В очакване на СЕДМИ клас!

  • 46 269
  • 801
  •   1
Отговори
# 435
  • Мнения: 636

Еретичната ми мечта е класиране само от изпити - всички при равни условия!  Twisted Evil

+1 Peace



Да го предложим в писмото, поне ще знаем, че сме опитали.


2. Да го наречем "лична изгода" - да ме подкрепите, ако някой ден помоля за помощ, когато реша да отстоявам кауза, която не Ви засяга директно. Трябва да си помагаме взаимно, вярвам в това!



Разбира се,  ще те подкрепя  Grinning, ако сме на едно и също мнение  Grinning

+1 И ОТ мен Peace

# 436
  • София
  • Мнения: 4 100
+1 от мен и за двете

# 437
  • Мнения: 2 391
проект на МОН :
"Бележки, становища и предложения по проекта на Наредба могат да бъдат изпращани в МОН към дирекция „Образователни програми и образователно съдържание" на e-mail: a.tringov@mon.bg до 21 август 2015 г. (включително)."

Важно е да се изрази мнение, пък може нЕкоя 'лЕля' в министерството да го прочете и вземе предвид.
 Моето е, че взимането на общата оценка от завършен 7ми клас, трябва да е само, ако МОН осигури обективно външно оценяване с еднакви критерии за всички. И понеже няма как да стане за всички предмети, то тогава да разработят НВО изпит, покриващ материал по всички предмети и това да е общата оценка, която да взимат предвид при балообразуване.

Сегашният проект е тотално сбъркан и в ущърб на децата. Не може да са добри по всичко. Не може и да очакваме, че всички учители ще са обективни. Да се поучат от добри практики по света. Има SAT, GED и много други подобни изпити.

Предмети като музика, рисуване и физическо трябва да са pass/ fail, защото не може да се очаква всички да са художници, певци или спортисти. За целта има специализирани училища и извънкласни занимания. Не е редно това да влияе на общата оценка.

Последна редакция: ср, 12 авг 2015, 15:58 от shrekie

# 438
  • Русе
  • Мнения: 12 212
    Нима сте сигурни, че децата ви ще изкарат шестици по БЕЛ и математика. На практика може точно тази оценка от цялостната диплома да компенсира с по-висока стойност от неочакваната петица по Важните предмети. Защото една петица по физическо ще смъкне целия бал със стотни, а петицата с цяла единица.

  Класиране по изпити, към училищата - Нима очаквате да не са субективни и да няма корупция. Или пък цяло лято ходене на изпити след тежка година много позитивно.

# 439
  • София
  • Мнения: 3 824
    Нима сте сигурни, че децата ви ще изкарат шестици по БЕЛ и математика. На практика може точно тази оценка от цялостната диплома да компенсира с по-висока стойност от неочакваната петица по Важните предмети. Защото една петица по физическо ще смъкне целия бал със стотни, а петицата с цяла единица.

  Класиране по изпити, към училищата - Нима очаквате да не са субективни и да няма корупция. Или пък цяло лято ходене на изпити след тежка година много позитивно.


Първото е точно така.

А за второто - класиране с отделни изпити за всяко училище няма как да има без добрата воля на училищата, а много силно се съмнявам, че такава има. Но дори и да е така, инициативата би трябвало да дойде от училищата към МОН, а идеята от активистите към училищата. Дори и да пуснете идеята на МОН не виждам какво може да направи то?

# 440
  • Мнения: X
Като си спомня какъв рев беше тази година, че датата на изпитите по математика в две софийски училища беше една и съща, си представям какъв всемирен ужас ще настане, ако всяка гимназия има свой изпит.  Grinning

# 441
  • Мнения: 2 391
Изпита би могъл да е общ, НВО, само че с въпроси покриващи и т.нар. неглежирани предмети, заради които уж променят балообразуването.

# 442
  • Русе
  • Мнения: 12 212
  Всеки изпит си е стрес,моментен скрийнинг - по малко или много субективен критерий, доколкото е изготвен от ограничен екип. Защо една диплома да е по-малко обективна. Ако някой се чувства ощетен, може да изисква ревизиране на оценката. Ако пък има училища, с лесно изкарани оценки, то на тези ученици ще е по-трудно да покрият максималните критерии при изпита, който има основна тежест при балообразуването.

# 443
  • София
  • Мнения: 3 824
Като си спомня какъв рев беше тази година, че датата на изпитите по математика в две софийски училища беше една и съща, си представям какъв всемирен ужас ще настане, ако всяка гимназия има свой изпит.  Grinning
Беше доста странно единствените две държавни училища в София със собствен изпит по математика да го направят на една и съща дата.

# 444
  • Мнения: 1 683
Добре, а каква е ролята на настоящото НВО по "ПРИРОДНИ НАУКИ И ЕКОЛОГИЯ", включващо предметите Химия, Физика и биология?
Оценките от НВО-то влизат като текущи за втория срок ли? Имат ли по-голяма тежест от останалите оценки?
Също и за ОБЩЕСТВЕНИ НАУКИ, ГРАЖДАНСКО ОБРАЗОВАНИЕ И РЕЛИГИЯ?

# 445
  • Варна
  • Мнения: 4 295
  Всеки изпит си е стрес,моментен скрийнинг - по малко или много субективен критерий, доколкото е изготвен от ограничен екип. Защо една диплома да е по-малко обективна. Ако някой се чувства ощетен, може да изисква ревизиране на оценката. Ако пък има училища, с лесно изкарани оценки, то на тези ученици ще е по-трудно да покрият максималните критерии при изпита, който има основна тежест при балообразуването.

Точно така е! И съм сигурна ,че "силните" деца ще си останат в "трудните" у-ща(ако родителите им са ок горе де)  ,защото на матурата ще дръпнат разликата от едната 5ца в дипломата да речем по рисуване.  Wink И не ,не са само уроците и школите допринесли за отличните оценки на матурата.  Peace

# 446
  • Мнения: 2 391
А дали критериийте на изпита са максимални или минимални?
Не може да се сравняват изискванията между населените места, камо ли между училищата или пък тези на учителите. Така, че ще има много училища с лесно изкарани оценки и висок успех, и други, където децата ще са ощетени заради изначално по-високите изисквания към тях.
НВО макар и не най-идеалното решение, осигурява обективност (поне до някаква степен), която няма как да се осигури по всички предмети.  

# 447
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Добре, а каква е ролята на настоящото НВО по "ПРИРОДНИ НАУКИ И ЕКОЛОГИЯ", включващо предметите Химия, Физика и биология?
Оценките от НВО-то влизат като текущи за втория срок ли? Имат ли по-голяма тежест от останалите оценки?
Също и за ОБЩЕСТВЕНИ НАУКИ, ГРАЖДАНСКО ОБРАЗОВАНИЕ И РЕЛИГИЯ?


Текуща оценка си е.  Peace Има учители обаче ,които я вземат предвид при оформянето нагоре или надолу като по-голяма тежест.

# 448
  • Мнения: X
Като си спомня какъв рев беше тази година, че датата на изпитите по математика в две софийски училища беше една и съща, си представям какъв всемирен ужас ще настане, ако всяка гимназия има свой изпит.  Grinning
Беше доста странно единствените две държавни училища в София със собствен изпит по математика да го направят на една и съща дата.
Е, ако всяка гимназия има собствен изпит е твърде възможно картинката да се повтори в по-големи мащаби. Да не говорим на колко изпита ще трябва да се явят голям брой деца.
При нас е лесно. Една езикова и една математическа - евентуално два изпита. Да му мислят големите градове и...следващите набори.  Wink

# 449
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
   Нима сте сигурни, че децата ви ще изкарат шестици по БЕЛ и математика. На практика може точно тази оценка от цялостната диплома да компенсира с по-висока стойност от неочакваната петица по Важните предмети. Защото една петица по физическо ще смъкне целия бал със стотни, а петицата с цяла единица.

  Класиране по изпити, към училищата - Нима очаквате да не са субективни и да няма корупция. Или пък цяло лято ходене на изпити след тежка година много позитивно.

В нищо не съм сигурна. Освен, че възприемам законите и правилата като средства за справедливо уреждане на ситуации и проблеми. В случаят не е така.

Не съм коментирала какво е добро за моето дете. То може да е съвсем различно и от сегашния и от новопредложения. Искам да се явява при условия не по-лоши от тези на предните набори. Зесега няма изгледи ако направят промените:
1. Няма да има ден между изпитите.
2. Формулата е променена.
3. Промяната води до по-голяма тежест на българския, а много деца са учили 2 години с друга нагласа. /Същото важи и за годишните оценки- отношението и мненията са налични/.

По второто "нима" - аз лично положих 2 изпита /2 места/ след 7ми клас и пак така след 12ти. Не е лоша схема според мен. Част цената на мястото е доверието в него, включително изпитите.

Общи условия

Активация на акаунт