Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
# 45
  • Мнения: 3 098
Темата е супер.Не е зле 4овек да знае къде от какво да се пази.Аз даже бих предложила да споделим в коя страна какво е забранено да се прави.4ела съм в информация за туриста,например,4е в някои страни дъв4енето на дъвка било наказуемо.
За тукашния ми опит в Испания мога да кажа,4е най_големия обир беше със закупуването на жилиЩбето.Просто държавата си е подсигурила агентите по недвижими имоти да колят и бесят както си знаят.Много малко хора си купиха жилиЩе без да им"потънат"от 3000 до 5000€.И тъй като ескритурите се бавят няколко месеца,а в извле4ението от банките е сумата е надробена и не е упоменато от къде то4но са изтеглени парите,не можеш да хванеш дирята.
После Телефоника.С тези склю4ихме договор,окабелиха ни,сложиха модем.Първите фактури,които дойдоха бяха фантасти4ни.Теглили такси за 6 месеца напред за застраховане.От там нататък не бяха коректни в фактурите на телефона ни.АДСЛ ли?Глупости,имах нет за по 2 4аса дневно,а през другото време не.Обаждала съм се хиляди пъти.Накрая когато стигнеха до въпроса "Вашето име?" и след като го 4уеха затваряха телефона.Принудих се да извикам техник.За целта се обадих на аварии.Дойде и установи,4е модема не е съвместим с компа.Компа бил нов,а модема морално остарял.Каза ми какво да правя.Поисках рутер,казаха ми,няма проблеми Ще ви направим отстъпка дори.След 1 седмица се обаждат и казват,4е няма отстъпка,да дам 200€.Казах им да си гледат работата.Оттам заминах за България.Спрях нета и телефона за 1 месец,заЩото мъжа непрекъснато е на път и не го ползва.Когато се прибрах,гледам,4е са изтеглили пари за таксите,4е и разговори на4укали.
Тогава ми при4ерня.Грабнах телефона,поисках да ме свържат с департамента на прекъсване на договорите,въртяха ме 30 мин.Обади се една,питам каква е процедурата.Обясни я.Направих вси4ко,пратих факс,фотокопие на титуляра и молба.Потвърдиха по тел.,4е са го полу4или и след 15 дни Ще са ни прекъснали.НО НЕ  Close Запо4наха атаки,Ще ви дадем безплатно рутер,безплатна кабелна,аз не и не,не Ща да ви 4увам,излезте от живота ми.През това време ивиках ОНО,направихме договор,откакто ми пуснаха нета и тел.никакви проблеми за ниЩо.Сметките са то4ни,засега са шест. PeaceНо от телефоника полу4авам писма,4е в съЩото време имам и сметки и на тяхната компания.Аиде пак разправии,накрая след много ядове,заклин4иха на сумата от 199€.Да я платим.Въпреки,4е не сме ползвали услугите им.Питах,а тези суми,които отна4ало изтеглихте?О,ние Ще ви ги възстановим.ДЕа,бе как не.Оставих ги да 4акат от умрял писмо.Сега по Коледа дойде писмо,заплашително при това със много ниска сума,те са извадили първона4алните такси най_накрая.Отидох и платих.Пове4е не Ща да 4увам за тия мизерници.
Другата крадлива компания е Ендеса.Газ и ток.
Един ден си отварям поЩата и гледам тяхна фактура.Удивих се,заЩото имаме контракт от 2.6 год.с Газ Натурал.Беше фактура за използваната газ.Обадих се на Натурал,обясниха,4е Ендеса прекратили договора им с мен по мое желание  Shocked и затова съм била полу4авала такива фактури.Да им се обадя.Обадих им се,казах им,4е не съм подписвала никакъв договор с тях и Ще ги съдя за незаконно присвояване на данни и сметки.Прехвърлиха си ме на старата компания след 3 дни.Да,но Газ Натурал пък ми изтеглили 80€ за сервиз и електромер до края на годината,Щото мислели,4е минавам на другата компания. ooooh!И там имаше спор,4е Ще ги съдя,задето не си заЩитават клиентите.На другия месец ми върнаха парите.

# 46
  • Мнения: 3 098
Сетих се за оЩе неЩо-сервизите на Ситроен(а може би и не само те).Купуваш си нова кола,дават ти 5 години гаранция.Оба4е трябва да си сменяш маслата и филтрите веднъж годишно или на 30 000 км. при тях.Това,естествено се плаЩа,излиза около 120€.Дотук добре.Отиваш на годишния преглед.Ако си карал,добре,но ако не си направил много км,маслата и филтрите ти са добре,какво правят?Не ги сменят,но ти пишат на фактура,4е са сменени и си плаЩаш на касата.Единственото в този слу4ай,което Ще ти сменят е съдържаемото в резервоара за 4иста4ките.

# 47
  • Мнения: 6 395
Марица
добре ме подсещаш и за автомобилните сервизи и застраховките Авто Каско ...
Само че ми е дълъг разказа - оставям за утре, че е късно... Wink  Twisted Evil

# 48
  • Мнения: 3 098
Eli,напиши и ти,за да знаем.4овек представа си няма накъде може да го изпрати съдбата. Wink
А от Авто Каско на "Мафре" и аз не съм доволна.При тия хиляди адвокати,които поддържат,пак не можаха да докажат вината на блъсналата ме госпожица. Laughing

# 49
  • Мнения: 2 379
Аз се вбесявам като видя наредени 5 женски, 5 за инвалиди
Joy
Не бях чувала за женски паркинг. Весело!
Ама много тенденциозно наистина Laughing Жена, инвалид, жена, инвалид ... роднина, милиционер Mr. Green
Аз в момента карам шофьорските курсове, така че по принцип съм ЗА Blush

Да пиша сега и аз по темата...
Гледам, че повечето разправяте за телефонните компании и разни шашми там. И аз имам едно интересно питане в тази област.
Още повече, че Gioia вече е писала за подобен гаф, ама с телевизия.
Значи, много ми е чудно как е възможно да се сключи устен договор по телефона?!!!?
Ми не е редно според мен! Нищо не разбирам от право, ама по моите представи и юридически това не може да е издържано Thinking
Може ли някой да обясни юридически?

Нека уговорките и уточненията да стават по телефона, ок.
Ама като се уточните за кой тарифен план иде реч, за коя услуга и т.н., нека да ти пуснат един писмен договор по пощата, който да си го прочетеш, да го подпишеш, да си имаш копие за теб, да им пуснеш обратно тяхното копие и тогава нека активират каквото си подписал! Защото много често ти може и да потвърдиш някоя услуга, ама те абонират и за 100 други неща, защото били вървяли в пакет. А що не ми го казахте това? Аааа, вие не сте разбрали! Или - Можехте да го прочетете на сайта ни!
Вярно, че е по пощата е по-бавно и тромаво, ама освен по пощата има и други начини, стига да има желание. Може позлващите интернет да го правят онлайн - ама там пак има четене и лично натискаш бутона ОК. Може и договорът да се сключва в различни офиси из града, както МТел имат из Бг примерно. Абеее начини има много...

Да поговоря сега във факти...
Та значи от Телеком Twisted Evil се обадили на свекър ми с някаква прИмоция. Не знам си каква тарифа, не знам си каква услуга - абе сметката ти за телефон тоооооолкова ще намалее, че ще стане жълти стотинки направо! Той казал, че звучи интересно и ще обсъди вечерта във фамилията как да се постъпи. И наистина, каза ни човекът, поговорихме за това и така. Толкова. Мина и замина.
2 дена по-късно ни звънят от друга телефонна компания (не помня името, ама ще питам и ще ви кажа) и ни обясняват, че предлагат услуга, при която имаш фиксирана такса от 30 евро на месец, в която са включени всички разговори към фиксирани телефони в Италия. Няма часови зони. За разговор с мобилни и чужбина се плаща отделно и казаха някакви не високи тарифи.
Ако приемем офертата им, те щели да се погрижат от наше име да разтрогнат договора ни с Телеком, обаче въпреки това ще трябва да продължим да си плащаме каноне на Телекома, понеже инсталацията си е тяхна (разбирай кабелите). Каноне е ... ъъъъ ... другите италианки да ме поправят, ако не съм точна - това е таксата абонамент, такса ползване.
Приехме офертата на втората компания! Всичко това става по телефона естествено Grinning
Не знам как е по другите страни, ама в Италия сметките за телефон ти идват наведнъж за 2 месеца, а не всеки месец.
Та 2 месеца по-късно аз решавам да се поинтересувам какво става и дали с новата компания наистина плащаме само договорената фиксирана сума + каноне Телеком.
Какво се оказва?
Още не можем да установим кво става и на кой колко плащаме, щото сметката е пълна каша!
Първо... Онова старо обаждане от Телеком, дето така и не беше повторено. Ми те най-учтиво веднага ни абонирали за новата си тарифа, която рекламирали на свекър ми! Съответно се трупат такси за некви нови услуги.
Второ... От новата компания, дето щяха да ни разтрогнат договора с Телеком, нищо не разтрогнали, а сме клиенти и на двете компании едновременно и не е ясно през коя точно говорим #Crazy
Ние разбираме за тоя миш-маш два месеца по-късно, разбира се!
Щото са много бързи да те активират, ама да те информират какво точно се случва са пълни мъгли!

Скоро не съм се интересувала какво е новото развитие. Май вече минаха поредните 2 месеца. Утре ще питам отговорникът по сметки Wink и ще ви пиша, ако има новини.

# 50
  • Мнения: 6 395
Абе нас ни бяха блъснали, в сервиза ни дадоха уж кола без пари, защото ще ни поправят те колата, сложиха ни някакви супер екстра нови части -а ги бяхме питали преди това за цената -че и сами можехме да си намериме, казаха няма проблеми -не се тревожете, цената ше бъде разумна Whistling обаче накрая за части вместо 500еур, казаха почти 2000еур ooooh! плюс наем за колата - уж щеше да е за 3ь дни готова , обаче такива части не се намират туку така, трябваше оригинални от фабриката като че ли да изпратят -2седмици ни праснаха наем още почти 1000еур Shocked - всичко това трябваше да платим ние на ръка, и сами да си искаме парите от Авто каско  ooooh! мъж ми вдигна на няколко пъти  скандали в сервиза, накрая май за половината пари ни писаха под наема Rolling Eyes Направо ужас  Twisted Evil
 Авто каското на онзи дето ни бутна трябваше да плати щетите - а те имат реклама че решават проблемите за 3дни - та след месец и нещо получихме писмо че могат да платят 1000еур, останалото е за наша сметка, защото незнам си какво, та накрая адвокат взимахме, разправии колко си искаш, и накрая онзи дето ни бутна доплати разликата на сервиза -ама с много як зор от наша страна Tired, а адвоката му каза да си взима адвокат и да се разправя с застрахователите си Crazy

Последна редакция: пт, 15 дек 2006, 09:35 от Eli_cz

# 51
  • У дома
  • Мнения: 1 736
Шашкам се от написаното до тук и вече не съжалявам, че не съм в Европа.

Искам само да кажа, че уловки има навсякъде и затова трябва всичко с дребен шрифт да се изчита, ако ще и лупа да ви трябва. Институциите са най-големите тарикати.

# 52
  • Мнения: 1 959
С тези "натресени" Ви услуги се подсетих за застраховките.
Каквото и да си купиш, вече има застраховка, която ако не искаш да плащащ,
трябва сам да се занимаваш да отмениш.
Купувам си телефон и искам да махна застраховката. Обаждам се на съответния платен номер и се започва едно обясняване 100 часа, ама защо не я искате тази застраховка, ама знаете ли колко откраднати, повредени, загубени теефони на година има в UK, следват статистиките..., после ме кандардисват с разни безплатни месеци, с рани пакети + колата, къщата и задника ми, докарахме разговора до там-аз, от едната страна на линията повтарям "не я искам, не я искам", онази от другата страна нарежда оферти и екстри. argue
Тя се умори първа. Най-накрая каза ОК, канселираме я. На което повярвах, обаче, чак като го видях написано черно на бяло  yes

# 53
  • Germany
  • Мнения: 1 254
Цитат
Значи, много ми е чудно как е възможно да се сключи устен договор по телефона?!!!?
Ми не е редно според мен! Нищо не разбирам от право, ама по моите представи и юридически това не може да е издържано

И тук в ДЕ е така!!! #Cussing out #2gunfire #Cussing out и аз не си го обяснявам но е така. Вече колко човека знам само с едно "да" по телефона какви договорчета са им пристигнали по пощата - а те са казали "да" примерно на въпрос: Бихте ли ползвали в бъдеще нашата услуга....Би ли ви било интересно..... Tired Tired Tired

И още и на мен главата не ми го проумява.

# 54
  • Мнения: 3 885
Аз се вбесявам като видя наредени 5 женски, 5 за инвалиди, всичко останало пълно, а се въртиш 20мин и търсиш място за паркинг. ....

Mystic, няма нужда да се вбесяваш и да обикаляш, те тези места са правени точно за нашия пол Joy Или ти е под достойнството да паркираш на женски паркинг Wink Laughing
Аз много бих се радвала, ако всичко е пълно да има и още 5 празни женски места ( за да се мушна там), но уви, тези свършват първи  Sad, защото са най-близо да входа/изхода)....
Аз съм за повече такива места, така малко ми се увеличават шансовете да намеря нещо свободно Laughing

А за инвалидините места (сега сериозно), на тази група хора им е достатъчно трудно в ежедневието, за да се сърдим, че са им създали това или онова удобство... ние може и на съседния паркинг да спрем, ще помърморим малко, но няма да ни се счупят краката, а за инвалидите няма да е толкова лесно....

# 55
  • Мнения: 1 947
   piccolina, не знам как е на италиански, но на немски е "Keine Interesse!" - това като отговор на телефонни зарибявки. Grinning
   
...Не, както вече казах няма закон за тези места, на добра воля са така да се каже, и ако паркинга е претъпкан и някъде има свободно женско местенце никой мъж няма да се направи на кавалер и да го остави свободно Wink...

   Ооо, има, има - моят! Толкова е изпълнителен, във всичко... Sad Няма закон, значи - супер! А местата за "майки с деца" - защо не татковци?! - винаги се е намърдал някой туран, шаран и други подобни и няма никакво място да измъкна детето от столчето, така че спираме на нормални места най-често. Simple Smile

# 56
  • Мнения: 3 885
Цитат
Значи, много ми е чудно как е възможно да се сключи устен договор по телефона?!!!?
Ми не е редно според мен! Нищо не разбирам от право, ама по моите представи и юридически това не може да е издържано

И тук в ДЕ е така!!! #Cussing out #2gunfire #Cussing out и аз не си го обяснявам но е така. Вече колко човека знам само с едно "да" по телефона какви договорчета са им пристигнали по пощата - а те са казали "да" примерно на въпрос: Бихте ли ползвали в бъдеще нашата услуга....Би ли ви било интересно..... Tired Tired Tired

И още и на мен главата не ми го проумява.
Договор по телефона може да се сключва, но също така може и много бързо да се разваля, ако някой злоупотреби... не е като да си сложиш подписа някъде. В срок от 14 дни можеш да го анулираш без дори много да им се обясняваш, две изречения са достатъчни (za Германия- Fernabsatzgesetz), изключения правели само абонаменти за списания на цена под 200 евро за година (защо- нямям ни представа ни обяснение за себе си newsm78)....

Мен така веднъж един с мазен гласец от ..... ТЕЛЕКОМ, разбира се.....кой друг може да е толкова нагъл Wink ми предлагаше някаква тарифа за интернет и обяснява, обяснява, мяташе ми някакви цифри в ухото- викам- слушай какво, по телефона дооговори не правя, но ако искаш прати ми ги тези информации черно на бяло, да ги видя на спокойствие и ще видя дали ще ми хареса... Един ден пристига писмото и други неща от този, онези евтините цифри, които той ми обещаваше изобщо не фигурираха в написаното и аз- майната ти- и го захвърлих върху купа с другите хартийки. Да ама не, след месец пристига сметката (само месечната такса разбира се, аз не го ползвала това чудо) и няколко минути след това, по някаква случайност, звъни една патка от Телекома да ми предлага нещо друго. Мале като я набрах нея, 5 минути не можа да вземе думата, направо ако беше пред мен щях да й трясна един Simple Smile Плюх, плюх... ама тя не ми се стори учудена, едва ли й се случва рядко да я хапят така hahaha
После написах едно писмо с две изречения и няколко дни след това отговориха, че договора е анулиран и сметката невалидна. Те в това им е надеждата, някой да не се обади и да вържат повечко клиенти.....

# 57
  • Мнения: 9 223
Като стана дума за автокаско, мога да споделя неприятния си опит с  DEVK.
Ние имаме в момента 2 коли в движение, едната стои със старата застраховка, че беше доста евтина, а на другата я сменихме след дълго проучване на темата и сравняване на цените в нета.
Идва една вечер чичката от тази компания и ми обяснява надълго и нашироко как тяхната била най-евтината, с най-много опции и дъра-бъра.
Подивях! Едно, че печах в момента курабийки, и второ 10 пъти (цифром и словом) му плюя в ушите, че ние имаме най-евтината застраховка, а той - Не, та НЕ! Щял бил да ни даде 10 евро само да ни бил сметнел нашата и тяхната.  #Crazy
Няма откачане от тях!
Сега не ми се разправя пък за цирковете след като почина девера ми с всички институции.
По-късно, че пак пека курабийки Laughing

# 58
  • Мнения: 714
Аз се вбесявам като видя наредени 5 женски, 5 за инвалиди
Да пиша сега и аз по темата...
Гледам, че повечето разправяте за телефонните компании и разни шашми там. И аз имам едно интересно питане в тази област.
Още повече, че Gioia вече е писала за подобен гаф, ама с телевизия.
Значи, много ми е чудно как е възможно да се сключи устен договор по телефона?!!!?
Ми не е редно според мен! Нищо не разбирам от право, ама по моите представи и юридически това не може да е издържано Thinking
Може ли някой да обясни юридически?

Нека уговорките и уточненията да стават по телефона, ок.
Ама като се уточните за кой тарифен план иде реч, за коя услуга и т.н., нека да ти пуснат един писмен договор по пощата, който да си го прочетеш, да го подпишеш, да си имаш копие за теб, да им пуснеш обратно тяхното копие и тогава нека активират каквото си подписал! Защото много често ти може и да потвърдиш някоя услуга, ама те абонират и за 100 други неща, защото били вървяли в пакет. А що не ми го казахте това? Аааа, вие не сте разбрали! Или - Можехте да го прочетете на сайта ни!
Вярно, че е по пощата е по-бавно и тромаво, ама освен по пощата има и други начини, стига да има желание. Може позлващите интернет да го правят онлайн - ама там пак има четене и лично натискаш бутона ОК. Може и договорът да се сключва в различни офиси из града, както МТел имат из Бг примерно. Абеее начини има много...


Склонна съм вече да кажа, че имаме налице един извод ... което отново ме убеждава в полезността на темата. Изводът е явно валиден за практиката на много европейски фирми, тоест имаш нещастието да се заинтересуваш от някаква оферта или услуга на някаква фирма, обаждаш се, интересуваш се и след това си намираш услугата я активирана, я договор, който не си подписвал е вече в сила.

Мъжът ми така в един прекрасен ден реши да се поинтересува от новата тарифа на Телеком (пак тоя телеком  #Cussing out ), за 20 мега интернет връзка, един лаптоп, включен в месечния абонамент и не знам какво си още. Обясниха му, той каза, добре, ще помисля, и в същия момент интернетът ни вкъщи беше изключен  Shocked Звъннахме отново да подадем сигнал за повреда, казаха ни, друга операторка беше, ма не е повреда, вие току-що сте си променили тарифата  Shocked   Shocked и сега трябват няколко дни докато дойде техник с новия модем и т.н.  Shocked  Shocked  Shocked
мъжът ми естествено протестира, че не е давал съгласие за нищо, казват ни, ми ако искате, веднага ще изключим новата тарифа .... ама интернет така и така няма да имате една седмица  Shocked   Shocked

та такива ми ти работи ....  Shocked  Shocked

Хайде след малко ще пиша за Фастуеб, един уж мнооого популярен интернет доставчик.  #Cussing out  #Cussing out  #Cussing out

# 59
  • Мнения: 9 223
Бибе, като спомена Телеком, та се сетих последната им изцепка.
Значи ние отдавна плащаме не с дауерауфтраг, ами към сметката има прикачена бланка за превод на сметката.
Добре, че сме така, че иначе щеше да стане голям сеир.
Получаваме сметката за юли и се ококорвам на сумата. Обикновено сметката ни се движи към 70 евро с всички тарифи и нета, но този път беше 260 евро  #Crazy
Преглеждам аз всичките разговори и откривам 5 разговора с 0900ххххх и пише отгоре телефона на фирмата, през която са проведени разговорите - от call by call, SNT се казват.
Наложи се направо разследване. Първо се оказват секс телефони. Второ - по това време точно аз съм говорила примерно с теб (има си засечка с други разговори), трето - мъжа ми е бил на тренировки в тези дни.
Питам се аз как го правят тоя номер.
Сега ще се съдим с SNT заради тази сметка и добре, че имаме и Rechtschutzversicherung, иначе ще ни излезе през носа.
Така, че внимавайте и с тези call by call разговори и си следете сметките.

Като резултат от тази история, ни сложиха запор да набираме телефон с 01 отпред и даже хенди не мога да набирам  ooooh!

Редакция на ключовите думи на тема



Общи условия

Активация на акаунт