За класирането почерпи, към училището бягай ти - 7 клас /26.06-02.07/

  • 173 923
  • 1 396
  •   1
Отговори
# 1 290
  • София
  • Мнения: 18 368
Не следя хорариума на СМГ, ама силно се съмнявам в периода 5-7 клас да имат повече БЕЛ отколкото другаде. Друг е въпросът, ако им е уреден  някой час СИП. Това го има и в най-обикновени ОУ (личен опит с такова), въпрос на добра воля е от страна на училището.

Точно както СМГ работи ДОПЪЛНИТЕЛНО на школи с изявените състезатели, така в ЕГ се работи извънредно с децата, които представят училището на трети кръгове  на олимпиадата по езика, на многоезичното състезание, на международни състезания с езикова насоченост. И който иска  да получи повече в тази посока, има  възможността да го направи.

# 1 291
  • Мнения: 287
Не следя хорариума на СМГ, ама силно се съмнявам в периода 5-7 клас да имат повече БЕЛ отколкото другаде. Друг е въпросът, ако им е уреден  някой час СИП. Това го има и в най-обикновени ОУ (личен опит с такова), въпрос на добра воля е от страна на училището.

Точно както СМГ работи ДОПЪЛНИТЕЛНО на школи с изявените състезатели, така в ЕГ се работи извънредно с децата, които представят училището на трети кръгове  на олимпиадата по езика, на многоезичното състезание, на международни състезания с езикова насоченост. И който иска  да получи повече в тази посока, има  възможността да го направи.
Точно за такива деца говоря, които обичат и имат афинитет към езика, но по някаква причина не успяват с МАТ, това утрояване, евентуално на БЕЛ, би било само в тяхна полза и не бих казала, че би ощетило дете, на което и двата предмета са еднакво силно (а това са повечето деца приети в ЕГ, поне към днешна дата)  Peace

# 1 292
  • София
  • Мнения: 3 540
Как нещо може да даде предимство на едни без да ощети други?

# 1 293
  • София
  • Мнения: 18 368
Ми не съм съгласна, ама всеки с мнението си. Нима дете с 95 точки по мат и 75 по БЕЛ няма да се справи с ученето на език? Езикът е подредена система от правила, логически връзки, които са  характерни баш за дете, което е добро по мат. Всеки  общо взето дърпа към това , което е силната страна на детето му, а не бива.

# 1 294
  • Мнения: 287
Ами така, ако едно дете има 95 и 94, точки на НВО независимо по кой предмет са, за това дете е горе долу все тая дали едното ще се утроява или двете ще се удвояват. Но ако детето е добро по БЕЛ и иска да учи език, но МАТ меко казано не му е любима. То за него ще е от полза, ако БЕЛ се утоява, а МАТ не.
От класа на дъщеря ми имаме такъв пример на детенце, с голяма разлика в оценките по двата предмета и тя сега може да избира не от ЕГ, а от тези паралелки с хуманитарен профил, в които бала е 3хБЕЛ. И според мен не е честно, спрямо тези деца...а тя искаше да учи в ЕГ и с чуждия език до 7 клас се справяше отлично  Sad

# 1 295
  • София
  • Мнения: 18 368
Примери има и в обратна посока. Peace

# 1 296
  • София
  • Мнения: 1 082
Не знам колко струва на държавата НВ оценяване, но според мен трябва да има някакъв комбиниран вариант, който да показва нивото по всички предмети. За това се казва основно образование, трябва да постави здрави основи във всички посоки. Това не става ясно от оценките в бележника, разбира се.
Много се концентрираха усилията върху Бел и мат.  Имат огромни пропуски по история, химия, физика, огромни. Наблюденията ми не са само върху моето дете. Прекалено се акцентира на езиците, направо са преминати всякакви граници.

# 1 297
  • Мнения: 287
Ми не съм съгласна, ама всеки с мнението си. Нима дете с 90 точки по мат и 75 по БЕЛ няма да се справи с ученето на език? Езикът е подредена система от правила, логически връзки, които са  характерни баш з дете, което е добро по мат. Всеки  общо взетодърпа към това , което е силната страна на детето му, а не бива.

В смисъл деца, които са добри по МАТ и искат да учат в ЕГ - да вярно е  Laughing сега като се замисля и моята дъщеря е така, тя спокойно влизаше в СМГ немска паралелка, но категорично отказа Simple Smile но все пак разликата не беше толкова фрапираща и не се замислих за това. Наистина е трудно Simple Smile Успех на всички деца на второ класиране и прохладен ден на всички  Peace Hug

# 1 298
  • Мнения: 287
Не знам колко струва на държавата НВ оценяване, но според мен трябва да има някакъв комбиниран вариант, който да показва нивото по всички предмети. За това се казва основно образование, трябва да постави здрави основи във всички посоки. Това не става ясно от оценките в бележника, разбира се.
Много се концентрираха усилията върху Бел и мат.  Имат огромни пропуски по история, химия, физика, огромни. Наблюденията ми не са само върху моето дете. Прекалено се акцентира на езиците, направо са преминати всякакви граници.

Да, съгласна съм - така е  Peace обучението по другите предмети изостава и се пренебрегва за сметка на БЕЛ/МАТ.

# 1 299
  • Мнения: 667
Не знам колко струва на държавата НВ оценяване, но според мен трябва да има някакъв комбиниран вариант, който да показва нивото по всички предмети. За това се казва основно образование, трябва да постави здрави основи във всички посоки. Това не става ясно от оценките в бележника, разбира се.
Много се концентрираха усилията върху Бел и мат.  Имат огромни пропуски по история, химия, физика, огромни. Наблюденията ми не са само върху моето дете. Прекалено се акцентира на езиците, направо са преминати всякакви граници.


Да са всичкознаещи един вид.
Ами, да, ок, обаче, както по бел и мат се учи различно в различните училища (например има места, където не е взет целия материал), така е и по тези предмети. Познавам дете, което учи главно бел и мат през годината, другите оценки им ги подариха. То започва с нулеви почти знания по история, география. Все пак, това са науки, които се научават воследствие при нужда. При математиката не е така, иска се системност още от началото. Един пропуск води след себе си невъзможност да се учи по-натам. Ако пропуснеш по география да изучиш Европа (както се случи на много места тази година), не значи, че не можеш да изучиш Азия, примерно, добре. Но обемът материал, събран от всички предмети в 7 клас е доста голям, ако се гони абсолютното му покритие с цел тест по всичко-бушоните на тези деца ще изгърмят тоталко.

# 1 300
  • Варна
  • Мнения: 750
Може,  специално децата около нас са се справили по- лесно по Бел и на практика цедката за хубави училища е математиката. За мен е нелепо, че всички приемаме за нормални школи ,уроци частни. Какво всъщност показват матурите? Извинявам се на трудолюбивите деца с високи оценки без уроци, но около нас всички почти ходеха.Според Мен, ако Мон иска реформи тр да тръгне от адаптирането на материала към матурите и отпадане необх от частни уроци като масова практика

# 1 301
  • Sofia
  • Мнения: 336
Точно за такива деца говоря, които обичат и имат афинитет към езика, но по някаква причина не успяват с МАТ, това утрояване, евентуално на БЕЛ, би било само в тяхна полза и не бих казала, че би ощетило дете, на което и двата предмета са еднакво силно (а това са повечето деца приети в ЕГ, поне към днешна дата)  Peace
Моята дъщеря е такъв пример - с 89 точки по БЕЛ и 52 по математика - не мога да й се сърдя, защото положи усилия, но просто математиката не й се удава /на мен и на баща й също, поради което и не можем да й помогнем/. С този бал ЕГ в София са химера, а да си говорим истината - качеството на обучение между първия и втория ешалон училища е от земята до небето.
Затова, колкото и да съм предубедена започнах да проучвам сериозно частните училища....

# 1 302
  • Мнения: 1 168
Докато излязат резултатите от НВО и аз бях за утрояване на оценката по БЕЛ, но сега не съм убедена, защото при оценяването по БЕЛ субективния фактор играе. И при нас нямаше значение по какво е получила 88 и 96 точки. Но ако утрояваха БЕЛ балът й щеше да е по-нисък и нямаше да се закачи за желаното училище. 

# 1 303
  • Мнения: 808
Аз също мисля, че трябва материалът в седми клас по БЕЛ да отговря на НВО. Аз не знам учебник, в който да има от типа на първите 15 задачи на теста. Защо се получава така, едно се учи, друго се измерва, трето се проверява накрая... май точната дума е хаос, а има огромни като обем стандарти. Да си признае  честно някой - чел ли ги от началото до края и ако е прочел, разбрал ли е всичко.

# 1 304
  • Варна
  • Мнения: 750
Аз също мисля, че трябва материалът в седми клас по БЕЛ да отговря на НВО. Аз не знам учебник, в който да има от типа на първите 15 задачи на теста. Защо се получава така, едно се учи, друго се измерва, трето се проверява накрая... май точната дума е хаос, а има огромни като обем стандарти. Да си признае  честно някой - чел ли ги от началото до края и ако е прочел, разбрал ли е всичко. Сега е модерно да се казва - не е толкова просто.А едно време си беше просто -  целият ни клас в МГ влезе без частни уроци там ,а след това и в университети.

Общи условия

Активация на акаунт