Частни училища - информативна тема 9

  • 63 177
  • 739
  •   1
Отговори
# 210
  • София
  • Мнения: 62 595
а аз не съм съгласна психологът да има последната дума, защото се съсредоточава твърде голяма власт в ръцете му, и то най-субективно се лежи на неготово мнение. Да не говорим, че това е една променлива с критично голяма тежест и зад нея може да стои всичко - от неговото лично нехаресване на детето до "спуснати отгоре" решения. В случая по някакъв извратен за мен начин психологът го играе корпоративния ейч-ар, само че тук се оценяват деца, които дори не подозират това. Е, мерси, ама за мен е унизително да подлагам детето си на такова нещо. Сто пъти предпочитам да има определен изпит с определени критерии и не една, а пет книжки със задачи да изрешава, отколкото някакъв психолог, съвсем незнайно по какви критерии, да решава дали моето дете е подходящо за въпросното училище! Много им здраве на такива, не се е свършил светът с техните училища! Защото си спомням, че когато ходих да проверявам именно в ПЧМГ за осми клас, само дето звезди не ми свалиха от небето да ме убедят да си запиша децата там предвид високите им оценки на НВО и в НПМГ. Що ли, а, а за среща с психолог и дума не обелиха? Изведнъж по мое описание децата ми са се оказали благонадеждни и няма нужда психолог да ги интервюира? Аз не бих се и съгласила, пък ако ще светът да се обърне! А на вас ви чупят стойки с евтини психологически хватки!

# 211
  • Мнения: X

Но ако идеята на Питагор е да имат академични резултати. Трудно биха взели артистично дете. Ами те ходят доколкото видях на всяко математическо състезание. Няма логика то да е там.


Идеята на Питагор не беше оповестена така. Единствената разлика като предмети за ПУК е в едно-две допълнителни занимания по "Занимателна математика". Така, че всичките ви разсъждения са без основание и с цел защита на някаква добре изнасяща ви теза. И в Питагор не са приети само деца, които на 5 г. (о Боже  Mr. Green) имат афинитет към математиката.  Mr. Green Има и артистични. Дори на срещата в Питагор беше изтъкнато, че до 3-ти клас не може да се каже кой има талант в математиката. Казаха, че до тогава на повечето деца математиката им е по-лесна от българския.

Изобщо крайно абсурдно е да твърдите, че училищата търсят и даже само допускат, че на 5 г. могат да отсеят децата по признаци, които се проявяват много по-късно. Слезте на земята моля ви!

Напълно подкрепям Андариел в горния и пост! Няма да се уморя да повтарям, че наличието на психолог в цялата схема е с цел лесно и без възможност за възражения да елиминират кандидати, които по някакви причини (които не могат смислено да обяснят) са решили, че не искат в училището. Но ако е истина съм много приятно изненадана от различния подход в БШ. Подхода в другите две училища очевидно не е същия. Mr. Green

Последна редакция: вт, 29 сеп 2015, 11:36 от Анонимен

# 212
  • Мнения: 9 043
 Andariel, нали все пак сме наясно, че 5 годишните не решават диференциални уравнения. Естествено, че трябва да има знания. Но според мен е по-важно колко знания може да поеме в бъдеше едно дете. Отколкото какво знае до момента ( разбира се и това е важно).

Пример: Детето ми има страхотно въображение. Но с рисуването - понякога трудно познавам какво е нарисувал. Но пък може да сглоби Лего за 14+ години сам по упътване.
По-голямо дете на моя приятелка рисуваше страхотно в ПУК. Но тя го записа в училище с език и математика. Щото видиш ли рисуването не било переспективно. В 4 клас кандидаства в СМГ - не влезе разбира се. Сега е в художествена паралелка - уникален е. Лего за 6 годишни трудно сглобява.

Та човек би трябвало да се води по детето и да вярва на хората с които ще работи в училище.
Вместо да подлага тяхната преценка на съмнение.

# 213
  • Мнения: 7 667
Хм, до голяма степен съм съгласен с последното мнение на Андариел.
Скрит текст:
Психолозите наистина са елемент от корпоративните глупости, също както ейч-арите:) Досега не съм видял ейч-ар да е компетентен наистина за качествата на кандидатите по простата причина, че яйчарите бъкел не разбират от работата и специалността на кандидатите Joy
Да видим дали и в бъдещите години училищата ще правят такива изпълнения с приема, защото следващите набори са доста по-малки и вероятно няма да има толкова много кандидати. Сега за ПУК май кандидатства набор 2009, когато са родени 81572 деца /според сайта на НСИ/, а нашият набор е 69678 деца, т.е. 85% от набор 2009. Това са цифри за цяла България, наистина в София разликата е по-малка, но пак е съществена - набор 2009 за София е 15360 деца, а нашият набор е 13671 деца, т.е. 89%. Тоест, когато ние кандидатстваме, децата ще са с 11% по-малко от сега. Разбира се, процентът деца обаче, които ще искат да кандидатстват в ЧУ, може и да е по-висок от сега и като бройка кандидатстващите да са сравними; не знам. Но като ви чета, оставам с впечатление, че нещата с приема стават по-лоши всяка година, по-непрозрачни и по-субективни. Набор 2013 пък е най-малкият досега - 67061 деца, 82,2% от набор 2009.

Защото, Хоуп, ако продължават така, наистина нищо чудно скоро да ги накарат и интеграли да решават на приема за ПУК.

Последна редакция: вт, 29 сеп 2015, 11:43 от Татко Мецан

# 214
  • Мнения: 820
Ок, нека не е с тестове и не е с психолог, как тогава според вас едно училище с 10-20-50 места да подбира от примерно 200 кандидати?

# 215
  • София
  • Мнения: 62 595
Andariel, нали все пак сме наясно, че 5 годишните не решават диференциални уравнения. Естествено, че трябва да има знания. Но според мен е по-важно колко знания може да поеме в бъдеше едно дете. Отколкото какво знае до момента ( разбира се и това е важно).

Пример: Детето ми има страхотно въображение. Но с рисуването - понякога трудно познавам какво е нарисувал. Но пък може да сглоби Лего за 14+ години сам по упътване.
По-голямо дете на моя приятелка рисуваше страхотно в ПУК. Но тя го записа в училище с език и математика. Щото видиш ли рисуването не било переспективно. В 4 клас кандидаства в СМГ - не влезе разбира се. Сега е в художествена паралелка - уникален е. Лего за 6 годишни трудно сглобява.

Та човек би трябвало да се води по детето и да вярва на хората с които ще работи в училище.
Вместо да подлага тяхната преценка на съмнение.

Ако ще Господ да слезе на земята, и той не може да каже колко знания в бъдеще може да поеме едно дете. И това хората, които се занимават с детско развитие го знаят. Има правени модели, има правени експерименти, но никой досега не си е сложил главата в торбата да твърди, че може да се прогнозира едно 5-годишно дете как ще се развие и колко знания ще поеме (всъщност, то не поема, то гради знание), дори да му направят пълно обследване с психиатър, невролог, невропсихолог и каквито ще светила да се сетиш. Това няма начин да не го знаят въпросните психолози в училищата, а ако не го знаят, то толкова по.зле за тях, значи не са си написали домашното, когато е трябвало. Американците чрез САТ се опитват да пробутат идеята как точките на този изпит определят академичното представяне на студентите, и то говорим за възрастни хора, обаче всички изследвания до момента показват, че няма такава причинно-следствена връзка, както и не може балът по САТ да се смята за прогностичен фактор за бъдещо академично представяне. За справка Шапиро, Психологическо тестиране.
Всеки специалист, който работи с деца знае, или поне би трябвало да знае, че едно обследване на детето дава някаква "снимка" на това какво е показало детето към момента, и винаги трябва да се отчита една голяма променлива, че детето на тази малка възраст е с незряла нервна система и може по някакви външни или вътрешни причини да не покаже максимума. А на всичко отгоре може и тестът, дето никой не ви го показва и не ви казва как е изработен, да е със спорна валидност. Дори би трябвало да ви уведомят точно какъв е този тест, къде и как е валидиран, на колко деца е тестван, да има графики и таблици. Иначе със същия успех можете да си правите тестове от Космополитън и женски вестници.

# 216
  • София
  • Мнения: 4 100
А вие , които не сте съгласни с настоящите условия за прием, какво предлагате?
Ако резултата е само от теста, и няма оценка на детето, ще приемат по-добре подготвените деца, но ще останат извън борда деца, които нямат амбициозни родители.
Ако резултатите се съобщават веднага след теста, то ще се запишат най-бързо реагиралите в първите седмици деца.
Ако се изчака до края, то тогава е ясно, че психоложката и всичко останало, минало преди седмици е вече забравено за коментар.
Лично аз не виждам някакъв много разумен подход да се отсеят такива малки деца. Винаги ще има недоволни, ще има субективизъм.

Андариел, какво интервю с психолог за 7 -класник??! Там знания и уменията могат да се проверят бързо и лесно.

# 217
  • Мнения: 19 992
Ок, нека не е с тестове и не е с психолог, как тогава според вас едно училище с 10-20-50 места да подбира от примерно 200 кандидати?
По реда на записването. Записваш детето още с раждането му и тъкмо като стане на 6г, ще се е освободило място  Mr. Green

Ако училището ми е важно и детето не е прието, естествено е да искам да му видя резултата. В нашия случай исках да видя къде е сбъркала, за да наблегнем за другия изпит.

# 218
  • София
  • Мнения: 62 595
А ако този седмокласник се окаже хиперактивен или с някакви поведенчески отклонения, а?

Работата е там, че няма ясен регламент, защото иначе трябва да си защитят регламента. А сега минава както дойде. В крайна сметка родителите се натискат да си вкарат децата там, така че те се съгласяват с неясната процедура. Дори се отрича да има процедура, затова и казват "няма нужда нищо да се подготвя, всичко се учи в ДГ". Там, където има субективизъм и неясноти, там стават и най-много проблеми.

# 219
  • Мнения: 1 970
Хм, до голяма степен съм съгласен с последното мнение на Андариел. Да видим дали и в бъдещите години училищата ще правят такива изпълнения с приема, защото следващите набори са доста по-малки и вероятно няма да има толкова много кандидати. Сега за ПУК май кандидатства набор 2009, когато са родени 81572 деца /според сайта на НСИ/, а нашият набор е 69678 деца, т.е. 85% от набор 2009. Това са цифри за цяла България, наистина в София разликата е по-малка, но пак е съществена - набор 2009 за София е 15360 деца, а нашият набор е 13671 деца, т.е. 89%. Тоест, когато ние кандидатстваме, децата ще са с 11% по-малко от сега. Разбира се, процентът деца обаче, които ще искат да кандидатстват в ЧУ, може и да е по-висок от сега и като бройка кандидатстващите да са сравними; не знам. Но като ви чета, оставам с впечатление, че нещата с приема стават по-лоши всяка година, по-непрозрачни и по-субективни. Набор 2013 пък е най-малкият досега - 67061 деца, 82,2% от набор 2009.

Защото, Хоуп, ако продължават така, наистина нищо чудно скоро да ги накарат и интеграли да решават на према за ПУК.

Мецане, не вярвай на статистиката... Цяла България май се пренася вече в София, от година на година нещата са по-драматични. Вече седмица - откак е почнало училището, не мога да изляза сутрин от квартала и да стигна до Младост 2 по половин час да закарам дтето на училище (3 км са) а очаквах, че с приключването на ремонта на булеварда там и пускането на метрото нещата ще са по- добре... Същата работа и Бистришко шосе и Симеоновско, кошмарът е пълен...
Така че, къде се е родило детето нама особено значение, важно е къде живее, а имам чувството, че София расте с по 10% минимум, ако не и повече, всяка година.
Така че, не разчитай, мисля... Действително, по-малки са наборите, но като че ли за столицата няма особено значение с тази миграция.

# 220
  • София
  • Мнения: 4 100
А ако този седмокласник се окаже хиперактивен или с някакви поведенчески отклонения, а?



Има правилник на училището, подписва се. Ако той не съумее да го спазва след първата година ще е извън у-щето. Просто, ясно и коректно.

# 221
  • Sf
  • Мнения: 977
Каква е логиката човек да си натиска детето да кандидатства, ако не му харесват условията за прием? Въпросът се решава лесно, като отиде там, където тези условия го устройват и край. Не искате тест или психолог - отидете в училище без тест и психолог. Има такива.

# 222
  • София
  • Мнения: 62 595
а тогава защо им трябва да наблюдават и интервюират 5-годишно дете? Нали има правилник на училището - записват детето, пък ако то не спазва правилника, да вземат мерки! Значи, 5-годишните са по-опасни от седмокласниците, та трябва да бъдат оценявани психологически и педагогически половин ден. Все едно кандидатстват в ЦРУ, КГБ и НАСА едновременно!

# 223
  • Мнения: X

Мецане, не вярвай на статистиката... Цяла България май се пренася вече в София, от година на година нещата са по-драматични. Вече седмица - откак е почнало училището, не мога да изляза сутрин от квартала и да стигна до Младост 2 по половин час да закарам дтето на училище (3 км са) а очаквах, че с приключването на ремонта на булеварда там и пускането на метрото нещата ще са по- добре... Същата работа и Бистришко шосе и Симеоновско, кошмарът е пълен...


И при нас е същото. Мъжа ми всеки ден е на нокти докато я закара и после докато стигне до офиса.

Каква е логиката човек да си натиска детето да кандидатства, ако не му харесват условията за прием? Въпросът се решава лесно, като отиде там, където тези условия го устройват и край. Не искате тест или психолог - отидете в училище без тест и психолог. Има такива.

Ама проблема е че ти разбираш какви са били субективните условия за прием едва след като си минал изпита.  Mr. Green Или по скоро разбираш, че не отговаряш на тях без да знаеш какви са точно. На срещите всички са много отворени, много мили. А нещата ти искристализират по-късно защото:


Работата е там, че няма ясен регламент, защото иначе трябва да си защитят регламента. А сега минава както дойде. В крайна сметка родителите се натискат да си вкарат децата там, така че те се съгласяват с неясната процедура. Дори се отрича да има процедура, затова и казват "няма нужда нищо да се подготвя, всичко се учи в ДГ". Там, където има субективизъм и неясноти, там стават и най-много проблеми.

Последна редакция: вт, 29 сеп 2015, 12:00 от Анонимен

# 224
  • София
  • Мнения: 4 100
а тогава защо им трябва да наблюдават и интервюират 5-годишно дете? Нали има правилник на училището - записват детето, пък ако то не спазва правилника, да вземат мерки! Значи, 5-годишните са по-опасни от седмокласниците, та трябва да бъдат оценявани психологически и педагогически половин ден. Все едно кандидатстват в ЦРУ, КГБ и НАСА едновременно!

Ти наистина ли не разбираш?
Защото теста при 5 годишното хлапе е твърде относително нещо.
Докато теста при 7-класника дава отговор какво знае и може това дете.

Общи условия

Активация на акаунт