Проблем с четенето

  • 6 385
  • 29
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 1 640
Нормално и често срещано е дете в края на 1 клас да не чете съвсем гладко и бързо непознат текст,затова и за ваканцията се поставя задача да се четат дет.книги,предвидени за изучаване във 2 кл.Така се усъвършенства четивната техника и се обогатява речниковия запас.
  Но ,относно проблема със заучаването  на познат текст и четенето"по памет"-бъди настоятелна ,упражнявай я в четене,контролирай я,за да не се задълбочи тенденцията.Карай я да чете и познат текст,но от средата,примерно,задавай й в-си във връзка с прочетеното,за да установиш доколко вниква в съдържанието и др.подобни упр-я.

# 16
  • Мнения: 5 877
Защо не пробваш да й оставяш бележки?
Има подарък за тебе. Над телевизора е.

# 17
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Защо не пробваш да й оставяш бележки?
Има подарък за тебе. Над телевизора е.
Благодаря за идеята, открадвам я веднага. Ще се постарая да са по-дълги нашите.

# 18
  • Мнения: 861
Защо не пробваш да й оставяш бележки?
Има подарък за тебе. Над телевизора е.

Аааа, това със сигурност ще го прочете на един дъх.  Joy  Пък и знаете ли колко интересно-като си пиша в q-то, и то неща които не са за нея, попрочита ги,и въпроси ми задава хем пиша с латински букви.

# 19
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
О, това е моята тема...
Щерката до 1м. свършва 3-ти клас и също не чете гладко. Но пък тя си разбира, демек вниква в текста, което други деца, макар да четат картечно не правят.
Оставих я. Борих се, говорих, наказвах, заплашвах, купувах Барби списания и интересни дет. книжки -тц, няма ефект. Не желае да чете. Нито буква, нито ред. И аз се предадох  Tired

Обаче пише съвсем правилно... да се чуди човек, как го прави  Thinking

# 20
  • Мнения: 2 567
Според мене проблем няма. Ако размества местата на думите или прекалено много се чуди при прочита на всяка сричка, тогава бих си помислила, че има проблем.
Все пак детенцето ти е само първи клас. Не би могло да чете гладко, така както един възрастен чете. Това е нещо, което става лека полека с годините и с повече упражнения.
Моята щерка, също като на Шани щерката сега ще завършва трети клас. Аз също не бих казала, че чете супер гладко, защото има думи, на които се запъва и което води до нарушаване на ритъма и на четене. Особено пък, ако чете нещо в рима  ooooh! Все пак, чете много по-добре отколкото в първи клас и за мене това говори, че има развитие.
И при твоето детенце ще видиш как лека полека нещата ще се изглаждат  Peace

# 21
  • Мнения: 3 146
Напротив, проблем има, защото братовчедка ми, а и брадовчеда на мъща ми (по някаква странан случайност) така се бяха научили да наизустяват и той до 3ти клас не можел да чете, а никой не знаел, а братовчедка ми до 4ти, а майка й е учителка, баща й историк. Така че вината не е у вас, ReGe. Просто трябва да я хванете през ваканцията и да я научите по-добре да чете. Колкото до преразказите и разказчетата, не се притеснявайте за това, явно е паметлива и ще се справи. Явно е и интелигентна, тя точно затова се е езсулила от това да се напъва да чете, при положение, че й е било много по-лесно да го запомня. Според мен, детето е постъпило интелигентно, а вие случайно не сте разбрала, защото просто не сте очаквала. Не е ваша вината. За ваше успокоение ще кажа, че въпросните братовчеди се научиха за по едно лято да четат Hug

# 22
  • Мнения: 2 567
gergandi, това не е точно проблема, от който майката се притеснява. Доколкото разбирам се притеснява от дислексия.
Почти всяко по будно детенце в първи клас наизустява кратките текстове, които биват повтаряни и повтаряни и повтаряни в клас. Това с времето се преодолява, когато текстовете започнат да стават по - дълги и когато се иска освен да бъдат просто прочетени, да бъдат и възпроизведени под формата на преразкази.
Във втори клас това нещо няма как да не се види от учителя и родителя като почнат преразказите и ако все още детето се опитва да наизустява биха взели мерки.
Просто при сегашната система, няма начин това да остане като проблем до 3-4 клас.

# 23
  • Мнения: 3 146
А, не съм разбрала, извинявам се. Имам преподавателка в университете и едното й детенце е с дислексия, но тя каза, че имало много форми на това заболяване и имало много леки варианти. Доста голям процент деца били така, преодолимо било. Надявам се да не е това, все пак! И още веднъж се извинявам!

# 24
  • Мнения: 861
Благодаря на всички за мненията! Четем вечер по 2-3 урока засега (за съжаление без голямо желание от нейна страна), а лятото надявам се книжките да й са по-интересни.

# 25
  • Високо в планината на изобилието
  • Мнения: 484
Няма нужда дъщеря ти през ваканция да чете обемни текстове,напълно достатъчно е да чете всеки ден на глас,подчертавам, на глас 20 минути.И да е някъде до теб за да има контрол.Например, когато ти миеш съдове или готвиш,тя чете на глас,може и по часовник,няма нищо лошо в това,тя да не иска да чете повече от 20минути.Хубаво е да не висиш над нея,а да  си заета с нещо друго,но и да я слушаш.Четенето не е нищо друго освен един навик,като миене на зъби,който се изгражда с многократно повторение.

# 26
  • Мнения: 24 467
Ние се учихме с големия син да четем в трета група. Той определено не искаше. Не мога да не си призная, че съм от породата на по- амбициозните и го казвам не с гордост. Понеже аз чета от 4- годишна и ми се щеше и той да е такъв, ама не би. Виж, със задачите е друго...Оставих за следващата година. В четвърта група- същото, пак не искаше.
Тогава се сетих за една "дъска", която имаме в къщи, на нея се пише с фулмастер и се трие с гъбичка. Започнах да му пиша глупости от типа на: "Попитали козелът Коко /той, сина, е Коко и му викаме "козльо" от приказката за "Клан- клан- недоклан, дето все бил нещо недоволен/ дали добре е спал, дали добре е лежал. Той отговорил: Ме-е-е, ни съм спал, ни съм почивал, на твърд камък лава полагах, на голия мокет гръб слагах. Тъй спах, тъй си почивах..." и т.н. Измислях глупости, в които участваше той. Стана му интересно и започна да чете. Към края на ІV група започна сам да отговаря. Пишех му въпроси, а той- отговори. Първо едносрични, после с по една- две думички. Пишем и трием и се смеем. Така в първи клас четяхме горе- долу сносно. Сричахме в началото, сега стигаме норматива от 60 думи в минута. Четенето и сега не му е занимание любимо, но му купувам списания от "Дребосъчетата", които са му интересни. Вчера му взех за "Тошко Африкански", не я бяхме чели. Разбрахме се- вечер две глави аз, след обед- една глава той.
Та каква ми е мисълта- ако детето няма логопедични или други проблеми /дислексия, напр./, което задължително се изключва или открива от специалист, "накарването" на хлапето да чете може да стане само ако това на него му е интересно. Намери начин да запалиш интереса му. Не може да няма книжки, списания, въобще тема, която да не го интересува повече от другите неща. Предлагай му.
Преди всичко обаче специалистът следва да си каже приказката.

# 27
  • Мнения: 3 622
Доколкото си спомням от моя син, когато завършваше 1-ви клас  трябваше да четае по 45 думи за минута, а той не можеше толкова. Сега ще завърши 2-ри клас и чете 110 думи за минута. Но лятото е пред вас купи и книжки в които има картинки и всеки ден я карай да чете по 30 минути. В момента има една много хубава поредица от книжки "Лили чудото" месля че ще я хареса.

# 28
  • Мнения: 2 567
Моята точно с "Лили чудото" се разчете. Хубавото е, че не е обемна, написана е на достъпен език и шрифта и е много добър. Не е отегчителна и поне моята се запали да изчете цялата поредица. Но огромна роля за желанието и да се захване с Лили изигра разбира се Пипи  Simple Smile

# 29
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
А пък моята щерка прави следното...
Започва да чете дадена книга или материал с интерес и само след часове/дни тоз интерес изчезва и край. Не поглежда повече това четиво.
Та по тоз начин, тя няма нито една книга прочетена от кора до кора. Confused

Общи условия

Активация на акаунт