Защо да си изберем професионален домоправител

  • 11 200
  • 110
  •   1
Отговори
  • Мнения: 0
Основната идея на професионалния домоуправител е да осигури спокойствие на собствениците на сградата за която се грижи като им спести време, пари и стрес. Това става, като фирмата поема всички грижи по поддръжката на сградата: почистване на общите части, плащане на сметки, поддръжка на общите части , охрана на жилището, събиране на плащанията, анализ на разходите и предлагане на идеи за тяхното намаляване.Едно от най-големите предимства на този вид услуга, добила широка популярност в Европейския съюз, е комплексната грижа, която фирмата може да осигури. В резултат на полаганите грижи за сградата се повишава нейната стойност, респективно стойността на имотите на всеки един съсобственик. Сред другите плюсове на предлаганата услуга е осигуряване на спокойствие и комфорт за живеещите в сградата.Професионалният домоуправител извършва всички дейности, които се включват в задълженията на един домоуправител, като същевременно отделя на всяко от тях необходимото време и внимание с цел постигането на максимални резултати. В задълженията му се включва да организира събранията на блока, да събира месечната такса за поддръжката му, да координира ремонтите и да дава професионалното си мнение относно бъдещото развитие на етажната собственост. Професионалният домоуправител е запознат с всички законови и нормативни уредби, информира се своевременно за техните промени и нововъведения и в резултат на това има компетенцията да изказва своето становище по спорни въпроси, а също така да организира отношенията с компаниите, доставящи услуги на сградата (вода, ток, отопление и др.).Отговаря на всички зададени въпроси които касаят живущите в даден вход кооперация или затворен комплекс отностно закона и начините на Управление на Етажната собственост.

# 1
  • Мнения: 9 483
Здравейте,
имам следните въпроси към Вас, като професионален домоуправител, в случай че желаем да Ви наемем:
1. Как бихте събрали дължими суми от живущ, който отказва плащанията?
2. "Охрана на жилището"-какво конкретно имате предвид-24 часова охрана във входа или как? И респективно каква отговорност носите конкретно?
3."също така да организира отношенията с компаниите, доставящи услуги на сградата (вода, ток, отопление и др.)."-т.е.?

# 2
  • Мнения: 0
Здравейте,
имам следните въпроси към Вас, като професионален домоуправител, в случай че желаем да Ви наемем:
1. Как бихте събрали дължими суми от живущ, който отказва плащанията?
2. "Охрана на жилището"-какво конкретно имате предвид-24 часова охрана във входа или как? И респективно каква отговорност носите конкретно?
3."също така да организира отношенията с компаниите, доставящи услуги на сградата (вода, ток, отопление и др.)."-т.е.?

Благодаря за въпросите и Ви отговарям така ,дейноста на професионалният домоуправител е да се грижи за общите части в една ЕС, за личните договорки на собственик към дадена компания не е длъжен да взема отношение . Той може да Ви помогне да намалите разходите си на ЕС но не и личните.Относно въпроса Ви за охрана на жилището нямам идея как Ви е възникнал явно сте патили ,но професионалният домоуправител Ви осигурява по желание на собствениците 24ч човек който е запознат със всички собственици и обитатели  на сградата и отностно вътрешният правилник  който е приет на ОС.Отностно събираемоста на дължимите суми  се посочва когато се направи ОС и в протокола е посочено ,че се наема фирма за изпълнение на дейноста професионален домоуправител но пък за това е необходимо Вие да имате управителен съвет на дадената кооперация или вход и законно избран Управител на ЕС чрез когото се действа по законоустановеният ред.Другият по лошият вариант е да решите на ОС да наемете фирма за  Управител на ЕС и да чакате да минат две години мандат .

# 3
  • Мнения: 9 483
Здравейте,
имам следните въпроси към Вас, като професионален домоуправител, в случай че желаем да Ви наемем:
1. Как бихте събрали дължими суми от живущ, който отказва плащанията?
2. "Охрана на жилището"-какво конкретно имате предвид-24 часова охрана във входа или как? И респективно каква отговорност носите конкретно?
3."също така да организира отношенията с компаниите, доставящи услуги на сградата (вода, ток, отопление и др.)."-т.е.?

Благодаря за въпросите и Ви отговарям така ,дейноста на професионалният домоуправител е да се грижи за общите части в една ЕС, за личните договорки на собственик към дадена компания не е длъжен да взема отношение . Той може да Ви помогне да намалите разходите си на ЕС но не и личните.  -  Не визирам в никой случай, домоуправителя да посредничи на собственика на апартамент...Вие сте писали , че организирате отношенията с компаниите доставящи услуги-това имах предвид-какво конкретно??

Относно въпроса Ви за охрана на жилището нямам идея как Ви е възникнал явно сте патили ,но професионалният домоуправител Ви осигурява по желание на собствениците 24ч човек който е запознат със всички собственици и обитатели  на сградата и отностно вътрешният правилник  който е приет на ОС. -Да разбирам "портиер"? Rolling Eyes...а в случай, че сградата не разполага с място за стая за въпросния...? А и при евентуална щета, носите ли отговорност и каква?

Отностно събираемоста на дължимите суми  се посочва когато се направи ОС и в протокола е посочено ,че се наема фирма за изпълнение на дейноста професионален домоуправител но пък за това е необходимо Вие да имате управителен съвет на дадената кооперация или вход и законно избран Управител на ЕС чрез когото се действа по законоустановеният ред.Другият по лошият вариант е да решите на ОС да наемете фирма за  Управител на ЕС и да чакате да минат две години мандат .   Rolling Eyes Не разбрах...ок-предполагаме, че сме Ви наели-имаме живущи пенсионери, които отказват да платят дължимите (приети на ОС) суми...какво практически правите Вие??

# 4
  • София
  • Мнения: 3 845
В нашия блок бяхме на път да вземем фирма за домоуправител, но таксите скочиха двойно, освен това се оказа, че за всичко, което възникне и не е включено в договора, се плаща допълнително за труда, което още повече вдига таксите. Затова предпочетохме да си наемем един безработен човек, не фирма.

# 5
  • на дъното
  • Мнения: 1 544
Нашата кооперация е с такава фирма и е супер безсмислено.
1.Двойно повече е сумата,а резултат никакъв.Осигуряват ти само една чистачка и това е.
2.Парите ги искат за тримесечие после ти слагат лихва
3. Поддръжка никаква,обелени стени и изцапани,а го има в договора,стърчащи кабели,вратата на асансьора на един от етажите не се затваря .В момента не живеем все още там,но скоро се нанасяме и таксата е двойна за живущи.
Съгласиха се да наемат фирмата точно заради не плащащите и явно им е доста трудно понеже от 6 месеца се събират пари за едно устройство за входната врата.

# 6
  • Мнения: 0
Здравейте,
имам следните въпроси към Вас, като професионален домоуправител, в случай че желаем да Ви наемем:
1. Как бихте събрали дължими суми от живущ, който отказва плащанията?
2. "Охрана на жилището"-какво конкретно имате предвид-24 часова охрана във входа или как? И респективно каква отговорност носите конкретно?
3."също така да организира отношенията с компаниите, доставящи услуги на сградата (вода, ток, отопление и др.)."-т.е.?

Благодаря за въпросите и Ви отговарям така ,дейноста на професионалният домоуправител е да се грижи за общите части в една ЕС, за личните договорки на собственик към дадена компания не е длъжен да взема отношение . Той може да Ви помогне да намалите разходите си на ЕС но не и личните.  -  Не визирам в никой случай, домоуправителя да посредничи на собственика на апартамент...Вие сте писали , че организирате отношенията с компаниите доставящи услуги-това имах предвид-какво конкретно??

Относно въпроса Ви за охрана на жилището нямам идея как Ви е възникнал явно сте патили ,но професионалният домоуправител Ви осигурява по желание на собствениците 24ч човек който е запознат със всички собственици и обитатели  на сградата и отностно вътрешният правилник  който е приет на ОС. -Да разбирам "портиер"? Rolling Eyes...а в случай, че сградата не разполага с място за стая за въпросния...? А и при евентуална щета, носите ли отговорност и каква?

Отностно събираемоста на дължимите суми  се посочва когато се направи ОС и в протокола е посочено ,че се наема фирма за изпълнение на дейноста професионален домоуправител но пък за това е необходимо Вие да имате управителен съвет на дадената кооперация или вход и законно избран Управител на ЕС чрез когото се действа по законоустановеният ред.Другият по лошият вариант е да решите на ОС да наемете фирма за  Управител на ЕС и да чакате да минат две години мандат .   Rolling Eyes Не разбрах...ок-предполагаме, че сме Ви наели-имаме живущи пенсионери, които отказват да платят дължимите (приети на ОС) суми...какво практически правите Вие??
[/quotКомпаниите доставящи услуги не са само за ел. енергия топлофикация и вода нали.Надявам се ,че Ви е неприятно в коридорите Ви да висят разни кутийки на всякакви доставчици разпънати скъсани кабели.Ние се стремим от всички доставчици да получаваме предварителна информация и да уведомяваме всички собственици кога ще има планувани ремонти по техните системи , изискваме информация за възникнали аварийни ситуации.Да правилно сте разбрали портиер .Когато сградата не разполага с такова място за такъв човек ,се взима решение на ОС и може да се изгради във всяка една ЕС такова място. Отностно възникналите щети ако са предизвикани от неговото бездействие или некомпетенстност в общите части фирмата поема разходите по оправяне на проблема.Относно събираемоста на дължимите суми след като са гласувани и разпределени на ОС отговорноста е наша и си има договор в които пише че си ги събираме по съдебен ред.Проявяваме толерантност и разбирателство към всеки един собственик но не е безгранично.

# 7
  • Мнения: 0
Нашата кооперация е с такава фирма и е супер безсмислено.
1.Двойно повече е сумата,а резултат никакъв.Осигуряват ти само една чистачка и това е.
2.Парите ги искат за тримесечие после ти слагат лихва
3. Поддръжка никаква,обелени стени и изцапани,а го има в договора,стърчащи кабели,вратата на асансьора на един от етажите не се затваря .В момента не живеем все още там,но скоро се нанасяме и таксата е двойна за живущи.
Съгласиха се да наемат фирмата точно заради не плащащите и явно им е доста трудно понеже от 6 месеца се събират пари за едно устройство за входната врата.

Никой не Вие виновен ,че сте избрали такава фирма която само Ви лапа паричките.Но пък и направете разграничение между това дали е наложена фирма от инвеститора или самите Вие на ОС сте избрали такава. Защото има разлика в начина по коитоможете да си поърсите правата и да не плащате Grinning

# 8
  • Мнения: 0
В нашия блок бяхме на път да вземем фирма за домоуправител, но таксите скочиха двойно, освен това се оказа, че за всичко, което възникне и не е включено в договора, се плаща допълнително за труда, което още повече вдига таксите. Затова предпочетохме да си наемем един безработен човек, не фирма.
Какво означава таксите скочиха двойно  Grinning и кой Ви налага такива такси

# 9
  • Мнения: 9 483
Благодаря за отговора, toni_sf ;
с написаното обаче, не успяхте да ме убедите и да разбера защо наистина, да предпочета "професионален" домоуправител, пред този, избран на ОС комшия Confused

Ще се аргументирам (нямам за цел да споря с Вас):


Компаниите доставящи услуги не са само за ел. енергия топлофикация и вода нали.

Вие визирахте тях в първия си пост.
тези "и др.":
Надявам се ,че Ви е неприятно в коридорите Ви да висят разни кутийки на всякакви доставчици разпънати скъсани кабели.Ние се стремим от всички доставчици да получаваме предварителна информация и да уведомяваме всички собственици кога ще има планувани ремонти по техните системи , изискваме информация за възникнали аварийни ситуации.
-при липса на направени вътрешни канали в сградата при строежа за интернет, кабелна тв и т.н., няма как да доставят услугата си така или иначе-пак ще има външни такива..неизбежно е..
Относно "информация за аварийни ситуации" при толкова услуги и доставчици.. Thinking

В първия си пост, говорехте за охрана на жилището-сега, за охрана на общите части Rolling Eyes


По съдебен път изисквате неплатените суми от  некоректен платец в сграда, кой плаща разходите по делата?

# 10
  • София
  • Мнения: 3 845
В нашия блок бяхме на път да вземем фирма за домоуправител, но таксите скочиха двойно, освен това се оказа, че за всичко, което възникне и не е включено в договора, се плаща допълнително за труда, което още повече вдига таксите. Затова предпочетохме да си наемем един безработен човек, не фирма.
Какво означава таксите скочиха двойно  Grinning и кой Ви налага такива такси

Ами офертите на фирмите-домоуправител. Искахме такива от 4 фирми. Все едно и също, с малки различия. Сега плащаме по 15 лв на апартамент, а с техните оферти таксата скачаше до 25-28 лв. А освен събиране на таксите и чистачка, друго особено не предлагаха. Ако искаме още нещо - срещу допълнително заплащане. Затова - в никакъв случай няма да вземем фирма!

# 11
  • Мнения: 0
Значи никъде в закона ЗУЕС не е посочено ,че се плаща на апартамент определени такси и консумативи. В ЕС Вие имате задължения да плащате за консумативни разходи и разходи за текущо поддържане на общите части и такса фонд ремонт и обновление. В закона е посочено ,че разходите за консумативи и текущо поддържане на общите части се разпределят между собствениците и обитателите по равно,а таксата за ремонт фонд и обновление се разпределя по притежавани идеални части на всеки собственик. Така ,че реално погледнато сте взели незаконно решение на ОС за тези пари които плащате.

# 12
  • Мнения: 1 072
Toni_sf, ти не се ли подвизаваше в правния форум на lex.bg:-) бях минавала оттам преди време и гледах сеира на твоите спорове с юристите Grinning Тук поне никой няма да се заяжда с теб Wink

# 13
  • Мнения: 0
 JoyДа беше доста забавно с тях и се надявам ,че доста от тях съумяха да разберат разликата каква е  да се сключи договор по ЗУЕС а не по ЗЗД . Да може и в някой друг форум да ме засечеш с такава тема  защото това е нещо непознато на българският пазар и наистина има много излъгани  Grinning но вече след като са подписали  договора .Затова искам и тук да се направи една дискусия по тази тема и с каквото мога да помогна.Нали тук е все пак форум за взаимопомощ и човек трябва да е малко наясно когато предстои да вземе решение  Grinning щом трябва да плаща за нещо.

# 14
  • Мнения: 0
Благодаря за отговора, toni_sf ;
с написаното обаче, не успяхте да ме убедите и да разбера защо наистина, да предпочета "професионален" домоуправител, пред този, избран на ОС комшия Confused

Ще се аргументирам (нямам за цел да споря с Вас):


Компаниите доставящи услуги не са само за ел. енергия топлофикация и вода нали.

Вие визирахте тях в първия си пост.
тези "и др.":
Надявам се ,че Ви е неприятно в коридорите Ви да висят разни кутийки на всякакви доставчици разпънати скъсани кабели.Ние се стремим от всички доставчици да получаваме предварителна информация и да уведомяваме всички собственици кога ще има планувани ремонти по техните системи , изискваме информация за възникнали аварийни ситуации.
-при липса на направени вътрешни канали в сградата при строежа за интернет, кабелна тв и т.н., няма как да доставят услугата си така или иначе-пак ще има външни такива..неизбежно е..
Относно "информация за аварийни ситуации" при толкова услуги и доставчици.. Thinking

В първия си пост, говорехте за охрана на жилището-сега, за охрана на общите части Rolling Eyes


По съдебен път изисквате неплатените суми от  некоректен платец в сграда, кой плаща разходите по делата?
Не виждам място за спор .Има голяма разлика ако се огледате между панелните блокове  нова кооперация или затворен тип комплекс .Надявам се ,че имате представа какво е състоянието вътре в общите части на всеки един вид.Нямам идея в какъв вход или кооперация живеете но всичко е възможно когато има инициатива от всички собственици особено за панелните жилища . В нова кооперация е много по лесно и по евтино да се изградят системи за тези неща за които се споменава.Трябва да Ви и обясня ,че при нова кооперация или затворен комплекс когато имате избран такъв домоуправител той трябва да събере  необходимата документация за подписване на договорите с дружествата за ток вода топлофикация а не всеки един да го прави поотделно Wink. Отностно охрана на жилището  Вие зададохте този въпрос  аз никъде не съм поствал ,че домоуправителя се занимава с охрана на лично жилище.Задължението на домоуправителя е да осъществи връзка между портиера и органите на полицията или към фирма с която всеки собственик на самостоятелен обект има сключен договор за охрана на неговото жилище.Отностно питането Ви за събиране на сумите от некоректни платци дали ще е фирма или съседа реда е един и същ  плаща се от общата каса ,но за това се взима решение на ОС или ако преди това ОС не е упълномощило този домоуправител сам да пуска искови молби Grinning и не се надявам този ваш съсед да се бръкне от неговият джоб да плати таксата за завеждане това нещо.

Общи условия

Активация на акаунт