Математически турнири - 45

  • 144 567
  • 743
  •   1
Отговори
# 435
  • Мнения: 19 990
Аз намирам за правилно да включват и деца със СОП и от малки населени места и да имат шанс за стипендии. Все пак целта би трябвало да е стимулиране на повече деца да се занимават с математика.
Малко ми убягва защо явяването на френски носи повече позитиви. Все пак който е от френско училище, перфектно си разбира задачите на този език.
А дискриминацията на децата от ЧУ е отвратителна.

# 436
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 41 749
Аз намирам за правилно да включват и деца със СОП и от малки населени места и да имат шанс за стипендии. Все пак целта би трябвало да е стимулиране на повече деца да се занимават с математика.
Малко ми убягва защо явяването на френски носи повече позитиви. Все пак който е от френско училище, перфектно си разбира задачите на този език.
А дискриминацията на децата от ЧУ е отвратителна.

+1

дали организаторите на състезанието знаят за българските изцепки?

някъде четох, че като идея е само и единствено за популяризиране на математиката, без балове за прием, без стипендии или други облаги - чисто и просто математика. ooooh!

# 437
  • София
  • Мнения: 5 448
Бива грешки и проуски ама сам да си плюеш на състезанието, не мога да разбера.

Същото като сам да нарушаваш собствения си регламент.

# 438
  • Мнения: 1 782
Аз намирам за правилно да включват и деца със СОП и от малки населени места и да имат шанс за стипендии. Все пак целта би трябвало да е стимулиране на повече деца да се занимават с математика.
Малко ми убягва защо явяването на френски носи повече позитиви. Все пак който е от френско училище, перфектно си разбира задачите на този език.
А дискриминацията на децата от ЧУ е отвратителна.

Отклоняваме се от темата, но:

Ами.... има Олимпиади, има и Параолимпиади.
Шансът на децата със СОП и от малки населени места е на хартия. На мен ми звучи като подигравка с тях.
Колкото е нормално да има смесено спортно състезание за олимпийци и параолимпийци, толкова е нормално за мен да има и смесено математическо състезание.

Няма нищо лошо да се отпуснат стипендии за споменатите от теб групи. Но... допускането им до общ финал е псевдо морал без капка логика, наистина не разбирам кому е потребен. Повярвай ми, при нормален подбор с 20-ина топ математици от набор във финала, шансовете на деца от малки населени места без специализирана подготовка и на такива със СОП да спечелят е равен на нула.

# 439
  • Мнения: 719
Факултет по математика и информатика - Резултати от класирането от областния кръг на математическото състезание „ЕВРОПЕЙСКО КЕНГУРУ“, Пловдив, 18.03.2017 г.
http://fmi.uni-plovdiv.bg/index.jsp?id=2788&ln=1

# 440
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 41 749
Факултет по математика и информатика - Резултати от класирането от областния кръг на математическото състезание „ЕВРОПЕЙСКО КЕНГУРУ“, Пловдив, 18.03.2017 г.
http://fmi.uni-plovdiv.bg/index.jsp?id=2788&ln=1

 ooooh! аз съм "За" откритото обявяване на имената на състезателите, но за какво им е да обявяват датата на раждане?



# 441
  • Мнения: 174
Тъй като аз споменах участие на деца със СОП, считам за редно да напиша и моето мнение, а именно, че постът на kodbg за олимпиади и параолимпиади, за шансовете на деца от малки населени места без специализирана подготовка и на такива със СОП потвърждава моите дългогодишни впечатления за всеобщото отношение към децата със СОП. Като общество нямаме представа какво може да се крие зад тези три буквички, че всеки ученик е уникален и т.н.
На областния кръг за учениците със СОП задачите са съвсем други от тези, които се коментират тук. Аз пак ще напиша, че конкретното дете не се е състезавало от квотата за СОП, а наравно с другите ученици. А дали не е възможна специализирана и сериозна подготовка в малките населени места... може би 4 медала във втори клас са получени само в резултат от общообразователната подготовка в едно провинциално средно училище.

# 442
  • Мнения: 50 575
Тъй като аз споменах участие на деца със СОП, считам за редно да напиша и моето мнение, а именно, че постът на kodbg за олимпиади и параолимпиади, за шансовете на деца от малки населени места без специализирана подготовка и на такива със СОП потвърждава моите дългогодишни впечатления за всеобщото отношение към децата със СОП. Като общество нямаме представа какво може да се крие зад тези три буквички, че всеки ученик е уникален и т.н.
На областния кръг за учениците със СОП задачите са съвсем други от тези, които се коментират тук. Аз пак ще напиша, че конкретното дете не се е състезавало от квотата за СОП, а наравно с другите ученици. А дали не е възможна специализирана и сериозна подготовка в малките населени места... може би 4 медала във втори клас са получени само в резултат от общообразователната подготовка в едно провинциално средно училище.

Код беше пределно прагматичен и прям, което теб явно те дразни, но това не прави казаното от него невярно. Истината е, че специално отношение към децата със СОП има на първо място законът, като им дава специални облекчения за явяване на изпити например. И в това няма нищо лошо, обаче когато става дума за финален кръг на олимпиада не трябва да има облекчения и привилегии. Ако СОП-ът на дадено дете е такъв, че му пречи да се състезава успешно и затова не се е класирало, то неговото място не е там по милост. Ако пък друго дете със СОП се справя успешно и е класирано, то защо да го обиждаме със специални условия?

# 443
  • Мнения: 50 634
Не е мястото на родителите да се настройват срещу деца със СОП или други деца или родители
Родителите са изнервени от многобройните проблеми и откровени грешки и глупост на МОН, които допускат и дори насърчават некомпетентност, некадърност и непрозрачност. Това го разбирам, и аз също съм ядосана и потърпевша от част от глупостите им. Но не е редно да се караме и спорим по такива въпроси и да се забравя основната цел и главният проблем.
Трябва да има ясни закони и разпоредби и нещата с олимпиадите и изпитите да си вървят коректно и прозрачно, независимо дали Драган или Петкан е министър или член на някоя си комисийка. Това е! Не го забравяйте и не се дърляйте за някакви единични частни случаи.

# 444
  • София
  • Мнения: 1 744
Някой знае ли има ли развитие след срещата днес?

# 445
  • Мнения: 217
Моля за задачите от Националния кръг на ЕК 2016г. Никъде по нета не ги открих.
Благодаря предварително

# 446
  • Мнения: 542
Националната комисия за ЕК е национална комисия и за Олимпиада по Математика, Питагор, ПМС. Тя избира разширения отбор за МБОМ, тя определя 2-та отбора за МБОМ, тя ги и ръководи.

Винаги е било така, с уточнението, че не цялата комисия ръководи отбора за МБОМ, също така са възможни и известни разминавания в членския състав за отделните състезания. Председателят на Националната комисия за тази година е бил такъв в продължение на много години – проблеми не е имало. Националният ни отбор се представя отлично, резултатите едва ли щяха да са такива, ако в него имаше "парашутисти" или подготовката, осигурена от комисията, не беше на ниво. Затова смятам, че определянето ѝ като "дискредитирана", съмненията относно компетентността ѝ, почиват по-скоро на чувства и емоции, отколкото на факти.
В една от годините оценяването на Националния кръг на НОМ беше такова, че нито един участник не е контестирал, всички са били доволни от резултатите си. Комисията беше със същия председател и част от сегашните членове.  Доколкото разбрах, проблемът тази година с недопуснатите до Национален кръг ученици се дължи на техническа грешка, допусната от експерт в РИО-София. За "неправилно" оценяване на Областен кръг не можем да виним Националната комисия. Проверката се осъществява от Областна комисия, назначена от РИО. Преди 3-4 години със сигурност това бяха учители от СМГ и НПМГ. Сега не знам как е.
Проблемите тази година са следствие от конфликта между двете враждуващи групи в СМБ. Следят ли те под лупа, не можеш да работиш спокойно и качествено.
Националната комисия за 9-12 клас също е такава за ЕМТ, ЗМС, ПМС, НОМ, избира отборите за БОМ, МОМ, EGMO и Romanian Master of Mathematics. Едни и същи хора и това е напълно нормално... поне според мен. И не мисли, че там всичко е перфектно. Не си чел регламенти през годините, не си следил дали се спазват, не знаеш кой, как и къде е допускан. И там никой не гарантира допускане до контестация, както вече си се убедил. И ядосани младежи излизат, и разминавания огромни с предварителни и окончателни резултати има... В тази комисия се работи по-спокойно, тъй като големите ученици и родителите им не създават проблеми по обясними причини. На същото мнение е и един от членовете на "голямата комисия" – скоро четох интервю с него.
Няма идеални хора, оттам и идеални комисии.

# 447
  • Мнения: X
Тъй като явно си доста навътре в нещата, за разлика от почти всички, да не кажа всички, пишещи и четящи в тази тема, може ли да ни осветлиш по въпроса със състава на комисиите? Тая от ЕК изплува от някои протоколи, но все пак.....

# 448
  • Мнения: 542
Тъй като явно си доста навътре в нещата, за разлика от почти всички, да не кажа всички, пишещи и четящи в тази тема, може ли да ни осветлиш по въпроса със състава на комисиите? Тая от ЕК изплува от някои протоколи, но все пак.....

Какво по-точно те интересува?

# 449
  • Мнения: X
Имена. И за двете. И линк към съответната публична информация по въпроса. Ако няма такава, как ти си се сдобила с нея.

Общи условия

Активация на акаунт