Дистанционно обучение за учениците-Teмa 5

  • 19 547
  • 762
  •   1
Отговори
# 705
  • Бургас
  • Мнения: 7 040
И си лягат да почиват, така ли?

Не знам какво правят. Знам само, че са си в къщи. Нашата госпожа (поне според сина ми)  винаги им е проверявала домашните и контролните в час, докато имат самостоятелна работа.

# 706
  • Мнения: 12 598
Много пъти съм предпочитала да проверявам късно вечер - така ми е по-удобно. Това не отменя часовете, които се отделят за тази дейност.  Учителите може и да не са задължени да вършат цялата дейност извън преподаването в сградата на училището от 8 до 17 часа, но това не значи, че работят по-малко часове.

Последна редакция: вт, 18 авг 2020, 23:50 от Mama Ru

# 707
  • Мнения: 1 843
Не искам да споря, но задавате ли си въпроса защо го правят? Защото се сетиха за тях в последната година!!!!. Не съм учител ,но явно не сте наясно колко часа им беше работния ден през последните 3 учебни месеца. Например, в 2часа през нощта, някой ученик се сетил да изпрати домашното си и на всичкото отгоре звъни, за да провери дали е получено
НЕ ,за мен това НЕ е нормално. Помислете малко.
Който не иска да приема обаждания в 2 през нощта, има елементарно решение. Колкото до пращането - не виждам никакъв проблем да е в 2, или в 3, или в 4, щом не е зададен краен срок. И при присъствено обучение някои деца пишат домашни и някои учители проверяват по това време. Ако си оставил да ти дрънчат нотификации, проблемът не е в изпращащия.

Неща могат да се изпращат по всяко време, нямаш ангажимент да ги обработваш на секундата - това е актуалната обстановка, в които разполагаш със средствата за такава комуникация и работиш с хора в условията на глобализация. Като поръчаш нещо от онлайн магазин извън обявеното работно време, трябва ли да очакваш да ти обработят поръчката на секундата? Или трябва да търсиш и поръчваш докато си на работа, вместо да вършиш това, за което ти плащат?

Не е свързано с ковид изобщо, децата след като завършат няма да работят в свят, в който всички бачкат от 9 до 5, крайно време е училището да ги подготвя за това, което ги чака. За целта учителите трябва да излязат от пещерите и малко да се ограмотят, поне по отношение на това, което ползват. Защото е смешно да копи пействат във ФБ същите върховни простотии, които споделят хлапетата и хората без основно образование. Или да не знаят как да си спрат нотификациите нощем.

# 708
  • Мнения: 3 916
Мерим си го кой работи повече ли?
Всички работят. Някои много, други не чак толкова. Не чак толкова работещи има и сред учителите, лично познавам.
Нашето ДО не преработи учителите, които се скатават и в присъственото обучение. Двама скъсващи се да работят-образование не правят. И това си пролича с ДО.
Не е случайна нишата за школите, които процъфтяват все повече и повече. Няма лошо, всичко е бизнес.
От вчерашните новини на мен не ми стана ясно обаче всяко ли училище ще предлага ДО? Останах с впечатление, че само някои, някъде, далеч не всички.

# 709
  • Мнения: 1 290
Така е, но не е коректно да се скандира "искаме избор" и после, да жалим учителите, че трябва да работят повече, като се заговори за избор.
Никое училище няма да назначи кадри специално да преподават по ДО. Естествено, че ще е с наличните и ще им създаде допълнителна работа.

# 710
  • София
  • Мнения: 7 277
На мен ми е интересно как МОН ще успее да накара всички учители да работят по критериите на бг-мама, така че да се осигури лелеяният избор.

# 711
  • Мнения: 4 111
Сред учителите има също в рисков контингент. Те могат да поемат ДО и да бъдат изключени от присъствено обучение. Въпрос на организация е. Програмата е ясна. При материален стимул през лятото можеха да подготвят мултимедийни уроци. Сещат се късно и под натиска на майките. А при една (не да Боже) сериозна здравна криза ще се изключи всякакъв обучителен процес и ще се изгуби година.

# 712
  • Мнения: 3 916
Така е, но не е коректно да се скандира "искаме избор" и после, да жалим учителите, че трябва да работят повече, като се заговори за избор.
Никое училище няма да назначи кадри специално да преподават по ДО. Естествено, че ще е с наличните и ще им създаде допълнителна работа.

Я им създаде, я не.
Нищо не е ясно и не се знае, защото само хвърлят някакви странни недомислени неща в пространството и нищо съществено до момента не с казали по темата.
А за избор е редно винаги да се скандира, особен в ситуацията сега.
Никой не е на зор баш на бегмамките искания да се вкарват като варианти, достатъчно е да има разработени два варианта-за присъствено и за ДО.
Между другото школите работят на пълни обороти дистанционно с доста завиден успех. Който успее да се пренастрои-печели. Както казах бизнес е това. Проблемът е, че и родното ни образование отдавна е гол бизнес, но лъснаха неуменията да се вкарат в нишата и да са отново в бизнеса. Школите отново печелят с един ход.


Сред учителите има също в рисков контингент. Те могат да поемат ДО и да бъдат изключени от присъствено обучение. Въпрос на организация е. Програмата е ясна. При материален стимул през лятото можеха да подготвят мултимедийни уроци. Сещат се късно и под натиска на майките. А при една (не да Боже) сериозна здравна криза ще се изключи всякакъв обучителен процес и ще се изгуби година.

Няма как да стане това. Това също е показател за крайното разделение на тип училища, вместо да има една плавна уравниловка. Я си представи, че детето ти е в СМГ. За да остане на ДО, ако му зачислят учител от Долно Сусурлево , ти доволна ли ще си и ще държи ли нивото това дете, или ще нададеш вой до небето? Това е подмяна на избора, който сте направили с приема в СМГ, например. И това важи за всички елитни и преелитни гимназии, които, освен че вече нямат качествени преподавателски кадри, продължават за зла участ да имат надути бройки и паралелки от над 30 деца. Казано просто - учителите не са взаимнозаменяеми. Преподават различно, едни добре, други откровено зле. Ползват различни учебници и помагала. Кой каквото хване и както може е.

Последна редакция: ср, 19 авг 2020, 08:43 от фаастък

# 713
  • Мнения: 19 366
Но ако бяха направили анкета по-рано, можеше да се окаже, че  1/3 от преподавателите в СМГ искат да са дистанционно. Тогава трябваше само да преформят класовете на ДО и присъствено само в рамките на СМГ и да видят има ли "комплект" учители, които се събират само за ДО за "комплекта" деца. Сигурно няма да е съвсем идеално, но ще е доста близко до реалното СМГ.
Поне можеха да опитат да видят какви са настроенията сред преподаватели и родители, но вече е доста късно.

# 714
  • Мнения: 3 916
А, да, за това говорим. Можеха. Много неща можеха. И пак казвам, самото ДО за гимназистите поне си е съвсем ОК, стига да е адекватно организирано и проведено, живеем във века на технологиите и комуникациите и е направо смешно и нелогично да не успяваш да си гъвкав, особено пък тези, дето се спрягат за иновативни, елитни и прочее училища. Школите работят успешно дистанционно и ти прибират парите. Школите продължават да са алтернативата на т.нар. задължително наше велико образование, от която масово се възползват и то не случайно, а по принуда.

# 715
  • Мнения: 1 290
За гимназистите мисля, че ДО е много добър вариант. На тях така или иначе не им се виси на главата да учат, имат си вече акъл в главата. И наистина в 21 век технологично едва ли някой от тях ще има проблем, по скоро учителите.
Но пък в гимназиите трябва да е или за всички или на никой. Няма как да се разделят специализирани паралелки.

# 716
  • Мнения: 7 473
Имам няколко познати, които работят като учители. Никой не работи на пълен работен ден, т.е. 8 астрономически часа. Отиват сутрин и са до обяд. Най-късно в 14ч са си в къщи.
              Моля,преди да коментирате и пишете да вземете да попрочетете мъъъъничко и тогава да изразявате мнение! Учителите имат определен хорариум /присъствени часове в у-ще/ + часове за самоподготовка,в които освен подготовката за следващи уроци влиза проверка на тестове,контролни,цялата бумаштина,с която са натоварени от МОН и т.н.Много често всичко това надхвърля 8-те астрономически часа.
               Задавате ли си въпроса - защо все по-трудно се намират учители !? И ви уверявам,че не е защото "от 14 часа са си у дома"!
               Рискови учители - ами тези,които считат,че са рискови и се страхуват просто напуснаха още при обявяване на ИП.Я направете справка колко свободни учителски места има обявени в РУО и си помислете как ще се намерят качествени хора ,за да заемат местата им.Наблюдавайки смяната на учители в у-щата,в които учат нашите деца нещо ме напуска оптимизма.Само в едното у-ще постъпи нов учител,който се оказа учител и по призвание.Да видим колко ще издържи! Yum

Последна редакция: ср, 19 авг 2020, 11:18 от Didia

# 717
  • София
  • Мнения: 62 595
По това време винаги има миграция на учители. Следя сайта на руо за работните места от години, така че не е нещо кой знае колко различно. На много учители им изтичат срочните договори за учебната година и така и не им ги подновяват, затова има и толкова обяви.

# 718
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Вече няма срочни договори, а ако има, следва да се сигнализира. Учителската работа няма сезонен характер.

# 719
  • Мнения: X
От вчерашното интервю на министър Вълчев в " Преди всички" - БНР.

Извадки от интервюто в " Монитор".

Накратко.

При всеки установен случай на коронавирус в училище ще се прави анализ на конкретната ситуация.
Когато в класа има заразено с коронавирус дете, целият клас ще бъде поставен под карантина и ще преминава в дистанционен режим. При 1-4 клас учителят върви с класа и тогава той също ще бъде карантиниран. При 5-12 клас начинът учителят ще спазва дистанция между учениците и ще стои отпред, когато влиза в различни часове. Затова няма да се налага карантинирането на учители в тези случаи..
До началото на учебната година от МОН ще искат школата да имат екшън планове за действие при случай на коронавирус, но те не трябва да бъдат разписани. Училищата ще имат свобода. Ако някое училище желае да реализира хибриден образователен процес, въпреки че такъв се организира трудно, той може да го направи, но това означава два пъти повече класове.
Учениците могат да се включат в обучение в училища-центрове за дистанционно обучение. Това е едната алтернатива, другата е – запазвайки дневната форма на обучение, до 30 дни да могат да се обучават едновременно чрез виртуална връзка в реалната класна стая. Все още се обсъжда дали преминаването към дистанционно обучение да е  единствено по медицински причини или въз основа на личен страх. Ще бъде подготвен списък с групи заболявания, въз основа на които децата могат да отсъстват.

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт