Към майките с по-големи деца

  • 1 876
  • 36
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 25 633
Не съм сигурна дали ще е възможен такъв вариант. Учат на 2 смени, като учителите имат часове и в двете. Едва ли ще може да се съвместят часовете.  newsm78
Но даже и да имат само 2 предмета, какъв е смисълът да мъкнат учебниците по история и география например? Атласите са им предостатъчни, другото го разказва учителят. По биология, физика и химия - също. Ако в час четат от учебниците, какъв е смисълът да ходят на училище изобщо? И без това вкъщи се обясняват новите неща, защото в час все не стигало времето...

# 31
  • Мнения: 1 041
При нас въпросът с тежките раници е решен, като програмата на децата е на блокове от по два учебни часа. Така за един ден има да носи неща само за 3 или 4 блока. И подготовката вкъщи е по-стегната, защото учи по 2-3 предмета, а не по 5-6.
Изготвянето на програмата е в компетенциите на училищното ръководство, защо не им предложите този вариант? За този срок е късно, но за следващия могат да помислят.
Струва ми се невъзможно тук да направят програмата така. При този вариант  излиза, че ще трябва в един ден да вземат примерно 2 урока по география. Друго щеше да е ако можеше да се съчетават 1 час природознание и 1 час лабораторни упражнения. Но не е приложимо за всички предмети.
А раниците наистина са доста тежки! На година къса по две!

# 32
  • Мнения: 25 633
А раниците наистина са доста тежки! На година къса по две!
Ох, писна ми всяка година да купувам нова! Цяло лято обикалях, докато намеря достатъчно здрава раница и му я давам спокойна, че ще изкара поне до края на годината. Вчера ми я показва, разпорила се е по шева около дръжката!  ooooh! Ама като я вдигнах, все едно с камъни беше напълнена!  Shocked

# 33
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141


Но даже и да имат само 2 предмета, какъв е смисълът да мъкнат учебниците по история и география например? Атласите са им предостатъчни, другото го разказва учителят. По биология, физика и химия - също. Ако в час четат от учебниците, какъв е смисълът да ходят на училище изобщо? И без това вкъщи се обясняват новите неща, защото в час все не стигало времето...

Изказах същото мнение на родителска среща, но учителите ми казаха, че гледали картинки от учебниците.

Поначало съм да се носат помагалата, но учебниците не. Много ме гледат като извънземно като кажа да не се носят учебниците - дори родители ме питак е как щяло да стане това.

# 34
  • Мнения: 1 630
Тук изобщо нямат учебници. Много неща се оставят в училище - спортни екипи, неща за рисуване, речници
Въпреки това чантите пак са тежки.   Mr. Green

# 35
  • Мнения: 3 491
При нас въпросът с тежките раници е решен, като програмата на децата е на блокове от по два учебни часа. Така за един ден има да носи неща само за 3 или 4 блока. И подготовката вкъщи е по-стегната, защото учи по 2-3 предмета, а не по 5-6.
Изготвянето на програмата е в компетенциите на училищното ръководство, защо не им предложите този вариант? За този срок е късно, но за следващия могат да помислят.
Като преподавах в София, беше точно така (става въпрос за техникум). Всички предмети бяха в блокове по два, аз имах понякога и 3 часа наведнъж (преподавах интензивен немски). В училището нямаше обаче втора смяна. За сметка на това не всички ученици започваха училище сутрин по едно и също време, така че имаше място и възможност учителите да поемат класовете. На мене лично ми харесваше. Ако не довършиш нещо от първия час, винаги има възможност да go обясниш в следващия, докато спомените на децата са пресни. А и по-малко учебници носят наистина, аз този по история например си спомням, че беше някакъв огромен, не знам дали още учат по него.

# 36
  • Мнения: 25 633
[Изказах същото мнение на родителска среща, но учителите ми казаха, че гледали картинки от учебниците.

Брееей! И какво пречи да си ги гледат вкъщи картинките???  newsm78 За едни картинки - 8-10 кг на гърба всеки ден...  ooooh!

Общи условия

Активация на акаунт