Помощни училища- какво мислите за тях?

  • 109 180
  • 392
  •   1
Отговори
# 15
  • Sofia
  • Мнения: 8 221
Явно малко хора прочетоха.  Говорим за деца с умствени увреждания не леки а тежки случаи.

# 16
  • Мнения: 3 537
Явно малко хора прочетоха.  Говорим за деца с умствени увреждания не леки а тежки случаи.
Ако е за тежко умствено увреждане съм съгласна.Но иначе съм твърдо против.То и без това в нашето помощно има само ромчета.Знам го,защото е точно до нас.Вижда се от терасата ни.
Ние изкарахме късмет с ресурсната ни,има мноооого години стаж в помощно училище и ни е съседка.Няма какво повече да добавя по темата. Grinning

# 17
  • в полите на Балкана
  • Мнения: 3 462
yosarian, не бих могла да го кажа по-добре  newsm51

Що се отнася до тежката умствена изостаналост мисля,че е по-добре изобщо да не ходят в училище.
Това си е само мое мнение и некарам никои да се съобразява с него.

# 18
  • Мнения: 384
Момичета,толкова ми се иска да се съглся с вас,но не мога.Както ви казах,ходя по тези пътеки години наред.Била съм и от едната и от другата страна.Страшно е,когато нямаш изход!Едно дете,дори със средна степен на изостаналост,понякога дори с лека-няма такъв.Мислите ли,че харесвам помощните училища.Мислите ли,че се чувствам добре,когато ме питат къде учи детето ми.Или,че ми е било лесно да го настаня там.Просто ВИДЯХ,че нямам избор.Дори ресурсният  учител не е решение за някои случаи.Длъжен ли е да бъде цял ден само с едно дете .
Дали детето ще е щастливо след училището и в живота,зависи от заболяването му и от семейството му.Такива деца рядко ще си намерят работа и ще имат кой-знае какъв личен живот.Така че-нека не обобщаваме всички случаи под общ знаменател.
Моля се никога да не разбирате бремето,в което живеят някои от нас.Леките случаи може би могат да се приобщят.Средните и тежките -не,за съжаление.Не съм защитник на помощните училища,но според мен трябва да ги има.Без това училище детето ми трябваше да прекара живота си в къщи,виждайки само нашите тъжни и обезверени лица.Сега е щастливо....по своему.И обича да ходи там.Наистина имат прекрасен персонал,извини ме,Йосариан.
Дай,боже,наистина никому да не се налага да изпада пред подобна дилема-масово или помощно училище.Тогава,когато това касае лично вас,ще разберете,че изборът е адски труден.
Затова,ако нямате лични наблюдения,по-добре не коментирайте.Едно е дали сте съгласни с тази институция,друго е да се налага да попадате там.

# 19
  • Sofia
  • Мнения: 8 221
Съгласна съм с теб мами.

# 20
  • При рома, пурите, какаото и бабиериндосите
  • Мнения: 3 607
Имам лични наблюдения. Не мое дете, но имам наблюдения върху достатъчно случаи за да го твърдя. Аз също смятам, че не всяко дете подлежи на интеграция. Радвам се че сте намерили подходящо място за детето си. Но общото впечатление от помощните учирища е неприятно. Не защото няма място за съществуването им, а защото се стига до престъпно пренасочване на деца с потенциал за интеграция в масово училище към помощните училища. Защото мотивацията на учителите в помощното училище е и материална. Историята е грозна и честно казано не ми се обсъжда. Но има схеми по които се препращат деца при точно определен клиничен психолог. Той поставя при IQ 60 умереня степен на изоставяне, а съответно умерената степен се насочват към помощни училища. В помощните училища учат много ромчета обявени за деца с ниско IQ и висока степен на умствена изостаналост, а при тях т. нар. изоставане идва от незнанието на български език. Има подета негласна кампания за спасяването на помощните училища като се говори с директорите на масовите училища, убеждавани са, че децата с увреждания ще им пречат на дисциплината, на успеваемостта и пр. Ние се блъскаме като идиоти по всякакви форуми и срещи децата с увреждания да имат шанс да бъдат приети в масови училища, а хора с не много, но достатъчна власт, голяма степен на юридическа неграмотност и наглост, работят в ущърб на хиляди деца. Тези хора са не просто лоби на помощните училища- те са кадри на помощните училища.
Знаете ли, че се насочват деца с аутизъм към помощни училища?!?!? В голямата си част тези деца са със свръхинтелект и мястото им не е там.

# 21
  • Мнения: 384
Не споря за това,съвсем не съм погледнала на нещата от такъв аспект.Вероятно си права тук,не знам.Имам поглед само върху едно училище,в което и директорът и учителите са страхотни хора и специалисти.Поне за мен-а аз съм човек с образование и майка ми също е учител.В нашето училище има малко ромчета-предимно сирачета или наистина болни деца.И все повече българчета,дори с влиятелни родители,които като нас нямат избор.Но имам няколко примера на деца-сирачета,които интегрираха в масови училища и сега се справят много добре там.
Не знам,може би съм пристрастна,може би наистина не съм толкова вътре в нещата,извинете ме.
Не налагам никому мнението си.Просто споделих личния си опит и впечатления.И все още държа на тях.
Лека вечер на всички!

# 22
  • София
  • Мнения: 4 412
Но има схеми по които се препращат деца при точно определен клиничен психолог. Той поставя при IQ 60 умереня степен на изоставяне, а съответно умерената степен се насочват към помощни училища.

А не може ли да се насочи детето за преглед при друг психолог?

Иначе съм за помощните училища, постинга на мами много ме трогна и ако трябва да обиждат и малтретират едно дете, по добре в защитена среда.
Аз имах съученичка, която я преместиха в помощно училище след 3 клас, момичето си завърши много добре, има работа, дете. Не виждам нищо лошо в работата на готвач или цветар, т.е. ако детето има потенциал да работи ще работи. Ако е с по-тежко увреждане, ще е отгледано.
Аз бях чела в една статия, че за издръжка на ученик в специализирано училище се полагаше много голяма сума, няколко пъти повече от обикновено. И тогава се замислих, че трябва да се изисква повече от тези училища.
Може би повечето деца трябва да са приети в 1 клас на общо училище и разпределението за помощни да стане след 3-ти, така ще е ясно дали се справя детето.

# 23
  • Sofia
  • Мнения: 8 221
yosarian, мисля , че се изказваш малко неподготвена в случая. Какви хора с власт,кой има интерес?Нещо не ми е много ясно....Чула си от тук от там нещо и коментираш.Нещата не стоят така за сведение.Помощните училища ще се закрият може би.Политиката е такава за сега и вместо едно дете, което получава помощ в такова училище сега безплатно след време същата помощ ще се получава ама със заплащане.Бъдете сигурни!Тогава същите тези деца , които са в помощно ще са си затворени в къщи и няма да имат никъкви социални контакти, което ще е много жалко.За интеграция се говори ама не всички болни деца стават за интеграция, няма какво да се заблуждаваме!

# 24
  • Мнения: 485
Има подета негласна кампания за спасяването на помощните училища като се говори с директорите на масовите училища, убеждавани са, че децата с увреждания ще им пречат на дисциплината, на успеваемостта и пр.
Да, например в София е така. За щастие на много други места не е. Зависи много от това кой влиза в състава на Екипа за комплексно педагогическо оценяване.
Относно помощните училища-не виждам смисъл в този спор. На всички е ясно, че не може да се говори общо, да се отговаря с ДА и НЕ. Нищо не е черно или бяло. Така че едно дете има едни потребности, друго-други... А и помощните училища не са една категория. Има фрапиращи случаи на непрофесионализъм, има и училища с невероятен екип и страхотно отношение към децата. Но уви-преобладават от първия вид и заради тях негативизма е към всички помощни училища.

# 25
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Това, което е моят син слаб ученик в нормално и би бил отличник в помощно, да но дипломата в помощното не ми харесва. Е отличник също би бил, ако мога да си позволя частно, но ще има диплома.

# 26
  • Мнения: 700
yosarian, дори да има такъв престъпен канал, както го наричаш, не мислиш ли, че е по-добре да се намери начин да се предотврати тази порочна практика, вместо да се премахват тези институции, които безспорно имат място в образователната система.
Брат ми е с Даун и учеше в помощно училище. Учеха доста предмети с практическа насоченост, по специални учебници, които той още си пази и си препрочита.
Аз лично съм ЗА що се касае за деца с такава степен на умствена изостаналост. За по-леките и граничните случаи вече може да се помисли за някаква интеграционна схема в обикновенните училища, но това трябва да е съпроводено отново с доста допълнителна работа, както е написала мами.

# 27
  • При рома, пурите, какаото и бабиериндосите
  • Мнения: 3 607
Ама вие май не ме четете изобщо.  Бях написала огромен постинг с отговор, но си прехапах езика и ще съм по- кратка и кротка в изказа. Във всеки мой постинг казвам, че трябва да съществуват подобни училища, защото не всички деца подлежат на интеграция в масово училище. Трябва да ги има и ще ги има- спете спокойно. Персонала им е изпаднал в изтерична трескавост, че ще ги закрият. Няма! Намалени са до здравословния за системата брой. Както е казала и Зара, общото впечатление е лошо, но не отричам, че има и свестни екипи. Аз имам опит с тези с "лошото впечатление", а вие с другите. Това не означава, че ще аз ще ги анатемосам, и се надявам вие да не ги идеализирате. Пак казвам- трябва да са алтернативен избор за родителите, а не единнствен шанс.
yosarian, мисля , че се изказваш малко неподготвена в случая. Какви хора с власт,кой има интерес?Нещо не ми е много ясно....Чула си от тук от там нещо и коментираш.Нещата не стоят така за сведение.Помощните училища ще се закрият може би.Политиката е такава за сега и вместо едно дете, което получава помощ в такова училище сега безплатно след време същата помощ ще се получава ама със заплащане.Бъдете сигурни!Тогава същите тези деца , които са в помощно ще са си затворени в къщи и няма да имат никъкви социални контакти, което ще е много жалко.За интеграция се говори ама не всички болни деца стават за интеграция, няма какво да се заблуждаваме!
Не ме познаваш достатъчно, за да коментираш компетенциите ми в областта! Трогателен е начина, по който искаш да ни плашиш, но няма нужда. Благодаря все пак, че потвърди твърденията ми за повсеместна кампания за "Спасяването на тези училища". На всяка цена. Даваш ли си сметка, че цената са децата! Даваш ли си сметка за действията си? Ехоо- Родителите решават! Аз няма да позволя да бъдат омайвани и обработвани. Мога да си го позволя и е в моите възможности- поне в София. Wink Има хора, които ще застанат зад нас, но защо трябва да се превръща в битка, нещо, регламентирано от закона?
Оставам с впечатление, че смятате за невъзможна интеграцията на децата със СОП.  Мисля, че са предоставени достатъчно условия тя да се случи. Израстването на всяко дете с увреждане и СОП е борба и  никой не казва, че ще е лесно, но вече има нормативната база- неща за които преди една година само си говорихме вече са факт. Може да не е магическата пръчка, но нещо се случва. С усилията на всички ни! И когато усилията на толкова много хора се обезценяват, а децата - жертва на оцеляването на персонала на помощните училища, тогава наистина се запатвам за смисъла от същаствуването им, качеството на хората, работещи там и дали всъщност не е възможна интеграцията на всички деца в масово училище, както е в много страни по света. Защо да не съществуват отделни паралелки, а часовете по физическо, рисуване и пеене да са общи - има такива училища в много страни и имат много добър успех с интегрирането на децата в обществото.
Реалностите в страната ни обаче са такива, че за сега не е възможно това да се случи затова е добре да съжителстват двете форми, но единствено и само в услуга на детето, неговото развитие и реализация в обществото, за неговото щастие.

# 28
  • При рома, пурите, какаото и бабиериндосите
  • Мнения: 3 607
yosarian, дори да има такъв престъпен канал, както го наричаш, не мислиш ли, че е по-добре да се намери начин да се предотврати тази порочна практика, вместо да се премахват тези институции, които безспорно имат място в образователната система.
Не е канал, всъщност. Съвсем официално си е. Говоря за ЕКПО- София, където преобладаващия състав е от учители в помощни училища или бивши учители от помощни училища. Парадоксално нали- точно те да определят, кои деца да НЕ ходят в помощно училище- много сила и коректност се изисква да си безпристрастен, но не може да се разчита на тези морални качества на този състав на ЕКПО- София. И той го доказва от момента на назначаването си. Е как да се доверя на такива хора, че ще ще се грижат добре за деца, които не обичат до толкова, че злоупотребяват с тях. Злоупотреба е да подведеш родител на дете с потенциал, че ще е нещастно в масово училище, нали?

# 29
  • Мнения: 16
yosarian, дори да има такъв престъпен канал, както го наричаш, не мислиш ли, че е по-добре да се намери начин да се предотврати тази порочна практика, вместо да се премахват тези институции, които безспорно имат място в образователната система.
Не е канал, всъщност. Съвсем официално си е. Говоря за ЕКПО- София, където преобладаващия състав е от учители в помощни училища или бивши учители от помощни училища. Парадоксално нали- точно те да определят, кои деца да НЕ ходят в помощно училище- много сила и коректност се изисква да си безпристрастен, но не може да се разчита на тези морални качества на този състав на ЕКПО- София. И той го доказва от момента на назначаването си. Е как да се доверя на такива хора, че ще ще се грижат добре за деца, които не обичат до толкова, че злоупотребяват с тях. Злоупотреба е да подведеш родител на дете с потенциал, че ще е нещастно в масово училище, нали?
newsm10  Hands Clap

Общи условия

Активация на акаунт