Погаждали ли сте такива номера?

  • 4 618
  • 123
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 4 195
"Клиента винаги е прав!"

Това е всеобща заблуда!  Peace
Това е всеобщо правило Peace
и аз съм била продавачка, и НИКОГА не съм си позволила с НИКОГО да се държа грубо, надменно или обидно - а съм имала всякакви клиенти. И не са един или два случаите, в които най - неприятните за колежките ми клиенти, са ставали мои най - редовни клиенти и най - приятни. Олимпия е прекалила малко, но не съм сигурна, дали не бих постъпила по същия начин. За обслужващ персонал мога много да говоря и да споря, защото съм била и от двете страни, и със сигурност знам много добре, че едно от важните неща в тази свера е, да не си груб ти. Да, винаги има изключения, но хайде дружно да признаем, че е ежедневие да ни посрещат намусени, неучтиви и злобни хора по магазини, кафета ресторанти и тн, и да се опитват да преценят колко биха изкарали от нас Peace

# 61
  • София
  • Мнения: 8 348
Не бих. Ако ме изнерви много и го казвам и си тръгвам.

Но на мен са ми правили този номер и си е гадно. При това без да съм се държала зле с клиента.
Някои хора смятат, че щом са клиенти им е позволено всичко.

 - Я ми свалете онази блуза там, най-горе. Мерси, ама аз не нося зелено, щото не ми отива.

Ми преди да ме накараш да я сваля, друг цвят ли беше?

# 62
  • Мнения: 524
Преди години ходихме в Турция, на куфарна търговия, като тръгнехме по магазините търговците сваляха всичката стока без да си искал (може пък да купиш нещо) без да правят физиономии и забележки, ако си тръгнеш.

# 63
  • Мнения: 289
Това е всеобщо правило Peace
и аз съм била продавачка, и НИКОГА не съм си позволила с НИКОГО да се държа грубо, надменно или обидно - а съм имала всякакви клиенти. И не са един или два случаите, в които най - неприятните за колежките ми клиенти, са ставали мои най - редовни клиенти и най - приятни. Олимпия е прекалила малко, но не съм сигурна, дали не бих постъпила по същия начин. За обслужващ персонал мога много да говоря и да споря, защото съм била и от двете страни, и със сигурност знам много добре, че едно от важните неща в тази свера е, да не си груб ти. Да, винаги има изключения, но хайде дружно да признаем, че е ежедневие да ни посрещат намусени, неучтиви и злобни хора по магазини, кафета ресторанти и тн, и да се опитват да преценят колко биха изкарали от нас Peace

Не съм продавачка, но както казах работа пряко с клиенти. Когато човека срещу мен е любезен, то аз съм не по-малко такава. НО, когато с мен се отнасят грубо и нагло, то получават същото държание и от мен. Каквото повикало, такова се обадило. И не смятам, че трябва да насърчавам простаците.
Миналата седмица, след като отказах да прехвърля собствеността на една техника без присъствието на собственика, бях наречена проститутка  Crazy Хм... дали трябваше да му стисна ръката и да му благодаря?  newsm78 Crossing Arms

Мойто мнение е, че клиента не винаги е прав и не винаги заслужава да му лазиш в краката...

Само човек, който не е работил с хора, не може да ме разбере  Hug

# 64
  • Мнения: 524
Естествено, че клиентите също трябва да се държат възпитано, тук става въпрос, че клиентката е посрещната твърде грубо.

# 65
  • Мнения: 804
Олимпия, аз пък не смятам, че си постъпила лошо. Тя си го е изпросила. Аз например първо щях да я помоля да излезе и да обърне цветето с етикета към мен, щом не разрешава да му пипам дори саксията. Пък и така е редно в един магазин - клиентът да вижда всичко, което се отнася до стоката.
Направило ми е впечатление, че продавачки на моята и над моята възраст се опитват да възпитават клиентите. Това е адски неприятно, независимо дали са наети или продават в собствен магазин те са длъжни да бъдат учтиви и внимателни с всеки клиент.
Някои от младите продавачки /особено в скъпите магазини/ пък имат друга черта, която ме влудява - ако не си с тоалет и грим на фолк певица, се държат надменно и пренебрежително, като че ли ти правят подарък.
Срам не срам, ще си призная че и аз съм правила подобен номер, ама в един магазин за дрехи на Витошка. Още от вратата ми стана ясно, че и двете кокони са ме преценили като неплатежоспособен клиент. Докато разглеждах какво има едната не спря да си чопли ноктите, а другата ми отговаряше с половин уста. Спрях се на едно две неща и ги попитах дали мога да пазарувам с кредитна карта, те отговориха, че първо трябва да видят!!! каква е картата. Аз им я показах. Смениха си моментално физиономиите, аз пък им скъсах нервите, като ги карах да носят нови и нови неща за проба и накрая казах, че не се харесвам в нищо. Може и да е инфантилно, но те сами си го изпросиха.

# 66
  • Мнения: 2 563
Продавачките повечето са неучтиви-в това съм убедена на 100%. Миналия ден обаче нещо ме прищрака и...
  Какво се случи-минавах край цветарска будка и едно от цветята в саксия ме впечатли(саксийките бяха наредени от външната страна на гишето).Протегнах ръка,за да врътна леко саксията,че да мога да прочета името на цветето и, евентуално,цената му.Отвътре се чу едно "Неее! Naughty" Стреснато погледнах бабичката-продавачка с вид на пенсиониран държавен служител(да мА прощават държ.служители...) и попитах какъв е проблема."Цветята не се пипат!" Ама аз,викам, исках да видя..."Не се пипат и точка!"
 Ей,причерня ми...ама помолих най-учтиво да ми свали една саксия ама от най-високия рафт.После за още една помолих,пак от високото. После за още две по-от средата...После помолих за кашонче нещо,или касета,че как ще ги нося толкова саксии?! Бабето живна,разведри се,зер всеки час не и правят сметка по 70-80 лв наведнъж...Да,ама не! Като започна да смята аз най-невинно си отворих портмонето,погледнах в него и жално казах"Аууу,забравила съм си паричките,мноого извинявайте..."
  Не останах,за да разбера имало ли е огън и жупел...

Аз бих я погледнала в очите и бих казала "А бях решила да си купя". И си тръгвам.

# 67
  • Мнения: 4 841
Най-голямото наказание за един продавач е да не купиш стоката му. Монетата винаги има две страни - Олимпия е можела да попита "може ли", цветарката е можела да излезе и пъргаво да покаже каквото е необходимо (както е направила в последствие)... Но това са ВЕРОЯТНОСТИ. Случката така, както е описана, както и неприкритата гордост, с която е разказана, аз лично не одобрявам и намирам за неуместна.
Факт неоспорим е, че има продавачки с безобразно поведение, както е и факт колко надути и невъзпитани клиенти. В дадени моменти ми е идвало да набия както продавач, така и клиент - това, че идваш с парите си, не означава, че с тях можеш да купиш и достойнството на продавача.
Уточнявам: не работя в сферата на търговията.

Процеса е двустранен - възпитани клиенти, възпитани продавачи. Следващият път, когато някоя дама се приближи към цветарския магазин и дори бегло напомни на продавачката за теб, дали ще бъде любезно обслужена?

# 68
  • Мнения: 656
Наистина монетата има и две страни.
Всеки е прав за себе си.
Бабката като не е искала да и се пипат цветята е можела да сложи табелка "не пипайте цветята". Тук попадаме на лъжата на търговеца "позволено е само това, което е специално упоменато" или "да си гледал по-внимателно като си купувал" изкривена до "рекламаци се приемат само в момента на покупката"
Тъй като не сме присъствали на случката не знаем с какъв тон го е казала бабката. Но в нейните служебни задължения влиза да показва на клиента стоката, така както в правата на купувача е да разглежда стоката.
Можела си да кажеш "в едикой се магазин ми излиза по-евтино"

Олимпия, искрено те поздравявам че на момента си направила нещо, остава обаче съмнението дали бабата си е научила урока или просто е останала разочарована.
Бих желала някой път да отидеш на Женския пазар и аз да съм до теб и да гледам какво става - голям купон ще да е, но си викни предварително охрана  Wink

# 69
  • Варна
  • Мнения: 2 269
Да ти кажа честно достойнството на продавача е моя последна грижа когато пазарувам. Той все пак е там, за да ме ОБСЛУЖИ без значение дали съм образована или простовата! Продавачите са обслужващ персонал и това е нещо, което те са избрали сами. Не ме вълнува тяхната житейска драма! Те трябва да са в най-добрия случай незабележими, ако не ми правят добро впечатление. Толкова ли е трудно да се осмисли!?!
Не говорим за крайните случаи на брутално отношение от страна на клиент. Но дори и тогава въпроса или по- точно тактичното му решение е в ръцете на продавача.

# 70
  • Мнения: 2 309
Продавачите не са Ви длъжни!!!Клиента с нищо не го превъзхожда.
Още повече,че никога не знаете всъщност,дали не е собственика  Thinking
За какви житейски драми става въпрос!? ooooh!

# 71
  • Мнения: 656
Продавачите не са Ви длъжни!!!Клиента с нищо не го превъзхожда.
Още повече,че никога не знаете всъщност,дали не е собственика  Thinking
За какви житейски драми става въпрос!? ooooh!

Ми да е отказала да и покаже стоката си!
Какви житейски драми те тресат?

Когато пазарувам с децата си съм забелязала, че работещите в магазин не се притесняват да се карат на децата ако минат по мито, но ако аз съм с тях и думичка не казват. И точно заради това редовно минавам при една чистачка. С какво децата са по-малко хора от нас "големите"?

# 72
  • Мнения: 1 273
Да ти кажа честно достойнството на продавача е моя последна грижа когато пазарувам. Той все пак е там, за да ме ОБСЛУЖИ без значение дали съм образована или простовата! Продавачите са обслужващ персонал и това е нещо, което те са избрали сами. Не ме вълнува тяхната житейска драма! Те трябва да са в най-добрия случай незабележими, ако не ми правят добро впечатление. Толкова ли е трудно да се осмисли!?!
Не говорим за крайните случаи на брутално отношение от страна на клиент. Но дори и тогава въпроса или по- точно тактичното му решение е в ръцете на продавача.

Ето заради такива клиенти, има и такива продавачи. Ти за каква се мислиш? Че си нещо повче. ooooh!  С тоя пост падна под нивото на всички нелюбезни продавачи, които познавам. На първо място всеки е човек и след това, продавач, клиент и т.н.  

на Кронки жена му ти каде видя, че е отказала, аз два пъти прочетох поста и доколокото разбрах, продавачката е показала всичко, което е искала да види!
И не мога да разбера, защо всички мислите, че като дадено нещо е изложено на показ, може да се пипа. Това да не е магазин на самообслужване? Елементарна култура е да попиташ "може ли" преди да пипаш!

# 73
  • Мнения: 289
Продавачите не са Ви длъжни!!!Клиента с нищо не го превъзхожда.
Още повече,че никога не знаете всъщност,дали не е собственика  Thinking
За какви житейски драми става въпрос!? ooooh!


 newsm10 newsm10 newsm10

# 74
  • Мнения: 804
Продавачите не са Ви длъжни!!!Клиента с нищо не го превъзхожда.
Още повече,че никога не знаете всъщност,дали не е собственика  Thinking
За какви житейски драми става въпрос!? ooooh!

И аз ще променя цвета, ако с това сме по убедителни:
Дали е продавач или собственик, той и в двата случая има интерес да си продаде стоката. Дали продавача превъзхожда клиента или обратното също няма значение, защото целта е не да се надбягват или да решават тест за интелигентност, а да направят проста замяна - стока срещу пари. Ако това стане при взаимно уважение е чудесно. Ако продавача е грубиян - губи пари. Ако клиентът е грубиян, това си е само за негова сметка.

Общи условия

Активация на акаунт