ДЕЦА С УВРЕДЕН СЛУХ - 2

  • 71 468
  • 818
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 3 591
Ieppe благодаря ти.
Ще ви пиша какво е станало.

# 106
  • Мнения: 2 543
Успех ви желая! Попитайте за BERA.  Hug

# 107
  • Мнения: 179
На Берата не може да се разбере кой звук чува и кой не. Освен това ако детето е супер чувствително към страничните шумове може да му се навреди....Или поне аз така мисля. Но ако е под упойка...

# 108
  • Мнения: 2 543
Да, Боби, права си. Аз не, че много разбирам, но все пак с БЕРА може да се види, ако няма реакции на определени честоти. А и пак от собствения ми опит знам, че децата много могат да заблудят аудиолозите, за съжаление. И моето мнение е, че може би е добре да е под упойка в техния случай, но изобщо не смея да казвам каквото и да е, защото твърде малко зная. Все пак, там специалистите би трябвало да знаят как е добре да се постъпи.

# 109
  • В една Дупка.
  • Мнения: 629
Здравейте.
Рафи, браво на вас, целувки на малката. Дано все така гладко да вървят нещата при вас. А защо след като е толкова добре искаш още да се занимаваш с нея, ако чува така както обяснявяш , тя няма нужда от занимания. Поне на мен така ми прозвуча. Ако детето си чува добре, то ще се учи от говора около него, от целия заобикалящ я слухов свят. За батериите , не си прочела по-нагоре, там обясняваме, че тези батерии ни ги отпускат на децата, но само 20бр годишно. На никой няма да му стигнат. Иления(а и всички останали предполагам) хаби три батерии на три дена. Няма нужда да смятам тези 20бр за колко стигат Wink. А в някои общини (като нашата) направо ти ги отказват.
И все още неразрешен си остава проблема с гаранцията на апарата. Ето, на нас например миналата седмица ни се развали кутията за батериите, сега тр д я купим- 399лв. Ако икаш....., не си представям как ще се справят хората с по-ограничени доходи. Това е безобразие, нереално високи цени за стандарта в Бг.
Bobsvel, няма значение кой кабел къса детето, и двата след изтичане на гаранцията си ги плащаме ние. Няма вариант на имплант без кабели.А ще може ли да ми дадеш координати на офиса ви в Благоевград, и мога ли да си ги взема оттам(в смисъл дали има там такива батерии).
Иления не  е носила СА след поставянето на КИС. При нея нямаше смисъл, тя с тях нищо не чуваше. Така, че за всяко дете ще е строго индивидуално. ако има някакъв остатъчен слух - да, иначе според мен няма смисъл от тях.
А и още  нещо само да допълня - всички деца със слухови проблеми имат проблеми със финната моторика. Така пише в "дебелите книги". Колкото по тренираш детето със упражнения за финната моторика, толкоз по-добре и бързо ще проговаря.

Последна редакция: ср, 10 окт 2007, 15:20 от bubica

# 110
  • Мнения: 3 591
Aми ще видим какво ще ми кажат този път. Предния - тогава нямахме диагноза СИД.Никой не знаеше, че детето е свръхсетивно и т.н. Аз чак след време си обесних защо той не търпеше слушалките, защо  немога да го облека, да го обуя и т.н. и т.н. За мен всичко беше проклетия и глезотия  Embarassed
Преполагам че ще решат да е с упойка, освен ако той не реши да съдейства. Сега се обаждах - казаха ми че ще продължи межди 1 и 3 часа в зависимост колко и какви тестове ще му направят, ако не се справят ще ни викнат пак когато имат анестизиолог. Колко теста ще правели зависело от резултатите - ако са много добри ще спрат, ако се съмняват и детето не съдейства ще трябва да се правят повече тестове /като ми казаха цифрите които трябва да платя направо ми призля, дано поне да са "хвърлени на вятъра" и да няма проблеми./
дай боже...аз все се надявам,че поне такъв проблем нямаме защото тогава официално ще превъртя  #Crazy
Сега почвам да мисля кой ги е загубил тея пари да ги намеря  Crazy за да си запиша час .

# 111
  • в края на града
  • Мнения: 4 446
За финната моторика, рехабилитаторката на Яни беше на мнение, че работейки върху финната моторика се подпомага развитието на говора. Илиян си имаше изоставане в тази област...

# 112
  • Мнения: 179
Да, Боби, права си. Аз не, че много разбирам, но все пак с БЕРА може да се види, ако няма реакции на определени честоти. .
Всъщност....на берата се засичат вълни(I- VI) и латентни времена, няма нищо общо с честотите.Все пак това е електро- физиологичен отговор.Подаваш сигнал в dB и записваш отговора. Скалата представлява по едната ос амплитуда в uV, а по другата време. В зависимост от закъснението при появяването на всяка вълна и времето м/у тях се диагностицира

# 113
  • Враца
  • Мнения: 871
Здравейте !Ето и ни и нас след кратко отсъствие...по уважителни причини..бяхме в болницата една седмица..аз писах в седмичната тема и няма да се повтарям ,за да не ви отегчавам.
Вече се замислям над едно нещо..убедена съм ,че Криси чува много..почти всичко и точно... и повтаря всичко което му казваме,но не разбира смисъла на думите..,ако са предмети...показвам и запомня..дори вече си знаеме"патка"  но е татка....и много сме горди.. и си я показваме за щяло и нещяло...но например като го питам"кой е това?" той повтаря "кой е това" а не ми отговаря..как да го науча да отговаря на въпросите..като не разбира все още смисъла на почти всички думи..ето това ме тревожи... как да го уча занапред..като му го соча и казвам разбира и тролей познаваме и казваме и кола и вода и т.н. Ами по-натам...  newsm78 давайте съвети ,защото не мога да измисля начин...Но е запомнил "НЕ"когато не иска нещо..клати с глава и "НЕ"

# 114
  • Мнения: 2 543
Боби, мерси за пояснението. Не знам наистина какво е добре да направи Деси, но все си мисля, че специалистите ще знаят как да действат...

Марги, как учите думички? Най-лесно и естествено това става в ежедневните ситуации. Например, играе си Криси с кола и ти си до него. Казваш му, да кажем:"Криси, с какво играеш? Кола ли е това? Много хубава кола имаш. Какъв цвят е колата? Червена ли е колата?", като в това време гледай да си на неговото ниво, така че да те вижда. През цялото време наблягай на думата "кола", "колата". Той сам ще разбере след няколко такива игри, че си играе с "кола". Това важи аз абсолютно всичко. Като му правиш закуска, нека е при теб. Обяснявай му: "Сега взимам хляб. (наблягаш на думата "хляб"). Ето хлябът. Режем хлябът. После взимаме масло. Ето маслото. Слагаме маслото върху хляба.". В това време, когато казваш хляб, му показваш хляба, после правиш същото и с маслото... Такива неща, които вероятно няма и нужда да ти казвам. Използваш всяка ситуация, за да го учиш на нови думи.

Иначе, другият начин, който използват рехабилитаторите, е с картинките. Пак ще ти дам пример с храната. Да кажем, имаме картинка на хляб и картинка на мляко. Слагаме ги пред Криси и ги назоваваме. Няколко пъти показваш картинката с хляба и повтаряш думата, после правиш така и с млякото. След това заставаш до Криси или срещу него и му казваш: "хляб"  или "дай ми хляба" и чакаш реакция. В началото, ако се затруднява, му помагай, като му насочваш ръчичката към правилната картинка, после и сам ще разбере какво искаш от него. Започва се с две картинки, после се усложнява, докато може да избира от множество картинки тази, чието име е чул. Добре е нещата, които учи, да са му познати, за да не са някакви абстрактни предмети за него. Аз предполагам,ч е тези неща и без друго ги правите, но за всеки случай... Simple Smile

# 115
  • Мнения: 3 591
Margi,  за научаване на смисъла много помагат картите PECS.(СКОК на български се казват). те учат детето да комуникира с картинките, да получи удоволствие от общуването и да разбере смисъла на самото общуване.
По тях ние учим и значението на думичките - в началото почнахме с неща като частите на тялото - крачето, ръката, главата и т.н.(ние почнахме на 4г, в оценката ни по това време пишеше, че пасивния му речник е като на 2-2.5 годишно дете)
и така работейки "по теми" всеки 2 или 3 седмици почвахме новата тема - частите на тялото, дом. животни, диви животни, насекоми, водни животни, фигурите, цветовете и т.н. и т.н.
Общо взето - това са 10 -12 думички на картинки. После показваме същите като играчки. Ти можеш да си измисляш игри - това е патето, хайде патето да плува,  това е котето - то неможе да плува. Я ми покажи къде е котето? дайде да го сложим в лодката за да може да плува с патето и т.н. ит.н докато в края на тези 2-3 семици си убедиш, че той:
- разбира значението на думата;
- може да я разпознае (от показани примерно коте и зайче, като го попиташ кое е котето да го посочи правилно)
-може да я използва спонтанно в изречение.


Хубаво е да си ги напишеш и да си отбелязваш за всяка дума поотделно - така ще получваш и представа за развитието на пасивния и активния му речник.
когато речниковия запас от съществителни е развит достатъчно вкарваш и глаголите(пак с картинките го правят при нас) - скача, бяга, рита, ляга, става и т.н. и т.н.
после идват под, над, зад, върху и т.н.

Общо взето следваш начина по който малкото дете проговаря - Коте, после става Коте бяга,  Коте спи, КотеТО спи, КотеТО спи кошница, КотеТо спи В кошницаТА, Малкото коте спи в кошницата.... и т.н. и т.н. с малки стъпчици, полека Simple Smile

# 116
  • в края на града
  • Мнения: 4 446
Марги и Яни има проблем с въпросителните изречения. Не толкова, че не ги разбира, колкото, че не разбира, че това е въпрос. Например питам го : "Искаш ли еди какво си" и той вместо простото "да" или "не" започва да повтаря след мен "искаш ли..." . Или питаме го :"Кой е това" и той вместо да каже "мама, тати и т.н.", тръгва да повтаря "кой е това"...
Още ходехме при Руми и я питах за това и тя ми каза, че става с много повторения, задаваш въпроса - отговаряш вместо него, караш го да повтори отговора и пак и пак, при всяка подходяща ситуация.
При нас има определено напредък, разбира се с по-елементарни въпроси. А "Не"-то и моят си го знае и използва отдавна. Клати пръст настойчиво и вика "нииее" (малко мекичко  Embarassed).
Колкото до ученето на думички Лони ти е писала, а и вие сигурно си се занимавате достатъчно  Hug

# 117
  • Мнения: 2 543
Аз вече също съм заклет почитател на PECS и ви уверявам, че децата с увреден слух могат с лекота да се научат да говорят чрез тази система . Аз също имах тревоги, че Йоан може да реши, че няма нужда да говори, ако може да изразява желанията си с картинки, но в действителност за двата месеца, в които се занимава с PECS, Йоан се научи да отговаря на въпроса какво искаш, като използва три или четирибуквено изречение. Сега сме на етап с картинките да описва нещата, които вижда. Да кажем давам му снимка на баща му, на която той пие сок и Йоан с картинките пише изречението "Тате пие сок", а след това го повтаря с думички. Това, което толкова време никой сурдопедагог не успя да го научи... Просто, не мога да разбера защо новите неща, които толкова много биха могли да помогнат на някои деца, толкова трудно се приемат...

# 118
  • Мнения: 2 531
Деси,и моя син има проблем с финната моторика!Той е с намален слух , до колкото знам сам по себе си слуховия проблем не влияе на финната моторика, при нас е комбинирано! А иначе говора е вид финна моторика и центъра в мозъка е един и същ! При деца с алалия се развива говора първо чрез упражнения за финната моторика именно с цел да се раздвижат процесите на ниво моък / малко объркано го обясних, дано ме разбра/.

# 119
  • В една Дупка.
  • Мнения: 629
Деси,и моя син има проблем с финната моторика!Той е с намален слух , до колкото знам сам по себе си слуховия проблем не влияе на финната моторика, при нас е комбинирано! А иначе говора е вид финна моторика и центъра в мозъка е един и същ! При деца с алалия се развива говора първо чрез упражнения за финната моторика именно с цел да се раздвижат процесите на ниво моък / малко объркано го обясних, дано ме разбра/.
Аз не го разбрах .... Shocked, хем има връзка , хем няма. Писах и по-нагоре, децата със слухов проблем имат проблем винаги със финната моторика. На нас , може и да ви прозвучи странно, ни помогна плейстейшъна т.е движението на джойстика.

Общи условия

Активация на акаунт