Време разделно

  • 2 778
  • 29
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 2 070
Хехех, Янита, ти не си ли дете на комунизма? В смисъм от това поколение, което много ги мисли и преживява тия неща, от възрастта на Георги Господинов и сие, които в началото на прехода са били на към 18-20 годишни? Не го взимай толкова навътре. Налучквам само де...
А представете си книгата, ако беше превеждана от друг език.  ooooh!

И на мен са ми любими описанията на планината и на образите, по никакъв начин не ме натоварва, харесва ми и много заради разсъжденията на Алигорко, абе всичко ми харесва. Само много ме беше яд на Елица, че така с манол, и чак после с Момчил, ама сега с напредването на възрастта почвам да я разбирам.  Laughing А като малка, първите един два пъти като прочетох книгата си мислех, че наистина книгата е по записки на попа и онзи другия.  ooooh!

# 16
  • София
  • Мнения: 1 223
Вярно, че и в двете издания които имам е така   Shocked

Последна редакция: пн, 14 май 2007, 11:13 от daniabc

# 17
  • София
  • Мнения: 4 867
Хехех, Янита, ти не си ли дете на комунизма? В смисъм от това поколение, което много ги мисли и преживява тия неща, от възрастта на Георги Господинов и сие, които в началото на прехода са били на към 18-20 годишни? Не го взимай толкова навътре. Налучквам само де...

По-малка бях в началото на прехода - бягахме от час, за да ходим на митинги. Дори ни се струваше, че е задължително да ни освобождават от последните часове, че да участваме във всенародния преврат (ама не всички учители се връзваха) Mr. Green

Та сега, на стари години, май повече ги преживявам нещата - сигурно защото имам по-малко време за четене и подсъзнателно оптимизирам ползите.

# 18
  • Мнения: 8 999
Успокойте се малко - Дядо Мраз не е соц. творение.

# 19
  • Мнения: 6 167
Успокойте се малко - Дядо Мраз не е соц. творение.

няма никакво значение какво творение е, тъй като в  съответния исторически период таква фигура не е съществувала.
това е все едно да гледам филм с 'рокли', по остин, например и изведнъж героинята да си погледне ръчния часовник или да си провери смс-ите.
друг е въпросът, че социалистическите писатели са правили не 1-2 компромиса с разказа си, за да бъдат публикувани. да припомним ли тютюн? случаят не ми се струва такъв, но все пак не е изключено.

# 20
  • Пловдив / София
  • Мнения: 1 287
Направо ме втрещихте с тая тема. Книгата съм я чела може би преди 7-8г. Такова нещо не ми е направило впечатление. Ей сега спец. ходих да ровя.
Наистина има го това. Моята книга е на издателство "БЗНС-София" от 1983г.

# 21
  • При хората, които обичам
  • Мнения: 3 192
Ауу, ще ме карате да се обаждам на моя мъж да иде да прочете...

# 22
  • Мнения: 8 999
Успокойте се малко - Дядо Мраз не е соц. творение.

няма никакво значение какво творение е, тъй като в  съответния исторически период таква фигура не е съществувала.
това е все едно да гледам филм с 'рокли', по остин, например и изведнъж героинята да си погледне ръчния часовник или да си провери смс-ите.
друг е въпросът, че социалистическите писатели са правили не 1-2 компромиса с разказа си, за да бъдат публикувани. да припомним ли тютюн? случаят не ми се струва такъв, но все пак не е изключено.

Да, абсолютно си права. Дядо Мраз е славянски образ и навлиза в нашия бит векове след описаната от Дончев драма. Не мога да разбера как един историк може да допусне такава груба неточност. На всичкото отгоре, когато е писана книгата, царуваше въздесъщия поглед на Редактора и Консултанта - чудно ми е как тези две институции са пропуснали дядо Мраз да се промуши незабелязан покрай очите им /нямам предвид соц цензура, а истински професионалисти, които бяха много полезни - родителите ми работеха в сферата на културата и съм запозната с ролята на редактори и консултанти/. Но ... Антон Дончев съвсем не е един от големите  български писатели, така че - простено му е.

# 23
  • Мнения: 6 167
забравяш и институцията на цензурата. Wink
понякога са се спускали 'поръчки', които са били изпълнявани.

слава богу, понякога цензурата е пропускала ( сигурно накрая нарочно) реплики като " роднина, милиционер, роднина, милиционер". 20 години по-късно, разбрах тази реплика с друго послание. евала.

# 24
  • Мнения: 5 370
.
 за да бъдат публикувани. да припомним ли тютюн? случаят не ми се струва такъв, но все пак не е изключено.

Там случаят е маааалко по-друг, нали, все пак успяхме да прочетем и първоначалния вариант, макар и след началото на демокрацията. Ако не го е бил направил-е щял да отиде в БЕлене, човекът. Embarassed
Но за Дядо Мраз-съм просто потресена.
Пак моля за номера на страницата, на която се намира, искам да го видя това. Shocked

# 25
  • Мнения: 5 877
Казват, че романът е купен от Фани Попова-Мутафова, която тъкмо е била излязла от лагер и е била много зле, защото са заливали килията й с вода.
Не знам доколко да вярвам, но нищо друго от Антон Дончев не става за четене. А Фани Попова я бива.

# 26
  • София
  • Мнения: 4 867
Номерът на страницата вероятно е различен в различните издания. По-горе в темата има инструкции къде да търсиш откъса.

# 27
 Книгата е наистина много хубава. За съжаление обаче май не помага много да се разберат помаците. Да ви споделя, болно ми е, защото имам приятели помаци и те са наистина страхотни хора, обаче хорското мнение е просто... не съм си представяла, че думата помак за някои може да е натоварена с толкова отрицателен заряд.  Tired

# 28
  • Мнения: 505
По първия въпрос, книги на Труд отдавна вече не купувам и мисля, че тук сме разисквали защо.

Лично намен ми допадат и други от книгите на Антон Дончев, Сказание за времето на Самуила, както и за Хан Аспарух, княз Слав и жреца Терез. Дори намирам общ стил в книгите му, включително и последната, която поне аз съм чела за богомилите (не помня името).

Фани Попова - Мутафова познавам само от четирите книги за Асенвци и с интерес бих чела още нейни произведения.

# 29
  • Мнения: 6 167
Казват, че романът е купен от Фани Попова-Мутафова, която тъкмо е била излязла от лагер ....

това и аз съм го чувала....

Общи условия

Активация на акаунт