Скъпите университети

  • 164 810
  • 737
  •   1
Отговори
# 360
  • Мнения: 1 479
от 3 дни сме като диспечери със съпруга ми - преди малко той ме "успокои", че проверил очакваната скорост на вятъра довечера в София - 1 м/сек, т.е. няма да има мъгла. Чакаме го довечера, ако/когато излети от Франкфурт. ooooh! В София едва-едва се вдига мъглата...Не си спомням досега да съм имала по-непразнично настроение по това време...
Времето осезателно се стопля - ще си дойде ! Пожелавам ви приятно прекарване на Коледните праздници !!!
ПС. Ако му трябват някакви учебни материали нека да ви напише от коя област на медицината. Имам много книги в електронен формат, атласи, речници и пр.

съм с впечатление, че ранната специализация води до много ниска обща култура.

Вероятно е така, особенно ако се сравнява с общата култура на источна Европа.  Навремето бяхме много политизирани а и въобще българите са много любознателни

от каква възраст е тази диференциация и право на избор?
Например моят син не може да пее, но го тормозят насила с музика. Нищо няма да научи, нито ще пропее, но му се пилее времето, а и той, самият, се ядосва. Този час може да запълни с ИТ, което го интересува.

Говоря само за средното образование т.е. от това от което имам пряки наблюдения. За основното не мога да кажа подробности.

Аз също като вас не мога да разбера защо трябва тези деца ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да учат предмети като пеене, ръчен труд и пр ?  Защо е това излишно стресиране ? Защо например не се учи компютърна грамотност в най елементарният си вид или не се увеличат часовете по язиците?

В интерес на истината трябва да допълня че един от предметите по желание задължително трябва да бъде от  раздела Arts.
Прилагам предметите от този раздел ,които можете да избирате през 4 год курс на обучение:
Chorus
Class Piano I
Music of the Stage
Electronic Music
History of Rock Music
Chamber Ensemble
Jazz Workshop
Collegium Musicum
Independent Tutorial in Music
AP Music: Theory
Acting
Public Speaking
Dance Appreciation
Dance Appreciation
Intermediate Acting
Stage Craft
Theater Technology and Design
Intermediate Dance
Advanced Acting: Drama
Advanced Acting: Comedy
Advanced Dance
Independent Tutorial in Theater
Drawing & Design
Beginning Ceramics
Video
Photography I
Intermediate Video
Glass
Beginning Sculpture
Intermediate Painting and Drawing
Digital / Intermediate Photography
Advanced Video
Advanced Ceramics
Advanced Photography
Advanced Sculpture
Advanced Studio Art
Making and Understanding Photographs
AP Art History
AP Studio Art
Independent Tutorial in Visual Art

Много голям избор, който би задоволил желанията на почти всяко дете. Дъщерята избра  едната година Public Speaking а втората - Photography. Дори в щатското състезание спечели 2 място в категорията си със своя фотография.

От тъй наречените Classics предмети се изучават като доброволни следните курсове:
Latin I
Latin II
Honors Latin II
Caesar in Britain
Roman Comedy
Early Roman Empire
Latin Poetry
Independent Tutorial in Latin
AP Latin: Vergil

От езиците "Modern Languages" се изучават:
Китайски
Френски
Испански
Изучават се на нива според вашите знания от начинаещи чак до професионално ниво/индивидуална програма.

Предметите Sciences са също на нива според знанията и желанията на ученика . Също са само избирателни т.е не са задължителни. Както вече казах много е вероятно един от тях, макар и по избор  да е задължителен, но аз вече не си спомням.
Accelerated Biology
Evolutionary Biology
Human Anatomy
Spineless Wonders: Intro to Invertebrate Zoology
Conservation Biology
Experimental Methods in Biology
AP Biology
Independent Tutorial in Biology
Chemistry
Accelerated Chemistry
Honors Chemistry
Organic Chemistry
AP Chemistry
Independent Tutorial in Chemistry
Physics
Accelerated Physics
Honors Physics
Astronomy
Physics of Sports
AP Physics B
AP Physics C
Independent Tutorial in Physics
Shades of Grey: Scientific Ethics
Forensic Science
Global Environmental Leadership
Oceanography
Adolescent Psychology
Engineering and Architecture I
Engineering and Architecture II
AP Psychology
AP Environmental Science
Independent Tutorial in Science

Kaтегория "History" - много и разнообразни исторически предмети като:
AP American Government
AP Comparative Government
Approaches to History
The Atlantic Community I
Historical Civilizations and the Modern World
United States History  - задължителен предмет
The Atlantic Community II
The Second World War
History of Current Events
Movers, Shakers and Survivors: Women Throughout History and Politics
The Vietnam War
The '80s
Recent History of the Middle East
Independent Tutorial in History
Senior Research and Composition
AP U.S. History
AP European History

Категорията "English" е силно застъпена. Задължителен предмет е американската л-ра :
LM English
Honors LM English
Mid English
Honors Mid English
UM Lit & Comp
UM English
SR Lit & Comp
Experiments in Writing
Short Story
A Sense of Place
The Quest
Adolescents in Literature
Classic Contemporary Outsiders
Tragedy
British and American Novel
The Craft of Poetry
The Southern Literary Tradition
European Novels and Novellas
Fiction into Film
Literary Journalism
Great Works of Chinese and Japanese Literature
The Literature of Money
African-American Literature
Russian Literature
Political Literature
Humanities
Independent Tutorial in English
AP UM English
AP SR English Lit

О категорията "Global Service and Scholarship" се изучават доброволно :
Terror in the Name of God
The American Civil Rights Movement
Paris, City of Light
Service Learning: Not to Be Served
South African Democracy
Human Rights
Service Learning: Not to Be Served
Philosophy: Searching for Truth
Human Geography
The Influence of Buddhism in the West
Social Justice
Journalism and Web Media
Engaged Buddhism: The Seeds of Individual and Social Transformation
Independent Tutorial in Global Service and Scholarship
.........................................

* AP  или Advanced Placement е общодържавен изпит върху даден предмет т.е. нещо като нашата матура
http://en.wikipedia.org/wiki/Advanced_Placement
http://www.collegeboard.com/student/testing/ap/about.html
Тези предмети не са задължителни, но ако искате да кандидаствате наличието им говори че сте сериозен амбициозен кандидат. Колкото повече AP имате толкова по добро впечатление ще направите  Дъщерята  се яви на 5 такива изпита
Проблемът е че се държат ПО ВРЕМЕ на учебния процес т.е. изискват максимална концентрация  поради малкото време за подготовка

Някои от изучаваните предмети се изучават целогодишно/главните/, някои 1 семестър

Преди знанията се оценяваха по скалата от 1 до 6. Между 4.50 и 6.00 имат само 7.8% от учениците - официална статистика на училището.
Сега се оценява в %  от 87%  до 100% са  отличниците, като и между тях има  екстра категория - от 93 - 100%

В частните у=ща има относително много ученици от други държави спечелили различни конкурси а под , което още повече вдига средното качествено ниво на учениците. Затова по принцип когато кандидатствате се гледа и ранкинга на учебното заведение , защото само една иценка от дипломата не може да изрази качествата на кандидата, особенно ако средното ниво в училището е много високо. Това  например липсва в България т.е. поставя в по неблагоприятна светлина учениците от елитните у-ща, със силно средно ниво.

Последна редакция: чт, 23 дек 2010, 10:28 от plamenhk

# 361
  • Мнения: 1 479
Незнанието на американците не е техен патент, в Западна Европа е същото. Докато на нас ни напълват главите от малки с милион факти, в крайна сметка икономически сме последни в редичката. Та понякога предимството е да знаеш по-малко, но същественото, а не много, но да не ти върши грам работа.

И аз съм за подобна система т.е. максимум информация в областа/предмвта на специализация. Общата култура да остане на плещите на индивида - сега поне информацията е повече от лесно достъпна.

Ми да вземат нашите управници да приложат което и да е образование, европийското ли ще е , американското ли ще е и да се приключи!

Нашето деформирано общество не може да създаре подобна ОБЕКТИВНА образователна система, където "естествения подбор" реално да работи.

Защо избирам американската система ?
Защото американците имат същите обществени проблеми с малцинствата както и ние - проблем при тях създават главно негрите и латиносите а у нас циганите.

Както вече писах в книгата "The Bell Curve: Intelligence and Class Structure in American Life"  Charles Alan Murray* и Richard Herrnstein* подробно на базата на статистиката разглежда връзката между IQ и обществената интеграция на индивида.
* Charles Alan Murray obtained a B.A. in history from Harvard in 1965 and a Ph.D. in political science from the Massachusetts Institute of Technology in 1974
Richard Herrnstein - Professor of psychology at Harvard University

Оказва се че негрите са на най ниското ниво на тази своеобразна интелектуална йерархия. Американският негър има 15 точки по нисък IQ отколкото белият и средният коефициент на негърът е 85  а латиносите се намират в средата между черните и белите
Освен че имат значително по нисък IQ коефициент, гаусовата крива в диаграмата на черните е много по тясна от тази на белите. т,е, IQ около 110т имат съвсем незначителна част от негрите, докато средният коефициент на белите е 100 а коефициент 130 т. имат относително голяма част от тях. С една дума съотношението на IQ еднозначно е в полза на белите.

Учените Марей и Харстейн твърдят че очевидната разлика в коефициентите е НЕПРЕОДОЛИМА Този факт обяснява и големият процент на бедност между черните.
Учените апелират че "американският народ трябва да осъзнае този печален недостатък на черната раса." За да не ги обвинят в расизъм (расизмът е емоционална теория , докато техните иследвания се базират на статистически иследвания) авторите казват: "Ние не считаме че белите и черните трябва да се чувстват оскърбени - трябва да се осъзнае че комплексната ралика в степента на интелекта е породена от генетически причини а не от обществената среда в която се развиват двете общости"
http://www.americancivilrightsreview.com/bellcurveillustration1.html

The Bell Curve: Intelligence and Class Structure in American Life. - book reviews
http://findarticles.com/p/articles/mi_m1568/is_n10_v26/ai_166177 … ?tag=content;col1

Примери за нивото на криминалност в САЩ:

Макар че негрите са само 12 – 13 % от населението на САЩ

- От почти 770 000 криминални деяния извършени годишно в които участват бели и  негри, 85% извършват негрите

- Негрите извършват 54,8 % от всички убийства.

- Негрите УБИВАТ 7 ПЪТИ повече от другите раси

- Негрите КРАДЪТ 8 ПЪТИ повече от другите раси

- Негрите когато вършат криминално деяние ИЗПОЛЗВАТ ОГНЕСТРЕЛНО ОРЪЖИЕ 3 ПЪТИ а НОЖ повече от 2 ПЪТИ по често отколкото другите раси

- Латоносите извършват НАСИЛСТВЕНИ КРИМИНАЛНИ ДЕЯНИЯ 3 ПЪТИ ПО ЧЕСТО от белите

- Негрите извършват повече крим.действия СРЕЩУ БЕЛИТЕ отколкото срешу своята раса - 45% от техните жертви са бели, 43% черни а 10% латиноси
Само 3% са черните жертви на престъпленията извършени от бели

- Негрите извършват насилствена криминална дейност СРЕЩУ БЕЛИТЕ 39 ПЪТИ ПОВЕЧЕ отколкото белите срешу негрите

- Негрите извършват 136 ПЪТИ ПОВЕЧЕ кражби СРЕЩУ БЕЛИТЕ отколкото белите срешу негрите

- Негрите извършват РАСОВИ ПРЕСТЪПЛЕНИЯ („hate crime“ расова нетърпимост) ПРОТИВ БЕЛИТЕ 2,25 ПЪТИ ПОВЕЧЕ отколкото обратното

- Негрите в затворите са 7 ПЪТИ по ЧЕСТО от белите а латиносите - 3 ПЪТИ

- Негрите УБИВАТ БЕКИТЕ 20 ПЪТИ ПОЧЕСТО отколкото обратното

- Негрите през 2005 ИЗНАСИЛВАТ 37 460 БЕЛИ ЖЕНИ а белите - от 0 до 10 негърки

The Color of Crime
http://www.colorofcrime.com/colorofcrime2005.html
http://www.colorofcrime.com/colorofcrime2005.pdf

Искам да отбележа че цифрите имат АБСОЛЮТНО изражение а НЕ ОТНОСИТЕЛНО (% към населението).
Ako разглеждаме цифрите в относителен план тогава нещата стават много  драматични - можем да говорим за етнически криминален геноцид от страна на черните.

Ето ви картата на Новата Европа. Надали ще ви хареса, но това е реалността. Ако детето е студент е хубаво да се знае, че бленуваният Запад не е това, което бе преди десетилетие дори.


Абсолютно верно !

Няколко думи за причините:

ХХI век. Връхлитащият катаклизъм.

Muslim Demographics

Например в Египет земните ресурси едва стигат за да се изхранят  максимално 10-15  млн човека, докато в момента там живеят над 75 млн а след 20г ще надхвърлят 100 млн.
Почти 90% от египетската младеж до 30 год е безработна и живеят на гърба на родителите си. Средногодишният ДОХОД на човек от населението е до 350 долара .
В съседното Мароко  нивото на безработицата сред младежта съставлява около 50%, но има тенденция към растеж.

... и  резултатите:

Мюсулманските имигранти в Дания съставляват около 5% от населението ,но за издръжката им отива около 33% от гражданският бюджет на страната. При това те извършват повече криминални престъпления отколкото местните жители.
http://football.hiblogger.net/authors/fcco/272795.html

Western Muslims' Racist Rape Spree

Мусульманское Насилие в Странах Запада

Норвежки «адаптируются» к изнасилованиям

"Нетолерантная" статья о мусульманах

Особенности современного исламского терроризма

И за да не ме обвинят някои хипер сензитивни хора  в "расизъм", прилагам научни доказателства:  Wink

Связь между проявлениями агрессии и моноаминооксидазой была обнаружена еще в 2002 году. Впоследствии было доказано, что у представителей разных этнических групп этот ген встречается в разных пропорциях. При этом принято считать, что "ген воинов" особо распространен среди народов, в культурах которых агрессия занимает почетное место.

Теперь же стало ясно, что и в современном мире, лишенном крупных войн, этот ген остается востребован в определенных субкультурах. Иными словами, хулиганами становятся не только из-за пробелов в воспитании и дурного влияния. Любовь к уличному насилию отчасти обусловлена генетическими факторами, пишет Washington Profile.
В сенсационном исследовании принимали участие сотрудники университетов Флориды, Айовы и Сент-Луиса. А руководил этой работой сотрудник Колледжа криминологии и криминалистики Кевин Бивер.
http://www.city-n.ru/view/122376.html

Генетик Виктор Колпаков из Сибирского отделения Академии наук. Институту цитологии и генетики, где работает ученый, предложили попытаться выяснить роль генов в появлении преступного типа людей, ответить на вопрос о том, почему число преступивших закон не уменьшается, а постоянно растет. На основании длительных исследований Колпаков пришел к выводу, что "генетическое участие в формировании преступного поведения наличествует, оно просматривается. Ученый считает, что ненаследуемых признаков нет, а "признак преступности" передается одним геном.
http://pda.sb.by/post/29043/

Тези книги задължително трябва да прочетете:

Столкновение цивилизаций, Самюэль ХАНТИНГТОН


Смерть Запада,  Патрик Дж. Бьюкенен


Весела Коледа  !!!

Последна редакция: нд, 26 дек 2010, 10:19 от plamenhk

# 362
  • Мнения: 4 877
Може да ви е полезна  - статия относно входните тестове в англ. университети
http://www.telegraph.co.uk/education/educationnews/8207751/Unive … est-students.html


plamenhk, а как ви приемат американците? Бързо ли се интегрира дъщеря ти? Чуждият произход помага или й пречи? 
Тя в частно у-ще ли е учила - на няколко места виждам, че примерите ти са от ЧУ?

Последна редакция: вт, 28 дек 2010, 16:43 от 1

# 363
  • Мнения: 1 479
plamenhk, а как ви приемат американците? Бързо ли се интегрира дъщеря ти? Чуждият произход помага или й пречи?  
Тя в частно у-ще ли е учила - на няколко места виждам, че примерите ти са от ЧУ?

Много са били отзивчиви, помагали са, но по принцип чужденците повече се сприятеляват помежду си .  Доколкото знам и в Англия е така.
Храната е превъзходна, яде се "на корем" т.е нещо като шведските маси, спортните съоръжения са били изключително много вкл. голф, 2 зимни зали, рафтинг((ходят там със собствен автобус), 10 тенис  корта, 20 скуош зали  и мнооого други спортове.

На хубавото се свиква бързо  Simple Smile особенно със спортуването през "свободното" време а колкото до ученето - МНОГО е било натоварено.  По нейни думи не е спала повече от 4 часа .

Да, в частно у-ще учи 11 и 12 клас

Последна редакция: ср, 29 дек 2010, 12:12 от plamenhk

# 364
  • Мнения: 50 689
По нейни думи не е спала повече от 4 часа .

Taка се раждат легендите Whistling
4 часа е минималната доза сън, за да изкара човек в относително работоспособно състояние денонощието, но за максимум една седмица. След това следва срив. Ти, предполагам, си бил войник и знаеш как е да даваш наряд само с 4 часа сън по устав. И можеш да се сетиш защо на войниците им отпускат "лукса" да спят цели 4 часа, а не 1, 2 или 3.

Порових се и в нета за да не съм голословна и всички източници бяха единодушни, че абсолютният минимум сън/ден е 6 часа и то за възрастни. За тинейджъри по принцип се искат 8 часа за да се въстанови нервната система. Говорим за продължителен период. В екстремни случаи човек може да изкара и седмица с минимум 4 часа на ден.

Но написаното от теб (чисто логически) казва, че най-често дъщеря ти е спала по-малко от 4 часа ooooh! И това, при положение, че и остават сили за всички тези супер спортни съоръжения Thinking

Недей да плашиш хората. Мъчение с безсъние се е прилагало в концлагерите и в Гуантанамо, но (надявам се) не и в частните училища Grinning Вероятно дъщеря ти е говорила за нощта преди изпит, семинар или нещо подобно, а не за постоянна практика.

# 365
  • Мнения: 4 877
plamenhk, а как ви приемат американците? Бързо ли се интегрира дъщеря ти? Чуждият произход помага или й пречи?  
Тя в частно у-ще ли е учила - на няколко места виждам, че примерите ти са от ЧУ?

Много са били отзивчиви, помагали са, но по принцип чужденците повече се сприятеляват помежду си .  Доколкото знам и в Англия е така.
Храната е превъзходна, яде се "на корем" т.е нещо като шведските маси, спортните съоръжения са били изключително много вкл. голф, 2 зимни зали, рафтинг((ходят там със собствен автобус), 10 тенис  корта, 20 скуош зали  и мнооого други спортове.

На хубавото се свиква бързо  Simple Smile особенно със спортуването през "свободното" време а колкото до ученето - МНОГО е било натоварено.  По нейни думи не е спала повече от 4 часа .

Да, в частно у-ще учи 11 и 12 клас

Благодаря! Ще ми е интересно някой път да ми разкажеш и за вашето ЧУ. А защо преместихте детето?

# 366
  • Мнения: 1 479

Да,да, за тъпите и мързеливи американци, които са напивали с кола и като Иванушка Глупака по цял ден лежели.  Mr. Green  А частните училища са един вид американско  "тюмбел хане" за децата на империалистите. Mr. Green

Много от децата са взимали хапчета за концентрация при ученето, зашото не им е стигало времето. И дъщеря ми е заспивала в училище по време на видео лекция. И тя е взимала средства за стимулиране на мозъчната дейност.
Въобще недейте да издребнявате нещата , защото  и средностатистичен негър би разбрал СМИСЪЛЪТ на  постингът ми.  Мнооого умствен "бач", ама наистина много, пада там, особенно през първата година. Затова и успешноста на кандидатите е много висока.  Няма хубаво и лесно/евтино.

Ще ми е интересно някой път да ми разкажеш и за вашето ЧУ. А защо преместихте детето?

Не съм го преместил - просто влезе в американски университет и сега там учи.
Няма проблем, ще разкажа , но хубаво е да конкретизирате малко областа.

# 367
  • Мнения: 50 689
Да,да, за тъпите и мързеливи американци, които са напивали с кола и като Иванушка Глупака по цял ден лежели.  Mr. Green  А частните училища са един вид американско  "тюмбел хане" за децата на империалистите. Mr. Green
Без съмнение ще ми дадеш линк към мои постинги, в които разпространявам баш такива легенди smile3521 В противен случай написаното от теб е просто вариация на "а вие биете негрите".

П.П. И като пишеш нещо с големи букви, поне спазвай граматическите правила, че иначе много боде очите. Имам предвид това:

Цитат
и средностатистичен негър би разбрал СМИСЪЛЪТ на  постингът ми

# 368
  • Мнения: 1 479

Легендите за  частните щатски/западни у-ща ли?   "Доказателство" ви  че сте се "ровили" в интернета като циганка в .контейнер за буклук е убийствено. Laughing  
А оттук и изводът влиза като ректоскоп в подсъзнанието:  В щатските частни училища учениците лежат по гръб, защото видите ли г-на безобразно лъже а и у нас в България е точно обратното на това което той говори.

Общото между легендите за "тъпите американци" и ВАШАТА легенда е методологията на създаването им, тази прословута социалистическа научност..  Laughing
"От нищо правим нещо и веем червени знамена" (c)  Кит (филм)

Без съмнение ще ми дадеш линк към мои постинги, в които разпространявам баш такива легенди  
Laughing Laughing

A, а аз  къде съм твърдял че ВИЕ сте "разпространявам баш такива легенди" ?   Ама то май стана като приказката за  Гъргалчо  от Ран Босилек. Laughing

Недей да плашиш хората. Вероятно дъщеря ти е говорила за нощта преди изпит, семинар или нещо подобно, а не за постоянна практика.
Laughing Laughing

Да, да, вероятно дъщеря ми не е учила в частно училище или пък по вероятно въобще не е учила в САЩ или най вероятно въобще нямам дъщеря?  Laughing

аз за разлика от вас вече имах честта да бъда титулована като олицетворение на глупост ...

Виждам лют бой се е разгорял за приза.  Laughing

# 369
  • Мнения: 4 877

Няма проблем, ще разкажа , но хубаво е да конкретизирате малко областа.

Нищо конкретно не ми хрумва като въпрос. Всичко, което се сетите да разкажете, ще ми е интересно.

# 370
  • Мнения: 50 689
Ех, Пламене, Пламене, дано и непредубедените колежки-съфорумнички ти прочетат аргументацията по конкретен повод, че да се посмеят предпразнично. Аз думи нямам за твоите аргументи, мога само да се смея. Пък и празник иде - време е за смях newsm62

# 371
  • Мнения: 1 479
Аз думи нямам за твоите аргументи, мога само да се смея. Пък и празник иде - време е за смях newsm62
Kaкъв е този горски хумор г-жо? Тези шеги от музея за развитие на хумора и шегата ли ги взехте?  Laughing
Вие как си представяте ситуацията? Че дъщеря ми с хронометър в ръка специално засича времето си за да даде поле на словесна изява на г-жа  Черна станция ?  Тази изкуствена наивност, така елементарно демонстрирана в заключенията ви, може би е добра  при монолога ви с учениците , но тук такива няма.  Интересно е че подобни кукленски визии  виждам у вас САМО когато става въпрос за дъщеря ми т.е. болното его е достатъчно нисък праг за вербална агресия.
"Дааа, нещо наистина не се връзва." (c) Черна станция

С такива евтини пропагандни трикове подобни на вашите едно време беше пълна социалистическата преса.  Акцентира се на нещо маловажно, второстепенно (в случаят 4 часа сън) за да за да се "докаже" несъстоятелността на главния проблем (в случаят разликата в натовареността на учениците).

За тези които са в танка (руски израз за хора които не рзабират, защото не  чуват и не виждат) пак ще повторя.

Въобще и сравнение не може да има в изискванията и в натовареността  между ЧУ в САЩ и тези у нас. Ще отбележа че дъщерята ходеше само в елитни у-ща от основното (8 год) през АЕГ (1 год) до МГ (2 год), така че база за обективно сравнение има.
В ЧУ в САЩ задължително всекидневно  трябва да прочетете около 70-80 стр допълнителна л-ра върху която обикновено пишете и есе.  Само решаването на задачите (домашна работа) по математика отнемат около 2-3 часа . Имате и задължително всекидневно спортуване  (спорт по избор) , което с къпането вероятно отнема около 2 часа. През 1 година е много трудно да си научите целия дневен материал , все нещо остава недоучено - просто нямате време за това. През тази първа година е било нормално да си ляга около 01 часа през ноща и да става в 05* часа за да може да обхване повече от материала.  Това особенно се отнася за ученици които преследват високи цели ! Почти всички добри ученици са правили това а вземането на таблетки е било много разпостранено. "Отспиването" е главно в неделя, защото и през съботите (1 събота в месеца е била свободна доколкото си спомням) се е учило.

* колко пъти е било точно 05 ч. а колко пъти 5.30 за мен е несъществено. Само закомплексиран човек може да възприема това дословно и върху него да гради обвинение.

С други думи или дъщеря ти е истински гений, или има нещо гнило ...

Сега кудето учи  дъщеря ми има и гении а пък "гнилото" там по природа въобще не върви - този университет не е  "свободния" варненски/бургаски т.е. няма я тази "свобода" („Свободата, Санчо, е едно от най-ценните блага, с които небесата социализмите даряват хората") на приемане, няма я "вярата в човека*".  Mr. Green

* СМЧ - Силно Мой Човек

Ех, Пламене, Пламене, дано и непредубедените колежки-съфорумнички ти прочетат аргументацията по конкретен повод, че да се посмеят предпразнично.

Изразът Тома неверни е станал нарицателен за недоверчив предубеден човек.

Последна редакция: сб, 01 яну 2011, 15:26 от plamenhk

# 372
  • Мнения: 2 885
Пламене, Пламене....прекалено много време отделяш за страничните шумове. Всеки мъж знае, че с радио не се спори. Темата е много интересна, но ми омръзна да отсявам плявата от същественото.
Това хронично недоспиване как се отразява във взаимоотношенията м/у съучениците, съществува ли агресия/насилие в среден курс и как се наказва?

# 373
  • Мнения: 4 877
Въобще и сравнение не може да има в изискванията и в натовареността  между ЧУ в САЩ и тези у нас. Ще отбележа че дъщерята ходеше само в елитни у-ща от основното (8 год) през АЕГ (1 год) до МГ (2 год), така че база за обективно сравнение има.
В ЧУ в САЩ задължително всекидневно  трябва да прочетете около 70-80 стр допълнителна л-ра върху която обикновено пишете и есе.  Само решаването на задачите (домашна работа) по математика отнемат около 2-3 часа . Имате и задължително всекидневно спортуване  (спорт по избор) , което с къпането вероятно отнема около 2 часа. През 1 година е много трудно да си научите целия дневен материал , все нещо остава недоучено - просто нямате време за това. През тази първа година е било нормално да си ляга около 01 часа през ноща и да става в 05* часа за да може да обхване повече от материала.  Това особенно се отнася за ученици които преследват високи цели ! Почти всички добри ученици са правили това а вземането на таблетки е било много разпостранено. "Отспиването" е главно в неделя, защото и през съботите (1 събота в месеца е била свободна доколкото си спомням) се е учило.
 Тома неверни е станал нарицателен за недоверчив предубеден човек.

Благодаря за инфото за ЧУ! Интересно! Доколкото знам и тук в АК е подобно натоварването.
plamenhk,  чакам още интересни разкази за образованието в САЩ.

# 374
  • Мнения: 1 479
Доколкото знам и тук в АК е подобно натоварването.
plamenhk,  чакам още интересни разкази за образованието в САЩ.

За мен това е най доброто у-ще в България

Американският колеж в София (The American College of Sofia)
http://www.acs.bg/

Предполагам че програмата му е малко съобразена с българските изисквания, но и така си остава номер едно.
Хубаво е г-жата която оспорва натоварването на учениците в ЧУ в САЩ  да провери на място колко учат добрите ученици и да сравни с нивото в България.
Макар и частично побългарена и без силна чуждестранна конкуренция* смятам че американската с-ма е запазила значителна част от себе си, което би трябвало да се прояви и в натоварването на най добрите ученици.

* силната конкуренция вдига нивото на оценките в американската с-ма. Американците правят едно усредняване на оценките на всеки изпит. С други думи ако сте в силна група дори да имате и 95% от теста, което е абсолютна 6, може да получите и 5 ако останалите имат по висок %.. Това се получава заради "усредняването" (curve) на всички  оценки.
Например дъщерята учи китайски в група която почти изцяло е от американски китайци. При 95% успешност на тестовете получава Б защото китайците изкарват повече - все пак "роден" език им е.  Mr. Green

У-щето което също има по близка програма до ЧУ в САЩ е Англо-aмериканското училище (ААУ) в София
http://aas-sofia.org/admission/scholarship/

И при нас има такова в столицата където учат около 30 деца. Там учат и децата на дипломатите. Приетите в елитни американски университети са главно възпитаници на това у-ще.

Завършилите получават чрез ААУ международна диплома от училище, акредитирано от Съвета за Международни Училища във Великобритания (CIS) и Асоциацията Ню Ингланд за Училища и Колежи в САЩ (NEASC). Издържалите изпитите на организацията IB имат възможност да получат и престижната IB диплома*. Успешно завършилите имат значителни предимства при кандидатстване в най-елитните университети и колежи по света.
http://press.dir.bg/_wm/news/news.php?nid=281324&df=45&dflid=3

*  INTERNATIONAL BACCALAUREATE DIPLOMA

Това хронично недоспиване как се отразява във взаимоотношенията м/у съучениците, съществува ли агресия/насилие в среден курс и как се наказва?

Колкото до недоспиването си спомням че дъщерята се стараеше да поспи преди спортуването т.е. около 1 час, но това го правеше втората година. Естествено не означава че не го е правила и първата, но във всички случаи е било по рядко.

Взаимоотношенията са много коректни а честността е изключителна. Немислимо е ако предният клас е имал тест а вие да отидете и да питате какви са били въпросите. Получавате "автоматично" изключване от у-щето за 1 седмица. Това е много материал който МНОГО трудно  ще наваксате а освен това имате и черна точка в характеристиката.

Преписването е немислимо, не зная какво е наказанието, но се съмнявам някой ученик да помисля за такива работи.

Когато пишете есе работите се проверяват автоматично за плагиатство - имат такава централна програма.  Програмата показва % на вероятност на плагиатство на изрази/изречение и на работата като цяло. Не зная дали има щатска банка на подобни информации или използват само училищната.

На един рожден ден учениците пили шампанско и за малко да не изключат рожденичката която е била една от най добрите ученички. Отървала се е само с отстраняване за 1 седмица.

Въобще дисциплината е желязна и никой не може да си позволи лукса някой да обиди а камо ли нещо по сериозно. Дъщерята се смееше че на американците им зашили устата в усмивка  т.е когато с тебе говорят винаги са много внимателни и усмихнати.. Предполагам че това е плод на домашното възпитание - все пак това са деца на горният социален слой.

Последна редакция: нд, 02 яну 2011, 10:12 от plamenhk

Общи условия

Активация на акаунт