Частни училища - информативна тема 21

  • 93 193
  • 772
  •   1
Отговори
# 240
  • Мнения: X
Решението да тръгне на предучилищна в училище, а не в градина е едно от най-добрите решения за детето, които сме вземали.
Предучилищна в градината няма абсолютно нищо общо с тази в училище.

# 241
  • Мнения: X
Решението да тръгне на предучилищна в училище, а не в градина е едно от най-добрите решения за детето, които сме вземали.
Предучилищна в градината няма абсолютно нищо общо с тази в училище.
Съгласна съм. Аз и до ден днешен съжалявам, че оставих детето в ДГ, а не го пуснах на училище в ПГ. Децата дръпват много. Но все пак си е до преценка на дете, на възможности, на логистика, ако щете...

# 242
  • София
  • Мнения: 6 034
С последното и аз съм съгласна, незнам защо изобщо не съкратят тази ДГ в България ( последната година си е загуба на време отвсякъде)
Братовчедите ни във Франция тръгват 3 годишни на училище, ( е ясно е, че не е точно училище като на 7 години, ама там почват да учат и след 4 годишна възраст вече не спят в т.нар. училище ) Моята на 7 години + месеци, вече чете и пише, даже смята, още "спеше"  следобяд в ДГ ( което мразеше) и беше сборна група с 3 годишни деца през лятото  Simple Smile  Резулатат: само с глупости се занимаваха, да мине време, колекции събираше, с приятелки се събираше и разделяше, дрънкулки и свади. Confused Добре,  че на английски ходеше по него време, та нещо смислено за цялата тази 1 година.
Малката е родена февруари, смятам направо на 6 год и половина в първи клас да тръгне, да не го мисля. Confused

Последна редакция: чт, 12 юли 2018, 10:50 от Yangdze

# 243
  • София
  • Мнения: 1 754
И товане може да се абсолютизира и зависи пак от детската градина. Моето гардже го научиха да чете (на пет и девет месеца е) до степен, че сама си прочита книжките, които са с по една приказка, минаха ръкописно почти всички букви и последно имаха да смятат до седем. И при все, че заради временното положение към ноември миналата година, се принудихме да търсим ПУК в училище (а сега се оказва, че доста деца ще останат и за догодина в градината), съм убедена, че там щеше да й е по-добре отколкото в училище. Тя си сои следобед по два часа и знам, че ще й липсва след септември. За моите деца и разбирания ПУК в добра градина е предпочитаният и по-добър вариант.

# 244
  • Мнения: 8 321
Аз пък считам , че към днешна дата много зависи от детето. Повечето ЧУ започват с ПУК за да избегнат това в 1 клас да учат децата да бъдат ученици. Аз лично считам ,че точно това е плавният преход. Но има твърде много деца които на 5-6 са все още бебета и имат нужда да бъдат обгрижвани. Да спят, да се подканят да пишкат, да им се помага в храненето. За тях може би градината е добър вариант за да пораснат чисто психически още малко. Иначе ПУК в училище според мен няма нищо общо с ДГ.

И затова извеждането всяко междучасие няма чисто логистично как да се случи. А и това са училища където няма доста по-големи ученици и няма люлки и пързалки.
В ДГ на моето дете преживяваха в двора от 10 - 12 сутрин и от 14 - 15 часа. Изключение бяха дните в който валеше. В училище няма как да се случи тъй като си имат часове. Имат часове по език -съвсем стриктни. Както и много други организирани занимания.

# 245
  • София
  • Мнения: 16 213
В БШ имат условията и го правят - всяко междучасие тичат по двора. Поне това ми е "рипортвал" малкия ми син, който учи там 5-7 клас.

# 246
  • Мнения: X
И в двете ни училища децата имат/имаха условия да излизат всяко междучасие на двора. Различен е подхода на двете училища обаче по казуса. В ПБ и в ПУК, и в 1 клас децата излизаха под строй с придружаващ учител, съответно това в ПУК се случваше изключително често заради инициативата на самия учител, а в първи клас изключително рядко заради мързела на новия учител. В малките междучасия изобщо не се добираха до двора. В сегашното училище детето излиза в което си междучасие иска. Ясно е, че децата в ПУК имат разлики като ниво на отговорност с тези в 1 клас, но има училища в които излизането е самостоятелно действие и отговорност на детето още от ПУК(единствено учителите проверяват дали са с грейки или не при снеговалеж). А в дворовете има по няколко дежурни учителя. Това за мен е по-добрия подход от гледна точка самостоятелност и задоволяване на нуждите на всяко дете.

И друго. Ясно е, че преценката дали детето да изкара предучилищна в градина или в училище си зависи от самото дете. Но въпреки това разликите не касаят само нивото на обучение(макар да има и изключения при градините в добра насока). Всъщност става въпрос комплексно за всичко. Плавен преход към училищния режим, липса на стрес в 1 клас, самостоятелност, дисциплина, училищни навици, ако щете разлика в отношението на самите учители и т.н. Не е само четенето и писането.

# 247
  • Мнения: 4 066
Момичета, имам едно питане. Дъщеря ми след месец ще прави 5 години. Не може да пише и да чете, не познава азбуката. Без тези неща има ли шанс въобще за прием в училище от сорта на СС, БШ и други с приемен изпит?

# 248
  • София, България
  • Мнения: 27
Момичета, имам едно питане. Дъщеря ми след месец ще прави 5 години. Не може да пише и да чете, не познава азбуката. Без тези неща има ли шанс въобще за прием в училище от сорта на СС, БШ и други с приемен изпит?
Така или иначе, приемните изпити за тази учебна година в тези училища са свършили. За следващата година имате достатъчно време да се подготвите. Нито един от изпитите в Света София, Питагор, Българско школо, не предполага, че детето може да чете, нито да пише. Азбуката трябва да знае, защото има въпроси свързани с буквите.

# 249
  • Мнения: 4 066
Да, аз говоря за следващата учебна година. Ще наблегна на буквите тогава, благодаря.

# 250
  • Sofiq
  • Мнения: 719
По мои спомени децата в Питагор до 2 клас поне класните ги обгрижваха. Забравени дрехи, помощ с обяда-какво ли не беше. Ами дечица, нормално е.
А за спортните дейности, в общи линии родител, избрал Питагор е наясно, че заради база, локация, но най-вече насоченост, училището не предполага професионални спортни дейности. Има редовни часове спорт и 1-2 занимания следобед, но толкова. Имам познати деца там, които след училище ходят на външни спортни школи по футбол, баскетбол, плуване и др. Да, не е лесно с логистиката, но родителите се обеднияват за воденето и така. Който иска, намира начин.

Иначе забавна математика има и в ТЕ (и наистина е забавна:), децата са всяко междучасие на двора без значение от времето и сезона, всички спортуват и дори момичетата  играят футбол, няма деление. По което и време да минете оттам, стига да е междучасие, ще видите деца на игрището, други да летят с тротинетки, колелета, ролери и т.н. Но пък ТЕ си е общообразователно училище, като СС.
Въпросът е кой какво търси и кое му е важното.

# 251
  • Мнения: 6 323
Момичета, имам едно питане. Дъщеря ми след месец ще прави 5 години. Не може да пише и да чете, не познава азбуката. Без тези неща има ли шанс въобще за прием в училище от сорта на СС, БШ и други с приемен изпит?

Не съм момиче, обаче четене не се изисква за приемен изпит за ПУК. Изисква се обаче звуков анализ - в коя дума например се среща дадена буква и в коя не се среща, на коя буква завършва дадена дума и т.н. (с коя буква започва думата е много лесно, искат малко по-сложни неща), така че е силно препоръчително да се познават буквите и да се има някаква идея, че думите се състоят от звуци, а звуците се изобразяват чрез букви. Четене и дори сричане обаче не се изискват и може да се влезе и без тях.

Ред. Гледам, че Радо е казал същото по-горе, не го видях преди да си напиша поста.Simple Smile

# 252
  • Мнения: 1 203
И товане може да се абсолютизира и зависи пак от детската градина. Моето гардже го научиха да чете (на пет и девет месеца е) до степен, че сама си прочита книжките, които са с по една приказка, минаха ръкописно почти всички букви и последно имаха да смятат до седем.
Не е само градината, а и детето Wink
С "лесни" деца всеки може, но знаеш в същата градина моето не само не го научиха да чете или да пише, но и леко изпуснаха момента, че той дори има ужасно погрешен хват на молива и затова не му се получава писането Simple Smile Разбрах го по-трудния начин от други специалисти Simple Smile Иначе за обгрижване и отношение - няма спор, чудесни са (y)

За момента мисля, че е добре ПУК-а да е в училище поне за моето дете, дори самата аз го чакам с надеждата за известни промени Simple Smile   Да видим ще ме опровергае ли реалността след септември Simple Smile

# 253
  • София, България
  • Мнения: 27
По отношение на въпроса дали да е в подготвителен клас в градината или в училище, и тъй като тук се говори специално за частни училища - шансовете за прием в такова училище са доста по-големи при кандидатстване за подготвителен клас, отколкото за първи клас. Повечето такива училища приемат например 2 или 3 паралелки подготвителен клас и те автоматично продължават първи клас, а в първи клас обявяват една нова паралелка.
Правилата ги определят самите училища и те винаги са в полза на тези, които са кандидатствали по-рано и са приети в подготвителен клас.
Изключвам всички други фактори свързани с адаптация и т.н. само говоря за шансовете за влизане в частните училища с приемен изпит.

# 254
  • Мнения: 6 323
Повечето такива училища приемат например 2 или 3 паралелки подготвителен клас и те автоматично продължават първи клас, а в първи клас обявяват една нова паралелка.

Това е вярно, но не всички автоматично продължават в първи клас. В Питагор например след ПУК има изпит на общо основание, на който децата са при равни условия с другите кандидати за 1 клас, които идват от други училища и градини. Единственото им предимство е, че самото училище в ПУК ги е готвило за собствения си изпит за 1 клас, но други предимства нямат и продължаването в 1 клас не е гарантирано.

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт