До къде да стига родителската намеса

  • 15 746
  • 290
  •   1
Отговори
# 210
  • където ми харесва
  • Мнения: 4 086
Извинявай, но грам не са теории.
Както и да е-в никакъв случай не казвам, че ако някой те удари (примерно) трябва и ти веднага да удариш, но и не трябва да обърнеш другата буза. Да, реакцията в такъв случай е да се обърнеш към класен/учител/заместник директор/директор, или училищната охрана.

И като се обърнеш към учител или директор какво? Ще му размахат пръст, ще му кажат "Ти лошо дете не прави така, че ще те накажем." и после? Щом на асоциалното гаменче не му пука ни за училище, ни за бъдещето му, то е неуправляемо. Просто не му пука ни за директор, ни за наказания. И ще изчакат твоето дете извън училище и ще го набият. Ако не днес, то утре, след месец или като свърши училището. Няма спасение от амбицираните имбецили. Спасението е само в превенцията. Или в персонален бодигард Twisted Evil


Госпожо черна станция, в училище си има правилник, който ясно казва, че е забранено упражняването на насилие. Нали като класната (примерно) каже "ми аз кво да направя" и после ще хвърчат глави. Ма вие защо си мислите, че малтретираните деца са безгласна буква и нямат права? Хайде моля ви, стига ми обяснявахте, че говоря само теоретично-занимавам се именно с деца-малтретирали и малтретирани. И идеално знам как се работи и с двете групи, както и че не остава безнаказана агресията, нито насилието в училище.

# 211
  • Мнения: 41 789
Нали като класната (примерно) каже "ми аз кво да направя" и после ще хвърчат глави. Ма вие защо си мислите, че малтретираните деца са безгласна буква и нямат права?

Аз май не съм споменавала нищо такова Grinning

Иначе се оттеглям от спора. Нека всеки се оправя както намери за добре.

# 212
  • София
  • Мнения: 62 595
не знам, ама защото в училище често всички отговорни възрастни спят при насилие, роодителите вземат нещата в свои ръце. Може да не е редно, но върши работа.

# 213
  • у дома
  • Мнения: 7 171
Съвет от личен опит-писмена жалба с входящ номер до директора на училището при подаването на която да се намекне да се вземат мерки,защото жалба може да се подаде и в инспектората.След подаване на жалба са длъжни да накажат побойничката,а след подаване на втора жалба следващото наказание е преместване в друг клас или направо друго училище.При нас майката си взе отпусното и отписа детето още след първата жалба и първото наказание.
Между другото жалбата ни до директора беше подписана от всички родители,просто ни беше писнало и то още в първи клас,а майката на агресивното дете не взимаше мерки...

# 214
  • София
  • Мнения: 17 378
Никакво намекване, че може и да се пусне жалба в инспектората - директно на въпросната жалба се изпраща копие там (и в жалбата се пише - копие до: ...). Какво ти намекване при толкова сериозен проблем!

# 215
  • София
  • Мнения: 2 300
Съвет от личен опит-писмена жалба с входящ номер до директора на училището при подаването на която да се намекне да се вземат мерки,защото жалба може да се подаде и в инспектората.След подаване на жалба са длъжни да накажат побойничката,а след подаване на втора жалба следващото наказание е преместване в друг клас или направо друго училище.При нас майката си взе отпусното и отписа детето още след първата жалба и първото наказание.
Между другото жалбата ни до директора беше подписана от всички родители,просто ни беше писнало и то още в първи клас,а майката на агресивното дете не взимаше мерки...

Преместване в друг клас или друго училище?! Питам се аз - до какво ще доведе това? И какво ще се постигне - таман нищо. Ще бъдат тормозени други деца с други родители.
Решението е работа отрано с проблемните деца и техните родители. Трябва да има екипи от психолози и социолози, които да са ангажирани единствено и изключително с това. Да, но за съжаление такива няма. Такива уж компетентни лица от уж социалните служби се появяват тогава, когато нещата ескалират.

# 216
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
В нашия конкретен случай нещата са тръгнали от игра на волейбол. Другото дете не е играело, а е стояло отстрани с ръце в джобовете и е ръсело обиди по останалите 10-15 момичета, които са играели. Очевидно е търсила провокация. Две момичета са се разплакали от обидите и са спрели да играят. Когато девойката е видяла ревящите момичета е започнала още по-злостни обиди. И тогава моята е решила да го играе Робин Худ. Разправията е тръгнала от игрището и последиците вече ги казах. Всички са си мълчали. С това дете оправия няма. Аз бих си играла играта и грам, ама грам не бих обърнала внимание. Пълно игнориране би било много по-въздействащо за такава персона, отколкото рев и опити да се защитиш. Тя се храни от подобни неща и само това и чака – две-три да се разплачат и някой да й отговори. И понеже аз го знам това що за девойче е, затова й говоря на моята да не й обръща внимание, да не й отговаря, да не влиза в никакъв диалог с нея. И не мисля, че ако й кажа „ооо, още щом тя обиди Петя, ти отиди и й плесни един”, или „тя Ваня като се разплаче, ти веднага се захвани да търсиш реванш” й давам ценен урок. Защото в момента Ваня и Петя си ходят необезпокоявани на училище и родителите им не треперят изпращайки ги там. Те са си изревали реването и въпроса за тях е решен. Моята дъщеря не е била обиждана лично и тя не е защитавала себе си. Времето на Дон Кихот отмина помоему. А и никак, ама никак не съм убедена, че ако моята беше потърпевша, някое от другите щеше да тръгне на кръстоносен поход заради нея. Не и с това печално известно дете.

Lady Kat, вие може да работите с жертви и малтретирани, но аз никак не желая детето ми да е сред вашата таргет група. А то ще се окаже в нея, ако не умее правилно да преценява хората и ситуациите.

Иначе, вчера бяхме в училището с разпечатките. Казах на класната какво всъщност се е случило. Обясних й, че ако една сричка още чуя от моето дете, че е притеснявана или й е даден повод да се страхува, то за мен проблемът излиза извън училището и аз ще се обърна към съответните органи. Защото родителите да другото дете са все заети и нямат никаква възможност да се явят в училище. Класната ни предложи среща с другите родители. Мъжът ми каза, че ще се срещне с тях само в присъствието на директора. Иначе няма какво да им кажем, класната да си се оправя с тях. И след като аз заплаших, че ще изнеса проблема от рамките на училището и от пусто в празно няма да преливам, то майката изведнъж се е освободила от тежките си ангажименти и решила да вземе мерки. Вчера вечерта ме извикаха, за да ми кажат какви мерки са взели и как се развиват нещата. Аз много се тревожа как ще се отрази това на атмосферата в клас, но засега нещата са спокойни. Лошото е, че групата на това девойче се консолидира и започва да тормози дъщеря ми – нещо, което ще изтърпя точно до утре. Крият й нещата, изхвърлят й палтото и личните й вещи в кошчето, докато тя е навън... Ей такъв тих тормоз. Ако това продължи ще поискам да се прегледат записите от камерите и да се види кой върши тези неща и ще продължим да си играем на пъдари. Няма да си местя детето. Такъв вариант не обмисляме и не обсъждаме. Не моето дете трябва да бъде отстранено. И стига другото да бъде озаптено и най-накрая някой да го постави на мястото му, не държа и то да си тръгва. Но ако последното не се случи няма да спрем. Та това е засега. Чакам да видим как ще мине днешния ден и дали групата на Шаро се е отказала или съвсем не. Много ми е притеснено, но се надявам да се справим.

# 217
  • Варна
  • Мнения: 2 378
Тогава правилника се явява една безсмислена хартийка.....а ние се пънем да го четем и тълкуваме.
И при положение, че подобни "изяви" са масово срещани, е крайно време да се намери работещ механизъм.



В нашето училище има процедура по отстраняване на ученик от уч. час Изгоненият го поема колегата, дежурен в коридора на съответния етаж, завежда го при учител, който е на разположение в свободна за целта стая, той разговаря с него защо е бил изгонен и т.н. и стои с него до приключване на часа. След това детето се връща в клас, а последния учител отбелязва в папка кога, кой и поради какви прини е бил изгонен. Уведомяват се родителите, пед. съветник разговаря с детето, класния р-л и преподаващия, който е изгонил ученика.


Решението е работа отрано с проблемните деца и техните родители. Трябва да има екипи от психолози и социолози, които да са ангажирани единствено и изключително с това. Да, но за съжаление такива няма. Такива уж компетентни лица от уж социалните служби се появяват тогава, когато нещата ескалират.

 Peace

# 218
  • Мнения: 24 467
В нашия конкретен случай нещата са тръгнали от игра на волейбол. Другото дете не е играело, а е стояло отстрани с ръце в джобовете и е ръсело обиди по останалите 10-15 момичета, които са играели. Очевидно е търсила провокация. Две момичета са се разплакали от обидите и са спрели да играят. ...

И т.н.
Това в час ли става? Тази игра на волейбол и обидите?
Миналата година минахме през изхвърляне на вещи, ровичкане из чантата, късане на книги, триене на данни от телефона и т.н. Оплаках се няколко пъти и почти щяхме да си го отнесем ние. Понеже разваляме нечий рахатлък. Дигнах валянка, станаха едни театри. Таз година е добре, ще видим докога. Склонна съм и лични записи да извадя, понеже услужливо в стаята ни няма камера. Моето дете иска такава, някои други деца- също. Има и отявлени противници. Гледайки и слушайки записи, бивайки свидетел на театрите миналогодишни знам защо.

хххххххххххххххх

Ето, сигурна бях че може да се случи това, което sea woman  описва. А тук ме убеждават, че не можело било. Може, има и нормативно правило, желание няма-а-а.

Последна редакция: чт, 01 дек 2011, 10:26 от Judy

# 219
  • София
  • Мнения: 17 378
Да, в нашето училище също има процедура за отстраняване на ученик от час - също както е описана. Нищо невъзможно няма, има липса на желание.
Дара, аз бих действала също като вас  Peace Успех ти пожелавам!

# 220
  • n/a
  • Мнения: 3 341
Дара, поздравления за начина, по който сте подхванали случая. Единствено си мисля, че щом е почнал "тормоз на тихия фронт", може би не е лошо да се опитате да го пресечете овреме, без отлагане в посока "ако продължи". Стискам ви палци и ви пожелавам кураж!

Благодаря на  svetlaem за написаното. Значи има начин да се потърси отстраняване на немирника от клас или от училище. Колкото и да ми е мъчно за класа-приемник, все пак е доста сериозна форма на реагиране спрямо неговото поведение. Макар и аз да изпитвам съмнение, че гаменчето по душа, ще се трогне.

# 221
  • Мнения: 411
Дара ,приеми моя съвет.
Момичето се чувства силно ,защото е обединило своя банда съмишленички.Дъщеря ти е сама.Тормоза не е само физически,знаеш.Могат така да й вгорчат живота,че да престане да мисли за училище.Понеже големия ми син преживя по скоро психо тормоз в предишния си клас ми е ясно за какво говориш.Успеха му падна.Не искаше да ходи на училище.Не мислеше за учене толкова,колкото да преживее поредния ден и броеше дните до края на седми клас.Кой клас е дъщеря ти?Ако е шести или седми,знаеш,това е важен период.
И така от практическа гледна точка.Първо виж дали конфликта е само с определената група.От колко деца се състои.Ако не са толкова много,съвета ми е следния.Нека съпруга ти събере група яки мъжаги и покажете на бандата ,че и дъщеря ти си има група.Сплашете ги поеденично.Разбира се,без да се прибягва до насилие.Но трябва да са категорични и да звучат убедително.Почнете от тарторката на групата.
Предполагам ,че метода ще проработи ,но ако не стане,по-добре я преместете.
Знам  ,че сега някои мами ще настръхнат срещу казаното,но невъзпитания ,агресивен и конфликтен човек не изпитва уважение към институции и изобщо към човешките начини за разрешаване на проблеми.

# 222
  • Мнения: 24 467
Дара ,приеми моя съвет.
Момичето се чувства силно ,защото е обединило своя банда съмишленички.Дъщеря ти е сама.Тормоза не е само физически,знаеш.Могат така да й вгорчат живота,че да престане да мисли за училище.Понеже големия ми син преживя по скоро психо тормоз в предишния си клас ми е ясно за какво говориш.Успеха му падна.Не искаше да ходи на училище.Не мислеше за учене толкова,колкото да преживее поредния ден и броеше дните до края на седми клас.Кой клас е дъщеря ти?Ако е шести или седми,знаеш,това е важен период.
И така от практическа гледна точка.Първо виж дали конфликта е само с определената група.От колко деца се състои.Ако не са толкова много,съвета ми е следния.Нека съпруга ти събере група яки мъжаги и покажете на бандата ,че и дъщеря ти си има група.Сплашете ги поеденично.Разбира се,без да се прибягва до насилие.Но трябва да са категорични и да звучат убедително.Почнете от тарторката на групата.
Предполагам ,че метода ще проработи ,но ако не стане,по-добре я преместете.
Знам  ,че сега някои мами ще настръхнат срещу казаното,но невъзпитания ,агресивен и конфликтен човек не изпитва уважение към институции и изобщо към човешките начини за разрешаване на проблеми.

За настръхването- не знам. Аз бих писала и подкрепила същото. Също на база лично преминатото знам, как детето може да намрази и училище и всичко- само защото няма желание някой да проведе на практика наличните правила. Той си знае- само да се започне отново има възможността да се премести когато и както си реши.

# 223
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Judy , да, в час по ФВС е станало. В нашето училище дворът е разделен на две части от самата сграда и ако си на едното място, другата част от двора не се вижда. Обикновено учителят дели децата на момичета и момчета и едните са в едната част на двора, другите - в другата. Точно когато се е развивало действието, учителят е бил при момчетата. Защото и аз попитах къде е бил господинът, докато всичко това се е случвало. Той се е появил вече чак, когато другата е налитала и е блъскала дъщеря ми. Моята дъщеря е по-едра от нея. Ако беше откликнала на физическа саморазправа, то моята едва ли щеше да е потърпевша. Господинът ги е разтървал, което се е изразявало в това, да отдръпне блъскащата се мома от моята дъщеря. След това, докато са се обличали в съблекалнята останалите и дъщеря ми, тарторката събира групата пред съблекалните и запова разправия. Още тогава са заплашвали, но това става предпоследния час и затова е продължило вечерта във фейсбук и съответно на другия ден.

Дъщеря ми ми разказа за случката от часа по физическо още в колата след училище. Беше превъзбудена, но не уплашена, а по-скоро горда, че не се е дала и не е мълчала. Аз я разпитах плачещите деца казали ли са нещо, направили ли са опит те да се защитят и моето дете каза "не, нали я знаеш еди-коя-си, никой не иска с нея да се разправя". Понеже познавам класа и децата, разказаното не ме изненада и никак не очаквах подобно развитие.

# 224
  • Мнения: 8 567
Хайде моля ви, стига ми обяснявахте, че говоря само теоретично-занимавам се именно с деца-малтретирали и малтретирани. И идеално знам как се работи и с двете групи, както и че не остава безнаказана агресията, нито насилието в училище.

Аз пък идеално знам, че насилието в училище е безнаказано.
Всичките случаи, до един, за които аз знам са били предшествани от безброй дребни наглед прояви както на физическо, така и на психическо насилие,  обичайно училищно ежедневие е,  и чак след време, когато ескалират могат да привлекат вниманието на училището.
След което идва реакция от страна на училището, която, в повечето случаи, които аз съм виждала не е с цел да съхрани живота и психическото здраве на децата, а да не опетни името на конкретното училище.
Нищо повече.
Превенция за тези прояви няма.

И аз уча сина си да не се вкарва между шамарите.
Има ученици, които години наред се разпореждат в училищата, тормозят по-малки ученици, искат им пари, заплашват ги и така.
Защо децата да трябва да застрашават себе си и здравето си, конфронтирайки се с тях?
Къде е училището като институция?
Какво прави училището според вас, за да не остава " безнаказана агресията, нито насилието".
Дайте примери, след като с това работите.
Колко според вас средно в клас деца- агресори и насилници има и с колко от тях се работи?
Или имате предвид  само тези, които са нанесли на някой поне средна телесна повреда?


dara, аз бих заплашила, че и при най-малка последваща проява към детето ми ще се обадя първо в инспектората.
Пусни жалба при директора, но писмена, с входящ номер.
Моят син имаше случка с едно момче, след като вдигнах врява се оказа, че за въпросното момче инцидентът изобщо  не е първи.
Минахме цялата процедура без инспектората, само със споменаването му се активизираха всички по веригата - класен, психоложка, директор, писмена жалба, среща деца с родители и останах изумена колко малко от страна на училището, но навреме, е достатъчно, за да промени някои деца.

Дори да няма ефект върху конкретното момиче във вашия случай, би могло да се отрази положително поне върху част от обкръжението й.
Което си е една спечелена малка битка.


 

Последна редакция: чт, 01 дек 2011, 11:18 от нова

Общи условия

Активация на акаунт