Да бъдем добри шофьорки зимата!

  • 1 446
  • 31
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 817
Ох , момичета така се нашашках днес така ми поднесе жестоко колата................... .Живеем на една много стръмна улица ,от едната страна е дупка /минава река/ от другата довари...................улицата тясна стръмна със завойчета на всичко от горе.На излизане ,нямах проблем ,но на прибиране.......................дадох максимално газ с надеждата да я изкача на един дъх улицата..................и тая ми кола като се завартя ,поднесе ,за малко съвсем да изпусна волана а избиро да се забия или в стена или да цопна в реката TiredПробвах два пъти ,не стана номера и се спуснах леко ,леко на заден и си я зарязах на шосето колата и се прибрах пеше ,сега гледам комшиите хвърлят луга и и след малко ще ходя да си я прибера ,ще пробвам пак............... .В такива моменти осъзнаваш предимството на ръчните скорости , а този автоматик ,уж сензо драйв , уж типтроници , уж предавки за наклон...................като е лед нищо не те отърва.В такива моменти се чудя какво е положителното на това да живееш извън София.

# 31
  • София
  • Мнения: 2 271
Според мен проблема е бил, че си подала много газ. Гумите започват да се въртят твърде бързо, а тежестта на колата я повлича надолу, за това започваш да буксуваш и се завърташ - някоя от гумите зацепва и дръпва колата в тази посока...
Щом караш автоматик, значи колата няма да ти изгасне - съвсем леко газ, колкото да се превъртат колелата.
При ръчните скорости, когато трябва да се потегля по хлъзгаво нагорнище, или се зацепва на първа  и веднага след това се превключва на втора, или ако го можете - се тръгва веднага на втора, но с малко газ, колкото да не изгасне колата.
Също много е важно на хлъзгаво да се държи здраво волана.
Спирачката се натиска на пулсации. А когато колата има ABS (антиблокираща система на спирачките), трябва да се има предвид, че щом набиете рязко спирачки, тази система ги отпуска малко, колкото да се превъртят колелата, за да не се поднесат. Смисълът е, че когато са законтрени колелата, колата започва да се пързаля, като шейна, докато при лекото превъртане на гумите, не не се пързалят, а се въртят много бавно и по-лесно се спира така.  Не се шашкайте в този момент. Усеща се, като вибрация в педала на спирачката.

Последна редакция: чт, 04 яну 2007, 19:10 от Lara

Общи условия

Активация на акаунт