А сега накъде ! (5.06-11.06)

  • 243 693
  • 1 761
  •   1
Отговори
# 825
  • Мнения: 82
Интересно е дали децата приети в АК ще се запишат там. Там записването приключи ли ?
Ние сме приети в американския. Записването още не е свършило, но ще видим дали ще отидем там. Предвид случая с високите балове обаче, съм благодарна, че детето успя да влезе. То и то беше ей така на шега, нито на специални уроци сме ходили, нито нищо, пък взеха, че я приеха.  Joy

# 826
  • София
  • Мнения: 396
Ако се види колко деца са преди конкретно дете по предмета в текущата статистика за предходни години и се вземат те за приравняване на бала пак с толкова деца преди конкретното място би трябвало да се прецени за къде има шанс детето.

Тази година са учетворни и може да не е точна сметката, но поне е основание за ориентировъчно позициониране.


Последна редакция: ср, 07 юни 2017, 08:54 от Uprising

# 827
  • София
  • Мнения: 6 247
Крайно време е изпитът за гимназиите да стане като този за АК. Тогава няма да изписваме тонове страници и да се чудим три в отговор на въпрос с малка ли, с голяма ли буква се пише и прочее простотии. Обаче защо трябва да е просто, като може да е сложно Crazy

# 828
  • София
  • Мнения: 19 926
Аз пък не искам повече подробни статистика, напротив! Вярвам, че ще има деца които ще подценят резултата си и така ще посочат по слаби училища като първо желание и ще освободят места за нас!
НЕ ИСКАМ ПОДРОБНА СТАТИСТИКА, НЕКА СИ СТОИМ В НЕВЕДЕНИЕ, МОЖЕ ДА Е ЗА ДОБРО!

Ще са наивни и недостатъчно информирани, ако го направят, и това няма да има нищо общо с наличието/липсата на добре направена статистика. Запознатият с прецедурите родител ще напише паралелките в  такава поредност, в каквато ги иска детето, независимо какво показва статистиката. Ще е наясно, че  системата ще го класира на оптималното място според резултата му.

Uprising, не става. Wink

# 829
  • Мнения: 82
Сега вече съм видяла и знам, че щом работата на детето ми е била чак и на арбитър, от страната на единия проверяващ е имало някакво ощетяване. Както казах, преподавателят, който ни разясняваше нещата, също каза, че би сложил повече точки на този преразказ и не би подчертал доста от нещата, които са били подчертани от първия проверяващ, поради причината, че детето много добре го е написало.
Но в крайна сметка арбитърът е поставил резултат, който Вие отново намирате за неудовлетворителен. Явно проблемът не е само в първия проверител.
Арбитърът е поставил резултат между двете поставени оценки на двамата проверяващи. Той няма да постави нито тази на първия, нито тази на втория. Често просто се слага средно аритметично между двете. Отново долавям провокативен тон, но не виждам на какво се дължи.

# 830
  • Мнения: 15
Аз пък не искам повече подробни статистика, напротив! Вярвам, че ще има деца които ще подценят резултата си и така ще посочат по слаби училища като първо желание и ще освободят места за нас!
НЕ ИСКАМ ПОДРОБНА СТАТИСТИКА, НЕКА СИ СТОИМ В НЕВЕДЕНИЕ, МОЖЕ ДА Е ЗА ДОБРО!

Ще са наивни и недостатъчно информирани, ако го направят, и това няма да има нищо общо с наличието/липсата на добре направена статистика. Запознатият с прецедурите родител ще напише паралелките в  такава поредност, в каквато ги иска детето, независимо какво показва статистиката. Ще е наясно, че  системата ще го класира на оптималното място според резултата му.

Uprising, не става. Wink


Аз лично познавам достатъчно много родители, които няма  да си направят труда да поровят и почетат за матурите, питат детенцето какво иска и това пишат като първо желание, дори не подозират , че примерно с неговите точки може и в елитна езикова гимназия да влезе, а той посочва търговската!

# 831
  • Мнения: 82
В крайна сметка, съм съгласна с горния коментар. Колкото инициативни майки и бащи като нас има, толкова и родители, които просто не се интересуват достатъчно. Аз познавам много такива също. В края на краищата най-важно е какво иска детето. Ако то желае да учи в търговската - там ще учи. Не всяко дете иска да отиде в елитна езикова гимназия.

# 832
  • Мнения: X
Арбитърът е поставил резултат между двете поставени оценки на двамата проверяващи. Той няма да постави нито тази на първия, нито тази на втория. Често просто се слага средно аритметично между двете. Отново долавям провокативен тон, но не виждам на какво се дължи.
На теб всичко, което не съвпада с твоето мнение ти се струва провокативно. Не, ролята на арбитъра не е да постави средноаритметичен брой точки. Иначе нямаше да има нужда от него, а направо щяха да изчисляват средноаритметично.
2.4. след въвеждане на информацията от двата първични протокола правят първа компютърна разпечатка на окончателния протокол по фиктивни номера, подписват се и предават тази компютърна разпечатка заедно с папката с изпитните работи на председателя на комисията по проверка и оценка; при разлика по-голяма от две точки в първия модул и/или разлика по-голяма от пет точки във втория модул съответната изпитна работа се проверява и оценява от арбитър;

XIX. Арбитърът има следните задължения:
1. Получава срещу подпис от председателя на комисията за проверка и оценка папките с изпитните работи, както и първичните протоколи на двамата оценители.
2. Работи с черен цвят химикалка.
3. Проверява само задачите, които подлежат на арбитриране, като се запознава от първичните протоколи на първия и на втория оценител с броя точки и попълва резултатите от своята проверка в първичния протокол с черен цвят.
4. При оценяването на текста по БЕЛ попълва оценъчни карти, в които отбелязва и мотивира броя точки по всеки един от конкретните критерии; при оценяване на задачите по математика с отворен отговор от втория модул води бележки по фиктивни номера в отделна тетрадка, като прилага критериите за оценяване.
5. Предава срещу подпис протоколите, оценъчните карти/тетрадките и папките с арбитрираните изпитни работи на председателя на комисията за проверка и оценка.
13
6. Арбитърът не може да арбитрира изпитни работи, на които е бил оценител;
7. Точките, поставени от арбитъра, са окончателни

# 833
  • София
  • Мнения: 337
Здравейте, виждам, че има много изнервени родители то липсата на инфо дали определения бал ще стигне за определени училища по долу ще намерите ориентировъчни балове за топ 5 гимназиите които ще са на първо класиране.
Разбира се никого не ангажирам с мнението и прогнозата който иска да вярва, но горе долу може да прецените на базата на високите резултати тази година това ще са баловете. Става въпрос за девойки в гр. София
Първа Немска - 35,000
Втора Немска - 34,800
Първа Английска - 34,500
Втора Английска - 34,400
ФЕГ - 34,200
Испанска - 34,600

Момчета София:
Първа немска 34,300
Втора немска - 33,800
Първа английска - 32,900
Втора английска - 32,700
Испанска - 33,700
За СМГ предвид, че е без прецедент с толкова много пълни шестици и пълни точки, бала отива към 35,100

Но за съжаление докато няма извадка обща за БЕЛ и Мат всичко ще е в рамките на кристалното кълбо както казват някои от форума тук  Simple Smile
Не се отчайвайте всички деца ще влезнат там където им е писано не насилвайте нещата.....

Ето малко стъкмистика в точки за евентуални минимални балове на база горните два коментара и допускамето, че всички деца имат оценки от дипломите 6:

девойки в гр. София
Първа Немска - 35,000  -> 472т
Втора Немска - 34,800  -> 466т
Първа Английска - 34,500  -> 458т
Втора Английска - 34,400  -> 456т
ФЕГ - 34,200  -> 450т
Испанска - 34,600  -> 460т

Момчета София:
Първа немска 34,300  -> 452т
Втора немска - 33,800  -> 438т
Първа английска - 32,900  -> 413т
Втора английска - 32,700  -> 408т
Испанска - 33,700  -> 436т
За СМГ ... към 35,100   -> 474т

# 834
  • София
  • Мнения: 19 926
Ми защо да не го питат, Кремена, нали то ще учи там? Ако не е някакво западнало училище, слошо реноме, с трайно слаби резултати на ДЗИ, защо не? Търговско-банковата и Финасово-стопанската в София поне са гимназии, чиито възпитаници участват в международни икономически форуми, в проекто-фирми и банки, имат платени практики.  В НТБГ има и билингвална паралелка, взимат сертификати за бизнес френски, учат някои специални предмети на езика. В НФСГ е въведено пък обучение  за ДСД 1, признат немски сертификат. И явно им харесва избраното на доста деца, щом след завършване се ориентират пак към икономически специалности. Това че на моите деца или на твоето не им харесва там, не значи, че училището не става. Ако се погледнат максималните балове за прием през годините, ще се види, че за  много деца тези училища са били 1 желание. Едва ли всички от неосведоменост на родителското тяло са се оказали там. Аз пък познавам родители, буквално насилили децата си за елитните МГ и ЕГ, в които децата обаче не се чувстват на своето място и даже саботират ученето си там.. Не че е лошо да си в такова училище, но все пак трябва да го искаш, нали 5 години ще прекараш там, а не мама и тате да го изберат САМО заради "елитността".

Последна редакция: вт, 06 юни 2017, 23:15 от пенсионирана русалка

# 835
  • София
  • Мнения: 6 247
Абсолютно съм съгласна, че децата имат право на глас при определяне на подреждането на гимназиите.
Просто трябва внимателно да им се обясни къде, какво се учи, какви са условията и нивото на подготовка. Може да се насочват, но насила не е добре да се записват в училище, което не искат.

# 836
  • Мнения: 131
Много интересно, бихте ли дали малко повече информация за миналата година и защо "в краен случай" - не е ли именно това най-доброто училище в София по различни показатели и слава, или таксите не отговарят на това? Благодаря и дано не съм ви досадила!

Безпорно АК е много добро училище.
Дали е най-доброто е изцяло субективно.
Кажете ми нещо, по, което АК е по-добър от СМГ - шах, физика, астрономия, химия, баскетбол, информатика, математика  ?
Дори олимпиадата по английски се печели от момче от СМГ !
Около 40-50 деца от приетите  не се записват и АК са принудени да отправят покана на следващите.
Миналата година пускаха 2 пъти допълнителни покани за прием, на моя позната дъщеря и беше около 130 от момичетата и беше поканена да се запише.
Това наричам "излагане".
Затова и според мен тази година поканиха по 100 деца в 2 списъка.
От години му спада авторитета на АК, а с него и качеството на децата които учат там.
Казах в краен случай, защото синът ми предпочита СМГ.
Ако не ни приемат в СМГ отиваме там.
Таксата не е решаваща в случая.

# 837
  • Мнения: 148
Чиби, честит рожден ден на младежа! Да влезе в желаната паралелка  би бил един добър подарък Simple Smile

Аз като ви чета, започвам да се психирам, че освен план Б, трябва и план В, Г, Д, Ж и т.н. да обмислям... След немските мислех да пиша английската и испанската, ама май няма как и за там... С колко точки мислите, че ще паднат баловете на второ класиране?

И да си побутна питането, отзиви за английска/испанска (ако въобще имаме шансове) - коя според вас е по-добра откъм образование, дисциплина?

И по-нататък, кои езикови си струват най-много? Моля за отзиви, ако имате пресни такива. Благодаря предварително!

Иначе аз се отказах да ходим да му гледаме работата, макар, че доста точки 'липсват', не знам дали ще ни пуснат с бебето вътре, пък и като няма написани точките... Май само ще се ядосам повече. Но искрено се надявам ощетените да бъдат компенсирани по някакъв начин!

# 838
  • Мнения: 82
Арбитърът е поставил резултат между двете поставени оценки на двамата проверяващи. Той няма да постави нито тази на първия, нито тази на втория. Често просто се слага средно аритметично между двете. Отново долавям провокативен тон, но не виждам на какво се дължи.
На теб всичко, което не съвпада с твоето мнение ти се струва провокативно. Не, ролята на арбитъра не е да постави средноаритметичен брой точки. Иначе нямаше да има нужда от него, а направо щяха да изчисляват средноаритметично.
2.4. след въвеждане на информацията от двата първични протокола правят първа компютърна разпечатка на окончателния протокол по фиктивни номера, подписват се и предават тази компютърна разпечатка заедно с папката с изпитните работи на председателя на комисията по проверка и оценка; при разлика по-голяма от две точки в първия модул и/или разлика по-голяма от пет точки във втория модул съответната изпитна работа се проверява и оценява от арбитър;

XIX. Арбитърът има следните задължения:
1. Получава срещу подпис от председателя на комисията за проверка и оценка папките с изпитните работи, както и първичните протоколи на двамата оценители.
2. Работи с черен цвят химикалка.
3. Проверява само задачите, които подлежат на арбитриране, като се запознава от първичните протоколи на първия и на втория оценител с броя точки и попълва резултатите от своята проверка в първичния протокол с черен цвят.
4. При оценяването на текста по БЕЛ попълва оценъчни карти, в които отбелязва и мотивира броя точки по всеки един от конкретните критерии; при оценяване на задачите по математика с отворен отговор от втория модул води бележки по фиктивни номера в отделна тетрадка, като прилага критериите за оценяване.
5. Предава срещу подпис протоколите, оценъчните карти/тетрадките и папките с арбитрираните изпитни работи на председателя на комисията за проверка и оценка.
13
6. Арбитърът не може да арбитрира изпитни работи, на които е бил оценител;
7. Точките, поставени от арбитъра, са окончателни

Няма нужда да ми цитирате закона. Наясно съм каква е функцията на арбитъра. Вашите мнения, относно моя случай и моето дете, ми се струват провокативни. Тонът, който използвате, винаги е далеч от добронамерен и спокоен. Явно молбата, която вчера отпратих главно към Вас е била отчетена като никаква - окей. Вече ми е крайно неприятно да чета високомерните Ви изказвания по мой адрес, затова ще Ви помоля (за пореден път) да се сдържате от правенето на такива. Благодаря! Simple Smile

# 839
  • Мнения: X
Това е публичен форум и мога да пиша, каквото си искам, стига да не противоречи на правилата му. Благодаря.
Скрит текст:
Не съм цитирала закона, но едва ли има смисъл да Ви обяснявам. Вие познавате цялата нормативна уредба в детайли.
Още вчера бях сигурна какво ще напишете днес за проверката. Вероятно не само аз.

Общи условия

Активация на акаунт