Частни училища - информативна тема 14

  • 82 668
  • 746
  •   1
Отговори
# 480
  • Мнения: 1 007
Разбира се, има изключения без уроци и без обучение в ЧУ с голям хорариум от часове по БЕЛ и мат, но са твърде малко на фона на масата... 
Малко са, защото не са се светнали, че ако си четат всичките книги по списъка, плюс още по свой избор, уроците стават напълно излишни. Никой не санкционира непрочитането на задължителната литература, дори мисля, че това се насърчава, а и умишлено се пречи, като се запълват ваканциите с домашни. Децата се радват на тази свобода, но за изпит стават неуверени и търсят спасение в уроците.

# 481
  • София
  • Мнения: 19 560
Децата ходят на уроци за влизане в гимназии, защото не си четат задължителната литература, това ли казваш? 
Предполагам, че не съм те разбрала правилно, защото е абсолютно смехотворно това.

# 482
  • Мнения: 1 007
Децата ходят на уроци за влизане в гимназии, защото не си четат задължителната литература, това ли казваш? 
Предполагам, че не съм те разбрала правилно, защото е абсолютно смехотворно това.

Това е минимумът, който трябва да се прави през годините. А дори в седми клас изискванията са занижени до прочитането само на отделни глави.

# 483
  • София
  • Мнения: 19 956
Децата ходят на уроци за влизане в гимназии, защото не си четат задължителната литература, това ли казваш? 
Предполагам, че не съм те разбрала правилно, защото е абсолютно смехотворно това.


+1 Peace. Само с четенето на литература, задължителна или не, не става. И по-горе го написах, Химикал, конкуренцията винаги ще налага допълнителна подготовка в общия случай. Голямата ми дъщеря от малка четеше и задължителната литература, и множество книги, избрани от самата нея. От доста години и пише разни неща - може да не са особено стойностни за разбирачите, но са грамотни, богати откъм речник и свързани като смисъл. Печелила е и разни нагаради през годините  за собствена поезия, при това и на чужд език. И какво.... Имаше на изпита по БЕЛ в 7 клас отлична оценка, но все пак  по-ниска от  тази на сестра й, която беше прочела само откъсите от седмокласните произведения... hahaha Изпитът след 7 клас НЕ измерва грамотност и способност да се изразяваш (които безспорно се разиват с четенето), измерва разни подробности и откровени недомислици. Не е да не се нагледахме през годините на грешно интрепретирани графики, на спорен правопис, на изфабрикуван буквализъм в заглавията (незспазван иначе от етзи по-горе при публикуване на учебната програма по класове)... И като се знае, че всяка година има такива бисери, децата си ходят на курсове и там грижливо им набиват в кратунките  на папагалски принцип  разни "полезни" нещица... Знаят учителите какво си иска и в тези минитези и съответно обработват почвата с готови клишенца. Понеже Ботев, Вазов, Йовков, Славейков и не помня още кои бяха седмокласните автори са знаели що е то апосиопеза, алитерация, синекдоха, антиклимакс, епианафора, синтактичен паралелизъм и прочие... Та ми е интересно как четенето на тонове литература, задължителна или не, ти помага да научиш горните неща, изучавани някога само от филолози. А сега на курса ги "научават" за изпита и после, след отличната оценка с макар и непрочетени изцяло произведения - хвър, бяло петно.... А в училище не стига времето да задълбаят в тази така "ценна" материя.
И сценарият се повтаря в 12 клас. По курсовете се предлагат вече  и резюмета на произведенията..... И смешното е, че зрелсотници, каращи само на прочетените резюмета, имат също високи оценки..

Последна редакция: чт, 01 сеп 2016, 19:39 от пенсионирана русалка

# 484
  • Мнения: 477
Нещо се обърках. Изпитът след 7 клас в момента не е ли преразказ на непознат текст? Тия апосиопези и синекдохи в някакъв тест ли ги има?

# 485
  • Мнения: X
Нещо се обърках. Изпитът след 7 клас в момента не е ли преразказ на непознат текст? Тия апосиопези и синекдохи в някакъв тест ли ги има?
Преразказът е само вторият модул, който носи и по-малко точки.

# 486
  • Мнения: 477
Първият модул е само теста, нали?

Това е още по-глупаво. Съчинение-разсъждението преди години даваше възможност да разсъждаваш, да не знаеш какво е синекдоха, и пак да изкараш над 5,50 на изпита, а сега не трябва да мислиш, трябва само да преразкажеш и да знаеш небивалици от типа на апосиопеза?! За какво newsm78

Смятах, че са глупави конспиративни теории, но сега виждам как държавата умишлено се опитва да създаде повече работници, отколкото мислещи хора. Другите държави също го правят, забавят обучението до степен, че нашите петокласници след приравнителен изпит в другата държава са за осми клас.

# 487
  • София
  • Мнения: 62 595
ахам, още малко и са разсъждавали на съчинение-разсъждение! И там са същите клишета, няма какво да се лъжем. Има формат и очаквани неща, които носят точки, следователно се готвиш по формата точно по този начин и учиш точно тези неща, които  ще ти носят точки. Иначе до утре можем да си фантазираме ретроспективно-идеалистично как се било разсъждавало на изпит.
Айде, без конспирации! Просто хората толкова си могат, няма нужда да им приписваме повече способности, отколкото имат.

# 488
  • Мнения: 477
ахам, още малко и са разсъждавали на съчинение-разсъждение
Аз си разсъждавах, не знам за другите. Без уроци и заучени неща, при това ми се падна произведение, над което дори не бях мислила преди това, защото ми се виждаше безсмислено. На когото му трябва да заучава разсъждения, за да мине с прилична оценка този изпит, му съчувствам. Не всеки е за елитно училище, както и не всеки е за висше образование, и въобще не всеки е за навсякъде.

Айде, без конспирации! Просто хората толкова си могат, няма нужда да им приписваме повече способности, отколкото имат.
А с това изречение съм хиляда процента съгласна! Ти го каза!

# 489
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, да, всички сме гениални и без уроци сме влезли, пък да се чуди човек как и преди двайсет години уроците за кандидатстване в езикова гимназия процъфтяваха! Е, да, партизански, в дълбока публична тайна, с уреждане с връзки даден учител да ти вземе детето, ама пак си ги имаше. Входният изпит нищо не показва освен, че човек е успял да го вземе и да се класира. Входният изпит не е предиктор за бъдещо справяне, дори за САТ.

# 490
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 613
Да, да, всички сме гениални и без уроци сме влезли, пък да се чуди човек как и преди двайсет години уроците за кандидатстване в езикова гимназия процъфтяваха! ...
и за университета също. Имах състуденти от НЕГ, почти цял клас, бяха ходили на един и същи учител за да се явят (и изкарат отличен резултат) на кандидатстудентския изпит. А пък ние си мислехме, че в немската се учи яко и няма нужда от уроци  Joy
Така или иначе образованието ни е ужасно, а според мен една важна причина е именно конурентния му характер от най-ранна детска възраст. И непрекъснато се следва мантрата, че така било цял живот. Разбира се, конкурират се за местата в корпорациите и никога не им хрумва да се захванат с нещо свое...
Пречим им да развиват талантите си, защото децата нямат време да се занимават с онова, което ги вдъхновява и пленява. Или пък може би имат, в някой и друг час между школите по математика, плуването, английския, танците и т.н.
ЧУ не са изключение. Щеше ми се да има вариант в училище да си имат часове, в които могат да се занимават с каквото им харесва. Без да си пречат разбира се...

# 491
  • София
  • Мнения: 62 595
Тук не съм съгласна - при половиндневно присъствие в училище децата имат достатъчно време, за да се занимават с това, което им е интересно. Градските деца не са като тези на село, да трябва да си напишат домашните и да работят по двора. Школите по музика, език, спорт, математика и пр. са именно занимаване с любими неща, защото едва ли може едно дете твърде дълго да се занимава с нещо, което не му харесва, особено ако това нещо не е свързано с училище. Креативността човек си я носи по дефиниция, така че никое образование не може да я убие. Вкъщи също имат време да се занимават, стига да искат. Колкото до захващането на нещо свое, за доста хора катеренето по корпоративната стълба и сигурната заплата на работник е по-привлекателно пред предприемаческите рискове и е напълно разбираемо.

# 492
  • Мнения: 25
Нищо информативно не остана темата. Има си потрбители, които държат да докажат, че частното образование не си струва парите и въртят - сучат все около това. Не знам какъв комплекс ги кара да окупират така стръвно всяка една тема за частно училище или гимназия, но е изключително досадно! Човек трябва да препуска през километри техни излияния за да намери евентуално мнения с информативен характер!

# 493
  • София
  • Мнения: 62 595
А ти с какво допринесе за информативността на темата или гледаш само консуматорски - търсиш нещо и то ти се поднася на тепсия стегнато и прегледно, та да не се мъчиш? Събрано, сготвено, сдъвкано, бутнато в устата ти, а ти само като гардже да гълташ. Не зная къде прочете, че частното образование не си струва, ама явно си доста назад с четенето. Айде, сега, претенции!

# 494
  • Мнения: 3 659
Нищо информативно не остана темата. Има си потрбители, които държат да докажат, че частното образование не си струва парите и въртят - сучат все около това. Не знам какъв комплекс ги кара да окупират така стръвно всяка една тема за частно училище или гимназия, но е изключително досадно! Човек трябва да препуска през километри техни излияния за да намери евентуално мнения с информативен характер!
Peace 

Общи условия

Активация на акаунт