До майките на дечица, които учат 1-4 клас в НМУ Любомир Пипков?

  • 12 944
  • 24
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 191
Здравейте, моля ви да споделите впечатленията си от началното обучение в музикалното училище? Чувам много различни мнения, като преобладава това, че подготовката по основите предмети не е добра и много от децата са с лоши показатели при оценяването след четвърти клас.
Синът ми беше приет в предучилищен клас там, но решихме да си изкара подготвителния в детската градина. Сега посещава само часовете по инструмент и солфеж в музикалното.  Rolling Eyes За това сега сме пред дилемата дали да продължи да учи там (ако го приемат и тази година) или да го запишем в обикновено училище.
Благодаря!

# 1
  • Мнения: 39
Здравей !  newsm03
Малко късно ти отговарям на въпроса... Лично аз съм доволна от НМУ. Синът ми в момента е в трети клас. Първи и втори клас учеше в уж "елитно квартално" училище. Уви в първи и втори клас не "попаднахме" на класна. Затова считам, че независимо от училището, много важен е преподавателят, който стои пред детето. Ако той/тя не го предразположат да се заинтересува от това, за което се говори в час и учителят, и ученикът са "загубени" за каузата - да се учи ...Колкото да НМУ - считам, че няма да съжалявате детето да учи там...първо - в един, или друг вариант то практически вече учи там, второ - ако на детето му харесва, допада, желае, обича и т.н. от този род глаголи да се занимава с музика, то това е училището, защото от опит знаем, че всякаква друга форма на усвояването на музиката (читалище, музикална паралелка и т.н.) е до някаква степен губене на време. Ако някой иска да се "научи" на музика, рисуване или нещо специализирано, то трябва да е поне в специализирано училище, не за друго, а защото много важно е а,б,в - то на знанието, а в НМУ държат на него и децата го получават - говоря за професионално отношение към специалните предмети - инструмент, солфеж и др. предмети, които започват са ги учат от І клас (за предучилищната не съм сигурна) . Както писах - имаме опит в другия начин на обучение. Синът ми по своя инициатива беше разучил един етюд, а преподавателят му въбоще не го беше изслушал. Когато по настояване на детето, завоилирано попитах преподавателят дали му е харесал мелодията, която е разучило детето, отговорът беше - "...Госпожо за толкова пари, толкова преподавам, не слушам излишни неща..." - а при въпросът кое е точното излишно нещо, просто си обърна гърба и си тръгна. И още нещо - когато се подготвяхме за кандидастване в НМУ (защото тази 2009/2010 уч.година  приравнявахме) се оказа, че най-началното - техниката на свирене дори не ни е преподавана както трябва, тепърва детето трябваше да учи как се "държи" инструмента. За това а,б,в на знанието говоря (дано съм успяла с няколко думи да обясня гледната си точка по този въпрос) . А за т.нар. "общо образователни" предмети смело ще заява, че са отживелици мненията за слаба подготовка, напротив - точно обратното...Та като две години на "стария" ни клас им даваха допълнително задачи по математика, да не би детето ми да "заобича" предмета (т.е. математиката) - напротив. Не искам да коментирам и другите методи на обучение Докато тук математиката му е един от любимите предмети (+ английския език и солфеж - имат невероятни преподаватели) . До миналата година имаше моменти, когато не искаше да ходи на училище, а сега - дори по време на грипната ваканция преди един месец, искаше да отиде на училище, защото бил здрав, а грипната ваканция е била само за заболели (негово мнение)  newsm62. Тук се учи и по "едните" предмети, и по "другите" предмети, така че детето още в клас е разбрало половината материал, ако не и целият и в къщи само доизглаждаме неясните моменти. Истината е, че ангажираността на децата не е малка, но така се учат по някакъв начина на ред, организираност и работа "под напрежение"  newsm12 (ама че израз измислих) . Мисля че няма да съжалявате, ако детето ви учи в това училище. Напротив  newsm10
Само да ви кажа, че за учебната 2010/2011г. една от госпожите, които ще поемат І клас, в момента "води" ІV Б - невероятен преподавател е - и в отношение към децата, и като учител да ги научи на четмо и писмо. В момента не се сещам за името й, но поемам отговорността в близките дни да ви го кажа (мнението ми е въз основа на наблюденията ми отстрани - докато чакаме да се приберем "калпазаните" и "госпожиците" , и на мнението на майка на четвъртокласничка)
Затова - без притеснения кандидаствайте и ще ви приемат - все пак сте в музикалната школа към училището, а това не е "малка школа" и се записвайте в НМУ  smile3501

# 2
  • София
  • Мнения: 191
Много, много ти благодаря за изчерпателния отговор.  newsm51
Ще очаквам името на госпожата, за да зная евентуално към кой клас да го насоча. Искам да попитам също дали учат на смени или малките са само сутрин и има ли занималня към училището?

# 3
  • София
  • Мнения: 2 356
разкажете ми моля как се кандидатства там за предучилищна.

Трябва ли да можем да свирим на нещо и да сме избрали инструмента предварително? Различните класове са по инструменти ли?

Ние сме 2ра група още, но мисля да питам в местното читалище след НГ.

# 4
  • Мнения: 195
За предучилищна се кандидатсва с изпит само по солфеж ( проверка на слуха), специална подготовка не е нужна, консултации се провеждат седмица преди изпита, трябва да заведете детето за да знае в какво точно се състои.  Не е необходимо детето да е свирило на инструмент.

 При подаването на документи трябва да изберете инструмент , за предучилищна са  - пиано, цигулка,  ударни, виолончело. Класовете не са по инструменти, децата са около 20 в паралелка.
 
От предучилищна до 2 клас (вкл.) учат целогодишно първа смяна - от 8.30 до към 12.30 , следобед има занималня за желаещите, има обяд ( супа+второ  2.50 ) . Индивидуалните уроци по инструменти са по уговорка с учителя , за предучилищна могат да бъдат и по време на часовете, обикновено са след училище.
От 3 до 8 клас са целогодишно втора смяна - от 13.30, като сутрин имат оркестър или хор и уроци по инструменти, на практика децата поне 2-3 дни в седмицата са по цял ден в училище. 

# 5
  • София
  • Мнения: 2 356
Като се подадат документи за определен инструмент в предучилищна, може ли после да се промени, ако детето предпочете нещо друго?
Предучилищната също ли има занималня следобед?

# 6
  • София
  • Мнения: 191
При самото подаване на документите се заявява избора на инструмент. Дали може да се промени в самият предучилищен клас не зная, но за първи клас сигурно може да се кандидатства с друг инструмент. Обаче приемният изпит за първи клас е изпълнение на избрания инструмент и солфеж. Тъй че ако се сменя трябва да има подготовка за изпита.
За изпита за предучилищната моя син изпя една песничка, имаше ритмика, трябваше да отгатне кое тонче е по-високо, кое по-ниско. Не е нещо много сложно. Както veto е писала не е необходима специална подготовка.

# 7
  • Мнения: 2 353
Предучилищната също ли има занималня следобед?
  Да, струва 70лв.
  AngelsDreams, сети ли се да питаш за името на госпожата?

# 8
  • Мнения: 39
Здравейте отново !
Аз отново малко късно отговарям, но успях да разуча името на въпросната учителка (класна на ІV Б) - казва се Дамянова   newsm10

Между другото - тази пролет училището беше провело на два пъти ден на отворените врати. По един изключително приятен начин бяха представени различни видове инструменти и на децата им беше много интерсно и забавно. Там моят се запали по ударните и барабани по какво ли не, но за момента трябва да усъвършенстваме китарата. Проверявайте и сайта на училището, защото там публикуват и актуална информация (понякога малко "мудно" , но се свиква, накрая "хващам" телефона и се обаждам)

# 9
  • Мнения: 2 353
  AngelsDreams, благодаря!

# 10
  • Мнения: 39
Здравейте отново !

Да ни е честита новата 2010г. и изпълнена с много мечти красиви и мигове щастливи ! santa2

А сега по нашата тема - виж http://www.nmu-bg.org/index.php?lng=bg&p=child - това е новият сайт на училището (страхотен е) и това, което в момента предлагат е вторият вариант на деня на отворените врати, но за по-точна информация трябва да се звънне в училището, за да се провери дали наистина конретната събота ще има подобни концерти в залата.

А колкото до въпорса за общообразователните предмети, по мой спомен на миналогодишното външно оценяване училището имаше едни от най-високите показатели. А за след 7 кл. е логично учебния процес изцяло да е пренасочен към оформянето на професионализъм в децата - все пак училището е профелирано. Скоро дори чух от преподавателка по биология в Софийската математическа гимназия мнението, че децата учат в това училище (СМГ) , за да станат "...математици..." и целта да другите предмети е да се даде основни познания. А това не е ли най-важното - да знаем основните неща , а вече интересът ни ще определи дали ще ги задълбочим. Всичко е до човек ... и в конктретния случай - до дете.
Та още веднъж - няма място за безпокойство, ако детето учи в НМУ.

# 11
  • София
  • Мнения: 191
Честита 2010 на всички, много здраве, щастие и късмет! Tada Close-mas:
Сайта нещо не се отваря, може би е временно.

# 12
  • Мнения: 39
 wavey ... пак аз ...

Опитай http://www.nmu-bg.org/ или в google-то - музикално училище София

Може аз нещо да не съм маркирала правилно, за което sorry   oops

# 13
  • Мнения: 592
Много хубава тема и много полезна.Аз имам същите колебания за дъщеря ми.Много се чудя ако учи там как ще е с другите общообразувателни предмети и ако един ден реши да учи друго дали ще има нужната подготовка.
Да попитам за 1 клас изпита на инструмент по избор на детето ли е или те му дават някакво произведение на изсвири?

# 14
  • Мнения: 1 334
Записвам се да следя темата.

А как стои въпроса с деца които не започват от 1ви клас, може ли дете да се прехвърли в училището в 3-4 клас например? И какви са условията за това прехвърляне.

AngelsDreams, как го преместихте в НМУ в 3ти клас? Може и на лични да ми напишеш да не спамим темата. Ясно е че детето е държало приравнителни, но какво се изисква от него?

Честита Нова Година на всички.

Общи условия

Активация на акаунт