, с родители, които също нехаят, добрият учител не  е всесилен. Дава максимума от себе си, но от даденото се възползва само част от класа. Когато два-три-пет елемента в един клас саботират работата и "допринесат" за  общия не толкова блестящ резултат с посредственото си справяне на  НВО, успеваемостта стремглаво пада, но това не е индикация за  непременно лош учител. И никакъв мит не  е  развенчан за частните уроци. Немалко деца от частни училища ходят на школи, а напоследък има случаи и на  деца от СМГ да ходят на мат...Колкото и това положение  да не се харесва на някои хора и да го отричат.

Последна редакция: чт, 16 юли 2015, 18:34 от пенсионирана русалка

# 209
  • Варна
  • Мнения: 7 080
Сбъркана информация носят тези статистики. Абсурдно е да се сравнява средния успех на 140 деца с  този на 12, та дори и с 50.

Общи условия

Активация на акаунт