Реклама и нарушаване на Кодекса за заместители на кърма в лекарски кабинети

  • 2 454
  • 56
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 2 381
Какво лошо има в това newsm78 Thinking

Ами освен че зарибява майките, е в нарушение на закона.

Напълно вярно!

# 31
  • Мнения: 4 242
в просто ми даде стандартните напътствия за хранене през 3 часа, за изчеждане на кърмата след хранене, за миене на гърдите със сапун (задължително) преди всяко кърмене, задължителна нощна пауза и вода със захар

ехааа, фул екстри а? Crazy

Да, има плакати на АМ.
 Но не вярвам, че някоя майка ще си спре кърмата, защото видяла плакат на АМ.  Laughing

  Ще си я спре, защото в плаката вижда алтернатива, която я устройва. За справка - съседния форум.

Сега се боря да убедя една майчица, която е твърде несигурна в себе си, в количеството кърма което произвежда, макар да няма реален проблем. Жената обаче казва че е на крачка да даде НАН, защото ще е сигурна че детето и е нахранено и ще види колко изяжда. Thinking На практика тя е убедена, както и всички решили да минат от кърма на АМ, че АМ е също толкова, ако не дори и по-добро от кърмата. Реалността обаче е че друга, няма нищо толкова добро колкото майчиното мляко, всичко друго е измислено и адаптирано що-годе поносимо за да се хранят все пак децата.
Жалко че малко са майките които искат да знаят, повечето смятат че колкото по-малко се знае, толкова по-добре се живее. А именно на такива майки действат очиизбождащите реклами...

по темата- толкова рядко ходим в кабинета (слава Богу), че не помня къде какво има. Скоро сме на консултация и ще разгледам подробно.

# 32
  • Мнения: 4 428
На практика тя е убедена, както и всички решили да минат от кърма на АМ, че АМ е също толкова, ако не дори и по-добро от кърмата. Реалността обаче е че друга, няма нищо толкова добро колкото майчиното мляко, всичко друго е измислено и адаптирано що-годе поносимо за да се хранят все пак децата.
Жалко че малко са майките които искат да знаят, повечето смятат че колкото по-малко се знае, толкова по-добре се живее. А именно на такива майки действат очиизбождащите реклами...

Аааа, не съм съгласна Naughty

Ти колко майки познаваш, които са минали от кърма на АМ? Повечето майки около мен са минали на АМ поради медицински причини /алергия/ или след доста усилия да си запазят кърмата, но в крайна сметка не стана /и аз включая/. НИКОЯ майка, която познавам не смята, че АМ и по-добро от кърмата Naughty Специално ще проведа проучване на колко от тях би им повлиял един плакат с реклама на АМ, за да спрат да кърмят и да минат на АМ. Ще питам всички - и кърмачки и некърмачки. Ще видим какъв ще е резултата.
Истината е, че това с рекламата е загубена кауза. Основният принцип на икономикана е, че ТЪРСЕНЕТО определя предлагането. Ето и за това се е появило АМ. Просто преди това или са давали кис мляко или са били в сила природните закони - или бебето се храни и е здраво, или не се храни и умира. Човек, когато търси намира. Независимо къде трябва да търси и колко са му забутани пътищата до там.
Аз лично се съмнявам във всякакви закони и кодекси приети в Бг. По-точно се съмнявам в приложението и ефективността им. Преди малко видях в подписа на една мама /не помна коя беше/ линк към петицията за подкрепа на кърменето. Исканията са точно това, което трябва да се направи в Бг, за да се увеличат кърмачките Peace
Не знам дали, ако имаше някой професионалист, койта да е до мен в борбата ми да се кърмим с моето бебе /в буквалния смисъл на думата/, сега щяхме да сме на кърма, но може и да можеше. Тогава бях толкова напрегната, че не можех да се справя с нещо толкова естествено за една майка и че не можех да накам бебето ми да направи нещо, което уж трябва да му е вроден рефлекс Cry Cry Cry Не знам дали значение имат огроомните дупки на бибероните в болницата. Макар, че от момента, в койта си я взех не й давах въобще от добавката, която ми бутаха всеки път и карахме само на коластра в началото и после на кърма.
Оф, отплестах се. Съжаляма, че стана толкова дълго.

# 33
  • София
  • Мнения: 2 901
Добре де, какъв е проблема, ако на съответните плакати пише изрично, че пюретата и сокчетта са за след 4 или 6 месечна възраст и има сладурски картинки. И като пише, че кърмата е най-доброто, ала-бала. Кой избира продукта, заради картинката - не го купуват децата все пак. В крайн асметка в тези кабинети влизат деца на всякаква възраст, а не само новородени и до 6 месечни.

Сега се боря да убедя една майчица, която е твърде несигурна в себе си, в количеството кърма което произвежда, макар да няма реален проблем. Жената обаче казва че е на крачка да даде НАН, защото ще е сигурна че детето и е нахранено и ще види колко изяжда. Thinking На практика тя е убедена, както и всички решили да минат от кърма на АМ, че АМ е също толкова, ако не дори и по-добро от кърмата. Реалността обаче е че друга, няма нищо толкова добро колкото майчиното мляко, всичко друго е измислено и адаптирано що-годе поносимо за да се хранят все пак децата.

Ей, го Бареков - направо цитиран!

# 34
  • До хладилника, който обичам
  • Мнения: 22 828
на колко от тях би им повлиял един плакат с реклама на АМ, за да спрат да кърмят и да минат на АМ. Ще питам всички - и кърмачки и некърмачки.

Силно подценяваш рекламата. Много силно!
Една реклама няма да ме накара да се затичам и да сменя праха си за пране с друг, като захвърля стария. Но ще ми остане в главата. И като ми свърши кутията и дойде време да купувам нов прах, под влияние на видяното и прочетеното неколкостотин пъти, ще си кажа, абе, дай да го пробвам този новия прах, дето със студена вода и без накисване изкарва всичките 10 вида неизкарваеми лекета... С тази разлика, че ако става дума само за прах за пране, ако не съм доволна, другия път ще си купя пак познатата ми марка, която ми е вършила по-добра работа. А с кърменето не стоят точно така нещата... И ако една майка несъзнателно под влияние на многобройните реклами по списания, телевизия (вече рядко), лекарски кабинети (лекарят ми знае най-добре!) и прочие реши да храни с АМ, ако срещне проблеми с кърменето - тук не говорим за избор да храни с АМ, защото така иска - после е много, много трудно да се върне към кърменето, особено ако рекламите я убеждават, че разлика практически няма...

Основният принцип на икономикана е, че ТЪРСЕНЕТО определя предлагането. Ето и за това се е появило АМ.
Преди да ме превари Хедра, ще напиша отговор първо на това.  Grinning
АМ се е появило, за да се хранят деца с проблеми - деца без майка, т.е. които няма откъде да получават мляко; деца с проблеми в храненето (примерно ако майка им е в онези 3%, които не правят достатъчно кърма за пълно изкърмване). А не, защото (както е сега) някой й е казал, абе май не ти стига кърмата, я какви хубави млека има на пазара вече, какво се мъчиш... Нестле е първият производител на АМ. И АМ в далечното начало на миналия век се е давало от лекари - специална прахообразна смеска, направена от лекаря съобразно нуждите на детето (един вид сегашните АМ 0-6м, 6-12м и т.н.). Постепенно е заработила индустрия цяла, а лекарите остават един от основните фактори в разпостранението му (това без лоши чувства към медиците, просто факт).

# 35
  • До хладилника, който обичам
  • Мнения: 22 828
Сега да поясня също така защо пуснах тази тема.
Харесвам педиатърката на детето, въпреки, че ми обърка силно кърменето в началото (понеже самата тя няма адекватна информация).
Тази тема не е насочена срещу лекарите и медицинските лица.

Въпреки това - в техните кабинети най-усилено се рекламират продукти. Метър за ръст на Нестле. Плакат на щастливо бебе на Фризо (без показване на продукт на фирмата, но то няма и нужда). Лепенки с Фризо мечето. Бележничета за записки на нам' си коя фирма. Мостри каша и чай на Хип. И какво ли още не. Младите родители няма да отнесат вкъщи нито рекламния плакат, нито бележника. Но ще им остане в главата марката, рекламирана позитивно, още повече, ако са видяли рекламата в лекарски кабинет (или родилно отделение, както някой каза).

Не знам дали заради 'подаръчетата' или по убеждение просто, но преди 3 години, когато имах проблеми с кърменето, педиатърката ме насочи (ама много усилно ме насочи) към точно определена марка мляко.

Тези реклами остават в главата, било и на подсъзнателно ниво.

А всичко това го пиша, защото мотото на тазгодишната Световна Седмица на Кърменето е "25 години спазване на Кодекса", където иде реч за Международен кодекс за маркетинг на заместители на майчина кърма, който брутално се нарушава в България. Тук този Кодекс не е приет със закон и е на ниво пожелание. А производителите на продукти за бебета няма да седнат да мислят за някакви си пожелания, когато иде реч просто за печалба. Прост пример е 'Ганчев' и сок ябълка за 'над 9 седмици' и пюре 'над 3 месеца'. Те не за 'заместители на майчина кърма', защото 'са между храненията, следователно не е захранване', както всички знаем  Rolling Eyes Confused

Това е от мен - давам само тема за размисъл и за писане.

# 36
  • Мнения: 4 428
Предполагам всяка средно интелЕгентна майка е наясно, че кърмата не се продава в кутиики и не става да я разнообразява с други марки мляко и после пак да се върне на нея.
Аз, както казах, докато бях бременна четях само за кърменето, но във всяка книга, списание, тв предаване и т.н. информационни източници за развитието и отгреждането на детето винаги се разглеждат двата вида хранене - с кърма и с АМ. Аз преди да си купя първата кутия АМ дори не знаех как изглеждат /честно/. Но определено знаех, че съществуват мнооого преди да стъпя в кабинета на педито. Да не говорим, че списанията за бебета и бременност са пълни с такива реклами, а те са доста по-въздействащи от всякакви джунджуриики, метри и лепенки.
В другите страни сигурно има смисъл от такъв Кодекс, но в Бг има толкова много неща, които трябва да се оправят, преди се обръща внимание на плакатите по кабинетите. Просто ми звучи смешно. Аз все пак съм точно от майките, които са започнали да използват АМ и говоря от лични наблюдения и впечатления. Причините, за да се реши една майка да започне да използва АМ са толкова много колкото са майките. Вие доста опростявате нещата, като разсъждавате от гледната точка на жена, която или въобще не й се е налагало да използва АМ или го използва съвсем инцидентно.
Няма начин да се спре информирането на майките за всички бебешки стоки, храни и какво ли още не. Информационното ощетяване няма да помогне майките да не използват АМ, категорично Naughty Просто, както казах, трябва да се работи в обратната посока - в популяризиране на кърменето. Някой каза, че не е виждал никакви материали за кърменето на обществени места. Според мен е много по-нормално да се заложи на агресивна реклама на кърма и антиреклама на АМ, вместо да се броят рекламните хитринки на производителите на заместители на майчиното мляко.

# 37
  • Мнения: 11 316
Голяма Щуко, проблема с рекламите не е само в България.
Дори в забутаното село в Немция, дето се подвизавам, има по детските кабинети безплатни порции АМ, по детските и бебешките списания има непрекъснато реклами за сериите шишета на Авент, Др. Браун, Нук и подобни. През 2 страници има реклами на различни АМ, на пюрета и каши. От тези реклами се издържат списанията. Дори по сайтовете за деца бъкат.
Колкото и да е неприятно и непривично - комерсиализацията е невъзможно да се избегне.

# 38
  • Стара Загора
  • Мнения: 3 919
... Вие доста опростявате нещата, като разсъждавате от гледната точка на жена, която или въобще не й се е налагало да използва АМ или го използва съвсем инцидентно.

Използвала съм толкова АМ, че 2 рафта в мазето ми все още са са заети от празни кутии, а колко раздадох...
Не забравяй, че някои от нас имат и първи деца, храненени с алтернативата Wink

Извинявай, че ще ти го кажа, но твърденията ти са в голяма част потвърждение на тънкия начин по който действат рекламите... ей така без да се усетиш... тихомълком, но убедително.

Права си, кърменето трябва да се рекламира. Но я се опитай да рекламираш нещо без да влагаш средства или с минимални такива. Нали разбираш, че компаниите производителки на АМ влагат хиляди в рекламата.
Погледни една брошура за кърменето - хвърчаща листовка А4, разпечатана на икономичен режим на обикновен лазерен принтер и една лъскава, шарена, хващаща окото брошура на Нестле примерно.
Коя ще предпочетеш да разгледаш, дори нищо от двете да не те интересува?  

# 39
  • До хладилника, който обичам
  • Мнения: 22 828
veselina_s_p, точно тук не опростяваме нещата с кърменето и АМ Grinning
За толкова време мисля, повечето от нас са научили, че причините да храни една майка с АМ рядко са толкова първосигнални като 'виждам реклама на АМ, значи - купувам и почвам с него, а не с кърменето' Grinning
Разбира се, че нещата рядко са толкова прости и лесни. Но е безспорен факт, че рекламирането на дадена стока, особено правилно насочена към таргет групата (лекарски кабинет - към майките; бебешко списание - към майките) дава добри резултати. И именно за това става дума в тази тема.
Тук има специалисти по рекламата, които преди са писали по този въпрос (как рекламата въздейства по най-неочакван и незнаен начин на купувача), дано се разпишат сега специално по този въпрос.
Че трябва да се популяризира кърменето, няма спор. Но не може да е антиреклама на АМ - то ще е все едно да има антиреклама на АМ. Все пак доста майки като теб хранят с АМ и една антиреклама ще е неприятно нещо. Позитивното предаване на едно съобщение винаги има по-добър ефект.

Вечерница, можеш да станеш наблюдател на Кодекса, ако имаш желание.

За всички малко четиво на английски:
Цитат


The theme of World Breastfeeding Week 2006 is Code Watch: 25 Years of Protecting Breastfeeding. 

The International Code of Marketing of Breastmilk Substitutes was adopted by the World Health Assembly in 1981, and aims to protect breastfeeding from unethical marketing practices by the baby food industry. The main principle of theCode is that there should be no
advertising or any other form of promotion of infant formulas, follow-on milks, feeding bottles or teats.
Complementary foods, such as cereals and baby food in small jars, should not be promoted for use below the age of six months. Companies invest millions in promotion because it is effective: their sales increase.

Are companies in your town or village following the Code ?  Or are they still trying to persuade mothers, fathers or anyone else to buy and use breastmilk substitutes, feeding bottles or teats?

Are there special promotions of baby milks in the shops? Do mothers receive gifts, samples or discount coupons? Do doctors or nurses promote artificial feeding instead of breastfeeding?  Are there posters, calendars or other materials in hospitals or clinics that advertise baby milks, baby food, bottles or teats?

Are baby food companies creating conflicts of interest by sponsoring conferences on infant feeding for health professionals?

These are just some ways companies persuade mothers to give up breastfeeding and buy their products. Can you find any of these or other examples of promotion? Marketing techniques differ from country to country. It will be interesting to have an overview.

# 40
  • Мнения: 4 428
Че трябва да се популяризира кърменето, няма спор. Но не може да е антиреклама на АМ - то ще е все едно да има антиреклама на АМ. Все пак доста майки като теб хранят с АМ и една антиреклама ще е неприятно нещо. Позитивното предаване на едно съобщение винаги има по-добър ефект.

Ефективната антиреклама не е директна, като рекламата Peace Така, че едва ли ще се изразява в дирекнто отричане на АМ Simple Smile

Извинявай, че ще ти го кажа, но твърденията ти са в голяма част потвърждение на тънкия начин по който действат рекламите... ей така без да се усетиш... тихомълком, но убедително.

Рекламата ми е повлияла до толкова, че да реша в един момент да спестя на мен дълги часове на нерви и съответно на детето ми същите дълги часове рееев. Пак казвам, ако нямаше АМ щях да намеря друг вариант. Предполагам, че същото важи и за други майки избрали по свои си причини алтернатива на кърменето.

Последна редакция: пн, 28 авг 2006, 20:36 от veselina_s_p

# 41
  • Стара Загора
  • Мнения: 3 919
Рекламата ми е повлияла до толкова, че да реша в един момент да спестя на мен дълги часове на нерви и съответно на детето ми същите дълги часове рееев. Пак казвам, ако нямаше АМ щяф да намеря друг вариант. Предполагам, че същото важи и за други майки избрави по свои си причини алтернатива на кърменето.

Излишно е да спорим. Ясно е, че всеки е убеден в теорията си.
Съжалявам, че се е получило така при вас и се надявам ако имаш второ дете да не ти се налага да избираш   bouquet

# 42
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
Да, на предишната ни педиатърка в кабинета имаше разни неща на Нестле......метър за измерване на височина, разни плакатчета с мечета и мечето на Фризо

# 43
  • Мнения: 4 428
Съжалявам, че се е получило така при вас и се надявам ако имаш второ дете да не ти се налага да избираш   bouquet

ДАНООО newsm17 newsm17 newsm17 Може опита с Маги да ми помогне да бъда още по-упорита.

  bouquet  bouquet  bouquet

# 44
  • София
  • Мнения: 3 390
Такааа...да докладвам за моята педи. Значи има плакат на кашите Фризо и меченце на Нестле.

Общи условия

Активация на акаунт