Протест на българските превозвачи в Брюксел

  • 4 200
  • 105
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 2 204
За да има масови протести на цял бранш, причините са много, главната е, че Германия и Франция се опитват да подпомогнат техните транспортни фирми и следователно да фалират нашите.
Главната причина е, че печалбата на собствениците на транспортните фирми в България ще падне малко, ако осигурят нормални условия за почивка на шофьорите си.

# 46
  • Варна
  • Мнения: 3 359
Някои май си представят ,че шофьорите ще спят в 4 звездни хотели, с изглед към плажа. Ще им се осигури настаняване в някой мотел по 6-10 човека в стая, с обща баня на етажа, често и без отопление. И не съм сигурна ,че не е по-добре да си спят по кабините, поне ще са си сами и с печка/климатик.

А, ако фалират половината от българските транспортни фирми , заради увеличение на разходите , проблемите по логистиката с разхождането на камиони и шофьори насам-натам и излязат едни 30 000 шофьори на трудовия пазар , дали няма да спаднат драстично заплатите в сектора ? И не всеки може да си намери работа в Западна фирма, без език и доказани способности. Пък и да не мислите ,че там не експлоатират? Заменяш си едни робовладелци с други, само че не българи. Та проблема е сериозен и не разбирам кое точно предизвиква радост у някои съфорумци.

# 47
  • Мнения: X
1. Преди да разглеждате условията за почивките на шофьорите се замислете, че те са нискоквалифицирани работници, кадри без образование и със заплати от по 5000лв. За да си нискоквалифициран и високо платен е логично, че не всичко е цветя и рози в професията ти.
Всичко много добре, само две малки забележки. Шофьорите ви имат висока квалификация, а не любителска категория. Т.е.те не са нискоквалифициран персонал.
Второ, заплащането не е за квалификация, понеже тъй или иначе няма как някой с категория за моторче да се качи на камион. Заплащането е за отговорността за товара, шофьорските умения и кофти условията на труд на майната си (последното си го споменала).

# 48
  • Мнения: 5 001
Докладите за почивките и командировките на шофьорите не са приети. Пак ще си спят в камионите и ще получават командировъчни по бг законодателство.

# 49
  • Мнения: 2 433
За мен са нискоквалифицирани, изкарали са книжка с по-висока категория и толкова. Шофьорите нищо не отговарят за товара, на документи се изисква да отследяват товарене/разтоварване, но повечето дремят в кабините, езици не знаят, придружаващите документи в повечето случаи ги гледат все едно са писани на арабски..
В сила са закони за минимално заплащане на база на това в коя държава се намират - тоест командировъчни. Говоря за Австрия, Германия, за тези страни поне съм наясно и не е от сега. В ДЕ - от две-три години, а в Австрия миналата година го вкараха, та не е нещо ново.

# 50
  • Мнения: X
Ебаси неуважителното отношение към работниците.
Общувам целодневно с офис-мишки от половин Европа - езиковите и архивистките умения у 'квалифицирания' персонал там са повече от посредствени, но горе-долу се разбираме.
Работила съм и с шофьори.
Изказването ти е под всякаква критика.

# 51
  • Мнения: 7 325
1. Преди да разглеждате условията за почивките на шофьорите се замислете, че те са нискоквалифицирани работници, кадри без образование и със заплати от по 5000лв. За да си нискоквалифициран и високо платен е логично, че не всичко е цветя и рози в професията ти.
Всичко много добре, само две малки забележки. Шофьорите ви имат висока квалификация, а не любителска категория. Т.е.те не са нискоквалифициран персонал.
Второ, заплащането не е за квалификация, понеже тъй или иначе няма как някой с категория за моторче да се качи на камион. Заплащането е за отговорността за товара, шофьорските умения и кофти условията на труд на майната си (последното си го споменала).
Няма как да обясниш на подобен работодател, че персоналът му не е неграмотен нискоквалифициран боклук, на когото прави услуга че му е дал камион по хубав от боксониера и го е пуснал да прави туризъм из Европа. Че му и плаща.

Фирмите в България няма да фалират, само ще намалят приходите си. Това е причината за рИването. Не се коментира от вчера темата.
И още нещо Хибикус - ако ти наемаш неграмотници от родопските села си е твой проблем или не е проблем. Шофьорите които аз познавам се справят доста добре и с документацията и с проблемите в работата без да занимават логистиките си. А за това е нужен и акъл и поназнайване на езици. Обаче им се плаща и им се осигуряват условия и работодателите им гледат да са доволни. Та двете неща са взаимно свързани. Искаш качествен персонал - даваш качествени условия.

# 52
  • Мнения: 5 001
Аз не съм съгласна, че няма да има фалити. Няма работа за всички тези камиони, ако трябва да се прибират до България.
За персонала съм абсолютно на същото мнение. Както във всеки друг бранш.

# 53
  • Мнения: 24 467
В ЕС няма друга държава с плосък и толкова нисък данък.
Други държави не ни интересуват. Решението на ЕС и е обвързано с членството ни.

Унгария е в Централна Европа - т.е. доста по-удобно разположена и мисля, че е с 9% плосък данък.

Унгарците намалиха от 19 на 9, но 10 остава за малки и средни фирми. Така четох. Като нашия.
Колко по-ниско от това - не знам. Все пак - не в това е проблемът сега.

Аз пък си мисля какво би станало с 100 000 души - български шофьори. Ще заминат в чужбина със семействата си? Ще си намерят друга работа - неквалифициран труд със заплащане 3-4 бона на месец?
Пак питам - защо да заминават. Няма причина. Сега не е проблем между курсовете да си се връщат тук, както прави моят съсед, който работеше към немска фирма, а от няколко години - към швейцарска.

Някои май си представят ,че шофьорите ще спят в 4 звездни хотели, с изглед към плажа. Ще им се осигури настаняване в някой мотел по 6-10 човека в стая, с обща баня на етажа, често и без отопление. И не съм сигурна ,че не е по-добре да си спят по кабините, поне ще са си сами и с печка/климатик.
Никой не си представя такова нещо. Целта е да не спят в кабините. И това се повтори многократно.

Аз не съм съгласна, че няма да има фалити. Няма работа за всички тези камиони, ако трябва да се прибират до България.
И аз смятам, че ще има фалити.

# 54
  • Мнения: 2 433
Комуникирате с хора в ежедневието си, които са ви приятни, държат се възпитано или поне уважително към вас, нали? А не с всеки, който е изкарал книжка и е нает за международен шофьор? Е, аз комуникирам с всеки нает шофьор. Не наемам аз, не определям аз. А това е масата и всеки от тези чудесни и отговорни към професията си шофьори, които познавате би ви го казал, стига да ги попитате.
Аз също съм служител в транспортна фирма, не съм собственик, включих се, за да кажа защо "риват" и протестират.

# 55
  • София
  • Мнения: 14 682
За мен са нискоквалифицирани, изкарали са книжка с по-висока категория и толкова. Шофьорите нищо не отговарят за товара, на документи се изисква да отследяват товарене/разтоварване, но повечето дремят в кабините, езици не знаят, придружаващите документи в повечето случаи ги гледат все едно са писани на арабски..
В сила са закони за минимално заплащане на база на това в коя държава се намират - тоест командировъчни. Говоря за Австрия, Германия, за тези страни поне съм наясно и не е от сега. В ДЕ - от две-три години, а в Австрия миналата година го вкараха, та не е нещо ново.

И колко им плащате на тези неграмотници, имащи честта да работят за вас? Минималния праг за длъжността и другото на ръка, нали? И като се наложи болничен или БТ, да го д..а неграмотника.
Въх, сега няма да има за ново Бентли на собственика.

# 56
  • Мнения: 5 001
Колото се договорят, толкова им плащат. Върху заплатата осигуровки и данъци, а командировъчните чисти пари.

# 57
  • Мнения: 7 325
целта е да не взимат работата на испанци, немци, французи, които искат нормални условия и адекватно заплащане. На никой не му пука къде спи шофьорът.
Разбира се, че отсейвам тези с които комуникирам. И да, съгласна съм, че има удивителни простаци и малоумници дошли с куп претенции и ненаучили половин дума, но пак се връщаме на основното - даваш добри условия, привличаш качествен персонал и си спестяваш куп проблеми.

# 58
  • Мнения: 2 433
Специално шофьорите са едни от най-добре платените и съответно осигурените професии. При положение, че има такъв глад за работна ръка в бранша, защо смятате, че някой ще се съгласи да го гъделичкат тъкмо със заплащането?


I.Hr Може би има и нещо вярно за заплащането, но в нашия случай поне не е там проблемът.
Моля, заповядайте някоя вечер на тир паркинг. Искам да изразите мнение отново след това, за масовката, не за тези, които са ви приятни и с които комуникирате.
Фирмата ни осигурява прекарване на 24 § 45ч пауза вкъщи, при семействата им. Тоест почти всяка събота и неделя са вкъщи, но прибирането в БГ на шофьорите би спомогнало за фалита и на нас, фирмите работещи със страните в съседство. Увеличаване на прибиращите се шофьори =намаляване на курсовете към БГ= понижаване на цените и т.н.

Последна редакция: чт, 10 яну 2019, 16:03 от Хибискус

# 59
  • Варна
  • Мнения: 3 359

Никой не си представя такова нещо. Целта е да не спят в кабините. И това се повтори многократно.



А , аз написах, че понякога е по-добре да си спят по кабините , защото условията в хотелите може да са по-лоши и всъщност да нямат по-качествена почивка там.



И все пак ,това са шофьори на камиони за международни превози, знаят с каква работа са се захванали , не са директори на ТЕЦ-а, че всяка вечер да са си вкъщи, в топлото легло и с белите чаршафи. Все едно и моряците да поискат всяка седмица да се прибират вкъщи, защото и те са хора и да им осигуряват чартъри от всяко пристанище до дома. Има си специфики на работата , за което и заплащането е по-добро и категорията на труд е друга . Ако, условията на труд се подобрят в пъти и заплатите ще паднат драстично. Дали самите шофьори го искат ?

И , да тези изиквания засягат основно периферните държави , защото "прибирането" до тях е най- времеемко и скъпо. И да, целта е "робите" да си сменят собственика, защото ,ако българските фирми си освободят шофьорите, познайте кой ще ги наеме ? И защо мислите ,че чуждите робовладелци са по-добри от българските и техните условия на труд са по-добри ? Дълбока, дълбока заблуда ви тресе някои.

Общи условия

Активация на акаунт