Въпроси до майките,4иито деца ходят на детска градина,без зна4ение къде живеят

  • 3 187
  • 17
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 93
Синът ми ходи на ясла 2 половинки дни и 1 цял ден в седмицата. Обикновенна общинска ясла. И в нашата и в целодневната част Имам достъп до всички помещения в яслата (трябва да съм без обувки).
а в нашата ясла пускат всички с обувки, хич н е им пука че малките лазят по земята после и си лапат ръцете - така си били създавали имунитет.

# 16
  • Мнения: 1 581
а в нашата ясла пускат всички с обувки, хич н е им пука че малките лазят по земята после и си лапат ръцете - така си били създавали имунитет.
При първите ми контакти с майки с деца това много ме учуди - малките ги пускат да лазят по земята, а майките ходят по същия килим с обувките. И в градината са си с обувките, няма пантофи - играят навън, влизат вътре и сядат на земята  Mr. Green  Но пък мият ръцете след игра навън и преди хранене.
Не знам, щом оцеляват децата явно не е вредно  Mr. Green

# 17
  • Мнения: 436
За Германия са написали вече мамите как стоят нещата. Мога само да обобщя казаното с това, че заниманията на децата са доста свободни. Но не знам дали някои от вас си спомнят преди няколко години точно това беше дилемата. Дали да преобладават организираните занимания, под час имам пред вид. Примерно сега всички сядат и рисуват, или изрязват. Но везната наклони в обратна посока. Предпочете се и се практикува свободната форма на занимания. На което дете му е приятно си рисува, на което му се играе с Лего си играе и така. По психологични проучвания се е установило, че този метод е по благоприятен в развитието на детето. И за това се практикува в момента. Такава е системата в всички градини.
 
В началото синът ми беше в общинска градина, после се преместихме и сега е в католическа. Разлика няма абсолютно никаква.

Индивидуален подход не знам дали е въобще възможен в една градина при толкова много деца. Но знам че има частни групи с 2 до 5 деца и там се залага на индивидуалното. Дезита, може да се заинтересувате за този вариант.

Дъщерята на моя колежка е в Waldorfkindergarten към училището  и нещата не са по различни. Предприемат повече неща наистина, миналата седмица са ходили да вадят картофи например. Но заниманията са пак свободни. Всяко дете прави това  към което има интерес.

Аз бях в началото скептично настроена към смесените групи. Но сега си промених мнението. Намирам една смесена група за доста полезна. Племенникът ми е в Монтесори училище. Там са също смесени класове. Той е в трети клас и повечето занимания са с децата от първи клас заедно. Той се справя блестящо за сега. И поне учителките казват, че е направил голям скок в развитието си.

Не знам  дали всичко това ще прозвучи малко успокоително на майките, които имат притеснения. Но аз лично съм доволна за сега.

Между другото в градините също се занимават с децата. Случвало ми се е често като прибирам малкия да е отделен в друга стая с още едно дете и възпитателка и играят мемори карти например. Последно редяха много сложен пъзел само с него. Така, че смятам че се прави необходимото. Макар и не системно. Но от моя скромен опит съм разбрала също, че децата учат най ефективно едно от друго.

На кратко не мога да се оплача. Малкия получава топла храна на обяд и менюто е разнообразно. Няма проблем да отсъства, а също да бъде заведен и прибран от баба си и дядо си когато аз не мога.

Че не дават информация така е. Но тук за всичко е така. Пак от скромен опит го казвам. Ако питаш почват да разказват, на ако не питаш нищо не казват. Така, че всеки може да си пита спокойно, нормално е.


Общи условия

Активация на акаунт