На море в Турция - тема 19

  • 154 791
  • 738
  •   1
Отговори
# 15
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 731

Естера, и аз съм на същото мнение - за българите най-лошото,
това,което другите не биха приели.Забелязах,че ни настаняват на най-
щумните и нежелаещи места - "ще мине".
Българите нямат претенции да са на високите етажи,
но имат претенции да почиват качествено и не целият персонал
да минава пред балкона и да наднича в деколтето ми и непрекъснатото дрънкане
на колички и пр. Лошото е,че от бълг.ТО няма обратна връзка.


Категорично не съм съгласна с такова обобщение. В доста хотели мениджърите са българи освен всичо друго. Но има и един друг момент - когато не си доволен не мълчиш! Има рецепция, има мениджъри, има представители на туроператора, чиято работа е да ви съдействат. П.П а колко, от недоволните са дали обратна връзка към троператора? От Тез буквално ни се молят да им пращаме такива.

# 16
  • София
  • Мнения: 6 559
И аз по темата с настаняването на българите. Винаги сме искали тиха стая с двойно легло. БГ туроператор го пише в изискванията към хотела, турските посрещачи също преди настаняването винаги ни питат имаме ли специални изисквания. Винаги на инфо срещите са ни питали да ли всичко е о.к. по няколко пъти. В Аква тур определено изискват обратна връзка, особено ако е имало неприятности. В Палома грида вилидж в Белек ни настаниха над бара с жива музика, въпреки че приключваше в 23.30 мъжът ми помоли за друга стая. Веднага ни преместиха и не само, че ни преместиха, но 2 камериерки ни прибраха багажа по куфарите и ни дадоха спурериорна стая, въпреки че бяхме платили за стандартна.
В Гърция ни водят в 2-3 стаи да си изберем, особено като ни видят, че сме с деца.
В Албена - при платена резервация за фамилна стая  на 100 % през февруари !!!, за юлска почивка ни настаниха в 2 двойни стаи, като ни увудомиха и то след мое обаждане 4 ! дни преди почивката.
Мога много да говоря по темата, но ще я разводня. Не претендирам, че съм представителна извадка, но пътуваме много и лично аз се чувствам повече чужденец в България, отколкото българин в чужбина Simple Smile.

# 17
  • Пловдив
  • Мнения: 5 234
Мога много да говоря по темата, но ще я разводня. Не претендирам, че съм представителна извадка, но пътуваме много и лично аз се чувствам повече чудженец в България, отколкото българин в чужбина Simple Smile.
Peace
Не можах да се стърпя и аз да се включа по темата, тъй като това много ме вълнува напоследък /впечатления от Анталия ще дам след седмица, когато ще се приберем, живот и здраве от Ефталия Аква/ - считам, че българите не сме научени достатъчно добре да си търсим правата. Мрънкаме си, недоволстваме, оплакваме си се, но на тих глас, без никой да ни разбере. До тогава, докато не започнем да изразяваме гласно оплакванията си от каквото и да е, до тогава винаги някой ще се опита да ни измами.
Лек и слънчев ден и почивка, на който вече е там   bouquet

# 18
  • София
  • Мнения: 6 676
На мен тази година хотела /през Тез тур и Галактик  bouquet/ ми спази изискването за тиха стая с голям балкон /защото имаше и по-мънички/.
През 2008 в Папилон Айша вместо стандартна двойна стая получихме апартамент от спалня, хол и две бани.
Та нямам това усещане за лошо отношение или неглижиране в Турция, и то без да съм се разправяла на рецепция. Grinning

# 19
  • Мнения: 0
Понеже ми бяхте изключително полезни момичета, ще се опитам да ви се отблагодаря с кратък разказ за нашата почивка. Първо искам да Ви благодаря за всичките съвети, един от най-полезните беше свързан с екскурзиите, наистина спестихме луди парите като просто пресякохме улицата и си взехме гмуркане за 30 евро, а не са 65. Същата работа беше с екскурзията с яхта и т.н. Въобще, препоръчвам го на всички да проверяват тези неща, нямаше абсолютно никакви проблеми, агенциите са просто посредници, яхтите са общо взето едни и същи, така че не си мислете, че получавате нещо по-лошо. Така вече за самата екскурзия, с моята приятелка почивахме в Алания, пътувахме чрез Астрал Холидей със следобеден полет, беше към 4:30, но за съжаление в 4:30 самолетът беше в Анталия, понеже е чартър и по цял ден снове. Тръгнахме към 7:30 от София, но като лека компенсация за чакането ни осигуриха храна и напитки, което е нормално, но пак си заслужава отбелязване. Самолетът беше много добър, нов, чист и дори бих казал модерен. Полетът перфектен, нито разбрах, че излитаме, нито че кацаме. Пристигнахме към 9 часа в Анталия, където ни посрещна техен представител и с два автобуса се отправихме към Алания. Веднага ни направи впечатление времето, въпреки че беше вечер, температурите бяха много по-хубави отколкото в тогавашната дъждовна София. Който ви каже, че Анталия-Алания е по-малко от 2:30 минути с автобус значи ви лъже. Да разстоянието от 120км не е голямо, пътят е хубав, но в шофьорът не надвишава 90км, отначало си мислех, че всички спазват много стриктно закона и бях много приятно изненадан, защото общо взето всички коли караха с тази скорост. В хотела пристигнахме към 1ч. вечерта. Общо взето през цялото време бях със  свито сърце заради лошите коментари които четох за хотела ( Happy Elegant ), но още с влизането се успокоих, защото всичко от "лъскавите" снимки беше факт. Следващият проблем за мен беше как 50-60 човека ще се разпределят по стаите, но изненадващо представителят на Астрал беше доста оправен човек и ни разпредели за 10-15 минути и вече имахме възможност да си влезем по стаите.  Нашата стая явно беше от реновираните, защото вътре всичко беше ново и чисто. Банята беше перфектна, освен неподвижния душ, които ми беше малък и се сгъвах докато се къпя... Grinning На следващият ден, за наша учуда заваляха оплакванията от хората, че това не можело да бъде 5* хотел, шум на коли от улицата, в стая за трима има хавлии само за 2ма и т.н. За мен всичките тези неща бяха абсолютни дреболии, които мисля, че с един коректен разговор на рецепцията всички си ги решиха. На самата рецепция от 4ма служители, само 1 жена говореше английски език, от кухнята абсолютно никой. Grinning Храната в първите 2-3 дни беше прекрасна и обилна, явно имаше голяма руска група и просто се готвеше за много хора и изборът беше буквално огромен. Колкото и странно да звучи следващите 2-3 дни хотелът беше по-празен и храната като избор вече беше по-малка и определено не отговаряше на хотел 5*, поне като разнообразие. Нещата бяха вкусни, но нас не могат да ни впечатлят, готвеха се типично българските ястия + 2-3 вида риба. Сега, скандинавците се кефеха на бамя и т.н. но за нас нищо ново, сега не знам дали това е + или -, но общо взето не чух никой да се оплаква от качеството на храната, на всички ни се искаше повече морски деликатеси или неща които не сме опитвали, но нямаше. Стаите ги чистят на 3 дни, но нашата я чистеха всеки ден, явно ни беше харесала чистачката, не знам. Grinning Вътрешния басейн беше със сравнително студена вода, но от 7 дни, имаше само 1 облачен и за късмет не ни се наложи да го ползваме. Оказа се, че сауната е безплатна само от 12:30 до 2:30, когато е обядът, което е безумие, но ни беше все едно, защото времето беше прекрасно и в тази жега никой не мислеше за сауна. Не знам какво друго да Ви кажа за хотела, ако трябва да направя като в сайтовете характеристика може би ще изглежда така:
Чистота: 8 от 10
Храна: 5.5 от 10
Обслужване: 4 от 10 ( сервитьорите постоянно сновяха и взимаха празните чинии и чаши, но понякога се престараваха и се опитваха да взимат неща които не си доял Grinning )
Местоположение: 7 от 10
Забавления: 7 от 10.
По последните две точки в няколко реда, хотела се намира на 10км от Алания на брега на морето, плажната ивица - камъни, но не бяха остри или дразнещи, можеше да се ходи пеша по него, а в самото море нямаше остри и гадни скали, за България такъв плаж безспорно ще е най-ниска категория, но от чудесиите които четох за турските плажове, този може би е на средно ниво.
За анимацията, беше интересно, всяка вечер от 10 часа се организираха едночасови забавления - танци, песни, игри и след тях срещу символична сума се организираха посещения на дискотеки в Алания. През деня на всеки час имаше волейбол на плажа, на страхотно подготвено игрище, водна топка, водна аеробика, стрелба, въобще всякакви игри, постоянно имаше какво да правиш, ако ти е скучно. Хотелът нямаше градина и места за разходка, но пък гледките от него бяха уникални, от едната страна морето, от другата голяма планина, приличаща на Врачанския балкан. И последно за хотела, абсурд е да бъде 5* хотел, но за 4* става. Може би, че си изкарахме страхотно влияе на оценката ми към него, защото наистина имаше оплаквания от хората, но на мен ми се сториха абсолютно глезотии и всички бяха решени на рецепцията.
За самият курорт Алания, нищо особено. Голямата атракция е Червената кула, която прилича на нашият Царевец, но далеч не толкова впечатляващо. Цените бяха безумни, като дори с пазарлък не идваха на българските цени, а стоката абсолютно менте. Повече хора съветваха да имаме лири, но в цяла Алания цените бяха в Евро и тотално се прецаквахме на доста места. Да имаше места където си струваше да плащаш в лири, но моят съвет към всички е да имат равномерно и от двете валути и с МНОГО, МНОГО пазарлък, ако щеш и със символично тръгване да пазаруват, защото на изхода продавачите вече Ви дават цената, която вие сте им предлагали. Общо взето скандинавците и по нашите и по турските курорти ги имат за тотални идиоти, защото нито руснаците, нито поляците пазаруват на обявените цени. Возихме се в градския транспорт, ужасен, след като ни казаха 50 лири ( разбирайте 40-45 лева ) с такси са 11 км. решихме да опитаме от градския транспорт срещу 1.5 лири на човек. Ще ви кажа, че от центъра на Алания до изхода на града, което е максимум 3-4 км. сме пътували 40 минути, хората се качваха буквално в движение, въобще голям цирк. Тук вече усетих, че първоначалните ми впечатления за ред и дисциплина по пътя са доста преувеличени. А, мнението ми се затвърди още след първата дискотека, когато с маршрутка ни прибраха и карахме буквално 1км в насрещното с авариини светлини. :DDD И това се повтори и следващите 2 дискотеки, а пътят е главен, и цялата причина е, че другата отбивка ( край на мантинела ) беше на 500м след хотела и за да не обикалят правеха тези маневри, а вече когато ни се наложи да ползваме такси и той направи същото дори не бях изненадан. Като обобщение за курорта, прекрасен е за по-възрастни хора, отишли да си почиват, за хора отишли на тотален купон бързо ще им омръзне, ние мисля, че бяхме от златната среда, хем почивка, хем забавления и мисля, че получихме всичко и сме с много, много положителни впечатления от всичко. Дребни неуредици изобщо не ги отразявахме, въобще както много хора пишат тук, не ни се тръгваше и вече почти седмица след като се прибрахме, все още си говорим с приятелката ми за почивката. Определено не се получи обещания в началото кратък разказ, но исках да съм изчерпателен и полезен за хотела и курорта. Ако някой случайно е прочел до тук и желае може да кача снимки на хотела и от екскурзииките на които ходихме, защото наистина ни заведоха на приказни места и въобще всичко беше страхотно. И като за последно искам да похваля Астрал Холидей и техният представител - Мерал. Да екскурзиите му бяха скъпи, но човекът си ни го каза и нито за момент не е нахалствал, даваше ни съвети къде и какво да правим, мисля, че реши на всички хора дребните проблеми които изникваха. Наистина много, много кадърен. Агенцията я хваля защото осигуриха прекрасна цена и перфектна организация. Не се колебайте да пътувате в Турция с Астрал Холидей. Wink Рожденичката остана очарована от подаръка и ще си спомняме още дълго време за прекрасната почивка в Алания. Simple Smile Ако някой се колебае дали да пътува, веднага да спре. Grinning Успех на всички Ви и отново благодаря за полезните съвети които ми дадохте, наистина бяха много полезни и спомогнаха да изкараме една страхотна почивка. newsm74

# 20
  • Мнения: 327
Искам и аз да кажа относно настаняването.Не съм на мнение,че бг туристите ги настаняват на най лошите места.Ние винаги сме били при много добри условия.
Сега когато бяхме в Голфа първоначално ни настаниха на грешното място.Но веднага реагирахме и ни настаниха,за това което бяхме платили.
Ставаше въпрос,че на валджера ни пишеше Класик пент хаус с джакузи.Но от рецепцията казаха,че такъв не съществува.Защото класическия пент хаус бил без джакузи.   Поисках да се свържат с турската фирма и да се разберат,така и стана.Обадиха се и си решиха проблема помежду си.

# 21
  • Мнения: 1 710
AAvramov, супер разказ Simple Smile Винаги чета с удоволствие всичко и се радвам на всяка подробност, така че колкото повече, толкова по-добре Simple Smile

# 22
  • София
  • Мнения: 493
Нас също ни настаниха много добре - вместо в двойна стая, в две стаи тип "мезонет. В дугия хотел първоначално в неподходяща стая, но като се оплаках на рецепцията моментално ни предложиха друга, която беше чудесна.

# 23
  • Мнения: 1 710
Винаги съм си мислела, че на нашата тема й липсва една анкета. Ще взема да пусна на тема "Доволни ли сте от отношението и настаняването в турските курорти?" Wink

# 24
  • Мнения: 741
Най-хубавата тема   bouquet!
И аз се оглеждам за почивка през септември, но си мисля за пътуване със собствен транспорт. Отзиви за Гранд Темизел в Айвалък?

# 25
  • Мнения: 2 134
Галактик,обобщението е мое,а то е следствие на ТО,
които смених/писах за това/.Проблемът беше,че ни взимаха на "совалка",
защото фирмата не разполагаше с транспорт.На място нямаше представител,
които да ни поеме и всеки се оправяше както намери.Не съм съгласна
при един и същи пакет,стаята ми да е на първия етаж,до вратата на персонала и
тази на аква парка,терасата да е 1/3 от останалите ,персоналът директно през  парапета
да взима чашите и да ползва цигарите ми !Това,което съм платила ,е платил и всеки и
ако някой е настанен в подобна стая и цената трябва да е различна.Отнесох въпроса към
ТО, но какво от това ? Смених го и вече три години нямам подобен проблем.Не искам
пристигайки в хотела и да почват българските проблеми,а това зависи от ТО, не пътувам частно.
Плащам, изисквам.

# 26
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 731
красива белла, аз съм напълно съгласна, че трябва да се получава това, за което се плаща. Но не хотелиерите ни неглижират заради това, че сме българи.

Тъй като известно време съм била управител в хотел от верига, предпочитана само от немците, ще се опитам да го обясня. Всеки хотел има стаи, които по една или друга причина не са съвсем ок - лоша гледка или пълна липса на такава, шум от ресторант и т.н. В моменти, в които хотелът е пълен в тези стаи се настаняват туристи, подбрани съвсем случайно. Ако те не се оплачат на рецепция и не поискат смяна, ще си изкарат почивката там. Ако обаче се оплачат, аз като управител съм длъжна да им предложа друга стая или да посоча най-малкото срок, кога мога да сменя стаята. Ако не направя това, туриста пише рекламация, туроператорът ми диша във врата и хотелът плаща неустойки и компенсации на туриста....Така че моят съвет винаги е при проблем да се подаде сигнал незабавно, защото рекламации се правят на място.

# 27
  • Мнения: 206
Здравейте момичета, най-накрая ми остана свободно време и влизам да споделя впечатления от Риксос Текирова в Анталия-Кемер.Доволни сме много от хотела - страхотен е.Самият хотел се сътои от 2 сгради и много приятни вилички зад тях. Почиващите са главно руснаци, всички знаят руски и английски(с изключение на една девойка на рецепция, която не знаеше никакъв език освен турски).Самият хотел е много хубав и навсякъде има красиви и екзотични цветя и палми, свободно се разхождат патки, кокошки, костенурки...Стаите са много хубави-ремонтирани са тази зима(ние бяхме в болк Б),сменят всеки ден бельото и хавлиите.Мини бара се зарежда всеки ден.Бяхме със страхотен изглед към морето.Настаниха ни на четвъртия етаж. Храната е страхотна и в огромни количества.Може да преядеш по всяко време,има от всичко-супи,скари,риби,пърленки, суши,а за десерти и плодове нямам думи просто.Има и диетичен бюфет, детско меню и детски столчета за хранене.Басейна е един, с няколко секции(включително и детска),беше много чист и топъл.Имаше и доста занимания за деца, но там не мога да коментирам, защото ние бяхме само двамката с мъжа ми.Има отделен басейн с четири различни пързалки, които работят от 10-12 и от 14-16 часа.Анимацията на басейна и на плажа ми се видя малко скучна, но ние и без това искаме спокойствие.Всички служители са много любезни,постоянно те поздравяват и ти се усмихват.Това, което не ми хареса е организацията в ала-карт ресторантите.Записването става на рецепция от 10 до 11 часа и се получава такова стълпотворение от руснаци, които само до бой дето не стигаха, кой кога дошъл. Трябва да висиш на опашка от 20-30 човека за да успееш да се запишеш. Ние ги пропуснахме. Иначе има италиански, френски, рибен и барбекю. Даже на рибния казаха, че оркестъра били българи.Няколко вечери подаряваха в ресторанта рози на жените.Има 3-4 бара на които се предлагат всякакви безалкохолни и алкохолни коктейли, както и някой вносни алкохолни питиета.В амфитеатъра всяка вечер има някакво представление, а след това в открита дискотека на плажа имаше всяка почти всяка вечер някакво тематично парти. Едната вечер имаше караоки парти край основния басейн. Друго не се сещам сега...По-късно ще кача и снимчици Peace

# 28
  • Мнения: 242
AAvramov, радвам се, че сте доволни от почивката. Ако първата почвка в Турция е разочарование, трудно ще се навиете да отидете отново. Много е важно и настроението, с което човек тръгва, а до колкото разбирам при Вас то е било на max. На първа страница в нашата тема има албумл,в който може да качите снимките и така ще ги разгледаме. smile3501

# 29
  • Мнения: 256
Привет от Анталия, Алания, хотел Лонг Биич Резорт и СПА.
Времето е чудесно, трайно слънчево и без превалявания.
Вклячвам се по темата с настаняването на българите и за съжаление имам от какво да се оплача.
Пристигнахме в 16.00 ч. в хотела, пътуваме с Тез тур, полета беше 11.30 - 12.45 кацна в Анталия.
Дадоха ни малка, ъглова стая на етаж  -1, т.е. приземен, миниатюрен балкон, 2 пъти по-малък отколкото на останалите стаи, шум от басейните, морето не се вижда ( платили сме за стая с изглед към морето), бебешката кошара за малкия ми син, който е на 2 и половина ( плащаме и за него, защото само до 2 г. са безплатно децата ) беше буквално завряна между спалнята и прозореца и като отвориш духа директно в детето. Обзавеждането не отговаряше на описаното ни от ТО и дори в самата брошура на хотела пише че в стандартната стая за 2 възр+2 деца има спалня, единично легло и диван. Е нямаше диван, просто нямаше място за такъв.
Веднага се върнахме на рецепцията и помолихме за друга стая, тъй като тази според нас не отговаря на това за което сме платили. Отговорът беше, че хотела им бил пълен, а стаята била точно стандартна, за каквато сме платили. ( Хотелът има 3 вида стандартни стаи, пише го в описанието, но другите 2 вида са за максимум 2 възр. + 1 дете). Нямало как да я сменят.
С мъжа решихме на следващия ден да се оплачем на представителя на Тез тур, който трябваше да дойде в 12.00 ч. в хотела.
Междувременно установихме, че климатикът мирише на тоалетна, спахме на отворен прозорец и ни изпохапаха комари. В 5.00 се събудихме с мъжа и взехме да трепем комари, убихме 5 броя, но малкия вече беше изхапан на 3 места по лицето.
В последствие установихме че на по-високите етажи комари няма.
След срещата с Мехмед, представителя ни от Тез тур и при неговото съдействие от рецепцията се съгласиха да ни сменят стаята на следващия ден, т.е. в понеделник по обяд. Явно тогава някои туристи си тръгват и затова.
Мъж ми се разходи извън хотела да търси устройство против комари за контакт, от онези с таблетките. Че не ни се водеше война с насекомите за 2-ра нощ.
На следващия ден ни смениха стаята с по-голяма, с диван, на 2-рия етаж, но отново ъглова , точно до асансьорите.  Абе с 2 думи по-добре, ама пак като за българи.
В целия хотел от БГ сме само ние и едно семейство от Дупница, които също са имали проблеми със стаята.  Те са 2 възр. + 2 големи деца и им дали последната стая на 3 етаж, която е най-близо до магистралата и шумът се чува. Вътре имало спалня, диван и 1 самостоятелно легло, а трябвало да са 2 според описанието на ТО. Жената се развикала и заплашила да се оплаче на своя ТО - Емералд и на мениджъра на хотела и те се разтичали и внесли още едно самостоятелно легло.
Та определено смятам че ни третират различно от западнярите.
Ако не бях сложила бакшиш в паспорта, можеше да си помисля, че причината е там, обаче явно не е до това.

Общи условия

Активация на акаунт