Сдружение „Фридрих Шилер“ прием 2017/2018

  • 146 688
  • 1 139
  •   1
Отговори
# 1 035
  • Мнения: 4 369
А тази година има ли външен прием за 145-то или само за 131-во като миналата година?

# 1 036
  • Мнения: 350
Не се влиза нито с химикалче, нито с водичка.
Химикалчето се дава от сдружението, както и всичко останало.

# 1 037
  • Мнения: 47
То и миналата година критериите бяха горе долу така, но с по - малко години за уседналост. Да не говиорим че в този випуск има и по- малко деца. Така че според мен проблем няма да има. По - скоро проблема е че кварталните мами искат направо в Шилер да влязат. Като разберат че няма да стане, търсят по- добри варианти.

# 1 038
  • Мнения: 183
Аз лично базирам стратегията си на това какво ще стане в първи клас и дали детето ми ще може да продължи в същото училище. След като нямам уседналост от 3 години, шанса ми е нисък и опцията ПУК не може да проработи дори и да бъде приет. За мен е важно да продължи в първи клас, а не да го местя след една една година.

# 1 039
  • Мнения: 1 956
Аз лично базирам стратегията си на това какво ще стане в първи клас и дали детето ми ще може да продължи в същото училище. След като нямам уседналост от 3 години, шанса ми е нисък и опцията ПУК не може да проработи дори и да бъде приет. За мен е важно да продължи в първи клас, а не да го местя след една една година.
Ами ако приемат детенцето тази година, хубаво ще е веднага да си смените настоящия адрес (не по ЛК , а само временния)-  съответно в прилежащия район на някое от училищата партньори ..така другата година към май месец, ще имате над 1 година уседналост  и когато кандидатства в първи клас ( ако се запазят тези критерии) детето ви ще попадне във 2-ра група ( 8.2.) и ще има доста добър шанс за прием ..да не кажа , че за 131-во ще имате даже почти 100% шанс за прием 1-ви клас.

Аз лично, не мога да намеря познати , при които да се регистрирам в Младост 4 и за това , ще си останем група 8.4. ако ни приемат - приемат  ... все още, хората не умират да си записват децата в :"Циганското "  в Младост. Ако не - ще си се запишем в кварталното, което също е доста добро. 
Бих ви посъветвала , да игнорирате писанията на Артери - тя таи омраза към сдружението и чрез постовете си , всячески се опитва да разубеди хората да кандидатстват:) Simple Smile Всеки има право на мнение, но не се подвеждайте по нейните съвети Simple Smile Simple Smile
Също така , очаква се да се разработи и система за прием ( както за ДГ и ПГ) и нещата ще са доста по -прозрачни  , както и да се унифицират правилата за прием в ПГ и 1-ви клас. Но, адресът , при всички условия , ще се запази като водещ критерии:) 

# 1 040
  • Мнения: 183
Аз лично базирам стратегията си на това какво ще стане в първи клас и дали детето ми ще може да продължи в същото училище. След като нямам уседналост от 3 години, шанса ми е нисък и опцията ПУК не може да проработи дори и да бъде приет. За мен е важно да продължи в първи клас, а не да го местя след една една година.
Ами ако приемат детенцето тази година, хубаво ще е веднага да си смените настоящия адрес (не по ЛК , а само временния)-  съответно в прилежащия район на някое от училищата партньори ..така другата година към май месец, ще имате над 1 година уседналост  и когато кандидатства в първи клас ( ако се запазят тези критерии) детето ви ще попадне във 2-ра група ( 8.2.) и ще има доста добър шанс за прием ..да не кажа , че за 131-во ще имате даже почти 100% шанс за прием 1-ви клас.

Аз лично, не мога да намеря познати , при които да се регистрирам в Младост 4 и за това , ще си останем група 8.4. ако ни приемат - приемат  ... все още, хората не умират да си записват децата в :"Циганското "  в Младост. Ако не - ще си се запишем в кварталното, което също е доста добро.  
Бих ви посъветвала , да игнорирате писанията на Артери - тя таи омраза към сдружението и чрез постовете си , всячески се опитва да разубеди хората да кандидатстват:) Simple Smile Всеки има право на мнение, но не се подвеждайте по нейните съвети Simple Smile Simple Smile
Също така , очаква се да се разработи и система за прием ( както за ДГ и ПГ) и нещата ще са доста по -прозрачни  , както и да се унифицират правилата за прием в ПГ и 1-ви клас. Но, адресът , при всички условия , ще се запази като водещ критерии:)  

О не, не тая омраза. Няма за какво. Както  вие написахте, нещата ще станат по-прозрачни. Това е ключовия ми мотив. Досега сдружението не е работило съгласно никакви правила и норми, без никаква яснота, предвидимост и прозрачност. Нищо лично към Шилер и успехите им, те си заслужават славата и искрено се надявам да продължат да бъдат много добър пример за качествено и успешно образование. Но при еднакви условия за прием, без дискриминационни критерии и с равен шанс за всяко дете.

Поздрави
АРТЕРИ

# 1 041
  • Sofia
  • Мнения: 7 489
... Нищо лично към Шилер и успехите им, те си заслужават славата и искрено се надявам да продължат да бъдат много добър пример за качествено и успешно образование. Но при еднакви условия за прием, без дискриминационни критерии и с равен шанс за всяко дете.
Единственият критерий, който е приело Сдружението е "брат/сестра". Ако беше дискриминационен, сега нямаше да фигурира в новата Система за прием в първи клас и да е приложим за всички училища.
Какъв по-равен шанс от тест/изпит?. Всяко дете може да се пробва и успее ако има  заложби или е добре подготвено.
Подчертавам - говорим за прием в Сдружението, не в училището.

# 1 042
  • Мнения: 183
... Нищо лично към Шилер и успехите им, те си заслужават славата и искрено се надявам да продължат да бъдат много добър пример за качествено и успешно образование. Но при еднакви условия за прием, без дискриминационни критерии и с равен шанс за всяко дете.
Единственият критерий, който е приело Сдружението е "брат/сестра". Ако беше дискриминационен, сега нямаше да фигурира в новата Система за прием в първи клас и да е приложим за всички училища.
Какъв по-равен шанс от тест/изпит?. Всяко дете може да се пробва и успее ако има  заложби или е добре подготвено.
Подчертавам - говорим за прием в Сдружението, не в училището.

Веднага ви репликирам.

Брат/Сестра е дискриминационен еднозначно, защото беше единствен миналата година на първо класиране в 145то, без достъп за първи деца. Питам всяко семейство ли има по две и повече деца и защо вторите да се приемат, а първите не? Едно дете по-лошо ли е от братче/сестриче?

Критерия забележете фигурира в допълнителните за първи клас, не във водещия, дебело подчертавам, и той носи точки само ако броя на децата в групите по водещ критерий е повече от местата, така че СО са си свършили работата прекрасно в това отношение.

Как ще коментирате, че на изпита може да се явят две деца, едното на 5 години и 2 месеца, другото на 5 години и 11 месеца и да бъдат оценявани обективно?!?!?!?! Поредния абсурд на Шилер.

Това което направи СО да вкара критерии за прием в ПУК е грандиозна промяна за по-добро.

# 1 043
  • Sofia
  • Мнения: 7 489
Брат/Сестра е дискриминационен еднозначно...
Няма такова нещо. Ако е дискриминационен, КЗД щеше да го отбележи като такъв заедно с критерия "местработа".
Критерия забележете фигурира в допълнителните за първи клас, не във водещия, дебело подчертавам, и той носи точки само ако броя на децата в групите по водещ критерий е повече от местата, така че СО са си свършили работата прекрасно в това отношение.
Точно така, критерият фигурира, независимо че е допълнителен. Ако беше дискриминационен нямаше да го има.
Тук пак нещо се бърка прием в първи клас и прием в Сдружението...

# 1 044
  • Мнения: X
Т.е. ако едно "второ" дете и едно "първо" дете имат равен брой точки на "изпита" влиза в сила предимството на второто дете. Но ако първото дете има и една стотна от точката повече от братче/сестриче, то си влиза по право? Така ли е било до сега или братчетата и сестричетата се приемаха независимо от точките им и предреждаха по-добре представилите се от тях деца?  Mr. Green

А тези предимства са си дискриминационни когато има конкурс, какъвто е случая със Сдружението(ако потвърдите, че горното ми предположение е вярно). Защото от една страна Сдружението подбира по знания и можене, но от друга страна казва, че по неясни причини едни деца дори и да са се представили по-зле влизат по право. Казусът е различен с този при приема в общински училища в 1 клас, и разликата е в наличието на изпит при Шилер. Просто още никой не се е сетил да сезира компетентните органи. Същото е и с приема на близнаци в някои гимназии с прием.  Wink

# 1 045
  • Мнения: 183
Т.е. ако едно "второ" дете и едно "първо" дете имат равен брой точки на "изпита" влиза в сила предимството на второто дете. Но ако първото дете има и една стотна от точката повече от братче/сестриче, то си влиза по право? Така ли е било до сега или братчетата и сестричетата се приемаха независимо от точките им и предреждаха по-добре представилите се от тях деца?  Mr. Green

А тези предимства са си дискриминационни когато има конкурс, какъвто е случая със Сдружението(ако потвърдите, че горното ми предположение е вярно). Защото от една страна Сдружението подбира по знания и можене, но от друга страна казва, че по неясни причини едни деца дори и да са се представили по-зле влизат по право. Казусът е различен с този при приема в общински училища в 1 клас, и разликата е в наличието на изпит при Шилер. Просто още никой не се е сетил да сезира компетентните органи. Същото е и с приема на близнаци в някои гимназии с прием.  Wink


Точно така Блис! Явно няма кой да те разбере обаче.

Добрата новина е че ние не спим и дебнем Simple Smile

# 1 046
  • Мнения: 431
Т.е. ако едно "второ" дете и едно "първо" дете имат равен брой точки на "изпита" влиза в сила предимството на второто дете. Но ако първото дете има и една стотна от точката повече от братче/сестриче, то си влиза по право? Така ли е било до сега или братчетата и сестричетата се приемаха независимо от точките им и предреждаха по-добре представилите се от тях деца?  Mr. Green

А тези предимства са си дискриминационни когато има конкурс, какъвто е случая със Сдружението(ако потвърдите, че горното ми предположение е вярно). Защото от една страна Сдружението подбира по знания и можене, но от друга страна казва, че по неясни причини едни деца дори и да са се представили по-зле влизат по право. Казусът е различен с този при приема в общински училища в 1 клас, и разликата е в наличието на изпит при Шилер. Просто още никой не се е сетил да сезира компетентните органи. Същото е и с приема на близнаци в някои гимназии с прием.  Wink

Преди - според устава им, брат/ сестра винаги бяха с предимство. (въпреки, че някой пишещи тук твърдяха обратното) Сега вече имат нов устав, в който не става ясно.

# 1 047
  • Мнения: 1 839
Толкова е тъжно, че двама души съсипват цяла тема. Желая късмет на всички кандидатстващи! Аз подадох документи предпоследната седмица и имаше около 350 записани.

# 1 048
  • София
  • Мнения: 98
Цитат
Как ще коментирате, че на изпита може да се явят две деца, едното на 5 години и 2 месеца, другото на 5 години и 11 месеца и да бъдат оценявани обективно?!?!?!?! Поредния абсурд на Шилер.
ARTERY, тогава как ще коментираш принципа на образователната система в световен мащаб? Дай по тази логика да се формират класове с деца, родени в рамките на 2-3 месеца. Наистина е кофти детето ти да е по-малко в набора, но пък си планираш да започнеш подготовката по-рано, за да му осигуриш преднина, ако считаш, че е решаващо.
  
     Приятелче на моето дете, което също ще се явява на изпита тази година, е родено през декември, вече чете, здраво смята, рисува невероятно и любимото му занимание е лего - всяка свободна минута се строи нещо. С "прискърбие" ще призная, че моето дете (10 месеца по-голямо) няма същите възможности като него, дори няма същите интереси, нашето лего е прашасало, четенето е несбъдната моя мечта, въпреки ежедневните ми усилия. Който го може, го може и от малък, си мисля аз.      

Последна редакция: пт, 02 мар 2018, 13:57 от Karina1212

# 1 049
  • Мнения: 1 956
Факт е , че разликата във възрастта на тези години е доста видима - има доста деца , в класа на моето, които не само четат, но и ходят на състезания за първи клас и се справят много добре. Има други дечица, които им е трудно и да четат и не смятат свободно дори до 10( наша милост). Голяма част от тези знания, се дължат не само на разликата във възрастта , но и дали имат по-голям брат/сестра, дали се занимават допълнително родителите с детето ...но и дали самото дете е любознателно и има желание. Моето въобще не се съревновава, ако може нещо да не направи и да се скатае,особено за да играе - там е винаги пръв ...и колкото и да се пъна да намирам време да го занимавам допълнително , не ми се получава Simple Smile Simple Smile  Има разлика и в това, че някои деца я повтарят тази ПГ ( ако са тръгнали с преден набор още в ДГ) . Ако щете , има разлика и в емоционалното им съзряване ( има деца , които смениха по 2 "гаджета" вече ..и това е в ПГ:) Simple Smile ).Тази , разлика , аз си се надявам да се премахне към 2-ри клас , но е факт че я има.Има я и в нормалните училища и винаги я е имало - още по мое време ( аз можех да чета и да смятам до 100 още на 6г , но ние с брат ми сме породени и всичко попивах покрай него). Учителката е тази, която трябва да съумее да поддържа някакво  ниво , да помага на по-бавните, да развива и надгражда уменията на всяко дете и да отправя предизвикателства за по - напредналите( защото иначе им е скучно и пречат на останалите) . За някои деца конкурентната среда е много мотивираща , за някои е натоварваща и не им допада.
В крайна сметка - тук сме за да обсъждаме сдружение Шилер и неговия прием:) Въпреки , че моето дете е родено септември и  е малко мързеливичко , успяхме да се класираме Simple Smile Simple Smile Според мен заради добра стратегия при подготовката и немалко труд( защото детето ми определено не е вундеркинд Simple Smile Simple Smile ). 

Общи условия

Активация на акаунт